Spring naar bijdragen

RPG topic?


Aanbevolen berichten

Ik heb ideeën voor een roleplaying topic. Maar ik wil even peilen of daar animo voor is.

We hebben natuurlijk de weerwolven topics die ook als rpg topic fungeren, maar dit gaat een stuk vrijer worden en is voor iedereen toegankelijk aangezien het niet aan een spel gebonden is. Ik heb al een mysterie in gedachten dat opgelost kan worden, maar daarnaast is het ook de bedoeling om gewoon lekker te spelen. Ook is het mogelijk om voor een weekje mee te doen en er dan weer uit te stappen, en eventueel later weer mee te doen.

En ongeacht of het mysterie nou opgelost wordt of niet, het belangrijkste is dat ieder er plezier aan beleefd :)

Wie zullen er waarschijnlijk mee gaan doen?

(En als er verder nog vragen zijn, hoor ik die ook graag!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het wordt een text-based RPG, net zoals in het weerwolventopic. In mijn openingspost geef ik de setting waarin gespeeld wordt en de eerste post van een karakter die met het mysterie te maken heeft. Dan kunnen mensen zelf hun karakters aanmaken en introduceren en op elkaar reageren. Ik zal zelf ook mijn karakter(s) hebben waarmee ik wat kan aansturen naar het mysterie wat ik geleidelijk aan wat meer prijs ga geven. Ik heb geen vaste tijdstippen bepaald wanneer ik dingen ga prijs geven, ik laat dat een beetje leiden door het spel dat er gespeeld wordt.

Het is ook vooral de bedoeling dat alle spelers samen hun eigen verhalen maken en hun fantasie binnen de lijnen van de RPG laten gaan. Het mysterie hoeft niet perse opgelost te worden, maar is ook vooral bedoeld als een set up voor de spelers en voor mij om op terug te vallen als het spel eventueel wat dood bloedt.

Het zal dus ook veel improviseren zijn, maar naar mijn idee hoort dat ook zo bij een RPG omdat je moet inspelen op de situatie. Anders is het geen RPG meer, maar een verhaal. Het belangrijkste voor mij is dat er een serieus spel komt waar iedereen lol in heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Raido: Het weerwolven topic kan inderdaad ook als RPG topic gebruikt worden. Echter is dat meer gericht op het weerwolvenspel aangezien je toch mee kan doen zonder aan de RPG deel te nemen. Ook moet je vanaf het begin er in zitten en voor het spel nog levend zijn om aan de RPG deel te kunnen nemen.

In het topic dat ik wil opzetten is het ook mogelijk om voor een tijdje mee te spelen of om later in te stappen. Ook mocht het mysterie opgelost worden kan het roleplayen gewoon nog verder gaan zo lang er mensen actief in blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is ook niet mijn bedoeling om het weerwolven topic weg te concurreren of iets dergelijks, het kan prima naast elkaar bestaan. Ik vind het weerwolven spel ook erg leuk om in mee te doen. Wat alleen het nadeel is van enkel het weerwolven topic als RPG topic hebben is dat je niet kan mee doen als je dood bent. Stel mijn karakter wordt als eerste opgegeten kan ik niet meer mee spelen en zal het zeker twee weken duren voordat het nieuwe spel wordt gestart. Ook zal het bij mijn topic mogelijk worden om op elk moment in of uit te stappen, wat erg handig is als je voor een paar dagen weg gaat en toch mee wil doen.

...

Yes, get your gun ready and remember, do not miss any of them!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou ik zou gewoon wachten tot Weerwolven afgelopen is en dan een nieuw spel starten.

Doe jij ook mee dan Raido?

Bij weerwolven gaat het om het spel en is RPG een leuk bij-element. Bij RPG draait het om de verhalen en karakters zelf.

Wie doet er nog meer mee? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi, dan hebben we al aardig wat mensen.

Ik zit even te denken wanneer het handig is om het op te starten. Nog in de vakantie, of beter daarna? Wat mij betreft kan het nu al beginnen, de openingspost is al klaar.

@Pinkeltje: Het wordt een tekst based RPG, dus verhalen schrijven.

Ik hoop daarom ook dat iedereen die er aan mee doet ook realistisch aan mee kan doen. Alle karakters hebben goede en slechte punten en niet te veel je eigen zin gaan doordrijven van hoe je iets wilt laten lopen. Alleen dan zal het topic kunnen werken. Maar aangezien ik dit niet in het weerwolven topic heb zien gebeuren denk ik niet dat dit veel problemen zal geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, ik schrijf graag idiote verhalen. Count me in.

@ Archillion: Verder; we will hunt them down and kill them all. :B Toch Chealder? schreef je, pas maar op straks denken de weerwolven in het spel nog dat je de jager bent :P

@ Chealder: Stel mijn karakter wordt als eerste opgegeten kan ik niet meer mee spelen en zal het zeker twee weken duren voordat het nieuwe spel wordt gestart. schreef je. Ik hoop toch van harte dat je daarmee noch de weerwolven noch de burgers op een idee brengt ;) Ik vind die bard best een leuk personage, al kan ik geen betekenis aan je naam geven :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bona: Ja, dat is mogelijk, zo lang je je karakter wel volledig uit het spel verwijderd als je er uit stapt. Bijvoorbeeld door middel van de dood van het karakter, dat diegene gewoon vertrekt of wat je dan ook kan verzinnen, zolang het karakter van de speler die niet meer mee speelt niet meer communiceert met anderen. En als je dan weer mee wilt doen kun je gewoon een nieuw karakter aanmaken of je karakter terug laten komen van een lange reis.

Het is echt de bedoeling dat het een serieuze roleplay wordt. Het is dan ook niet de bedoeling dat iemand even één vage post neerzet om leuk denkt te zijn om dan gelijk weer weg te gaan. Wat magische dingen mogen wel, maar ook dat moet een beetje reëel blijven als in, niemand heeft superkrachten. Ik heb daarom ook wat regels bij de openingspost gezet.

@Anastasia: Het is ook een naam die ik zelf heb bedacht. Toen ik merkte dat vrijwel iedereen een Germaanse naam nam, heb ik hem maar een buitenlander gemaakt. Ik houd ook wel van personages die een tikje vreemd of anders zijn omdat ik daar vaak wat meer mee kan. Cara, mijn karakter in het eerste weerwolven topic, was immers ook een tikje vreemd.

Anyway, ik ga mijn post voor het topic nog even doorlezen om te kijken of ik het echt goed vind en de taal ook correct is. Dan ga ik alles straks op zetten :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid