Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Er moet even iets uit bij mij. Gisteren keek ik EenVandaag waar er onder de bevolking werd gepeild of er steun is voor steun aan Griekenland. Dat was er nauwelijks. (joh!)

Het Volk zegt Neen. De Nederlandse burger wil niet dat we dit doen. Waarom? Omdat we die luie Grieken niet motten. Omdat we hier al bezuinigen en dus geen geld moeten weggeven aan Relaxistan. Omdat we tegen Europa zijn.

WTF!? Wat maakt het uit wat het volk denkt in deze democratie, ze mogen een mening hebben over de zaken waar ze kaas van gegeten hebben. De massa is in veel zaken behoorlijk slim, machtig, krachtig en belangrijk. Voor een aantal zaken, zoals internationale politiek, diplomatiek en economie gaat dat niet op.

Waarom willen we graag weten wat het volk (wij dus) vindt terwijl de overgrote meerderheid geen ene bal verstand van zaken heeft? Je vraag mij ook niet wat en wanneer ik welke planten moet zaaien. (H)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Checks and balances: doordat het volk af en toe iets roept worden politici in hun macht beperkt. Soms is dat zelfs prettig in het geval van internationale politiek: het voorkomt bijvoorbeeld dat landen al te makkelijk met dingen instemmen zonder rekening te houden met het belang is van het volk.

Maar ik geef toe dat de peilingen van Maurice de Hond en het Eenvandaag opiniepanel me de keel uithangen. Sowieso kun je je afvragen of zij wel de mening van het volk vertegenwoordigen, of de mening van een select groepje mensen dat het leuk vindt om peilingen in te vullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar zij kunnen afgaan op wat mensen die er wel verstand van hebben, zeggen.

Ik denk dat er niets mis mee is dat mensen hun mening geven. Het is nu eenmaal zo dat de overheid soms dingen doet waar niemand het echt mee eens is. Maar dan gaat het meestal om bezuinigingen e.d.. Ik zou zeggen, wees blij dat iemand anders de stomme klusjes opknapt voor ons, en dat we er nog gewoon over mogen zeuren ook. Ze gaan niets laten alleen omdat mensen op tv roepen dat het volk het niet wil.

Gelukkig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alsof politici wel kaas hebben gegeten van de zaken waarover ze moeten oordelen. Dat is ook grotendeels populisme en ideologie.
Maar de politieke mannenbroeders hebben grote adviescomités, economische adviseurs e.d. Die weten meestal wel wat, natuurlijk is het hele geld pompen wel of niet een vreemd gebeuren. We moeten de economie vertrouwen schenken, offer Hem geld, koop en geef uit. Alsof de economie op zichzelf staat..

*Frustie*

Link naar bericht
Deel via andere websites
Alsof politici wel kaas hebben gegeten van de zaken waarover ze moeten oordelen. Dat is ook grotendeels populisme en ideologie.
Maar de politieke mannenbroeders hebben grote adviescomités, economische adviseurs e.d. Die weten meestal wel wat, natuurlijk is het hele geld pompen wel of niet een vreemd gebeuren. We moeten de economie vertrouwen schenken, offer Hem geld, koop en geef uit. Alsof de economie op zichzelf staat..

*Frustie*

Ten eerste, politici zijn niet allemaal mannenbroeders.

Ten tweede, politici hebben vaak meer verstand van kwesties, daar ben ik het mee eens. Daarom ben ik ook niet voor een referendum. Soms zouden ze wat mij betreft ook wel wat minder naar Henk en Ingrid mogen luisteren.

Ten derde, dat neemt niet weg dat macht corrumpeert. Dus het is goed als het volk zich af en toe laat horen. Ik ben echt niet altijd blij met de reacties van het volk. Toch heb ik liever dat zij af en toe tenenkrommende dingen roepen, dan dat het buitenlandbeleid enkel wordt bepaald door een bepaalde elite.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wellicht eens peilen hoeveel mensen achter de EU staan, d.w.z. Nederland opgeven als een land en zien als een Europese staat. Ik kan mij geen groot feest heugen toen het bankwezen voor ons had besloten om de Euro in te voeren, dat is een van de bewijzen dat democratie enkel een politiek woord is om de verkiezingen mee te winnen. De meest belangrijke beslissingen worden achter gesloten deuren genomen en ik durf te wedden dat er veel meer meespeelt dan er op het nieuws vermeldt wordt. Het nieuws vind ik dan ook meer een opinie vormer dan daadwerkelijke objectieve verslaggeving.

Kortom, allemaal te herleiden naar achterdocht. Zelfs een kind kan de rookgordijnen zien en hoe de zakken worden gevuld, dat is straks helemaal waar als er steeds meer voedselbanken gaan komen, en die gaan komen als het zo door gaat, steeds meer mensen aan de voedselbonnen om nog te kunnen eten. Ik heb de eerste voedselbank al gezien, dus daaruit kan je al uit opmaken waarom mensen nee zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wellicht eens peilen hoeveel mensen achter de EU staan, d.w.z. Nederland opgeven als een land en zien als een Europese staat. Ik kan mij geen groot feest heugen toen het bankwezen voor ons had besloten om de Euro in te voeren, dat is een van de bewijzen dat democratie enkel een politiek woord is om de verkiezingen mee te winnen. De meest belangrijke beslissingen worden achter gesloten deuren genomen en ik durf te wedden dat er veel meer meespeelt dan er op het nieuws vermeldt wordt. Het nieuws vind ik dan ook meer een opinie vormer dan daadwerkelijke objectieve verslaggeving.
Dit is nou net wat Raido bedoelt: wat je nu zegt is vooral onderbuikgevoelens.

De EU is niet hetzelfde als ons eigen land opgeven. De EU wil zeggen dat we samenwerken met andere landen, en dat heeft ons heel veel goed opgeleverd: al 65 jaar vrede in West-Europa, sterkere economische groei, een beter milieubeleid, en zo is er wel nog meer.

Ik erger me ook regelmatig aan de EU en ik vind dat ze een hoop verkeerd doet, maar ze heeft ons ook een hoop goeds opgeleverd. Veel mensen zien dat niet in, en dat is waarom Raido zegt dat politici misschien minder naar het volk moeten luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfs gewone mensen met een beetje gezond verstand kunnen zonder economische kennis wel beredeneren dat als een land failliet is en je er geld in gaat steken je dat geld nooit van je levensdagen zal terugzien.

Daar het de gewone man en vrouw op straat is wiens belastinggeld in deze bodemloze put wordt gedeponeerd mag het 'gewone' volk wedegelijk een mening hierover hebben.

Politici willen er vaak niet aan dat iets gewoon over is en willen kosten wat het kost een failliete toko(Griekenland) in stand houden ook al weten ze dat de Grieken dit van hun levensdagen nooit meer kunnen terug betalen.

Mij lijkt het verstandig dat men het verlies nu neemt en Griekenland gewoon uit de eurozone gooit. Het is niet anders, maar dat lijkt me het enige wijze besluit. Het gaat niet meer goedkomen.

Politici moeten zich er gewoon bij neerleggen dat het over is! Het is klaar of mooier gezegd: 'De koek is op!'

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zelfs gewone mensen met een beetje gezond verstand kunnen zonder economische kennis wel beredeneren dat als een land failliet is en je er geld in gaat steken je dat geld nooit van je levensdagen zal terugzien.
Dat is dan ook direct alles wat ze kunnen beredeneren. Wat denken Henk en Ingrid? 'Geen cent naar die patjakkers', 'laat ze maar failliet gaan'. Alsof er dan geen centjes uit de zak van Henk en Ingrid gaan wanneer dat hele land (en waarsch. meer) inklapt en een stuk van de eurozone met haar.

Daar het de gewone man en vrouw op straat is wiens belastinggeld in deze bodemloze put wordt gedeponeerd mag het 'gewone' volk wedegelijk een mening hierover hebben.

Natuurlijk mogen ze een mening hebben. Zo mag je ook menen dat de holocaust niet bestaat, ufo's rondvliegen, de Paus de antichrist is. De overheid hoeft daar alleen niet continue rekening mee te houden en de media mag ook wel eens zeggen 'beste mensen, snappen jullie überhaupt IETS van waar je 'ja' of 'nee' tegen zegt?
Politici willen er vaak niet aan dat iets gewoon over is en willen kosten wat het kost een failliete toko(Griekenland) in stand houden ook al weten ze dat de Grieken dit van hun levensdagen nooit meer kunnen terug betalen.
Griekenland is een land, geen toko. Het gaat hier om veel mensen, en wanneer we nu niet wat doen (ik praat ook maar wat na) stort niet alleen Griekenland, maar de hele bende 'in'.
Mij lijkt het verstandig dat men het verlies nu neemt en Griekenland gewoon uit de eurozone gooit. Het is niet anders, maar dat lijkt me het enige wijze besluit. Het gaat niet meer goedkomen.
Dus molensteen er om en in de diepte er mee?
Politici moeten zich er gewoon bij neerleggen dat het over is! Het is klaar of mooier gezegd: 'De koek is op!'
Het is eerder dat we er allemaal in gestikt zijn. Niet alleen de grieken, maar ons hele economische systeem. Waarom hebben die Grieken de schulden? Omdat banken 'en het westen' het geleend hebben áán Griekenland.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Wellicht eens peilen hoeveel mensen achter de EU staan, d.w.z. Nederland opgeven als een land en zien als een Europese staat. Ik kan mij geen groot feest heugen toen het bankwezen voor ons had besloten om de Euro in te voeren, dat is een van de bewijzen dat democratie enkel een politiek woord is om de verkiezingen mee te winnen. De meest belangrijke beslissingen worden achter gesloten deuren genomen en ik durf te wedden dat er veel meer meespeelt dan er op het nieuws vermeldt wordt. Het nieuws vind ik dan ook meer een opinie vormer dan daadwerkelijke objectieve verslaggeving.
Dit is nou net wat Raido bedoelt: wat je nu zegt is vooral onderbuikgevoelens.

De EU is niet hetzelfde als ons eigen land opgeven. De EU wil zeggen dat we samenwerken met andere landen, en dat heeft ons heel veel goed opgeleverd: al 65 jaar vrede in West-Europa, sterkere economische groei, een beter milieubeleid, en zo is er wel nog meer.

Ik erger me ook regelmatig aan de EU en ik vind dat ze een hoop verkeerd doet, maar ze heeft ons ook een hoop goeds opgeleverd. Veel mensen zien dat niet in, en dat is waarom Raido zegt dat politici misschien minder naar het volk moeten luisteren.

Ik ben nog niet eens zo 'antivolks' of zo hoor, maar ik was gisteren dat eeuwige gepeil en geëmmer even heel erg zat. Dat gezemel van journalisten die 'het grotere plaatje' willen zien en mensen op straat 'om een mening' vragen. Niet elke mening is even waardevol.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Onderbuik gevoelens? Eerder het verhaal van m'n leven, blijven hangen in de kindertijd is niet heel graag gewild in het systeem van de oude mannetjes. Ik ben een grote financiële analfabeet, ik hecht vrij weinig waarde aan al dat gedoe met geld en wat niet. Op die manier dwingt de overheid af dat mensen doen wat ze opgedragen worden, de definitie van overheid is volgens de Van Dale dan ook dat gezag wordt toevertrouwd aan oude mannen. Ik vertrouw dat zelf liever enkel toe aan God dan aan zo'n club die ik geeneens echt ken behalve dan via de Vader.

Wat dat betreft kan ik mij vinden in wat Raido zegt, al dat geëmmer en eromheen gedraai altijd. En vervolgens afvragen waarom er toch zoveel bureaucratie is haha _O-

Elk systeem die de mens maakt zal eroderen in de natuur, ik denk dat iedereen stiekem wel een beetje benieuwd is naar wat er gebeurd als de stekker eruit gaat, weg divisie tussen volk en heerser, dan komt er heel wat naar boven qua onderdrukte emotie. De maatschappij is een pleister op een rottende wond en iedereen kan enkel over democratie dit, euro dat, bezuiniging hier en daar praten. Maar inderdaad, ooit is die koek op. Of beter gezegd brood, en moeten mensen weer nieuw feilbaar brood bakken. "Nu met beter recept, koop nu!" :#

Opvallend is wel dat het recept vaak achter gesloten deuren wordt bedacht, er is veel meer gaande dan wat het (menselijke) systeem het 'volk' leert.

Vind ik... :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Onderbuik gevoelens? Eerder het verhaal van m'n leven,
Heb jij specifieke ervaringen met de EU? Daar had ik het namelijk over.
blijven hangen in de kindertijd is niet heel graag gewild in het systeem van de oude mannetjes. Ik ben een grote financiële analfabeet, ik hecht vrij weinig waarde aan al dat gedoe met geld en wat niet. Op die manier dwingt de overheid af dat mensen doen wat ze opgedragen worden, de definitie van overheid is volgens de Van Dale dan ook dat gezag wordt toevertrouwd aan oude mannen.
Juist omdat een hoop mensen geen verstand hebben van en belangstelling voor economische en politieke zaken, is het verdraaid handig dat we politici hebben. Ik snap niet waarom je daar zo negatief over bent. Of je economie nou leuk vindt of niet, het heeft een enorme impact op je. En ik ben blij dat we mensen hebben in ons land die we eens in de vier jaar kiezen, en die proberen die economische processen te reguleren. Want als we die mensen niet zouden hebben, zijn we nog verder van huis.

Ik vertrouw dat zelf liever enkel toe aan God dan aan zo'n club die ik geeneens echt ken behalve dan via de Vader.
Wat wil je dan? Dat we de overheid maar afschaffen? Dat is namelijk een illusie. Als je geen politici hebt, krijg je andere machtshebbers (en dan bedoel ik niet God). En ga er maar vanuit dat die het nog slechter doen dan onze huidige machthebbers.
Wat dat betreft kan ik mij vinden in wat Raido zegt, al dat geëmmer en eromheen gedraai altijd. En vervolgens afvragen waarom er toch zoveel bureaucratie is haha _O-

Elk systeem die de mens maakt zal eroderen in de natuur, ik denk dat iedereen stiekem wel een beetje benieuwd is naar wat er gebeurd als de stekker eruit gaat, weg divisie tussen volk en heerser, dan komt er heel wat naar boven qua onderdrukte emotie. De maatschappij is een pleister op een rottende wond en iedereen kan enkel over democratie dit, euro dat, bezuiniging hier en daar praten. Maar inderdaad, ooit is die koek op. Of beter gezegd brood, en moeten mensen weer nieuw feilbaar brood bakken. "Nu met beter recept, koop nu!" :#

Wil je weten hoe het is als de stekker uit de overheid wordt getrokken? Ga eens naar Somalie. Persoonlijk woon ik dan liever in Nederland.
Opvallend is wel dat het recept vaak achter gesloten deuren wordt bedacht, er is veel meer gaande dan wat het (menselijke) systeem het 'volk' leert.

Vind ik... :P

Ongetwijfeld. En wat wil je daarmee zeggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
rom 13:

1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld. 2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen.

Daar is nog heel wat over te zeggen. Een overheid die tegen Gods Woord in gaat (welke erg multi-interpretabel is) moet tegen gestaan worden. Een overheid die oproept tot het overtreden van Gods Woord, mag niet gevolgd worden. (bijvoorbeeld).
Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom willen we graag weten wat het volk (wij dus) vindt terwijl de overgrote meerderheid geen ene bal verstand van zaken heeft? Je vraag mij ook niet wat en wanneer ik welke planten moet zaaien. (H)

Omdat binnen ons systeem de macht van de overheid rust op de legitimatie die zij van het volk krijgt.

Maar de politieke mannenbroeders hebben grote adviescomités, economische adviseurs e.d.

En die zeggen soms hele verstandige dingen. Soms ook niet of wordt er niet naar ze geluisterd, één van de oorzaken dat wij ons druk maken over Griekenland.

Ten eerste, politici zijn niet allemaal mannenbroeders.

:# De goede wel.

Ten tweede, politici hebben vaak meer verstand van kwesties, daar ben ik het mee eens. Daarom ben ik ook niet voor een referendum. Soms zouden ze wat mij betreft ook wel wat minder naar Henk en Ingrid mogen luisteren.

Maar daar is het klimaat niet voor. Dat niet naar Henk en Ingrid luisteren is de reden voor de SP en PVV, was één van de redenen van D66. En in deze kwestie zal het volk lekker genegeerd worden, maar dat betekent evenwel dat de PVV en SP daar garen bij zullen spinnen zodra de volgende verkiezingen voor de deur staan. Het volk negeren heeft een prijs...

Ten derde, dat neemt niet weg dat macht corrumpeert. Dus het is goed als het volk zich af en toe laat horen. Ik ben echt niet altijd blij met de reacties van het volk. Toch heb ik liever dat zij af en toe tenenkrommende dingen roepen, dan dat het buitenlandbeleid enkel wordt bepaald door een bepaalde elite.

Mwah, dat gebeurt nu ook. Srebrenica, Irak, Afghanistan, Libië, de EU und so weiter.

Kortom, allemaal te herleiden naar achterdocht. Zelfs een kind kan de rookgordijnen zien en hoe de zakken worden gevuld, dat is straks helemaal waar als er steeds meer voedselbanken gaan komen, en die gaan komen als het zo door gaat, steeds meer mensen aan de voedselbonnen om nog te kunnen eten. Ik heb de eerste voedselbank al gezien, dus daaruit kan je al uit opmaken waarom mensen nee zeggen.

Voedselbanken is niet bepaald een gevolg van EU-beleid hoor.

Dit is nou net wat Raido bedoelt: wat je nu zegt is vooral onderbuikgevoelens.

De EU is niet hetzelfde als ons eigen land opgeven. De EU wil zeggen dat we samenwerken met andere landen, en dat heeft ons heel veel goed opgeleverd: al 65 jaar vrede in West-Europa, sterkere economische groei, een beter milieubeleid, en zo is er wel nog meer.

Ik erger me ook regelmatig aan de EU en ik vind dat ze een hoop verkeerd doet, maar ze heeft ons ook een hoop goeds opgeleverd. Veel mensen zien dat niet in, en dat is waarom Raido zegt dat politici misschien minder naar het volk moeten luisteren.

Lang leve de onderbuikgevoelens |P!

Natuurlijk, Raxz slaat weer eens lekker door, maar helemaal ongelijk heeft hij niet. 65 jaar vrede is minstens zoveel te danken aan de NAVO en het Warschau-pact. Die economische groei is 1) erg lastig toe te wijzen aan de EU an sich en 2) goed mogelijk zonder aan economische samenwerking een federale staat in wordign te koppelen. Want dat is wat de EU is; namelijk de hoogste overheid in dit land. Staat boven gemeente, provincie en landelijke overheid en wetgeving waar wij geen enkele behoefte aan hebben (milieu, sgp-pesten, aanbestedingen etc.) wordt ons de facto door de strot geduwd door een overheid met weinig transparantie en een democratisch gehalte van niks.

Fantastisch dat er een Europese elite is die dat allemaal voor ons regelt, maar dat dat onderbuikgevoelens oplevert is niet echt gek.

Dat is dan ook direct alles wat ze kunnen beredeneren. Wat denken Henk en Ingrid? 'Geen cent naar die patjakkers', 'laat ze maar failliet gaan'. Alsof er dan geen centjes uit de zak van Henk en Ingrid gaan wanneer dat hele land (en waarsch. meer) inklapt en een stuk van de eurozone met haar.

Het is de vraag of nog weer een bedrag voldoende is om dat te voorkomen en of je op een gegeven moment niet simpelweg meer uitgeeft dan het waard is.

Daarnaast schetste het Financieel Dagblad onlangs een scenario waarin de eurozone inklapte en waarbij Nederland en Duitsland een gezamenlijke munt zouden voeren en dat was zo slecht nog niet.

Natuurlijk mogen ze een mening hebben. Zo mag je ook menen dat de holocaust niet bestaat, ufo's rondvliegen, de Paus de antichrist is. De overheid hoeft daar alleen niet continue rekening mee te houden en de media mag ook wel eens zeggen 'beste mensen, snappen jullie überhaupt IETS van waar je 'ja' of 'nee' tegen zegt?

Ja, de media, de vierde poot van de trias politica... Die hebben ook niet meer de macht die ze ooit hadden.

Griekenland is een land, geen toko. Het gaat hier om veel mensen, en wanneer we nu niet wat doen (ik praat ook maar wat na) stort niet alleen Griekenland, maar de hele bende 'in'.

Mogelijk. Maar dat is sowieso niet uit te sluiten.

Het is eerder dat we er allemaal in gestikt zijn. Niet alleen de grieken, maar ons hele economische systeem. Waarom hebben die Grieken de schulden? Omdat banken 'en het westen' het geleend hebben áán Griekenland.

En zij konden er niet mee omgaan en vervolgens gaat ons belastinggeld (en wij hebben zelf nog een fors tekort in te lossen) naar een stel Grieken die de boel flessen.

Juist omdat een hoop mensen geen verstand hebben van en belangstelling voor economische en politieke zaken, is het verdraaid handig dat we politici hebben.

_O-_O-_O- Sorry, dit is even bijzonder grappig. Hoeveel economen hebben wij in de Tweede Kamer zitten? Hoeveel mensen met een ruime ervaring buiten de politiek/ambtenarij hebben wij in de Tweede Kamer? En hoeveel mensen met een gedegen kennis van staatsrecht hebben wij in de Tweede Kamer zitten?

Alle antwoorden zijn op twee of minder handen te tellen.

Ik snap niet waarom je daar zo negatief over bent. Of je economie nou leuk vindt of niet, het heeft een enorme impact op je. En ik ben blij dat we mensen hebben in ons land die we eens in de vier jaar kiezen, en die proberen die economische processen te reguleren. Want als we die mensen niet zouden hebben, zijn we nog verder van huis.

Hoezo?

Wil je weten hoe het is als de stekker uit de overheid wordt getrokken? Ga eens naar Somalie. Persoonlijk woon ik dan liever in Nederland.

Ja, want er is geen enkele tussenvorm mogelijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sla altijd door in het delen van wat ik vind, daarom zijn discussies, om gedachten uit te wisselen. Ik ben hier niet om gelijk te geven of te behalen, ik kan enkel praten vanuit mijn perspectief. Als dat doorslaan is, prima, mensen zouden eens extreem moeten doorslaan in vrede, maar helaas blijft dat bij oorlog. Ik ben maar een simpele ziel, ik vind dat de wereld veel complexer is gemaakt dan dat het is. Vast ter behoeven van de bekende verdeel en heers tactieken. Ik zeg ook niet dat enkel de EU of wat dan ook slecht is, ik praat meer over het systeem in het algemeen.

Ik moet toegeven dat ik nogal verbaasd ben dat ik moet gaan bewijzen, terwijl ik mij al een halve boeman voel op dit forum. :+ Dan vraag ik mij af waarom jullie Christen zijn, als alles goed zou zijn dan waren we gods mensen, en niet verdeeld in groepen, biddend om de vrede waar Jezus over vertelde. Niet dat ik het systeem als onzin beschouw, ik beschouw dat meer als een soort lesmateriaal. :)

Gewoon uit interesse: hoe weet je zo zeker dat andere machthebbers dan de huidige politici het slecht zullen doen?

Sta eens stil bij de term 'machthebbers', het volk zijn de machtgevers, altijd fijn om de verantwoordelijkheden weg te schuiven op anderen, en als ze wat fout doen dan worden hun de zondebokken.

rom 13:

1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld. 2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen.

Laat dat oordeel dan maar komen, maar was Jezus niet gekruisigd door de overheid van toen? En boven hem staan? Heeft Jezus jouw voeten niet gewassen?

Allemaal brandstapel pret dit, mensen zijn om minder gedood. :P (en mensen moeten wat ik schrijf iets minder letterlijk nemen, zegt de autist)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sta eens stil bij de term 'machthebbers', het volk zijn de machtgevers, altijd fijn om de verantwoordelijkheden weg te schuiven op anderen, en als ze wat fout doen dan worden hun de zondebokken.
Wat is de relatie tussen dit antwoord en mijn vraag aan Skippy?
Allemaal brandstapel pret dit, mensen zijn om minder gedood. :P (en mensen moeten wat ik schrijf iets minder letterlijk nemen, zegt de autist)
Zolang je het zelf maar gelooft he. ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites

De Bijbel laat zien dat het volk vaak een gevaar kan vormen.

Het volk werd vaak opgehitst en wist vaak niet eens waarvoor/waartegen ze protesteerden. Denk aan de menigte die om Barabas' vrijlating vroeg en menigten die in opstand kwamen tegen Paulus.

Zo kunnen in onze tijd ook menigten worden opgehitst terwijl velen niet eens weten waar een thema precies over gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, maar zij kunnen afgaan op wat mensen die er wel verstand van hebben, zeggen.

Ik denk dat er niets mis mee is dat mensen hun mening geven. Het is nu eenmaal zo dat de overheid soms dingen doet waar niemand het echt mee eens is. Maar dan gaat het meestal om bezuinigingen e.d.. Ik zou zeggen, wees blij dat iemand anders de stomme klusjes opknapt voor ons, en dat we er nog gewoon over mogen zeuren ook. Ze gaan niets laten alleen omdat mensen op tv roepen dat het volk het niet wil.

Gelukkig.

Dit vind ik een goede opmerking. als ik weer eens denk: "Wat een stelletje idioten, die politici, snappen ze dan niks" dan denk ik tegenwoordig ook even:" Oh ja, die mensen (politici) moeten als maar dingen doen die ik afschuwelijk vind om te doen en die ik echt niet zou kunnen. Laat ik dat niet vergeten."

Link naar bericht
Deel via andere websites
Griekenland is een land, geen toko. Het gaat hier om veel mensen, en wanneer we nu niet wat doen (ik praat ook maar wat na) stort niet alleen Griekenland, maar de hele bende 'in'..

Wat is het verschil of de boel nu ploft of later ploft? Ploffen doet het sowieso wel. Ik denk dat het vooruit schuiven de schade juist groter wordt(nog meer geleend geld=nog meer schuld en dus een nog grotere plof aan het eind) , en dat je het best nu de pijn moet nemen. regeringen en politici willen vaak hun termijn zonder schade uitzitten en schuiven daarom het probleem naar voren(waardoor het een groter probleem wordt) zodat zij tegen die tijd hun functie hebben neergelegd en de shit die verergerd is weer bij hun collega in de schoen kunnen schuiven.

Dus molensteen er om en in de diepte er mee?

Ja Griekenland uit de eurozone, misschien vervelend, maar beter nu dan later. Verlies nemen is niet leuk, maar vooruitschuiven komt op den duur harder aan. Mensen beseffen niet dat het gewoon over is met Griekenland...het is klaar! Dit schulden probleem is zo erg dat je het niet meer kan oplossen met nog meer leningen en dus nog meer schulden! Op een gegeven moment komt je bij het schulden stapelen op een punt dat het ploft. En dit moment is nu bij griekenland aangebroken.

Het is eerder dat we er allemaal in gestikt zijn. Niet alleen de grieken, maar ons hele economische systeem. Waarom hebben die Grieken de schulden? Omdat banken 'en het westen' het geleend hebben áán Griekenland.

De grieken hebben onverantwoordelijk gehandel door leningen aan te gaan waarvan men wist dat men die nooit meer terug kon betalen. En inderdaad hebben de westerse banken daar ook schuld aan.(die wilden lekker verdienen aan de terugbetaling MET RENTE weltverstaan!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Griekenland is een land, geen toko. Het gaat hier om veel mensen, en wanneer we nu niet wat doen (ik praat ook maar wat na) stort niet alleen Griekenland, maar de hele bende 'in'..

Wat is het verschil of de boel nu ploft of later ploft? Ploffen doet het sowieso wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Griekenland is een land, geen toko. Het gaat hier om veel mensen, en wanneer we nu niet wat doen (ik praat ook maar wat na) stort niet alleen Griekenland, maar de hele bende 'in'.

Ik denk dat wij als europa genoeg hebben gedaan en dat de Grieken nu zelf wat moeten doen. Wellicht zou het verstandig zijn dat Griekenland bijvoorbeeld zelf uit de Eurozone stapt(tijdelijk) voor een periode van 10 jaar om de begroting op orde te krijgen. En als dat gelukt is, en aan een aantal voorwaarden is voldaan weer toetreed tot de eurozone: een soort eurozone-holiday voor 10 jaar. Dus dat het begrotingstekort na 10 jaar is gedaalt en de staatsschuld. Dan creeërt Griekenland weer een perspectief om tot de euro toe te treden

Dat zou een oplossing kunnen zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid