Spring naar bijdragen

een paar vraagjes


Aanbevolen berichten

ik heb een paar vraagjes over wat in de bijbel staat

hebben dino's echt bestaan? en zo ja, hebben ze dan samen geleeft met de mensen?

bestaan geesten en demonen en zijn die ook op aarde want volwassenen zeggen altijd wel dat geesten en spoken niet bestaan maar de heiligge geest is toch ook een geest?

en wanneer ben je nou echt een christen want in de bijbel staat dat als je gelooft je bergen kan verzetten

en er staat dat je allemaal onmogelijke dingen kan

hier een stukje van wat ik bedoel:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}: 17And these signs shall follow them that believe; In my name shall they cast out devils; they shall speak with new tongues;

18They shall take up serpents; and if they drink any deadly thing, it shall not hurt them; they shall lay hands on the sick, and they shall recover.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

ik heb een paar vraagjes over wat in de bijbel staat

hebben dino's echt bestaan? en zo ja, hebben ze dan samen geleeft met de mensen?

Dino's komen niet in de bijbel voor. Maar ze hebben idd bestaan, zo blijkt uit onderzoek. Maar ze waren al lang voor dat de mens geschapen werd al uitgestorven. Maar goed ook, want ik denk niet dat we het zouden overleven met die beesten in de buurt.

bestaan geesten en demonen en zijn die ook op aarde want volwassenen zeggen altijd wel dat geesten en spoken niet bestaan maar de heiligge geest is toch ook een geest?

De Heilige Geest is God. Dat is dus eigenlijk wat anders.

Ik geloof niet dat spoken en geesten bestaan. Althans, de bijbel heeft het wel over kwade geesten, maar dat zijn demonen, engelen die zich tegen God gekeerd hebben en de duivel achterna zijn gegaan. Dus geen verschijningen van overleden mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar god heeft de aarde in 6 dagen gemaakt (7de zevende was de rustdag) en de mens was op de 6de dag gemaakt dus kunnen de Dino's niet veel eerder dan de mens gemaakt zijn

Als je gelooft dat het letterlijk 6 dagen van 24 uur waren wel.

Het interessante is dat God de zon en de maan pas op de vierde dag schiep. Terwijl het dag/nacht ritme afhankelijk is van of ons deel van de aarde naar de zon toegekeerd staat of niet. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat als het hier dag is, aan de andere kant van de aarde nacht is. ;)

Ik denk niet dat je het letterlijk als 6 van onze dagen moet opvatten. Ik zie het toch meer als een poëtische manier van de beschrijving van het scheppingsproces dat een ordening van de schepping laat zien. Het zou trouwens ook niet kloppen met het onderzoek wat men gedaan heeft over het ontstaan van de aarde. Als je de schepping met genesis 2 vergelijkt dan zie je ook dat de scheppingsvolgorde opeens anders is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar god heeft de aarde in 6 dagen gemaakt (7de zevende was de rustdag) en de mens was op de 6de dag gemaakt dus kunnen de Dino's niet veel eerder dan de mens gemaakt zijn

Als je gelooft dat het letterlijk 6 dagen van 24 uur waren wel.

Het interessante is dat God de zon en de maan pas op de vierde dag schiep. Terwijl het dag/nacht ritme afhankelijk is van of ons deel van de aarde naar de zon toegekeerd staat of niet. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat als het hier dag is, aan de andere kant van de aarde nacht is. ;)

Ik denk niet dat je het letterlijk als 6 van onze dagen moet opvatten. Ik zie het toch meer als een poëtische manier van de beschrijving van het scheppingsproces dat een ordening van de schepping laat zien. Het zou trouwens ook niet kloppen met het onderzoek wat men gedaan heeft over het ontstaan van de aarde. Als je de schepping met genesis 2 vergelijkt dan zie je ook dat de scheppingsvolgorde opeens anders is.

Het is niet zeker of God de Maan en de Zon schiep op de 4e dag. Het hebreeuwse woord voor "Maakte" kan vertaald worden met "Liet zichtbaar worden" etc. (http://ldolphin.org/waw.html) Ik geloof persoonlijk ook dat God de aarde etc in 6 perioden schiep, niet in 6 letterlijke dagen. (Het hebreeuwse woord voor dag ,Yohm kan met verschillende tijdsaanduidingen vertaald worden)

Als het inderdaad letter 6 dagen waren dan leefden de dino's maar 1 of meer dagen voordat ze uitstierven. Je zou vers 21 van Genesis 1 (Walvissen) kunnen vertalen als grote zeemonsters..Er worden nu eenmaal geen specifieke details genoemd over wat voor soort beesten het waren dus ja.

De Heilige Geest is de Geest van God..Niet God zelf..Het is een onderdeel van God..Anders zou er in Genesis 1 staan: De God van God zweefde over de wateren.

Ik geloof ook niet in Geesten, als zijnde overleden mensen..Want anders zouden mensen na hun dood nog een kans krijgen om deel uit te maken van het leven op aarde:

Prediker 9:

5 Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten.

6 Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Heilige Geest is de Geest van God..Niet God zelf..Het is een onderdeel van God..Anders zou er in Genesis 1 staan: De God van God zweefde over de wateren.

De Heilige Geest is de Geest van God en is God, net zoals Jezus de Zoon van God is en ook God is. De Heilige Geest komt voort uit de Vader en de Zoon en vormen een drie eenheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

en wanneer ben je nou echt een christen want in de bijbel staat dat als je gelooft je bergen kan verzetten

en er staat dat je allemaal onmogelijke dingen kan

hier een stukje van wat ik bedoel:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}: 17And these signs shall follow them that believe; In my name shall they cast out devils; they shall speak with new tongues;

18They shall take up serpents; and if they drink any deadly thing, it shall not hurt them; they shall lay hands on the sick, and they shall recover.

en kan er iemand antwoord geven op de laatste vraag want dat was eigenlijk de belangrijkste :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

en wanneer ben je nou echt een christen want in de bijbel staat dat als je gelooft je bergen kan verzetten

en er staat dat je allemaal onmogelijke dingen kan

hier een stukje van wat ik bedoel:

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}: 17And these signs shall follow them that believe; In my name shall they cast out devils; they shall speak with new tongues;

18They shall take up serpents; and if they drink any deadly thing, it shall not hurt them; they shall lay hands on the sick, and they shall recover.

en kan er iemand antwoord geven op de laatste vraag want dat was eigenlijk de belangrijkste :P

Je kan al christen zijn zonder deze dingen te doen, maar een christen kan die dingen ook doen als hij/zij dat gelooft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar god heeft de aarde in 6 dagen gemaakt (7de zevende was de rustdag) en de mens was op de 6de dag gemaakt dus kunnen de Dino's niet veel eerder dan de mens gemaakt zijn

Als je gelooft dat het letterlijk 6 dagen van 24 uur waren wel.

Het interessante is dat God de zon en de maan pas op de vierde dag schiep. Terwijl het dag/nacht ritme afhankelijk is van of ons deel van de aarde naar de zon toegekeerd staat of niet. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat als het hier dag is, aan de andere kant van de aarde nacht is. ;)

Ik denk niet dat je het letterlijk als 6 van onze dagen moet opvatten. Ik zie het toch meer als een poëtische manier van de beschrijving van het scheppingsproces dat een ordening van de schepping laat zien. Het zou trouwens ook niet kloppen met het onderzoek wat men gedaan heeft over het ontstaan van de aarde. Als je de schepping met genesis 2 vergelijkt dan zie je ook dat de scheppingsvolgorde opeens anders is.

En voordat de zon en maan geschapen werden was er al licht. Voor God is niks onmogelijk, ook niet om licht te laten bestaan zonder bron.

Ik ga maar niet beginnen over een jonge aarde met dinosauriërs, dan wordt ik toch alleen maar uitgemaakt voor idioot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar god heeft de aarde in 6 dagen gemaakt (7de zevende was de rustdag) en de mens was op de 6de dag gemaakt dus kunnen de Dino's niet veel eerder dan de mens gemaakt zijn

Als je gelooft dat het letterlijk 6 dagen van 24 uur waren wel.

Het interessante is dat God de zon en de maan pas op de vierde dag schiep. Terwijl het dag/nacht ritme afhankelijk is van of ons deel van de aarde naar de zon toegekeerd staat of niet. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat als het hier dag is, aan de andere kant van de aarde nacht is. ;)

Ik denk niet dat je het letterlijk als 6 van onze dagen moet opvatten. Ik zie het toch meer als een poëtische manier van de beschrijving van het scheppingsproces dat een ordening van de schepping laat zien. Het zou trouwens ook niet kloppen met het onderzoek wat men gedaan heeft over het ontstaan van de aarde. Als je de schepping met genesis 2 vergelijkt dan zie je ook dat de scheppingsvolgorde opeens anders is.

En voordat de zon en maan geschapen werden was er al licht. Voor God is niks onmogelijk, ook niet om licht te laten bestaan zonder bron.

Ik ga maar niet beginnen over een jonge aarde met dinosauriërs, dan wordt ik toch alleen maar uitgemaakt voor idioot.

In de nieuwe hemel en de aarde is er ook geen zon meer, maar zorgt God voor het licht dat van Hem afstraalt.

Daarnaast sluit ik een jonge aarde met dinosauriërs ook niet uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Maar god heeft de aarde in 6 dagen gemaakt (7de zevende was de rustdag) en de mens was op de 6de dag gemaakt dus kunnen de Dino's niet veel eerder dan de mens gemaakt zijn

Als je gelooft dat het letterlijk 6 dagen van 24 uur waren wel.

Het interessante is dat God de zon en de maan pas op de vierde dag schiep. Terwijl het dag/nacht ritme afhankelijk is van of ons deel van de aarde naar de zon toegekeerd staat of niet. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat als het hier dag is, aan de andere kant van de aarde nacht is. ;)

Ik denk niet dat je het letterlijk als 6 van onze dagen moet opvatten. Ik zie het toch meer als een poëtische manier van de beschrijving van het scheppingsproces dat een ordening van de schepping laat zien. Het zou trouwens ook niet kloppen met het onderzoek wat men gedaan heeft over het ontstaan van de aarde. Als je de schepping met genesis 2 vergelijkt dan zie je ook dat de scheppingsvolgorde opeens anders is.

En voordat de zon en maan geschapen werden was er al licht. Voor God is niks onmogelijk, ook niet om licht te laten bestaan zonder bron.

Ik ga maar niet beginnen over een jonge aarde met dinosauriërs, dan wordt ik toch alleen maar uitgemaakt voor idioot.

@archillion: nee hoor...

Link naar bericht
Deel via andere websites

hebben dino's echt bestaan? en zo ja, hebben ze dan samen geleeft met de mensen?

Hey Christian, ik bekeek enkele maanden geleden nog een hele interessante documentaire waarin wetenschappers bevestigen dat dinosaurussen en mensen tegelijkertijd op aarde hebben geleefd. Zie: Forbidden Archeology - Secret Discoveries of Early Man - Full Feature

In de video zie je ook de opslagplaatsen waar al het 'bewijsmateriaal' angstvallig wordt verborgen gehouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wow ik wist niet eens dat er fiompjes van 50 minuten op youtube paste XD

Heb ik morgen gelijk weer wat te doen

Bedankt

Graag gedaan Christian, ik heb de bovenstaande documentaire bekeken en ook enkele gelijkaardige video's en vind het heel interessant!

Op de onderstaande link kan je oude, prachtige afbeeldingen bekijken hoe mens en dinosauriërssamen samen leefden.

Deze grafstenen beelden geen skeletten af maar levende, actieve dinosauriërs, waarvan de meeste in een interactie met de mens gezien worden.De duidelijke implicatie is dat de oude Peruvianen dinosauriërs hebben gezien en ermee samenleefden.http://www.verhoevenmarc.be/PDF/ica.pdf

Veel kijkplezier!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik heb het filmpje gekeken en ik moet zeggen dat ze wel hun best hebben gedaan in 50 minuten zoveel mogelijk crap over je heen te gieten. Het gaat van de ene vage verwijzing naar de andere, en dan heb ik het nog niet over de karrevracht aannames.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Heilige Geest is de Geest van God..Niet God zelf..Het is een onderdeel van God..Anders zou er in Genesis 1 staan: De God van God zweefde over de wateren.

De Heilige Geest is de Geest van God en is God, net zoals Jezus de Zoon van God is en ook God is. De Heilige Geest komt voort uit de Vader en de Zoon en vormen een drie eenheid.

Het hele woord drie-eenheid komt niet voor in de bijbel..Alleen dat zijn 3-en één zijn. (En dat betekend dat ze in eenheid zijn..Oftewel, het compleet met elkaar eens..)

Hoe verklaar je anders dit: (Laatste vers)

1 Korinthe 15:

22. Zoals wij door Adam allen sterven, zo zullen wij door Christus allen levend worden gemaakt. 23 Maar ieder op de voor hem bepaalde tijd: Christus als eerste en daarna, wanneer hij komt, zij die hem toebehoren. 24 En dan komt het einde en draagt hij het koningschap over aan God, de Vader, nadat hij alle heerschappij en elke macht en kracht vernietigd heeft. 25 Want hij moet koning zijn totdat ‘God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd’. 26 De laatste vijand die vernietigd wordt is de dood, 27 want er staat: ‘Hij heeft alles aan zijn voeten gelegd.’ Wanneer er ‘alles’ staat, is dat natuurlijk uitgezonderd degene die alles aan hem onderwerpt. 28 En op het moment dat alles aan hem onderworpen is, zal de Zoon zichzelf onderwerpen aan hem die alles aan hem onderworpen heeft, opdat God over alles en allen zal regeren.

Ik lees hier duidelijk dat Jezus onderworpen moet worden aan God omdat er niets boven God is, zodat God opperregeerder zal Zijn. Dus de bijbel beschrijft dat Jezus minder macht heeft dan God en dus kan Jezus niet God zijn..Anders waren ze gelijk.

Verder lees je nergens dat Jezus uiteindelijk weer God wordt..Maar Hij blijft een uniek persoon..

De bijbel zegt dat Jezus het woord van God is..En daardoor inderdaad goddelijk is..Maar dat wil niet zeggen dat het Woord van God , God zelf is..Dat kan per definitie niet..Mijn arm of been is ook onderdeel van mij en dus 100% menselijk..Dat wil niet zeggen dat wanneer ik mijn arm afhak en een naam geef, mijn arm ineens Saint_Eve zelf is..Het is een onderdeel van mij maar wel 100% menselijk ja..

Jezus was het woord van God, de stem van God, God sprak en iets werd geschapen. De Heilige Geest had weer een andere functie..De Heilige Geest geeft kracht, inzicht, wijsheid etc etc.. Maar het is nog steeds een onderdeel van God..Iets van God Zelf wat Hij gebruikt om zaken voor elkaar te krijgen.. En wij kunnen niet echt begrijpen hoe iemands woord ineens een mens kan worden en God zit niet hetzelfde in elkaar als mens..

Maar als ik alles bij elkaar optel in de bijbel dan vertelt het overgrote deel van de bijbel dat Jezus , God's Zoon is en dat het een unieke identiteit is geworden en zal blijven die Zichzelf nooit met God vergelijk en Zichzelf God maakte..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vind je dat Ursa. Het is een tijdje geleden dat ik deze documentaire bekeek maar vond het heel interessant. :Y

Oh, het was hier en daar ook wel interessant hoor. Ze deden in ieder geval hun best er iets interessants van te maken. :) Sommige dingen die gezegd werden sloegen daadwerkelijk wel ergens op, zoals dat je als je met wetenschap bezig bent niet de feiten die mogelijk buiten je referentiekader vallen wegstopt of negeert.

Echter, de aanwijzingen die worden gegeven zijn flinterdun en vergezocht. Al helemaal die 'aarde-rotatie-theorie'.

Waarom vind jij het interessant dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Ursa, eigenlijk vond ik de hele documentaire interessant. Prehistorische beschavingen, die vooraf zijn gegaan aan onze huidige menselijke beschaving, hebben me altijd al geboeid. Ik heb al veel gelezen over hetgeen de hedendaagse wetenschappers hebben ontdekt. :Y Het is gewoon een onderwerp dat ik interessant vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid