Spring naar bijdragen

"het onze vader" vervuld ?


Aanbevolen berichten

Het onze vader is volgens mij zeer belangrijk. Zo leerde Jezus zelf de mensen bidden; en Hij wist dat Hij zou sterven; dus als het allemaal al vervuld zou zijn dan zou Hij de mensen zo niet leren bidden. in dit gebed komt eigenlijk alles voor wat we nodig hebben in ons leven.

ik ga het hieronder analyseren; ik hoop dat het dan beetje duidelijk word wat ik bedoel te zeggen.

Onze Vader Die in de Hemelen zijt,

Uw Naam worde geheiligd;

Hier erken je dat God de machtigste is; en geeft Hem de eer

Uw Koninkrijk kome;

Uw wil geschiede,

gelijk in de Hemel als op de aarde.

Hier geef je aan dat je wilt dat Gods wil gebeurt; dat Gods wil boven je eigen wil staat. Erg belangrijk in een gebed

Geef ons heden ons dagelijks brood;

Verzorg mij, zorg voor mij zoals U voor de vogels buiten ook zorgt !

en vergeef ons onze schulden,

gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren;

Een erg belangrijke tekst, als wij andere immers niet vergeven; hoe kunnen wij dan door God vergeven worden ? een gebed om bij stil te staan en over na te denken. Hebben wij andere mensen daadwerkelijk vergeven ? Kunnen wij Gods vergeving ontvangen ?

en leid ons niet in verzoeking,

maar verlos ons van de Boze.

Help ons bij de moeilijke keuzes !

Want van U is het Koninkrijk

en de kracht en de heerlijkheid

Aan God de eer

tot in eeuwigheid.

Amen.

en zo is het

Ik denk dat er nog veel meer uit te halen is, dat is zo mooi aan het onze vader; het is veel meer dan een 'opzeg versje'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ter aanvulling op Robert: in sommige evangelische/charismatische kringen wordt er wel degelijk aan gebedsgenezing gedaan. En christenen bidden ook vaak voor mensen die ziek zijn, en het gebeurt dan ook meer dan eens dat God op wonderbaarlijke wijze mensen beter maakt...

Maar zou God die mensen sowieso hebben genezen, of geneest hij ze omdat ze hadden gebeden, en zou hij in dat geval die mensen zonder gebed niet hebben genezen..? :P

God doet wat in Zijn plan staat, maar door gebed kan Hij soms van 'gedachten' veranderen omdat dat dan ook in Zijn plan past bijv. :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ter aanvulling op Robert: in sommige evangelische/charismatische kringen wordt er wel degelijk aan gebedsgenezing gedaan. En christenen bidden ook vaak voor mensen die ziek zijn, en het gebeurt dan ook meer dan eens dat God op wonderbaarlijke wijze mensen beter maakt...

Maar zou God die mensen sowieso hebben genezen, of geneest hij ze omdat ze hadden gebeden, en zou hij in dat geval die mensen zonder gebed niet hebben genezen..? :P

God doet wat in Zijn plan staat, maar door gebed kan Hij soms van 'gedachten' veranderen omdat dat dan ook in Zijn plan past bijv. :Y

Oke..dus als ze er niet voor hadden gebeden zou God niet van gedachten zijn veranderd en zouden ze ziek blijven... Lijkt dan wel een beetje op zo een grijpmachine op de kermis. Gooi er een munt in en je hebt een kleine kans op een prijs. Als je er niks ingooit maak je sowieso geen kans. Bid tot God en je maakt een kleine kans op genezing. Bid niet en je kan die genezing sowieso gedag zeggen.. :P

Maar goed, terug naar het onze vader :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oke..dus als ze er niet voor hadden gebeden zou God niet van gedachten zijn veranderd en zouden ze ziek blijven... Lijkt dan wel een beetje op zo een grijpmachine op de kermis. Gooi er een munt in en je hebt een kleine kans op een prijs. Als je er niks ingooit maak je sowieso geen kans. Bid tot God en je maakt een kleine kans op genezing. Bid niet en je kan die genezing sowieso gedag zeggen.. :P

Miesje zegt soms. Dus God kan mensen genezen of niet genezen, los van of er voor gebeden zou worden.

Maar het zou soms best kunnen dat God gebeden wel zal verhoren. Een reden die me zou kunnen indenken is dat de verhoring nuttig is voor de degene die bidt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oke..dus als ze er niet voor hadden gebeden zou God niet van gedachten zijn veranderd en zouden ze ziek blijven... Lijkt dan wel een beetje op zo een grijpmachine op de kermis. Gooi er een munt in en je hebt een kleine kans op een prijs. Als je er niks ingooit maak je sowieso geen kans. Bid tot God en je maakt een kleine kans op genezing. Bid niet en je kan die genezing sowieso gedag zeggen.. :P

Miesje zegt soms. Dus God kan mensen genezen of niet genezen, los van of er voor gebeden zou worden.

Ja maar ik had het over genezing door gebed, en Miesje ook. Dat God soms mensen geneest los van of er wel of niet gebeden word kan ik natuurlijk niks tegen inbrengen. Maar als je zegt dat God soms mensen geneest omdat je hebt gebeden, zeg je dus ook dat Hij dat niet zou doen als er niet werd gebeden. Als God 'soms' je gebed verhoort en jou geneest omdat dat in zijn plan voor jou past, dan snap ik niet dat dat niet in de eerste plaats in zijn plan zou staan. Waarom zou God onnodig mensen laten lijden en pas ingrijpen als Hij word aanbeden? Dan lijkt Hij meer op een maffia baas dan op een grijpmachine op de kermis :P Bid of ik laat je lijden.. Ik begrijp dat jullie er natuurlijk niet zo over denken, maar daar komt het uiteindelijk wel op neer als je zegt dat God 'soms' mensen geneest door gebed als het in Zijn plan past.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja maar ik had het over genezing door gebed, en Miesje ook. Dat God soms mensen geneest los van of er wel of niet gebeden word kan ik natuurlijk niks tegen inbrengen. Maar als je zegt dat God soms mensen geneest omdat je hebt gebeden, zeg je dus ook dat Hij dat niet zou doen als er niet werd gebeden.

Ben ik niet met je eens. Het kan namelijk ook betekenen dat God soms niet geneest als je niet zou bidden.

Dus gebed 'kan' een factor vormen soms, maar er genezen mensen ook waarvoor niet wordt gebeden en er genezen ook wel mensen waarvoor wel wordt gebeden.

Als God 'soms' je gebed verhoort en jou geneest omdat dat in zijn plan voor jou past, dan snap ik niet dat dat niet in de eerste plaats in zijn plan zou staan.

Omdat die genezing voor jou als gelovige een teken kan zijn wat je in je geloof kracht geeft bijvoorbeeld. Of misschien twijfel je wel over God.

Om maar wat te verzinnen...

Waarom zou God onnodig mensen laten lijden en pas ingrijpen als Hij word aanbeden? Dan lijkt Hij meer op een maffia baas dan op een grijpmachine op de kermis :P Bid of ik laat je lijden..

Neuh, ik denk dat je geen christen moet worden als je denkt er gezonder op te worden. ;)

Verhalen over bijzondere christenen eindigen meestal met een hoop lijden en de dood. :#

Ik begrijp dat jullie er natuurlijk niet zo over denken, maar daar komt het uiteindelijk wel op neer als je zegt dat God 'soms' mensen geneest door gebed als het in Zijn plan past.

Ik zou zeggen, in zijn plan als het om een signaal naar de bidder gaat. Als het in het plan past dat je gezond zult worden, dan zal dat hoe dan ook wel gebeuren geloof ik. Al denk ik eigenlijk dat het vaak zo is dat God zijn plan op ons aanpast en niet de wereld op zijn plan, uitzonderingen daargelaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Olorin schreef:

maar er genezen mensen ook waarvoor niet wordt gebeden en er genezen ook wel mensen waarvoor wel wordt gebeden.

daaruit kan ik concluderen dat het niet uitmaakt of je bidt.

wellicht maakt bidden of mediteren jezelf sterker of kan je geruststellen en hoop geven en dat kan een stap naar genezing zijn en ook soms voor genezing zorgen.

ontspannen, loslaten en vertrouwen...dan wordt in wezen je eigen kracht aangesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit niet uit dat het een keer zou uitmaken. Maar als je stelt dat bij gebed niet het belangrijkste is dat het 'resultaat' zou opleveren, dan geef ik je gelijk.

Gebed is in de eerste plaats communiceren met God, een relatie onderhouden en goed voor je geloofsontwikkeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat bidden niet zozeer direct uitmondt in wel of niet genezen (of waar je dan ook voor bidt), maar dat God mij dan wel vult met een soort vrede waardoor ik elke uitkomst kan accepteren, of het in ieder geval los kan laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik sluit niet uit dat het een keer zou uitmaken. Maar als je stelt dat bij gebed niet het belangrijkste is dat het 'resultaat' zou opleveren, dan geef ik je gelijk.

Gebed is in de eerste plaats communiceren met God, een relatie onderhouden en goed voor je geloofsontwikkeling.

Grappig, dan kunnen we de tekst waar Jezus zegt dat wat je ook zal bidden in mijn naam, dat je het zult ontvangen wel uit het raam gooien toch? Het onze Vader nemen we dus wel serieus, maar andere teksten niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik sluit niet uit dat het een keer zou uitmaken. Maar als je stelt dat bij gebed niet het belangrijkste is dat het 'resultaat' zou opleveren, dan geef ik je gelijk.

Gebed is in de eerste plaats communiceren met God, een relatie onderhouden en goed voor je geloofsontwikkeling.

Grappig, dan kunnen we de tekst waar Jezus zegt dat wat je ook zal bidden in mijn naam, dat je het zult ontvangen wel uit het raam gooien toch? Het onze Vader nemen we dus wel serieus, maar andere teksten niet?

Lijkt me een beetje kort door de bocht deze redenering. Vragen vanuit het geloof in Jezus Naam worden gegeven zegt Jezus. Maar dat wat gegeven wordt is wellicht niet altijd wat wij vragen of op de manier zoals wij dat voor ogen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Zijn Koninkrijk is nog niet gekomen.

Zijn wil geschiedt nog niet op aarde zoals het in de hemel geschiedt.

Er zijn landen waar je moet bidden om niet van de honger te vergaan. En dagelijks brood is ook Zijn Woord.

Joh 1:9 Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonden te vergeven.

En de rest weet ik zo even niet, maar het onze Vader is in ieder geval niet vervuld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn Koninkrijk is nog niet gekomen.

Zijn wil geschiedt nog niet op aarde zoals het in de hemel geschiedt.

En de rest weet ik zo even niet, maar het onze Vader is in ieder geval niet vervuld.

Jezus leerde ons bidden: "uw koninkrijk kome". In Jezus tijd lag het koninkrijk dus nog in de toekomst. De engel Gabriël vertelde aan Maria dat Jezus voor eeuwig als koning zou gaan regeren en dat aan zijn koninkrijk geen einde zou komen. - zie Lukas 1:31-33. Dat gebeurde nog niet tijdens Jezus leven op aarde. Ook na zijn opstanding en hemelvaart moest hij eerst nog wachten aan Gods rechterhand.

In Openbaring 12 lezen we dat door Gods koninkrijk eerst de hemel werd gezuiverd. In 12:9 staat dat Satan en de demonen uit de hemel worden geslingerd. Voor hen is vanaf die tijd geen plaats meer in de hemel.

In 12:10 staat "Nu is gekomen de redding en de kracht en het koninkrijk van onze God en de autoriteit van zijn Christus..." De hemel werd gereinigd; daar wordt alleen nog maar Gods wil gedaan. Vreugde in de hemel dus volgens 12:12, maar "wee" voor de aarde. Dat verklaart waarom er nu zoveel problemen op aarde zijn; de eindtijd is begonnen. Gelukkig staat er dat Satan ook weet dat hij nog maar een korte tijd heeft.

Gods koninkrijk regeert! Gods wil wordt al in de hemel gedaan en nog een korte tijd en Jezus zal ook de aarde gaan reinigen, zodat ook daar alleen nog maar Gods wil wordt gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat ik me al een tijdje af vraag, Moeten wij het \"Onze Vader\" nog wel letterlijk bidden? Omdat bepaalde dingen toch al vervuld zijn.zoals: ...en vergeef ons onze schulden...Dat heeft Jezus toch al voor ons aan het kruis gedaan?We moeten nog wel onze schulden belijden, maar we mogen God toch eerder daarvoor danken, dat Hij ze al vergeven heeft ?verder:...en verlos ons van de boze...Jezus heeft de boze overwonnen en óns de kracht van Zijn Geest gegeven, wij moeten zélf de boze weerstaan, aldus Jacobus 4:7Hoe kijken jullie daar tegenaan?

En vergeef ons onze schulden.

De schulden die wij nog telkens maken. JE daar bewust van zijn en dat Jezus voor ons is gestorven.

Alles is overwonnen, maar op deze aarde heerst het kwaad nog wel. Een geestelijke strijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid