Spring naar bijdragen

Wat is erger? Geen God of verkeerde


Aanbevolen berichten

Quote:

Ik denk dat God mensen maar op 2 manieren ziet:

1. (Nog) Niet gehoorzaam aan God. (Heeft God niet lief)

2. Wel gehoorzaam aan God. (Heeft God wel lief)

De bijbel spreekt ook niet over verschillende gradaties in de 'Hel' (Poel des Vuurs) Je komt erin terecht of niet.

Die god van jou is niet echt een genuanceerd figuur he?widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 73
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nog leuker, de meeste christenen zijn nu niet altijd even gehoorzaam en stapels atheisten en anders gelovigen leven erg gehoorzaam widegrin.gif Het is dus zelfs waarschijnlijk dat er meer andersgelovigen zijn en atheisten waar God van houdt dan dat er christenen zijn waar hij van houdt puh2.gif, omdat er nu eenmaal een heleboel mensen op de wereld zijn en hooguit 1 op3 christen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nog leuker, de meeste christenen zijn nu niet altijd even gehoorzaam en stapels atheisten en anders gelovigen leven erg gehoorzaam
widegrin.gif
Het is dus zelfs waarschijnlijk dat er meer andersgelovigen zijn en atheisten waar God van houdt dan dat er christenen zijn waar hij van houdt
puh2.gif
, omdat er nu eenmaal een heleboel mensen op de wereld zijn en hooguit 1 op3 christen is.

Ik heb het over gehoorzaam zijn aan God..Niet aan je vrouw of aan je Juffrouw of moeder etc.. hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kunt prima gehoorzaam zijn aan God zonder Hem te kennen.

Lijkt me al lastig om het 1e gebod te houden zonder God te kennen..

En zo nog veel meer zaken die God van mensen verwacht.

God verwacht niet alleen maar om goed te zijn voor je medemens, wat je waarschijnlijk bedoeld. Uiteindelijk wil God gewoon een relatie met mensen hebben..Vandaar het evangelie wat over de hele wereld uitgaat. En dat evangelie ben je gehoorzaam of niet. Uiteindelijk zal iedereen het horen en een keuze moeten maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Lijkt me al lastig om het 1e gebod te houden zonder God te kennen..

En zo nog veel meer zaken die God van mensen verwacht.

God verwacht niet alleen maar om goed te zijn voor je medemens, wat je waarschijnlijk bedoeld. Uiteindelijk wil God gewoon een relatie met mensen hebben..Vandaar het evangelie wat over de hele wereld uitgaat. En dat evangelie ben je gehoorzaam of niet. Uiteindelijk zal iedereen het horen en een keuze moeten maken.

Jij legt de nadruk op het eerste grote gebod maar het tweede je naaste liefhebben als jezelf is daaraan gelijk zegt Jezus. Daaruit volgt dat er mensen zijn die God niet kennen maar uit hun werken gerechtvaardigd worden zoals het in het NT staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Individuele situaties/getuigenissen zeggen soms iets anders. Ik ben zelf bijvoorbeeld zo'n zeven jaar lang niet ziek geweest, door Gods kracht.

Nu nog het causaal verband aantonen puh2.gif

Werkelijk iedereen kan dit zeggen...

Dit is een van de zwaktse argumenten die ik hier ooit gelezen heb... Al is dit wel forum van hoog niveau knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jij legt de nadruk op het eerste grote gebod maar het tweede je naaste liefhebben als jezelf is daaraan gelijk zegt Jezus. Daaruit volgt dat er mensen zijn die God niet kennen maar uit hun werken gerechtvaardigd worden zoals het in het NT staat.

Hoe volgt dat daaruit verbaasd.gif Jij legt nu weer de nadruk op het tweede grote gebod. Volgens mij zijn beide belangrijk en hoor je ze niet los te koppelen. Wij moeten ons zowel aan het eerste als aan het tweede houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Lijkt me al lastig om het 1e gebod te houden zonder God te kennen..

Ik zou aan een eerder antwoord willen toevoegen dat Jezus zelf ook iets heeft gezegd in de trant van dat alles wat je medemensen doet of aandoet, dat je dat Hem doet of aandoet. Dus kun je God eren door aan mensen het goede en eerbiedwaardige te doen.

Ik bedacht me gisteren ook nog:

Aangezien er volgens het christelijk geloof maar één God bestaat kun je dus per definitie niet een verkeerde God aanbidden. Je aanbidt dan immers niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jij legt de nadruk op het eerste grote gebod maar het tweede je naaste liefhebben als jezelf is daaraan gelijk zegt Jezus. Daaruit volgt dat er mensen zijn die God niet kennen maar uit hun werken gerechtvaardigd worden zoals het in het NT staat.

Dat denk ik niet..Het bedoelt simpelweg dat deze 2 geboden onlosmakelijk aan elkaar zijn verbonden. Dus je kunt God niet liefhebben als je je naaste haat. En je kunt je naaste niet liefhebben op God's manier zonder dat je God liefhebt.

Zoals gezegd, iedereen krijgt het evangelie te horen van God, het gaat de hele wereld over. En mensen kiezen dan voor een leven met of zonder God. En die laatste groep kunnen nog zo hun best doen om hun medemens een plezier te doen, hij heeft toch gekozen om zonder God verder te gaan. Waarom zou God hem dan accepteren?

Openbaringen 21:

8 Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood.

De ongelovigen gaan hier dus ook heen. Degene die het evangelie niet geloven en dus God niet geloven.

Markus 16:

15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle kreaturen.

16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.

Dus: Evangelie gaat de hele wereld in: Degene die dat geloven: Zalig -- Degene die niet geloven: Verdoemd.

Waarom? Johannes 3:36:

36 Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.

God is boos op de mensheid, enige oplossing is de Zoon gehoorzaam te zijn.

Mattheüs 24:14

En dit Evangelie des Koninkrijks zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis allen volken; en dan zal het einde komen.

Iedereen gaat het horen, iedereen krijgt een kans God te leren kennen.

En als laatste:

Romeinen 3:

9 Wat dan? Zijn wij uitnemender? Ganselijk niet; want wij hebben te voren beschuldigd beiden Joden en Grieken, dat zij allen onder de zonde zijn;

10 Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een;

11 Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt.

Grieken zijn heidenen, of ongelovigen.

Dus helaas voor degene die niet in God geloven(gehoorzaam zijn)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Grieken zijn heidenen, of ongelovigen.

Dus helaas voor degene die niet in God geloven(gehoorzaam zijn)

Alsof het zo duidelijk is dat het Hindoeisme of de Islam niet het juiste geloof moet zijn...

Die mensen gebruiken dezelfde argumenten gebaseerd op geschriften als de mensen hier...

voor mij als buitenstaander is het maar een vreemde bedoeling moet ik eerlijk bekennen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

God is helemaal niet boos op mij, wel eens boos op mijn gedrag, maar voor geen meter boos op mij, God heeft mij lief, onvoorwaardelijk.

Ware dat niet zo, dan verwacht God van mij meer dan van zichzelf. Ik hoor hem altijd lief te hebben, hij mij niet. Flauwekul imo. God is niet boos op mensen, hooguit op menselijk gedrag.

En Jezus en God kennende zullen ze elk klein lichtpuntje aangrijpen om iemand niet verloren te laten gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Saint-Eve. Je zegt dat het evangelie de wereld rondgaat. Er zijn echter nog primitieve stammen die daar nog nooit van gehoord hebben (zie ander topic over indianen). Wat dan met die mensen? Zij kunnen geen keuze maken tussen God of geen God, ze kennen Hem niet. Zullen zij dan naar de hemel gaan als ze een goede daad verrichten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat denk ik niet..Het bedoelt simpelweg dat deze 2 geboden onlosmakelijk aan elkaar zijn verbonden. Dus je kunt God niet liefhebben als je je naaste haat. En je kunt je naaste niet liefhebben op God's manier zonder dat je God liefhebt.

Waar baseer je deze uitleg op?

Quote:
Zoals gezegd, iedereen krijgt het evangelie te horen van God, het gaat de hele wereld over.

Nee hoor. Er zijn genoeg mensen die nooit in aanraking zijn gekomen met het evangelie. Naast het reeds genoemde voorbeeld met de indianen, kun je ook denken aan een land als China waar je het christelijk geloof lange tijd (en nu eigenlijk nog steeds, trouwens) niet vrijelijk verkondigd kon worden.

Quote:
En mensen kiezen dan voor een leven met of zonder God. En die laatste groep kunnen nog zo hun best doen om hun medemens een plezier te doen, hij heeft toch gekozen om zonder God verder te gaan. Waarom zou God hem dan accepteren?

Wat doe je dan met mensen die het evangelie (nog) niet kúnnen aanvaarden? Bijvoorbeeld omdat ze traumatische ervaringen hebben opgedaan met het grondpersoneel? Wiens schuld is het dan?

Quote:
God is boos op de mensheid, enige oplossing is de Zoon gehoorzaam te zijn.

Ten eerste kun je prima iemands wil doen zonder in zijn of haar bestaan te geloven. Ten tweede vind ik het hele concept van God die boos is op de mensheid nogal idioot.

Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem. 1 Joh 4:9

Wat jij zegt, klopt voor geen meter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waar baseer je deze uitleg op?

Gezond verstand?

[...]

Quote:
Nee hoor. Er zijn genoeg mensen die nooit in aanraking zijn gekomen met het evangelie. Naast het reeds genoemde voorbeeld met de indianen, kun je ook denken aan een land als China waar je het christelijk geloof lange tijd (en nu eigenlijk nog steeds, trouwens) niet vrijelijk verkondigd kon worden.

Dat is God's probleem. Denk jij dat het evangelie niet voor iedereen is dan? God heeft gefaald? De bijbel zegt in Romeinen 1 dat mensen puur vanuit wat ze zien in de natuur al geen excuus hebben dat God bestaat. Ze hoeven het alleen maar te vragen.

Plus, hoe weet jij nou wie wat heeft gehoord in die landen??

[...]

Quote:
Wat doe je dan met mensen die het evangelie (nog) niet kúnnen aanvaarden? Bijvoorbeeld omdat ze traumatische ervaringen hebben opgedaan met het grondpersoneel? Wiens schuld is het dan?

Mensen maken van alles en nog wat mee..Maar dat mag geen excuus zijn om God dan maar te negeren..Ik ken zat mensen die in die categorie zaten en gewoon naar God uitgeroepen hebben voor een oplossing. En gekregen hebben.

[...]

Quote:
Ten eerste kun je prima iemands wil doen zonder in zijn of haar bestaan te geloven. Ten tweede vind ik het hele concept van God die boos is op de mensheid nogal idioot.

God's wil is een relatie met de mensheid..Niet alleen maar mensen die lief zijn onder elkaar..Dan kan Hij net zo goed op vakantie gaan.Hij heeft zelfs Zijn Zoon gegeven om dit mogelijk te maken en dan zouden mensen dus kunnen zeggen, bekijk het maar, ik heb mijn naaste lief dus daar doe je het maar mee?

Quote:
Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem.
1 Joh 4:9

Quote:
Wat jij zegt, klopt voor geen meter.

Vrijheid van meningsuiting in dit land dus vooruit smile.gif


Samengevoegd:

Quote:

God is boos op de mensheid... Als je al zo goed weet te vertellen, kun je dan ook vertellen waarom God boos is op blijkbaar iedereen?

Lees de bijbel maar eens..

God is boos omdat het grote gros niets met God te maken wil hebben maar lekker hun eigen ding willen doen. Zelfs al is het het bedrijven van religie die je persoonlijk prima schikt..


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Alsof het zo duidelijk is dat het Hindoeisme of de Islam niet het juiste geloof moet zijn...

Die mensen gebruiken dezelfde argumenten gebaseerd op geschriften als de mensen hier...

voor mij als buitenstaander is het maar een vreemde bedoeling moet ik eerlijk bekennen
puh2.gif

Dan is de vraag, wat geloof je? Geloof je de bijbel dan hou je je daar ook aan. Geloof je het niet, dan moet je dat niet doen.

God is wel de enige die Zichzelf kan bewijzen door tekenen , wonderen en genezingen. Vraag maar aan elke pinksterkerk bewoner hier op het forum..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Saint-Eve. Je zegt dat het evangelie de wereld rondgaat. Er zijn echter nog primitieve stammen die daar nog nooit van gehoord hebben (zie ander topic over indianen). Wat dan met die mensen? Zij kunnen geen keuze maken tussen God of geen God, ze kennen Hem niet. Zullen zij dan naar de hemel gaan als ze een goede daad verrichten?

Zie mijn vorig antwoord. Het evangelie gaat iedereen horen. God zorgt daar wel voor. Anders zou het erg oneerlijk van God zijn. Wij moeten ons aan de regels houden en zij wonen nu eenmaal remote dus zij hoeven dat niet..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Saint_Eve, ik zou het liever omdraaien. Wij hebben de oneindig grote gunst om het kindschaps Gods te genieten en te mogen proeven van zijn grote wijsheid en liefde, wij mogen Hem met ziel en lichaam beminnen en telkens weer zijn barmhartigheid ondervinden bij elke zonde die we begaan, en zij kunnen dat nog niet. Daarom willen wij het Evangelie verkondigen, omdat het de grootste schat is die je een mens kan geven, en niet omdat wij vinden dat wij anders meer te beklagen zouden zijn dan zij. Dat lijkt mij een wel heel onchristelijke redenering.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Saint_Eve, ik zou het liever omdraaien. Wij hebben de oneindig grote gunst om het kindschaps Gods te genieten en te mogen proeven van zijn grote wijsheid en liefde, wij mogen Hem met ziel en lichaam beminnen en telkens weer zijn barmhartigheid ondervinden bij elke zonde die we begaan, en zij kunnen dat nog niet. Daarom willen wij het Evangelie verkondigen, omdat het de grootste schat is die je een mens kan geven, en niet omdat wij vinden dat wij anders meer te beklagen zouden zijn dan zij. Dat lijkt mij een wel heel onchristelijke redenering.

Dat is niet het evangelie die ik ken..Volgens mij zei Petrus tegen heeeel veel gelovigen op pinksterdag: Bekeert u ....

Oftewel..je bent op het verkeerde pad, draai je om en doe het op God's manier..Zei hij tegen gelovigen..

Foei Petrus...je mag niet oordelen hoor..Iedereen is een kind van God.

Ik zou me eerst concentreren op je Atheistische buurman..Die moet net zo hard wederom geboren worden als iemand in Timboektoe..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, vooral pijnlijk
smile.gif
.

Ach natuurlijk, het al oude argument, als je niet geloof wat wij geloven zal je eeuwig in de hel branden.

Quote:

Dat mag je vinden. En hoewel ik denk dat God er iets anders over denkt,
vind jouw opvatting steeds breder ingang in christelijke kring.
Zulke 'flauwe' antwoorden als de mijne zul je -zoals je ongetwijfeld merkt in dit topic- weinig meer tegenkomen.

Gelukkig maar, ik vind het namelijk bijzonder onsympathiek om te zeggen, mensen met een ander geloof of geen geloof zullen eeuwig branden in een poel van zwavel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Lars,

God stelt het aanbidden van een andere God zeker niet op prijs.

Het einde van personen die goddeloos zijn of een andere God aanbidden is volgens de bijbel gelijk, hoe hard dit ook klinkt.

(het gaat hierbij niet om ons persoonlijke gevoel als mens, maar om Gods mening, hij oordeelt nl. en niet wij als mensen)

Hoe kan het dat er qua afloop geen verschil is?

Het aanbidden van een andere God wordt in de bijbel afgoderij genoemd. Aangezien er maar 1 god is zijn de overige goden valse goden en bestaan dus niet.

Jes 43:10,11 zegt: " Ik ben Jehovah, Vóór mij werd er geen God geformeerd, en na mij bleef het zo dat er geen was.

Ps 83:18 zegt: "Ik ben Jehovah, en buiten mij is er geen redder"

Toch wordt er in de bijbel heel veel over afgoderij en andere goden gesproken.

In bijv. 1 Kron. 16:25 en 26 staat bijv.: "Want Jehovah is groot en zeer te loven,En hij is meer te vrezen dan alle [andere] goden. Want alle goden van de volken zijn goden die niets waard zijn. Wat Jehovah aangaat, hij heeft de hemel gemaakt".

Dat God op z'n zachtst gezegd "not amused is" wanneer hij niet maar andere Goden aanbeden worden blijkt inderdaad uit vele verslagen in de bijbel, waaronder de 10 geboden:

1. Gij moogt geen andere goden tegen mijn persoon in hebben.

2. Gij moogt u geen gesneden beeld maken, noch enige gedaante gelijkend op iets wat in de hemel boven of wat op de aarde beneden of wat in de wateren onder de aarde is. Gij moogt u voor die niet buigen, noch u ertoe laten bewegen ze te dienen.

1Kor 6:9 zegt: "....noch afgodendienaars..... het koninkrijk zullen beerven".

Nu redeneren sommigen dat we allemaal uiteindelijk dezelfde God aanbidden, maar vindt God dat ook?

God maakt kennelijk wel verschil.

Hij geeft aan dat het tevergeefs is voor mensen die op verkeerde wijze hem aanbidden:

In Mark. 7:6,7 staat:

"Tevergeefs blijven zij mij aanbidden, omdat zij mensengeboden als leerstellingen onderwijzen."

Terwijl GIJ het gebod van God laat varen, houdt GIJ vast aan de overlevering van mensen.?

Hij wil in waarheid aanbeden worden.

Joh 4:23,24 zegt:"Maar het uur komt, en is nu, waarin de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, ja, want de Vader zoekt zulke mensen om hem te aanbidden.

Joh. 4:22-24: "God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten [hem] met geest en waarheid aanbidden."

Een bijzonder punt waaraan God herkenbaar is t.o.v. andere Goden is zijn naam. Hij hecht heel veel belang aan het gebruik van zijn naam. De bijbel staat doorspekt met opmerkingen ver zijn naam.

In het modelgebed van Jezus in Mat. 6, zegt Jezus, Uw naam worden geheiligd.

Joh. 17:6 zegt bijv.: "Ik heb uw naam openbaar gemaakt aan de mensen die gij mij uit de wereld hebt gegeven. Zij waren van u, en gij hebt hen aan mij gegeven, en zij hebben uw woord onderhouden"

Wat is Gods naam?

Helaas is de naam door de angst deze verkeerd te gebruiken uit de meeste van de hedendaagse bijbels verwijderd en vervangen door HERE in kapitale letters. In alle oorspronkelijke handschriften staat het tetragram JHWH of te wel Jehovah of Jaweh.

Hij dient aanbeden te worden en hij wil dat wij zijn naam aanroepen.

Psalm 83:18 zegt: "Opdat men weet dat gij, wiens naam Jehovah is,Gij alleen de Allerhoogste zijt over heel de aarde.

"Han. 2:21 zegt:"een ieder die de naam van Jehovah aanroept, zal gered worden.?

De bron achter de valse Goden, die feitelijk niet bestaan is volgens de bijbel Satan de duivel. Hij wordt daarom ook wel de God van dit samenstel genoemd die de gehele bewoonde aarde misleid.

2kor. 4:4 "onder wie de god van dit samenstel van dingen de geest van de ongelovigen heeft verblind opdat het verlichtende licht van het glorierijke goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is, niet zou doorschijnen."

Tot oprechte personen wordt nog steeds wereldwijd op allerlei manieren gepredikt. God moedigt aan de valse religie te verlaten en de ware aanbidding te gaan volgen. Binnenkort zal de gehele bewoonde aarde worden geoordeeld, waaronder de valse religie.

Daarom moedigt de bijbel aan valse religie nu het nog kan de rug toe te keren en zich bij de ware religie aan te sluiten.

Opb 18:4 "Gaat uit van haar, mijn volk, indien gij niet in haar zonden wilt delen, en geen deel van haar plagen wilt delen."

Het lijkt dus oneerlijk, maar personen die God oprecht willen aanbidden, zijn geinteresseerd om erachter te komen wat God werkelijk van ons verlangt en zullen luisteren naar zijn wil.

Personen die God aanbidden volgens hun eigen normen, die afwijken van Gods wil en niet willen onderzoeken of deze wel stroken met de waarheid (Gods werkelijkheid en wil)en niet luisteren naar Gods oproepen in de bijbel en door de wereldwijde prediking zullen door God geoordeeld worden gelijk de Goddelozen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat is erger...geen relatie hebben of vreemdgaan? smile.gif

in feite zijn wij Gods bruid...

en natuurlijk wil Hij dat iedereen net zo van Hem houd als Hij van ons... maar een andere God vereren... lijkt me pijnlijker... Voor Hem dan.

al staat in de bijbel ook dat de ene zonde niet erger is dan de andere smile.gif alle zonden zijn gelijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid