Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het is zo grappig dat mensen die hier in de schuldhulpverlening terecht komen, bijna niks wordt kwijtgescholden. Ze moeten het minstens 2 jaar doen met een 'inkomen' onder de bijstandsgrens. En bij de grieken storten we geld in een bodemloze put.

Failliet verklaren die handel, uit de eurozone en laat ze maar eens een jaar of 2 rondkomen van een minimum. Wellicht leren ze dan dat je niet zoveel moet lenen en dan kunnen we over tien jaar wel eens kijken of ze wellicht terug in de eurozone kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanavond gaf Marike Stellinga bij Knevel en van den Brink haar visie op deze zaak. Dat zal vast terug te vinden zijn op "uitzending gemist".

Geen idee waarom (dat lieg ik) maar haar geloof ik meteen: Griekenland is failliet, neem het verlies, maak afspraken en ga verder. 'Redden' is een illusie. Je moet banken die een dergelijk land crediet verschaffen niet belonen met terugbetalingen.

Ik heb zelf grote moeite met dit soort politiek. Ik geloof niet in Europa. De mens is een kuddedier, Europa is te groot om een overzichtelijke kudde te zijn. We moeten het niet willen om ons op dergelijk grote schalen te organiseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarbij natuurlijk ook rekening zal moeten worden gehouden dat Europa al die tijd gewoon heeft toegestaan dat Griekenland op grote voet leefde. Griekenland was al een "probleemgeval" toen ze mocht toetreden en daar is, zo ik begreep, ook niet voldoende in bijgestuurd. We leenden zelfs graag aan Griekenland en profiteerden net zo goed van haar economisch wanbeleid. Dus als het dan nu uiteindelijk mis gaat, dan ligt de schuld denk ik echt niet alleen bij Griekenland.

Ik heb vooral medelijden met het "gewone volk" daar. Zij moeten nu de zwaarste lasten dragen vanwege het wanbeleid van hun overheden. En zeg nu niet dat ze maar heel kort hoefden te werken, want als wij hier ook zo vroeg met pensioen konden gaan, dan hadden wij dat ongetwijfeld ook massaal gedaan en waren er maar weinig mensen die zouden bedanken daarvoor. Uiteindelijk is het toch altijd vooral het volk dat de rekening betaalt voor wanbeleid van overheden en organisaties (soms zelfs letterlijk, als jij moet betalen omdat de belastingdienst een fout maakte), dus geen wonder dat het volk daar ook eens genoeg van heeft en haar frustraties afreageert op diezelfde overheden, als dezen bezuinigen op zaken die juist het volk direct raken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is zo grappig dat mensen die hier in de schuldhulpverlening terecht komen, bijna niks wordt kwijtgescholden. Ze moeten het minstens 2 jaar doen met een 'inkomen' onder de bijstandsgrens. En bij de grieken storten we geld in een bodemloze put.

Failliet verklaren die handel, uit de eurozone en laat ze maar eens een jaar of 2 rondkomen van een minimum. Wellicht leren ze dan dat je niet zoveel moet lenen en dan kunnen we over tien jaar wel eens kijken of ze wellicht terug in de eurozone kunnen.

Je zou Griekenland kunnen vragen om uit de euro te stappen. Zover ik weet en gelezen heb kan je de Grieken niet verplichten om uit de euro te stappen, maar moeten ze dit vrijwillig doen.

Verder is geld steken in een land met schulden die deze schulden nu al niet meer terug kan betalen absurd. Je geeft dan geld aan een land opgehoest door o.a. de Nederlandse belastingbetaler waarvan je weet dat het geld nooit meer terugkomt(dat kun je nu wel vaststellen).

Het is gewoon over en dat zou eens door moeten dringen bij de heren politici. En 3 kwart van de Nederlanders is tegen nog meer leningen aan Griekenland. Zelfs de gemiddelde burger kan wel beredeneren dat het geld nooit meer terugkomt daar hoef je natuurlijk geen econoom voor te zijn. Het is bijna hetzelfde als dat je iemand die al bij de schuldsanering loopt nog meer leningen gaat verstrekken en dan denkt dat deze persoon door nog meer schulden aan te gaan wel uit de schulden zal geraken.

Ik kan me ook niet voorstellen dat nog meer leningen aan Griekenland hen uit de schulden gaat helpen. Hoe kunnen nog meer leningen(lees: schulden) een land uit de schulden helpen? Dus door nog meer schulden aan te gaan, proberen een schuldenprobleem op te lossen?

Je kan hoogstens wat tijd rekken, maar aan het eind zal de ellende nog groter zijn: immers de leningen zijn dan weer toegenomen, en daar banken dat niet gratis doen loopt de schuld door deze gang van zaken nog meer op!

Dus politici die nu beweren dat het wel goedkomt zolang ze maar meer geld lenen aan Griekenland lenen staan glashard te liegen. Zeker als men in dit stadium nog durft te beweren dat het geld wel weer terugkomt, want dat gaat natuurlijk never nooit meer gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag me dan weleens af hoeveel van die mensen die op Griekenland afgeven zelf hun eigen financiën wel echt op orde hebben en zelf niet uitgeven wat ze niet hebben. Zoveel Nederlanders die schulden hebben door het onverantwoord kopen van luxe-artikelen bij postorderbedrijven, of door het maar blijven zwaaien met de creditcard... Want op overheden en landen schelden is zo gemakkelijk, maar hoe zit het bij jouzelf eigenlijk? Besteed jij je studiegeld of maandloon dan sober en betaal je netjes je studieschuld af naar vermogen? Of besteed je je geld vooral aan kleding, drank, technologische snufjes of uitgaan en zou je eigenlijk misschien toch iets moeten minderen om ook straks rond te kunnen blijven komen? Misschien wel een hele interessante vraag om ook eens te stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is wel deel van het verhaal ja, uiteindelijk komt het toch op hebzucht neer. Ook van de bevolkingen die trouw zijn aan het systeem voor de

mooi beloftes die het geeft, volg alle regels en gooi je fatsoen overboord en je hebt een villa met zwembad, om het maar even zwart/wit te

stellen. Ik betwijfel dat ik jullie moet gaan uitleggen dat het een systeem van verleiding is, ook voor degene die voor de geldwisselaars werken.

Is het niet opvallend dat veel politici vaak kans maken op mooie banen bij mega concerns? Vast iets wat op de Bilderberg conferenties besproken

word in het geniet.

Ik probeerde dat een beetje duidelijk te maken in m'n vorige posts in dit topic, uiteindelijk ligt het antwoord in de spiegel. En dan nog he, al die

mensen in de wereld die protesteren, zijn heus niet gek. En hebben elk zo hun eigen verhaal te vertellen, helaas belicht de media vooral de visie

van degene die zich als de superieuren gedragen. Maar ja, uiteindelijk hebben hun 0,0 macht en zijn het maar kleine visjes in het grotere plaatje. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vraag me dan weleens af hoeveel van die mensen die op Griekenland afgeven zelf hun eigen financiën wel echt op orde hebben en zelf niet uitgeven wat ze niet hebben. Zoveel Nederlanders die schulden hebben door het onverantwoord kopen van luxe-artikelen bij postorderbedrijven, of door het maar blijven zwaaien met de creditcard... Want op overheden en landen schelden is zo gemakkelijk, maar hoe zit het bij jouzelf eigenlijk? Besteed jij je studiegeld of maandloon dan sober en betaal je netjes je studieschuld af naar vermogen? Of besteed je je geld vooral aan kleding, drank, technologische snufjes of uitgaan en zou je eigenlijk misschien toch iets moeten minderen om ook straks rond te kunnen blijven komen? Misschien wel een hele interessante vraag om ook eens te stellen.

Ik heb zelf een vrij goed overzicht van mijn kosten en vaste lasten. Wat ik dank overhoud gaat naar mijn levensonderhoud en ik spaar en beleg er zelfs nog van. Ik ben iemand met ene huishoudboekje en zorg dat ik nooit in de schulden sta.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vraag me dan weleens af hoeveel van die mensen die op Griekenland afgeven zelf hun eigen financiën wel echt op orde hebben en zelf niet uitgeven wat ze niet hebben. Zoveel Nederlanders die schulden hebben door het onverantwoord kopen van luxe-artikelen bij postorderbedrijven, of door het maar blijven zwaaien met de creditcard... Want op overheden en landen schelden is zo gemakkelijk, maar hoe zit het bij jouzelf eigenlijk? Besteed jij je studiegeld of maandloon dan sober en betaal je netjes je studieschuld af naar vermogen? Of besteed je je geld vooral aan kleding, drank, technologische snufjes of uitgaan en zou je eigenlijk misschien toch iets moeten minderen om ook straks rond te kunnen blijven komen? Misschien wel een hele interessante vraag om ook eens te stellen.

Maar volstrekt niet relevant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

De Grieken hebben altijd een laag BTW betaald en nu krijgen ze de rekening van hun tijd.

In NL betalen wij 19% BTW, in Griekenland was dat tussen de 2-6% dacht ik zo uit mijn blote hoofd.

De Grieken hebben al die jaren riant geleefd en nu is het tijd van de afrekening, dus ik zeg NEE!!

Waarom zou ik willen dat al mijn belastinggeld en die van andere NL-ers daar naar toe gaat, want het is een bodemloze put.

Wisten jullie dat Europa is ontstaan vanuit de Griekse enthologie?? FF googlen dan zie je waaruit Europa is ontstaan, is wel belangrijk om te weten.

En nu keert alles weer terug naar Griekenland, frapant niet??

En Machiavelli, ik heb je eerder ergens zien staan, was dat niet op Xandernieuws??

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid