Chealder 1 Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Indien je op of na 1 Augustus begint doe ik mee, dan kom ik weer terug van vakantie. Anders gaat het niet want ik weet dan natuurlijk niet waar en wanneer ik internet heb aangezien ik nog op vakantie ben Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 28 t/m 31 juli vakantie, maar wil graag meedoen als het op 1 augustus begint, anders een volgend potje. Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 nu ja, als alle spelletjes zo snel verlopen, dan ben ik misschien wel vermoord als burger of weerwolf, heks, cupido o f jager voor de eerste augustus Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 20 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2011 Ja, ik wil ook wel meedoen. Heb overigens alleen nog maar in real life geweerwolfd, dus wellicht tzt een update over hoe het online eraan toe gaat. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 20 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2011 Ol Moth: Misschien een goed idee om inderdaad in Augustus te beginnen, zodat een aantal mensen toch (weer) eens mee kunnen doen? @TBM: lees de speltopics Link naar bericht Deel via andere websites
Hinata 0 Geplaatst 20 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2011 6 augustus? Dan kan ik ook meedoen. Link naar bericht Deel via andere websites
Pinkeltje 0 Geplaatst 20 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2011 Ik ben de eerste week van augustus weg, als het later begint, doe ik graag weer mee. Zo niet, dan sla ik een spelletje over. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 20 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2011 Suggesties voor nieuwe rollen. - Kamikaze: Blaast zich bij zijn of haar dood op waardoor heel Wakkerdam mee ten onder gaat. - De Joker: Heeft één keer de mogelijkheid om een weerwolf te doden door middel van een 'magic trick' met een potlood. Kan ook een aanval overleven en op wonderbaarlijke wijze uit zijn lijkzak springen. - De Zwarte Piet: Kan één keer iemand mee nemen naar Spanje. (De meegenomen user wordt verwerkt in pepernoten die de volgende dag in Wakkerdam verkocht worden.) Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 21 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 21 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Op wikipedia worden ook een aantal varianten gegeven: http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerwolven_van_Wakkerdam Vooral de sjamaan en de weerwolf met conversie vind ik wel interessant. Francofoob is ook lachen. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 21 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Slet - brengt elke nacht bij een ander persoon door en is dus niet thuis als de weerwolven langs komen. Als de weerwolven echter bij de betreffende persoon op bezoek gaan, dan gaat ook de Slet dood. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 21 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Slet - brengt elke nacht bij een ander persoon door en is dus niet thuis als de weerwolven langs komen. Als de weerwolven echter bij de betreffende persoon op bezoek gaan, dan gaat ook de Slet dood. Maar de weerwolf gaat ook meteen dood door een geslachtsziekte. Dit spel wordt leuker en leuker. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 21 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Ik heb de karakters al uitgewerkt. Het is alleen nog een een klusje waar ik tegenop zie om ze even geordend in dit topic te zetten. Ik geef in ieder geval al even de titels en of hun equivalent en de korte beschrijving die ik erbij had gemaakt. Dan zoek ik nog even moed om het allemaal netjes te posten. Dit zijn de Toegewezen Rollen: 4x Weerwolf Een persoon die ’s nachts monsterlijke vormen aanneemt en roedels vormt. 1x Hondsdolle weerwolf Een Weerwolf met een ziekte onder de leden, wiens beet aanstekelijk kan zijn. 1x Jonge Wolf Jong individu geboren uit een Weerwolf en een mens en groeit op buiten de roedel. 4x Gewone Burger Goede inwoners van Wakkerdam gewapend met stemrecht en hooivorken. 1x Heks Geleerd in het gebruik van kruiden en de natuur brouwt ze leven en dood. 1x Heksenkind Cupido die zichzelf koppelt Als kind of leerling van de Heks leent deze de pan van de Heks om een liefdesdrankje te maken. 1x Dromenwever Ziener ’s Nachts betreed ze het dromenrijk en kan verbinding zoeken met anderen. 1x Druïde Spreekt beschermende spreuken uit over de inwoners van Wakkerdam. 1x Dorpsoudste Gelijkend aan gelijknamige karakter papieren uitbreidingsset Een doorgewinterde burger die alles in het leven al heeft gezien en meegemaakt en de nodige wijsheid in de versleten jaren vergaard heeft. 1x Dorpsgek Gelijkend aan gelijknamige karakter papieren uitbreidingsset Wordt altijd scheef aangekeken en als het erop aan komt, zullen ze hem dan geloven? 1x Jager Heeft altijd een wapen bij zich om nooit met lege handen te staan met een prooi in zicht. 1x Zondebok Gelijkend aan gelijknamige karakter papieren uitbreidingsset Heeft de nare eigenschap om in een conflict altijd het onderspit te delven, zelfs als hij niet de schuldige is. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 21 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Je kan dan ook de "Durexist" invoeren. Deze kan zich één keer in het spel door middel van een condoom beschermen tegen de effecten van de slet. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 21 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Meer uitgebreide omschrijvingen en regels zouden wel handig zijn idd. Ik ken namelijk zelf de uitbreidingsset niet (en anderen wrs ook niet). De druïde heeft dezelfde rol als de beschermengel? Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 21 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Je kan dan ook de "Durexist" invoeren. Deze kan zich één keer in het spel door middel van een condoom beschermen tegen de effecten van de slet. En wat te denken van de Necromancer? Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 21 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Meer uitgebreide omschrijvingen en regels zouden wel handig zijn idd. Ik ken namelijk zelf de uitbreidingsset niet (en anderen wrs ook niet). De druïde heeft dezelfde rol als de beschermengel? Ja de Druïde is een soort beschermengel. Alleen wolven genieten ook voordeel van zijn bescherming. Dus hij moet voorzichtig zijn. Ik verzamel wel even wat moed en zin om vanavond de uitgewerkte versie van alles te posten.. Voorlopige Deelnemerslijst: 1. Ursa 2. Bonaventura 3. Annzie 4. Floes 5. Josephina 6. MarinusCopy 7. WonderfulStar 8. Archillion 9. Olorin 10. Hinata 11. Pinkeltje 12. The Black Mathematician 12. Anastasia 13. Chealder Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 21 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Ja de Druïde is een soort beschermengel. Alleen wolven genieten ook voordeel van zijn bescherming. Dus hij moet voorzichtig zijn. Heb je dat risico niet sowieso? Ik bedoel, je kunt moeilijk de beschermengel/druïde laten weten wie wie is. Ik verzamel wel even wat moed en zin om vanavond de uitgewerkte versie van alles te posten.. Succes! Ik heb eerder de regels ook op een rijtje gezet (maak er gebruik van, zou ik zeggen). Kost even wat moeite, maar het is ook weer een uitdaging - en je kunt er leuke dingen in stoppen. Misschien als tip: maak een soort handboek voor jezelf, met het spelverloop. Ik begrijp trouwens van de deelnemerslijst dat we begin augustus beginnen? Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 21 juli 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juli 2011 Ja de Druïde is een soort beschermengel. Alleen wolven genieten ook voordeel van zijn bescherming. Dus hij moet voorzichtig zijn. Heb je dat risico niet sowieso? Ik bedoel, je kunt moeilijk de beschermengel/druïde laten weten wie wie is. Ik verzamel wel even wat moed en zin om vanavond de uitgewerkte versie van alles te posten.. Succes! Ik heb eerder de regels ook op een rijtje gezet (maak er gebruik van, zou ik zeggen). Kost even wat moeite, maar het is ook weer een uitdaging - en je kunt er leuke dingen in stoppen. Misschien als tip: maak een soort handboek voor jezelf, met het spelverloop. Ik begrijp trouwens van de deelnemerslijst dat we begin augustus beginnen? Een weerwolf hoeft toch niet beschermt te worden voor de maaltijd van de weerwolven? Ja dat was ook waar ik mee bezig was. Om het overzichtelijk te houden. Ja ik wilde in Augustus beginnen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 22 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2011 ik wil ook meedoen!!! Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 22 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2011 ik wil ook meedoen!!! Sorry dat we je er de afgelopen keer zo snel uitgehaald hebben... het was een gok, om eerlijk te zijn, omdat je karakter 'Zina' heette. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 22 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2011 maakt niet uit joh!!! twas gewoon een niet zo slimme zet van mezelf... Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 22 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2011 Volgens wikipedo is Zina "sexual intercourse between a man and a woman who is neither his wife nor his slave". Kan je daaruit opmaken dat iemand een weerwolf is of zijn er nog andere betekenissen? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 22 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2011 dat kan het ook betekenen: De krachtige met de speer, Overwinnaar van het volk Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 22 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2011 Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten