Spring naar bijdragen

Vaticaan op zoek naar groene pausmobiel


Aanbevolen berichten

Het Vaticaan staat positief tegenover een op zonne-energie aangedreven pausmobiel. Het centrum van de Rooms-Katholieke Kerk vindt het belangrijk om ‘groen’ bezig te zijn, maar een milieuvriendelijke pausmobiel vinden is niet heel makkelijk.

Dat er nog geen groene pausmobiel is, komt vooral door de veiligheidsdiensten van het Vaticaan. In geval van nood moet de pausmobiel snel weg kunnen rijden, zo stellen zij; de mobiel moet in drie seconden een snelheid van 100 kilometer per uur kunnen bereiken, maar het probleem van op zonne-energie aangedreven voertuigen is dat ze niet snel optrekken.

Het Vaticaan is al erg groen bezig; in 2008 werden bijna 3000 zonnepanelen geplaatst op het dak van de audiëntiezaal Paulus VI. In 2009 werd in het Vaticaan een uitgebreid koelsysteem op zonne-energie aangelegd. Het Vaticaan ontving verschillende prijzen voor deze activiteiten. Het leverde Benedictus ook de bijnaam van 'groene paus' op.

Bron: Kerknieuws

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon weer net als heel vroeger: de paus ronddragen in een pontificale draagstoel, gedragen door een aantal sterke broeders. Wie weet kunnen ze de broeders vast wel trainen om binnen drie seconden honderd kilometer per uur te rennen. En anders zetten we een paar snelle paarden in, in plaats van broeders, en wordt het meer een koets. Dat is pas groen! clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 07 december 2010 11:43:12 schreef RaiN het volgende:

of gewoon zelf lopen natuurlijk, is op zijn leeftijd niet eens zo verkeerd big-smile.gif houdt je fit....

Als de paus die lange rondritten door bijv. Londen moet lopen duurt het wel even. Bovendien wordt hij dan een makkelijk doelwit voor gestoorden en terroristen zoals het verleden helaas uitwijst.

Maar goed sommige mensen genieten ervan de paus af te schilderen als decadent. Zelf wandelen die mensen natuurlijk altijd rond op blote voeten en hebben ze geen auto.smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Op donderdag 09 december 2010 08:42:44 schreef Bonaventura het volgende:

[...]Als de paus die lange rondritten door bijv. Londen moet lopen duurt het wel even. Bovendien wordt hij dan een makkelijk doelwit voor gestoorden en terroristen zoals het verleden helaas uitwijst.

Maar goed sommige mensen genieten ervan de paus af te schilderen als decadent. Zelf wandelen die mensen natuurlijk altijd rond op blote voeten en hebben ze geen auto.smile.gif

zoals ieder bekend gewoon mens, ontkomt de paus ook niet aan een beetje humor knipoog_dicht.gif

de paus is dan ook het enige staatshoofd dat zich laat rondrijden in een vitrinekast op wielen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dinsdag 21 december 2010 03:43:02 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Maar natuurlijk.

ahh, ja ik weet dat niet he, maar ik blijf het een vreemd gezicht vinden, niet omdat het de paus is hoor, als de koningin in een vitrine werd rondgereden zou ik hetzelfde zeggen....

maargoed, als het vanuit veiligheidsoverwegingen is snep ik het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zaterdag 25 december 2010 10:30:47 schreef RaiN het volgende:

[...]

ahh, ja ik weet dat niet he, maar ik blijf het een vreemd gezicht vinden, niet omdat het de paus is hoor, als de koningin in een vitrine werd rondgereden zou ik hetzelfde zeggen....

maargoed, als het vanuit veiligheidsoverwegingen is snep ik het wel.

Ik vind het ook vreemd hoor. Het ziet er verre van interessant uit zo'n rijdend terrarium. Maar aan de andere kant is idd wel bewezen dat zulke veiligheidsmaatregelen soms nodig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid