Spring naar bijdragen

RPG topic?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik moet ook maar eens nadenken over een karakter of twee :P

Blauwe mensen moeten er minstens vier introduceren.

Ben ik de enige die het erg dubieus vindt dat het RPG topic van Chealder op het exacte tijdstip wordt geopend als dat Chealder wordt vermoord in het weerwolven topic? [13-08-2011 21:42] :P

Blauwe mensen komen altijd terug uit de dood.

Blauw.

Blauw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik moet ook maar eens nadenken over een karakter of twee :P

Blauwe mensen moeten er minstens vier introduceren.

Mag niet van blauwe mevrouw herself. Bron: [RPG] Pireldem

Ben ik de enige die het erg dubieus vindt dat het RPG topic van Chealder op het exacte tijdstip wordt geopend als dat Chealder wordt vermoord in het weerwolven topic? [13-08-2011 21:42] :P

Blauwe mensen komen altijd terug uit de dood.

Is geen antwoord op mijn vraag.

Blauw.

Blauw.

Wat jij wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik moet ook maar eens nadenken over een karakter of twee :P

Haha, je kan er ook met een beginnen en de tweede later introduceren ;)

Ik heb naast Hilde en Moachar, de GM karakters, ook mijn eigen karakters om in het dorp mee te spelen. Fedelien is daar een van :)

Ben ik de enige die het erg dubieus vindt dat het RPG topic van Chealder op het exacte tijdstip wordt geopend als dat Chealder wordt vermoord in het weerwolven topic? [13-08-2011 21:42] :P

Dat is de magie van roleplaying!

Toen ik daarna in het weerwolven topic keek en zag dat ik dood was dacht ik wel; 'balen, gelukkig dat er nu een RPG topic is waar ik in mee kan spelen.' :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu is introductie van de karakters dus logisch dat het wat rommelig is. Het is wel belangrijk dat karakters met elkaar in interactie treden en dat niet iedereen de hele tijd solistische stukjes blijft schrijven. En natuurlijk moet de GM na de voorstelperiode richting aan de zaak gaan geven door events en NPCs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik neem aan dat het beter word, want de karakters moesten eerst ook nog geintroduceerd worden. Dan heb je nog even weinig verhaal. WS leest het straks net zo spannend weg als het weerwolven topic :P

Het weerwolventopic is ook rommelig :P En meer chaotisch dan spannend. De echte spanning komt mi meer van de pm-interactie op de achtergrond.

Maar goed, misschien komt het omdat ik gewend ben dat elke verhaallijn in een apart topic komt. Bovendien zou ik het zelf ook erg op prijs stellen als ik wist wat de setting is, dwz. is er bijvoorbeeld magie? (ik zag al iets van zwarte en witte magie, wat is dat dan precies?) Wat is dan vervolgens de rol van de godsdienst? (Er is een klooster met monniken) Wat is de godsdienst dan? Wat is het doel van ons bestaan? (Queestes, vervloekingen, bastaarden, etc)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar goed, misschien komt het omdat ik gewend ben dat elke verhaallijn in een apart topic komt. Bovendien zou ik het zelf ook erg op prijs stellen als ik wist wat de setting is, dwz. is er bijvoorbeeld magie? (ik zag al iets van zwarte en witte magie, wat is dat dan precies?) Wat is dan vervolgens de rol van de godsdienst? (Er is een klooster met monniken) Wat is de godsdienst dan? Wat is het doel van ons bestaan? (Queestes, vervloekingen, bastaarden, etc)

Wat ik begrijp is dat de RPG in de middeleeuwse setting speelt. Dus het is de katholieke kerk (ik neem aan dat het niet in Byzantium afspeelt) en de rol die ze had in de late middeleeuwen. Daarnaast is het volgens mij de 'mytische' setting van de middeleeuwen. Dus, folklore en legendes kunnen hier realiteit zijn.

Mijn eerste karakter is bijvoorbeeld heel losjes gebaseerd op karikaturen van het type tovenaar/duivelsaanbidder/zwarte magiër, etc. die je in inquisitie geschriften wel eens tegen komt maar waarvan ik niet geloof dat ze in werkelijkheid ooit echt bestaan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik neem aan dat het beter word, want de karakters moesten eerst ook nog geintroduceerd worden. Dan heb je nog even weinig verhaal. WS leest het straks net zo spannend weg als het weerwolven topic :P

Het weerwolventopic is ook rommelig :P En meer chaotisch dan spannend. De echte spanning komt mi meer van de pm-interactie op de achtergrond.

Maar goed, misschien komt het omdat ik gewend ben dat elke verhaallijn in een apart topic komt. Bovendien zou ik het zelf ook erg op prijs stellen als ik wist wat de setting is, dwz. is er bijvoorbeeld magie? (ik zag al iets van zwarte en witte magie, wat is dat dan precies?) Wat is dan vervolgens de rol van de godsdienst? (Er is een klooster met monniken) Wat is de godsdienst dan? Wat is het doel van ons bestaan? (Queestes, vervloekingen, bastaarden, etc)

Hmm nou dan lees je niet goed denk ik. Want zowel voor Weerwolven als voor het RPG topic heb ik de setting gewoon meegekregen vanaf het begin ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf heb ik het opgevat als een semi-realistische, semi-fantasy omgeving. Dus het speelt zich af in de Middeleeuwen waarin daadwerkelijk bestaande maatschappelijke structuren, bewegingen en religies een rol spelen maar terwijl legende, fantasy etc. ook duidelijk aanwezig zijn. Het vergt denk ik even fingerspitzengefühl om aan te voelen hoe de verhouding tussen fantasy en realisme precies ligt maar volgens mij gaat het vooralsnog heel goed. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals Bona zegt is het inderdaad nog een beetje de introductie periode. Er komen nu in één keer veel karakters in het spel waar een beetje aan gewend moet worden. Sowieso zijn de eerste posts vaak erg op het karakter zelf gericht in plaats van de op de communicatie met andere karakters. Dat is ook helemaal niet erg, want zo kun je een ander karakter leren kennen.

Ook hebben Bona en Olorin gelijk in hoe de setting bedoeld is. Een eind middeleeuwse tijd zoals die in de realiteit er was, maar ook met fantasy er in. Ondanks dat er fantasy in zit moet het wel een beetje reëel blijven als in, geen karakters die de anderen in alles overtreffen.

Het is inderdaad de bedoeling dat er zelf verhalen worden geschreven, zoals Ursa zegt, graag zelfs! Daarom heb ik de setting ook vrij breed gehouden zodat er veel kan worden gedaan. Het mysterie fungeert vooral als een basis, iets waar je op terug kan vallen als je even niet meer weet wat je met je karakter(s) aan moet. Wat mij betreft wordt het mysterie pas volgend jaar ontrafeld, of helemaal nooit. Hoeveel ik er van prijs ga geven en hoe vaak ligt er ook aan hoe goed het topic loopt. Als alle spelers samen al een geweldig verhaal kunnen neerzetten en het lekker door rolt, dan zal ik dat aanmoedigen en er zeker niet met Hilde of Moachar te veel boven op zitten.

Bedenk ook dat de setting waar alles zich af speelt méér is dan alleen Pireldem en het klooster. Er zitten veel elementen in de omgeving en dat heb ik expres gedaan zodat er daarin ook veel mee gedaan kan worden. Zo zijn er velden, maar ook bossen. Er ligt een rivier in de buurt, de zee is ook niet ver weg en dan hebben we nog het vervallen landhuis van Moachar.

En voor mij is het natuurlijk ook nog een beetje uitproberen en rondkijken hoe alles loopt. Ik moet ook nog zien hoe er op de posts van Hilde en Moachar wordt gereageerd en hoe ik deze posts het beste kan brengen. Ik wil wel iets prijsgeven van het mysterie, maar natuurlijk ook niet alles in één keer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kun je misschien een keer proberen om Pirelsem en omgeving in kaart te grengen, zoals jij het in gedachten hebt? Waar ten opzichte van Pireldem is het strand, waar loopt de rivier, waar staat het klooster. Maar ook een platte grond van Pireldem zelf: Waar is het sorpshuis, waar is de herberg, waar zijn evt. andere voorzieningen, waar wonen Fedelien en Jonas, ect. Is misschien wat makkelijker voor het verloop van het verhaal;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Paul, ik had zelf het idee dat het klooster op een heuvel net buiten het dorp lag. Waar precies ten opzichte van het strand mag je zelf bedenken :P Het landhuis is in mijn beleving aan de andere kant van het dorp.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid