Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zal mij niks verbazen als Bin Laden allang dood is, maar dat het nu goed uitkomt om er nieuws van te maken.

En waarom zou dat juist nu goed uitkomen? Was een datum van een paar maanden verder niet politiek veel handiger geweest?

Deze informatie komt immers van een land waar ze mensen kunnen martelen in concentratie kampen, zelfs als er vrij weinig bewijs is.

Concentratiekampen? Dat is nieuw voor mij:).

Dan spelen ze gewoon weer de terroristen kaart die in de 2de wereld oorlog ook gebruikt werd, maar wat dat betreft doen we denk ik liever dat het nooit is gebeurd. Het blijft mij verbazen hoezeer we onszelf kunnen belazeren. :)

Dat blijft mij bij al jouw posts verbazen ja.:).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ze hebben gezegd dat zijn bloed niet voor niks is verspild en dat ze een vloek zullen blijven voor de V.S., maar we hebben nog geen toneelstukjes a la Khadaffi gezien. Wel jammer, dat zijn toch wel altijd de betere acteurs altijd...
Over welke toneelstukjes van Khadaffi heb je het? Vooralsnog komt hij me een stuk oprechter over dan de VN.

Oprecht is die zeker, maar hij is ook goed gestoord. Bedoel het halve land staat in de brand en jij beweerd dat je de Messias van Afrika bent. Jij beweert dat als ook maar iemand ingrijpt in je situatie je hun landen in brand zal zetten. Wat er ook gebeurt, hij weet het zeker. Hij is de man, hij gaat het land leiden en alle raten afmaken. Dat vind ik ergens wel knap toneel, als je dat telkens voor de wereldpers zo leuk doet....

Ik hoorde Bush destijds ook termen als "uitroken uit hun holen' bezigen.

Die speelde ook toneel. Dat schijnt erbij te horen. Let wel Amerika en de VN zijn ook niet helemaal fris op politiek gebied. Dus ik vind zelf dat ze geen enkel recht hebben om bombardementen op Libie uit te voeren. Ik geef toe dat ik Khadaffi ook liever zie gaan, maar niet op deze manier. Daarbij zijn er onder de rebellen tegen khadaffi ook zat mensen die als ze het voor het zeggen krijgen niet zoveel voor Khadaffi zullen onder doen of zelfs erger zijn. Dus hoe idoot zijn we eigenlijk om die rebellen te steunen? En te denken dat zij de good guys zijn? Daar zitten ook extremisten tussen die misschien nog erger zijn dan khadaffi.

Kan de Navo over zoveel jaar weer bombardementen gaan uitvoeren op de troepen van de rebellen die dan inmiddels met andere stammen wederom een dictatuur zijn begonnen.

Maar goed ik begrijp even niet hoe we van Bin Laden nu bij Khadaffi zijn aanbeland?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoorde Bush destijds ook termen als "uitroken uit hun holen' bezigen.

Die speelde ook toneel. Dat schijnt erbij te horen. Let wel Amerika en de VN zijn ook niet helemaal fris op politiek gebied. Dus ik vind zelf dat ze geen enkel recht hebben om bombardementen op Libie uit te voeren. Ik geef toe dat ik Khadaffi ook liever zie gaan, maar niet op deze manier. Daarbij zijn er onder de rebellen tegen khadaffi ook zat mensen die als ze het voor het zeggen krijgen niet zoveel voor Khadaffi zullen onder doen of zelfs erger zijn. Dus hoe idoot zijn we eigenlijk om die rebellen te steunen? En te denken dat zij de good guys zijn? Daar zitten ook extremisten tussen die misschien nog erger zijn dan khadaffi.

Kan de Navo over zoveel jaar weer bombardementen gaan uitvoeren op de troepen van de rebellen die dan inmiddels met andere stammen wederom een dictatuur zijn begonnen.

Maar goed ik begrijp even niet hoe we van Bin Laden nu bij Khadaffi zijn aanbeland?

Ik heb toch het idee dat je niet snapte wat ik bedoelde...

Het gaat niet om eerlijk zijn of liegen. Het gaat niet om oprecht zijn of integer. Khadaffi is gewoon een mooi figuur daarin dat als zijn halve land naar de klote gaat hij met een grote waffel op TV komt vertellen dat alles onder controle is, want hij is de messias. Net als in de tijd de minister van informatie(of inlichtingen of zo) van Irak toen tijdens de invasie ook constant beweerde dat alles prima ging, terwijl ze toch wat tikjes tegen hun rear end kregen. Verder weet iedereen dat politici liegen, daarvoor kiezen we toch op ze? :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deze informatie komt immers van een land waar ze mensen kunnen martelen in concentratie kampen, zelfs als er vrij weinig bewijs is.

Concentratiekampen? Dat is nieuw voor mij:).

Verdiep je gewoon een keer in de anti-terreur tak van de CIA dan kom je dat soort toestanden wel tegen. Guantanamo Bay, de zogenoemde 'mystery flights' van de CIA naar geheime 'holding locaties' zo'n beetje overal ter wereld. En nee, meestal hebben ze geen advocaat voor je...

Dan spelen ze gewoon weer de terroristen kaart die in de 2de wereld oorlog ook gebruikt werd' date=' maar wat dat betreft doen we denk ik liever dat het nooit is gebeurd. Het blijft mij verbazen hoezeer we onszelf kunnen belazeren. :) [/quote']

Dat blijft mij bij al jouw posts verbazen ja.:).

Dat de V.S. deals heeft gesloten met 'terroristen' uit WO II is op zich geen schokkend nieuws hoor, je moet gewoon keertje verder lezen dan het geschiedenis boek wat ze op de middelbare school geven. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verdiep je gewoon een keer in de anti-terreur tak van de CIA dan kom je dat soort toestanden wel tegen. Guantanamo Bay, de zogenoemde 'mystery flights' van de CIA naar geheime 'holding locaties' zo'n beetje overal ter wereld. En nee, meestal hebben ze geen advocaat voor je...

Oh, maar dáár ben ik ook wel van op de hoogte. Dat zijn nauwelijks concentratiekampen te noemen.

Dat de V.S. deals heeft gesloten met 'terroristen' uit WO II is op zich geen schokkend nieuws hoor, je moet gewoon keertje verder lezen dan het geschiedenis boek wat ze op de middelbare school geven. :)

Ik ben mij er goed van bewust dat de Verenigde Staten in de Tweede Wereldoorlog materiele steun hebben verleend aan diverse verzetsbewegingen waarvan een aantal zich schuldig hebben gemaakt aan wat wellicht als terroristische daden, maar niet aan terrorisme zoals we vandaag de dag kennen, bij mijn weten. Uiteraard staat het je vrij om mij hierin te verlichten.

En welke 'terroristen' kaart men in WOII klaarblijkelijk gespeeld zou hebben die in de huidige situatie van toepassing zou kunnen zijn is mij werkelijk een raadsel.

Maar goed, ook daar sta ik open voor verlichting.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je de concentratie kampen associeert met de tweede wereld oorlog, dan zijn ze niet zoals ze zijn, maar ze vallen bij mij zeker wel in de definitie, net als Gaza.

Dat de V.S. deals heeft gesloten met 'terroristen' uit WO II is op zich geen schokkend nieuws hoor, je moet gewoon keertje verder lezen dan het geschiedenis boek wat ze op de middelbare school geven. :)

Ja, luisteren naar de mensen die beweren dat ze overlevenden zijn van Project Monarch, er is heus wel meer dan dat er in de geschiedenis boekjes staat en in de massa media komt. Het is nooit minder belangrijk geworden om naar jezelf te luisteren en zelf over dingen na te denken. Daarvoor is informatie uit verschillende hoeken vitaal, hoe leugenachtig het ook is. Nu bepaald de overheid liever wat wel en niet leugenachtig is, zo ken ik er nog wel een paar. :+

En waarom zou dat juist nu goed uitkomen? Was een datum van een paar maanden verder niet politiek veel handiger geweest?

Dat moet je niet aan mij vragen, er gebeurd zoveel in de tandwielen van het systeem. Wie weet komt er wel een wraak van z'n familie, weer reden om ouders en kinderen plat te bombarderen. Zelfs fosfor bommen worden door de vingers gezien, alsof gewone bommen al niet ziek genoeg waren. Ik las dat Iran ook al beweerd dat Tim Osman al langer dood is, niet dat ik daar veel op vertrouw want dat zie ik meer als de gecontrolleerde oppositie van de NAVO/VN, net als Rusland.

Dat blijft mij bij al jouw posts verbazen ja.:).

Verbazing is gezond zolang een zoutkorrel je blijft verbazen. ;)

Misschien bazel ik onzin, maar ik durf wel m'n mening te uiten en er achter te staan, het is natuurlijk een tweede of dat zo blijft terwijl ik met m'n rug tegen een muur sta, voor een vuurpeleton. Het kwaad is immers nog niet de wereld uit, met nadruk op nog. :#

edit: Mensen moesten eens weten hoe dicht de schijt nu bij de ventilator is, alleen mogen ze dat niet want de machthebbers zijn afhankelijk van de machtgevers die liever met oogkleppen rondlopen, die incidenten liever los van elkaar zien, tenzij de overheid anderzijds beweerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je de concentratie kampen associeert met de tweede wereld oorlog, dan zijn ze niet zoals ze zijn, maar ze vallen bij mij zeker wel in de definitie, net als Gaza.

_O- Dan heb jij wel een heel vreemde definitie van concentratiekamp, óók als je niet de automatische associatie hebt met de Tweede Wereldoorlog hebt zoals bij mij het geval is.

Ja, luisteren naar de mensen die beweren dat ze overlevenden zijn van Project Monarch, er is heus wel meer dan dat er in de geschiedenis boekjes staat en in de massa media komt. Het is nooit minder belangrijk geworden om naar jezelf te luisteren en zelf over dingen na te denken. Daarvoor is informatie uit verschillende hoeken vitaal, hoe leugenachtig het ook is. Nu bepaald de overheid liever wat wel en niet leugenachtig is, zo ken ik er nog wel een paar. :+

Wat Project Monarch ermee te maken zou hebben ontgaat mij. Overigens is het bestaan daarvan bepaald niet bewezen (anders dan MKULTRA).

Dat moet je niet aan mij vragen, er gebeurd zoveel in de tandwielen van het systeem.

Ah ja, dat is makkelijk. Erg makkelijk. Wil je beweren dat er sprake is van een samenzwering zul je tenminste argumenten moeten kunnen aandragen. En dat is meer dan onbewezen verhalen uit het verleden.

Wie weet komt er wel een wraak van z'n familie, weer reden om ouders en kinderen plat te bombarderen.

Daar hebben ze echt geen terroristische aanslag voor nodig.

Zelfs fosfor bommen worden door de vingers gezien, alsof gewone bommen al niet ziek genoeg waren. Ik las dat Iran ook al beweerd dat Tim Osman al langer dood is, niet dat ik daar veel op vertrouw want dat zie ik meer als de gecontrolleerde oppositie van de NAVO/VN, net als Rusland.

En hoe bewijst dit een samenzwering?

Misschien bazel ik onzin, maar ik durf wel m'n mening te uiten en er achter te staan, het is natuurlijk een tweede of dat zo blijft terwijl ik met m'n rug tegen een muur sta, voor een vuurpeleton. Het kwaad is immers nog niet de wereld uit, met nadruk op nog. :#

edit: Mensen moesten eens weten hoe dicht de schijt nu bij de ventilator is, alleen mogen ze dat niet want de machthebbers zijn afhankelijk van de machtgevers die liever met oogkleppen rondlopen, die incidenten liever los van elkaar zien, tenzij de overheid anderzijds beweerd.

Je bazelt onzin ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu moet wel gezegd worden dat concentratiekampen wel degelijk nog steeds bestaan. Noord-Korea heeft er bijvoorbeeld een paar liggen, waar ze dissidenten tewerkstelt. Overbodig te zeggen dat dat geen gezellige schoolkampjes zijn, maar beslist wel van nazi-kwaliteit zijn. Maar of Amerikanen ook concentratiekampen zouden onderhouden, dat kun je nog wel betwijfelen. Geheime gevangenissen met uitgekiende martelprogramma's zijn naar mijn idee nog geen concentratiekampen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nu moet wel gezegd worden dat concentratiekampen wel degelijk nog steeds bestaan. Noord-Korea heeft er bijvoorbeeld een paar liggen, waar ze dissidenten tewerkstelt. Overbodig te zeggen dat dat geen gezellige schoolkampjes zijn, maar beslist wel van nazi-kwaliteit zijn. Maar of Amerikanen ook concentratiekampen zouden onderhouden, dat kun je nog wel betwijfelen. Geheime gevangenissen met uitgekiende martelprogramma's zijn naar mijn idee nog geen concentratiekampen.

Ik denk ook net als jij dat je dat inderdaad niet kan vergelijken met de concentratiekampen uit de 2e wereldoorlog. Uiteraard zullen de koreaanse strafkampen ook geen pretje zijn. Maar of dat hetzelfde is weet ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah ja, dat is makkelijk. Erg makkelijk. Wil je beweren dat er sprake is van een samenzwering zul je tenminste argumenten moeten kunnen aandragen. En dat is meer dan onbewezen verhalen uit het verleden..

Ik geloof niet meteen in een samenzwering zoals Raxz doet, maar ik denk wel dat regeringen soms geprofiteerd hebben van sommige oorlogen en aanslagen in de wereld en daar financieel gewin van hebben gehad, of bepaalde wetten er makkelijker doorheen kregen. na 9/11 was het veel makkelijker voor de Amerikaanse overheid om privacyschendende maatregelen erdoor heen te drukken, dat is gewoon een feit(kijk maar eens naar het aantal van dit soort maatregelen die genomen zijn ook ver na 9/11.

Mensen waren bang en waren om die reden ook wel bereid een stukje van hun privacy af te staan. Voor 9/11 zouden veel meer mensen daartegen geprotesteerd hebben. Ik denk dat bepaalde politici die dergelijk wetten al van plan waren te maken ze er nu wel makkelijker doorheen kregen en zelfs nog een schepje erboven op konden doen, daar de acceptatie van het publiek nu groter was door de angst, dus minder weerstand ertegen, nu wilde wel iedereen zijn vingerafdruk wel afstaan.

Anders wordt het als je zegt dat de regering bewust deze aanslagen heeft laten plegen(of zelfs zelf in scene heeft gezet) om bepaalde wetten er doorheen te drukken, pas dan spreek je van een samenzweringstheorie.

Maar ik denk wel dat ze van sommige zaken geprofiteerd hebben, ook van oorlogen of bepaalde foute regimes als er geld of olie te halen viel, daar geloof ik wel weer in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op geestelijk niveau moet/kan een christen altijd kiezen voor het goede.

Op politiek niveau kan vaak niet voor het goede worden gekozen, maar moet vaak gekozen worden voor het minst kwade. Bij het kiezen van volksvertegenwoordigers kan je niet stemmen op iemand die perfect is, maar moet je stemmen op degene die het minst slecht is.

In conflicten komt het er ook vaak op neer dat gekozen moet worden voor de minst slechte partij.

Zo ben ik absoluut niet voor de VN, de NAVO, Europa, de VS enz., maar in mijn ogen zijn zij toch vaak de minst slechte partijen op het wereldtoneel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bonaventura kaarten het al aan, er is een verschil tussen concentratiekampen en vernietingskampen, in concentratie kampen gaat het meer om personen die als gevaarlijk worden geacht voor de gevestigde orde. Ik pak woorden liever bij de term in plaats van de emotionele waarde die mensen eraan hechten. De meest ideale en verdekte concentratie kampen zijn gekkenhuizen, daar kunnen dissidenten gek gemaakt worden en niemand die waarde hecht aan hun kwijlende gebrabbel, mensen luisteren liever naar mensen in uniform, het liefst met gladde babbel.

En ik vind het niet erg om onzin te bazelen, ik zeg gewoon wat ik denk en waar er in mij opkomt. Wat dat betreft heb ik er niet zo heel veel controle over, en ik heb een etiketje en vrij weinig scholing gehad. Dus reden genoeg om niet naar mij te luisteren. Onzin of niet, het is en blijft mijn mening, en ik bekijk de wereld liever niet vanuit het perspectief dat alles om de mens draait. Dat er voor mij sprake is van een samenzwering haal ik vooral uit het feit dat er hier het recht van de sterkste heerst, het darwinisme is de nieuwste trend, vooral verzonnen door iemand uit een vrijmetselaar familie, die vermoedelijk zelf ook vrijmetselaar was, verzwegen omdat het niet helemaal strookt met het darwinisme. De kloof tussen arm en rijk is misschien vanzelfsprekend voor velen, maar het klassen systeem maakt mij sowieso achterdochtig, maar dat ben ik. :)

Wel grappig dat mijn onzin toch wat stof doet opwaaien, als onzin helpt om mensen te prikkelen om het op een iet wat andere manier te bekijken en te onderzoeken, vind ik het al best. In mijn ogen beter dan de monopolie op de waarheid die bij velen door de strot wordt geduwd, nu vaak met rijke corporaties als sponsor, nog even en men loopt met tattoo's 'mijn leven werd mede mogelijk gemaakt door blabla bedrijf" om nog rond te kunnen komen. Het zieke is dat dat vrij logisch klinkt in de wereld. De zin of onzin van iets laat ik wel aan god over om te beoordelen, zover kan ik niet kijken, daarnaast ben ik ook niet het type die dieren gaat opdelen in gedierte en ongedierte, ik heb dat altijd al vreemd gevonden. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe verklaar je het dualisme tussen het geestelijk niveau en de fysieke wereld?

Ik noemde het 'het geestelijke niveau', maar ik dacht er ook nog aan om het 'het individuele niveau' te noemen. Het verschil zit er in dat ik in mijn eigen leven voor het goede kan kiezen, omdat ik zelf een verantwoordelijkheid heb en zelf keuzen kan maken.

Als ik met anderen te maken heb, bijvoorbeeld met politici, kan ik hen niet veranderen en kan ik alleen kiezen tussen de slechte daden van de een of de minder slechte daden van de ander. Maar ze blijven altijd keuzen maken die niet mijn keuzen zijn. Politici zijn ook vaak geen christen en dan moet ik kiezen tussen bijvoorbeeld een humanist of een moslim die een bepaalde keuze maakt.

Toegespitst op dit topic: ik ben geen fan van Obama. Ik ben eerder positief over sommige Republikeinen (met nadruk op 'sommige', want er zijn veel republikeinen waar ik ook weinig mee heb). Maar als ik moest kiezen tussen Obama en Osama, dan viel toch mijn keuze in het voordeel van Obama uit als de minst slechte van de twee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan mij allemaal gestolen worden, allemaal van die voorgekozen leiders, is het niet vanwege hun bloed dan wel uitgekozen door mensen met 'speciaal' bloed, die hun een stuk specialer maakt dan de rest van de mensheid. Sommige zeggen dat ik geen recht van spreken heb, omdat ik nog nooit in m'n leven heb gestemd op voorgekozen politieke partijen. Ik uit liever m'n stem dan dat ik hem laat innen door een vinkje te zetten. Je zou eerder zeggen dat mensen die een vinkje zetten geen recht meer tot spreken hebben, want dat hebben ze dan overgelaten aan de politieke partij naar keuze, en dan maar hopen dat ze trouw blijven na de verkiezingen.

Hoe dan ook, Osama en 9/11 was de perfecte manier om verdere haat op te roepen tussen de Christenen en de Moslims, echte vrede is een stoffig vergeten boek. Voor de rest kan ik het niet beter zeggen dan George Carlin, die had overigens in de bak gezeten vanwege schuttingstaal op televisie, dat je het weet voordat je het filmpje aanklikt. :+

Give me control of a nation's money and I care not who makes her laws. -Mayer Amschel Rothschild

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tjongen, die Osama brengt wel wat te weeg he :)

@ Machiavelli: terrorisme zoals we er nu over spreken kwam in 1940-1945 nog niet zo voor(bij mijn weten). Daarom schreef ik het woord ook tussen aanhalingshaakjes. Ik doelde daarmee op deals die de V.S. heeft gesloten met een aantal top nazi's en mensen uit het Japanse kamp en waar vaak de rest van de Westerse wereld ook al snel niet zo moeilijk meer over deed. Dat is het enige wat ik wilde maken en ik neem aan dat dat Raxz zijn punt was, want verder is er volgens mij niet zoveel hard te maken vanuit de geschiedenis.

Wat betreft de 'concentratie-kampen'. Wel reuze interessant om over zo'n definitie te gaan discuseren zeg... :) Maar er zitten denk een aantal overeenkomsten tussen locaties als Guantanamo Bay(of enige andere 'holding locatie') en een WO II concentratie-kamp:

1) Mensen zitten er tegen hun zin vast. En kunnen er terecht komen op basis van verdenking, racisme of iets dergelijks.

2) Meestal worden mensen niet eerlijk volgens het civiele recht berecht.

3) Marteling in wat voor vorm dan ook is er geen vreemd verschijnsel. (ik weet niet of iemand het geneuzel heeft gevolgd over die voormalige topman van de anti-terreur tak van de CIA, maar dat zegt toch wel weer genoeg dunkt me...)

Als je nu nog heel graag de discussie wilt voeren of het nu wel of geen concentratie-kamp is zoek dan een jurist of taalkundige op of zo, ik zie daar nooit zo heel erg de lol van in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid