Spring naar bijdragen

bespeel je een instrument en/of zing?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 353
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Quote:

Op donderdag 28 december 2006 12:49:17 schreef JoostG het volgende:

Het was inderdaad Santander
yes.gif

Nog een vraag: is het raadzaam een semi-akoestische gitaar te kopen? Deze zijn toch zowel akoestisch als versterkt te gebruiken?

Geloof me ik wil er al tijden één.

Ja de semi-akoustische gitaar is inderdaad zowel normaal als versterkt te bespelen. Maar het is een must voor recorden. Een semi-akoustisch gitaar is namelijk in te pluggen in je pc of andere apparaten. Met een normaal akoustisch zit je vast aan een microfoon en is je bewegingsvrijheid beperkt ( niet dat je rondswingt met een akoustisch gitaar, maar dan nog ).

Het enige nadeel is, mocht jij een semi-akoustisch willen en er mee de natuur in gaan dan zal ik het niet doen. Een simpele non-semi is veel lichter wat het echt een gitaar maakt voor... overal.

Mocht je willen recorden, of wil je ermee spelen in een band dan raad ik je aan om een semi te nemen.

Edit: wat ik me trouwens bedenk.

Je kan ook een gewone akoustische gitaar kopen en een speciaal apparaatje tussen de kast en snaren inzetten waardoor je deze ook versterkt kan spelen. De kwaliteit is ietwat minder, het ziet er niet zo gaaf uit. Maar je hebt dan wel een gitaar om overal mee naar toe te nemen zowel als versterkt te spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 december 2006 13:58:02 schreef Audiophile het volgende:

Zoveel heel zwaarder is een semi-akoustische toch niet? als er nou een blok van 20 kilo extra aanhangt, ok, maar het is allemaal nog wel te tillen volgens mij...

Ja dat wel, maar een normaal akoustisch geeft in mijn ogen meer sfeer mocht je er buiten mee spelen. Maar ik ben nogal een zeikerd met dat soort dingen. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 december 2006 14:00:09 schreef Artemas het volgende:

[...]

Ja dat wel, maar een normaal akoustisch geeft in mijn ogen meer sfeer mocht je er buiten mee spelen. Maar ik ben nogal een zeikerd met dat soort dingen.
bloos.gif

Hehe, ok dan mag het. Dat soort pietluttigheden kunnen voor muzikanten veel verschil maken, ik snap het wel yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:56:22 schreef Thorgrem het volgende:

Ik heb deze

Een Motion TD 101

Ik doe er eigenlijk niets mee. Een tijd geleden heb ik wat lessen gehad en daarin heb ik geleerd accoorden aanslaan. Echter ik had toen niet echt het doorzettingsvermogen om er even flink mee aan de slag te gaan. Ik moet het nog steeds een keer oppakken.

Hey die is bijne identiek aan mijn Johnson! smile.gif

( Oh ik kan de camera nergens vinden... )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 29 december 2006 09:42:18 schreef Artemas het volgende:

[...]

Hey die is bijne identiek aan mijn Johnson!
smile.gif

( Oh ik kan de camera nergens vinden... )

Ik heb het model ingetypt op google en daar stond het plaatje in een online winkel smile.gif Werkt heel handig en scheelt foto maken en uploaden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Afgelopen weekend heb ik een cajon gekocht. Blijkbaar kan ik er aardig op 'spelen' aangezien men het mooi vond klinken toen ik 'm gisteren meenam naar de alpha cursus (cajon/bongo's + iemand anders op gitaar).

Zondag gaat ie dus mee naar de dienst, aangezien er geen percussie is smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar wordt ie inderdaad vaak voor gebruikt, zeker bij akkoestische sessies/muziek.

Mijn persoonlijke inspiratiebron: Scott Senior (speelt percussie bij "The Duhks").

Echt een superapparaat, die cajon.

Heb 'm de rest van de avond ook inderdaad als kruk gebruikt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid