Cyrillisch 0 Geplaatst 12 september 2013 Rapport Share Geplaatst 12 september 2013 Ik ben nog maar net mijn studie begonnen. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 12 september 2013 Rapport Share Geplaatst 12 september 2013 Tiende studiejaar? Wauw ,wat voor studie doe je? Rechten. Maar onder die 10 jaar vallen ook een EH-basisjaar, een jaar bouwkunde, een bestuursjaar en medische malheur. Dat laatste ia zeer spijtig Ik hoop/bid dat t nu weer beter gaat. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 12 september 2013 Rapport Share Geplaatst 12 september 2013 Tiende studiejaar? Wauw ,wat voor studie doe je? Rechten. Maar onder die 10 jaar vallen ook een EH-basisjaar, een jaar bouwkunde, een bestuursjaar en medische malheur. Dat laatste ia zeer spijtig Ik hoop/bid dat t nu weer beter gaat. Het gaat al veel beter. Maar bedankt voor je gebed, want helemaal voorbij is het nog niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 13 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2013 eh iemand anders ook last van het feit dat de studie ongelófelijk veel werk is? ik ben de hele dag al bezig en heb het gevoel geen meter opgeschoten te zijn... heb nergens echt tijd voor, en we zijn nog niet eens halverwege het semester! Heeft iemand nog adviezen voor academisch schrijven toevallig? Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 Heeft iemand nog adviezen voor academisch schrijven toevallig? Ligt er een beetje aan op welk vlak. Als je zoekt naar structuur in schrijven zou je kunnen kijken naar "The Pyramid principle" van Barbara Minto. Deze methode helpt om je tekst te structureren, waardoor het goed wordt opgebouwd. Als je zoekt hoe je academisch moet schrijven is dat wat lastiger (en ga ik er vanuit dat je dat al kan). Wees secuur in je referenties en parafrasen. Minto kan hierin van dienst zijn, omdat het je laat nadenken over argumenten (en dus referenties naar andere bronnen snel bij je opkomen). Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 bedankt michiel ik heb mijn vorige opleiding cum laude gehaald, en wil dat natuurlijk graag evenaren.. het moeilijke is dat het een relatief nieuw onderwerp is voor me, dus dat structuur artikel zal me zeker helpen. Ik vind het vooral moeilijk om de stap te maken van een beschrijvende tekst over de literatuur naar kritische analyse, zonder ongefundeerde statements te doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 14 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2013 bedankt michiel ik heb mijn vorige opleiding cum laude gehaald, en wil dat natuurlijk graag evenaren.. het moeilijke is dat het een relatief nieuw onderwerp is voor me, dus dat structuur artikel zal me zeker helpen. Ik vind het vooral moeilijk om de stap te maken van een beschrijvende tekst over de literatuur naar kritische analyse, zonder ongefundeerde statements te doen. Volg Minto. Dan heb je argumenten en kan je gaan kijken of deze argumenten door eerdere onderzoeken worden bevestigd. Dan heb je meteen je referentie te pakken en je krijgt een goed doorbouwt stuk op die manier. Je eigen denken mag je daar natuurlijk ook in verwerken. Kritisch zijn kan ook door bronnen tegenover elkaar te zetten. Argument A, X schrijft daarover, wat in tegenstrijd lijkt te zijn met Y. Succes! Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 15 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2013 Ik ga opnieuw een beetje studeren, in avond- en weekendonderwijs. Ik kijk er best naar uit, maar door omstandigheden heb ik de eerste twee (korte) bijeenkomsten gemist, waardoor ik er nu meteen in zal vallen met gelijk een heel weekend (dus ook daar eten en slapen.) Vind het wel spannend hoor, aangezien ik mijn medestudenten en docenten dus helemaal nog niet ken! Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 16 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2013 Dat is moeilijk inderdaad, Jyoti! Maar ik weet zeker dat als je je gewoon open en enthousiast opstelt, het heus goed komt! En wie weet zijn er ook anderen die ietsjes later invallen Is het aankomend weekend? Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 10 november 2013 Rapport Share Geplaatst 10 november 2013 Oh, ik had je reply even gemist. Het weekend is intussen voorbij. Het was wel interessant, het ging door in een abdij, we volgden het getijdengebed mee en hadden daar tussenin een aantal colleges over de geschiedenis van die orde en hun spiritualiteit enzo. En een aantal van m'n medestudenten waren heel aardige mensen, een avondje lekker zitten ouwehoeren en pijproken (!!!) met een aantal van hen, grappig. Ik haal de gemiddelde leeftijd in de groep wel zo met een aantal decennia naar beneden! Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 11 november 2013 Rapport Share Geplaatst 11 november 2013 Radeloos loopt de abt er rond: "Nooit werd hier ooit pijp gerookt, maar sinds die jongedame er was..." Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 19 november 2013 Rapport Share Geplaatst 19 november 2013 Klasgenoten moesten lachen omdat een meneer in een filmpje 'poep' zei en iemand vond iedereen die in evolutie geloofde 'een stelletje atheïsten'. Frustratie.... Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 21 november 2013 Rapport Share Geplaatst 21 november 2013 Ik sta een 8.1 gemiddeld tot nu toe Link naar bericht Deel via andere websites
Floes 0 Geplaatst 21 november 2013 Rapport Share Geplaatst 21 november 2013 Ik worstel me door mijn cursus over BTW en handelsdocumenten... Ben blij dat niet voor boekhouding gekozen heb, wat een saaie materie... Link naar bericht Deel via andere websites
kitten 0 Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Vorig jaar ben ik gestopt met mijn studie, omdat ik een BAS kreeg. De problemen lagen vooral bij mijn pestverleden. Ik ben begonnen met een nieuwe studie. Je raadt het op niet; maar ik heb vorige week een W-BAS gekregen; opnieuw vanwege dezelfde problemen. (Alhoewel deze problemen nu al sociaal verder liggen & ik dus wel gegroeid ben afgelopen jaar). Iemand enig idee hoe ik de (best grote) kans moet afwenden om opnieuw te moeten stoppen??? Ik ben echt een beetje radeloos aan het worden. Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Hoi Kitten, kun je mij uitleggen wat een BAS is? Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Bindend-studie-advies Dat je moet stoppen met je studie omdat je te weinig vakken hebt gehaald. Wanneer dat dreigt zijn er twee dingen die je moet doen: 1. Proberen zoveel mogelijk nog te halen en herkansen, zodat je helemaal geen BAS krijgt 2. Mocht je dat toch krijgen kan de examencommissie er van afwijken. Dus tijdig protest indienen tegen de beslissing tot een studieadvies. Link naar bericht Deel via andere websites
kitten 0 Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Je kan het dus ook krijgen omdat je een onvoldoende heb voor de beroepspraktijk. Mijn punten voor de theorie heb ik allemaal binnen. Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 Als het voornamelijk ligt aan de beroepspraktijk, dan moet je denk ik kijken naar de feedback die je daar gekregen hebt. Als je daar nog kunt sleutelen dan heeft het zin om het nog een keer te proberen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je op één stageplaats moeilijkheden ondervindt, waar dat elders helemaal niet speelt. Kun je daar niet aan sleutelen, dan moet je misschien een andere studie overwegen. Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 26 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2014 @ Kitten Aa..balen, dat kan je ook niet herkansen dan. Wat voor studie doe je dan? Op zijn dit soort regels ook om mensen een beetje tegen zichzelf te beschermen he...wat als je nu iets gestudeerd hebt, maar later kan je er niet mee werken. Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 6 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2014 Een prachtig passend artikel vinden en dan niet de full-text te pakken kunnen krijgen. Link naar bericht Deel via andere websites
henkjan37 0 Geplaatst 6 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2014 Een prachtig passend artikel vinden en dan niet de full-text te pakken kunnen krijgen. fraude met citeren is daarvoor uitgevonden:P Link naar bericht Deel via andere websites
tucker 28 Geplaatst 9 juni 2014 Rapport Share Geplaatst 9 juni 2014 Het is met aan je toetsenbord vastplakken terwijl je op de bui aan het wachten bent. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 29 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2014 Ik heb 1e jaar HBO overleefd. 55 van de 60 punten weten te pakken. Volgend jaar de overige 5 punten pakken om mijn P te halen en dan kap ik er mee. Moeilijkheid viel me zowel mee als tegen. Ik zag er als een berg tegenop, maar als ik zie hoeveel moeite ik heb moeten doen en hoeveel moeite ik eigenlijk had moèten doen en dan nog ruim een 7,6 gemiddeld staan, viel het wel mee. Maar ja, het ging allemaal niet vanzelf Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 31 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2014 Gefeliciteerd! Mooie score. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten