Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Nav het volgende artikel:

Juwelier begint proces tegen Staat

Een juwelier in Nijmegen bereidt een proces voor tegen de Nederlandse Staat. Hij vindt dat juweliers in Nederland niet voldoende worden beschermd.

Zelf is de man al acht keer overvallen. Daarbij is hij twee keer zwaargewond geraakt. In 2000 werd hij in zijn borst geschoten.

Bij de laatste overval liep de eigenaar een gedeeltelijke dwarslaesie op. Sindsdien zit hij in een rolstoel.

Jongeren

De juwelier zegt dat overvallen in bijna alle gevallen door een kleine groep jongeren van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst worden gepleegd. De man laat dit soort jongeren niet meer toe in zijn winkel.

De Nijmeegse juwelier heeft minister Opstelten en staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie geïnformeerd over de aanstaande rechtszaak.

Bron: http://nos.nl/artikel/255306-juwelier-b ... staat.html

Wat mij betreft had dit al eerder mogen gebeuren en ik snap eigenlijk niet dat andere burgers (bijvoorbeeld bewoners van bepaalde wijken) de staat niet hebben aangeklaagd omdat deze a) haar burgers niet beschermd en B) haar burgers niet toestaat zichzelf te beschermen.

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf een buitenlander.

Ik zou zeggen, wie dit soort herhaaldelijk doet naar eigen terugsturen. Maar dat kan weer te ver gaan, want dan zullen onschuldige mensen (of mensen die weliswaar iets misdaan hebben maar wat we allemaal in ons leven hebben gedaan) het land ten onrechte worden uitgezet. Ik zal me focussen op de Marokkaanse groep. Ondanks dat Nederlanders, Antillianen, maakt niet uit welke afkomst, ook inbrekers kunnen zijn. Ik zeg dat deze geen gelovigen zijn. Bij ons is geloven: God vrezen en de Dag des Oordeels (+profeten, Engelen, etc.). Wie steelt laat zien dat hij God niet vreest, omdat ie iets begaat wat door God verboden (haram) is. En ook geen rekening houdt met de Dag des Oordeels waarop God jou zal vragen waarom je gestolen hebt, etc.

Voor mij is het dus: een dief steelt niet als hij gelovig is. Dat is mijn mening qua geloof.

Mijn andere mening is dat de Nederlandse wetgeving op dit soort gebieden niet deugt.

De straffen zijn zo laag dat het voor sommigen geen belemmering vormen om een misdaad te plegen. Soms zie je ook dat het menselijke leven goedkoper is of minder waard is dan een voorwerp of geld etc. Terwijl alles bestelbaar, te repareren en opnieuw te maken is. Het menselijke leven is dat niet.

Conclusie: ik vind dat de straffen harder en hoger moeten zijn dan deze nu zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou al heel wat zijn als er gestraft zou worden, harder en hoger hoeft niet, maar gewoon de wet aanhouden en niet 4000 soorten verzachtende omstandigheden aandragen, als je iets misdaan hebt heb je iets misdaan, of je daarbij een ongelukkige jeugd gehad hebt, je konijn is gisteren overleden of wat dan ook, gewoon straffen zonder verzachtende omstandigheden. Maar wel altijd de mogelijkheid open houden voor mensen om terug te keren in de maatschappij.

Edit: en wat die juwelier betreft zijn goed recht, ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan 20 jongeren over de vloer die 1 blikje cola kopen, de rest heeft de zakken vol, maar als je maatregelen treft, bijvoorbeeld per 2 naar binnen dan gaat de school, ouders, politie moeilijk doen, want ze moeten toch iets kunnen kopen en ze zijn zo lief etc etc.. Iedereen zou zelf moeten kunnen bepalen wie zijn winkel in komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Edit: en wat die juwelier betreft zijn goed recht, ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan 20 jongeren over de vloer die 1 blikje cola kopen, de rest heeft de zakken vol, maar als je maatregelen treft, bijvoorbeeld per 2 naar binnen dan gaat de school, ouders, politie moeilijk doen, want ze moeten toch iets kunnen kopen en ze zijn zo lief etc etc.. Iedereen zou zelf moeten kunnen bepalen wie zijn winkel in komt.

Vroeger in mijn jeugd hing er bij de plaatselijke Schlecker een bord bij de ingang dat er maximaal 2 scholieren tegelijk naar binnen mochten. Werkte volgens mij uitstekend. Was je overigens vervelend voor de omwonenden en/of plaatselijke middenstand en kwam de school daar achter kon je voor de rest van je schoolperiode het plein niet meer af tijdens de pauzes/tussenuren. Dat was nog eens een heerlijk streng regiem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vrij wapenbezit is een goede oplossing.

Als we dan maar niet ook dezelfde manier van nieuwsbrengen als in Amerika introduceren. Dan krijgen wij net zoveel dooien als daar. Pure bangmakerij in Amerika.

Nu hebben alleen criminelen en de plisie wapens. Het zou eerlijk zijn als burgers ook mee mogen doen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Vrij wapenbezit is een goede oplossing.

Als we dan maar niet ook dezelfde manier van nieuwsbrengen als in Amerika introduceren. Dan krijgen wij net zoveel dooien als daar. Pure bangmakerij in Amerika.

Nu hebben alleen criminelen en de plisie wapens. Het zou eerlijk zijn als burgers ook mee mogen doen.

Veel mensen (zoals oa mijn vrouw) denken dat wapens iets heel exclusiefs zijn die enkel door de politie en het leger in bezit zijn. Zij zijn zich er niet van bewust dat het doodeenvoudig is om een vuurwapen aan te schaffen via de illegale weg. Undercover in Nederland heeft daar eens een mooie reportage over gemaakt. Toen ging het licht hopelijk branden bij de meeste mensen.

Burgers worden niet meer beschermd door de overheid en moeten zichzelf maar zien te redden lijkt het wel. Burgers mogen dat echter niet. Het wordt tijd dat er eens wat gebeurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als we dan maar niet ook dezelfde manier van nieuwsbrengen als in Amerika introduceren.

Je bedoelt dat wij niet vooral niet naar de consument moeten luisteren?

Dan krijgen wij net zoveel dooien als daar.

Jij vond het toch zo'n onzin om de media de schuld te geven van geweld? :#

Pure bangmakerij in Amerika.

Kun je dat ook onderbouwen of klets je gewoon wat in de ruimte?

Als je naar oorzaken wilt zoeken voor de hoge cijfers voor (dodelijk) geweld in de Verenigde Staten is de media niet bepaald de eerste waar je de vinger naar moet wijzen.

Ontopic: Onzinnige rechtszaak, de overheid heeft maar een beperkte slagkracht en daar moeten we allemaal mee leven.

Dat gezegd hebbend, idealiter zou ik burgers graag vrije toegang tot vuurwapens geven en volledige vrijheid om te discrimineren. Als je geen mocro's in je winkel wilt? Ga je gang.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als we dan maar niet ook dezelfde manier van nieuwsbrengen als in Amerika introduceren.

Je bedoelt dat wij niet vooral niet naar de consument moeten luisteren?

Dan krijgen wij net zoveel dooien als daar.

Jij vond het toch zo'n onzin om de media de schuld te geven van geweld? :#

Pure bangmakerij in Amerika.

Kun je dat ook onderbouwen of klets je gewoon wat in de ruimte?

Als je naar oorzaken wilt zoeken voor de hoge cijfers voor (dodelijk) geweld in de Verenigde Staten is de media niet bepaald de eerste waar je de vinger naar moet wijzen.

Ontopic: Onzinnige rechtszaak, de overheid heeft maar een beperkte slagkracht en daar moeten we allemaal mee leven.

Dat gezegd hebbend, idealiter zou ik burgers graag vrije toegang tot vuurwapens geven en volledige vrijheid om te discrimineren. Als je geen mocro's in je winkel wilt? Ga je gang.

Mijn mening heb ik gebaseerd op een docu van een Britse gast waarvan ik de naam vergeten ben. Maar hij maakt hele goede docu's en heeft ook een keer een docu gemaakt over amerikaanse neonazi's. Ik zal ff zijn naam opzoeken voor je. Als je zijn docu hebt gezien, besef dat je dat niet het vrije wapenbezit in Amerika de boosdoener is, maar de weergave van het nieuws. Schietpartijen komen vrijwel standaard in het nieuws en posittieve dingen worden nauwelijks belicht. Neem bijv. de schietpartij in Alphen. Nu we weten dat die gast schizofreen was weten we dat het een incident was. Er is een foutje gemaakt met het verstrekken van de vergunning, maar niemand gaat erop door. In Amerika zouden ze (denk ik op basis van die docu) dat ze alle fouten die gemaakt zijn in de procedure groot uit zouden lichten, en vooral zouden beschrijven hoe gevaarlijk schizofrene mensen wel niet kunnen zijn. Anyway, nu weet je nog niks. Ik zoek die docu even voor je op (als ik hem kan vinden).

Edit: die vent heet Louis Theroux. Nu moet ik alleen de desbetreffende docu nog vinden. Hij heeft er erg veel gemaakt dus ben nog wel ff zoet denk ik. Volgens mij is het de docu 'Law and Disorder in Philadelphia.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ideaal? Für Jude verboten! (vul zelf je favoriete bevolkingsgroep in.)

Het enige wat echt werkt is volgens mij dat politie eindelijk gaat handhaven en dat degene die gepakt worden ook gewoon veroordeelt wordt tot een paar jaar ipv na de 20e of 30e overval een jaartje met aftrek van voorarrest. En dan interesseert het mij geen bal welke etniciteit, nationaliteit, geslacht, sexuele voorkeur etc. die persoon heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als we dan maar niet ook dezelfde manier van nieuwsbrengen als in Amerika introduceren.

Je bedoelt dat wij niet vooral niet naar de consument moeten luisteren?

Dan krijgen wij net zoveel dooien als daar.

Jij vond het toch zo'n onzin om de media de schuld te geven van geweld? :#

Pure bangmakerij in Amerika.

Kun je dat ook onderbouwen of klets je gewoon wat in de ruimte?

Als je naar oorzaken wilt zoeken voor de hoge cijfers voor (dodelijk) geweld in de Verenigde Staten is de media niet bepaald de eerste waar je de vinger naar moet wijzen.

Ontopic: Onzinnige rechtszaak, de overheid heeft maar een beperkte slagkracht en daar moeten we allemaal mee leven.

Dat gezegd hebbend, idealiter zou ik burgers graag vrije toegang tot vuurwapens geven en volledige vrijheid om te discrimineren. Als je geen mocro's in je winkel wilt? Ga je gang.

Mijn mening heb ik gebaseerd op een docu van een Britse gast waarvan ik de naam vergeten ben. Maar hij maakt hele goede docu's en heeft ook een keer een docu gemaakt over amerikaanse neonazi's. Ik zal ff zijn naam opzoeken voor je. Als je zijn docu hebt gezien, besef dat je dat niet het vrije wapenbezit in Amerika de boosdoener is, maar de weergave van het nieuws. Schietpartijen komen vrijwel standaard in het nieuws en posittieve dingen worden nauwelijks belicht. Neem bijv. de schietpartij in Alphen. Nu we weten dat die gast schizofreen was weten we dat het een incident was. Er is een foutje gemaakt met het verstrekken van de vergunning, maar niemand gaat erop door. In Amerika zouden ze (denk ik op basis van die docu) dat ze alle fouten die gemaakt zijn in de procedure groot uit zouden lichten, en vooral zouden beschrijven hoe gevaarlijk schizofrene mensen wel niet kunnen zijn. Anyway, nu weet je nog niks. Ik zoek die docu even voor je op (als ik hem kan vinden).

Bedoel je Louis Theroux?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ideaal? Für Jude verboten! (vul zelf je favoriete bevolkingsgroep in.)

Ideaal ja:). Let wel, niet vanuit de overheid, maar waarom een winkelier geen groepen scholieren zou mogen weigeren, vrouwen, mocro's, bejaarde mannen of ja, Joden, ontgaat mij.

Het enige wat echt werkt is volgens mij dat politie eindelijk gaat handhaven en dat degene die gepakt worden ook gewoon veroordeelt wordt tot een paar jaar ipv na de 20e of 30e overval een jaartje met aftrek van voorarrest. En dan interesseert het mij geen bal welke etniciteit, nationaliteit, geslacht, sexuele voorkeur etc. die persoon heeft.

Dat interesseert mij ook niet, al kan ik mij voorstellen dat het in het kader van preventie weldegelijk relevant is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, Louis Theroux dus :+ En ja, ik baseer mijn mening op de media, maar niet op het 8-uur journaal.

_O- Dat is veel beter ja.

En waarom denkt deze bijzonder betrouwbare meneer Theroux dat het aan de media ligt? Ipv. segregatie op grote schaal, illegale immigratie, drugs en alcoholmisbruik, vrije wapenbezit, culturele elementen, een (voor Europese begrippen) bijzonder magere verzorgingstaat en een cultuur waarin John Wayne nog altijd een All American Hero is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, Louis Theroux dus :+ En ja, ik baseer mijn mening op de media, maar niet op het 8-uur journaal.

_O- Dat is veel beter ja.

En waarom denkt deze bijzonder betrouwbare meneer Theroux dat het aan de media ligt? Ipv. segregatie op grote schaal, illegale immigratie, drugs en alcoholmisbruik, vrije wapenbezit, culturele elementen, een (voor Europese begrippen) bijzonder magere verzorgingstaat en een cultuur waarin John Wayne nog altijd een All American Hero is?

Pfoe :| Dan moet ik de docu nog een keer kijken denk ik. Wat ik me ervan herinner is dat hij het wapenbezit van Amerikanen vergeleek met de Canadezen. Dat was ongeveer gelijk. Het aantal gewelddadige incidenten lag echter veel lager. En toen hij in Canada het nieuws keek viel het hem op dat hij daar nieuws te zien kreeg over een nieuw type drempels, over een wonderkind van 8 dat naar high school mocht en dat soort zooi terwijl het nieuws in Amerika meestal ging over moord en doodslag, en dan ook nog op een sensatiegerichte manier gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook niet zo heel positief over Theroux, omdat hij nogal links is en weinig objectief en ook ietwat anti-religie is. (Zelf heb ik niet echt iets tegen links, want ik heb zelf ook linkse denkbeelden, maar vind dat rechts ook goede ideeën heeft. Zelf ben ik politiek nogal in het centrum te vinden wat betreft ideeën.)

Toch geloof ik dat hij op dit punt gelijk heeft. De media en commercie houden van negatief nieuws en angst zaaien en op die manier geld verdienen. Door angst verdienen de media, drukken politici hun plannen door, verkopen verzekeringsadviseurs hun verzekeringen en jagen werkgevers hun werknemers op tot (te) hard werken. Angst komt van satan en hij gebruikt dat graag om de mensen te onderdrukken.

Het brengen van het goede nieuws (evangelie) en ander goed nieuws wordt weinig gewaardeerd. Ook op Credible wordt positief nieuws weinig gewaardeerd.

Nieuws over epidemieën wordt over het algemeen gewaardeerd, maar nieuws over genezingen wordt gehaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid