Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

die propaganda van Barbara komt een beetje neer op "Wij van WC eend, adviseren: WC eend."

ik moet zeggen dat ze wel een volhoudertje is, ze blijft het maar neerkwakken hier, terwijl ze weet dat niemand haar serieus neemt, daar wil ik toch even mijn waardering voor uitspreken...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

De mensen die het leven hebben bestudeerd van de Profeet Mohammed, en wel hebben gelezen over hebben waarom hebben zij hele andere conclusies over hem. Degene die hier een oordeel over hem vellen kennen hem niet, en hebben waarschijnlijk nooit zijn biografie gelezen etc.

Ik baseer de barbaarsheid van deze man vooral op grond van uitspraken in de koran en wat de hadiths over hem te zeggen hebben.

Leuk dat je met biografieën komt maar de meeste van deze biografieën zijn helemaal niet objectief of verifieerbaar. Veel van dit soort latere biografieën van de profeet zijn alleen maar bedoeld om alle verhalen in de koran over de profeet van een context te kunnen voorzien.

De manuscripten van het nieuwe testament over het leven van Jezus aangevuld met buitenbijbelse bronnen zijn daarintegen wel betrouwbaar.


Samengevoegd:

Quote:

die propaganda van Barbara komt een beetje neer op "Wij van WC eend, adviseren: WC eend."

ik moet zeggen dat ze wel een volhoudertje is, ze blijft het maar neerkwakken hier, terwijl ze weet dat niemand haar serieus neemt, daar wil ik toch even mijn waardering voor uitspreken...

Ik waardeer barbara ook en feliciteer haar met het feit dat ze qua tekstverwerken de copy-pasted knop met grote handigheid weet te hanteren.

Zo overtuigend allemaal dat ik meteen de neiging krijg om moslim te worden puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik houd het bij kopiëren omdat ik niet op jullie reacties in wil gaan, en ik wil het ook netjes houden. Degene die netjes kunnen reageren zonder mijn geloof aan te vallen of 1 van de profeten te beledigen of de quran aan te vallen kan van mij wel een inhoudelijke reactie krijgen. Ik houd niet van discussies met beledigende uitspraken daarin. En onze schepper heeft ons bevolen om netjes te discussiëren.

"16:125. Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn."

Degene die mijn godsdienst aanvalt of de Profeet moet ik me van distantiëren dus dat doe ik dus,door niet op bepaalde mensen hier in te gaan. Dus vandaar dat ik gewoon alleen dingen kopier met de waarheid over onze profeet en verder nergens inhoudelijk op in ga, omdat de reacties mij dus niet aanstaan en ze beledigend vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

RobertF, als je de reacties terug leest kun je zien dat de Profeet wordt uitgemaakt voor moordenaar, de Quran wordt vergeleken met Mein Kampf, sorry maar met zulke personen wens ik niet te praten, en zal ik ook niet op in gaan. Iemand die serieus iets wil weten mag het altijd vragen en ik zal antwoordden in hoeverre ik daar toe in staat ben. Maar discussies met daarin beledigingen heen en weer daar doe ik niet aan mee. En niet overal hoeft over geredetwist te worden, dat is niet altijd m'n doel waarom ik een topic open. Zowieso houd ik er niet van, als er bepaalde dingen worden gezegd zonder dat iemand weet waar hij of zij over praat. Mensen oordelen op basis wat ze hebben gehoord. En gaan niet zelf op onderzoek uit en dat vind ik jammer.

Quote:

Barbara van loo, hoe definiëer jij dan een aanval op de islam of Mohammed? Want sommige of veel moslims beschouwen gewone kritiek al als aanval en dan valt er dus weinig te "redetwisten." Jij toch niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik houd het bij kopieren omdat ik niet op jullie reacties in wil gaan, en ik wil het ook netjes houden.

Ah eindelijk geef je het toe, je wenst niet op reacties in te gaan? En copypasten vind je dan wel netjes? Ik vind het verre van netjes om een discussieforum te gebruiken voor propagandadoeleinden. En vervolgens niet ingaat op argumenten die worden gegeven. Heb je wel door dat dit een discussieforum is? en geen propagandasite?

Quote:

Degene die netjes kunnen reageren zonder mijn geloof aan te vallen en 1 van de profeten te beledigen kan van mij wel een inhoudelijke reactie krijgen. Ik houd niet van discussies met beledigende uitspraken daarin. En onze schepper heeft ons bevolen om netjes te discussieren.

Nou de eerste die zich beledigend uitlaat is Allah zelf, heb ik aangetoond. Daar hij christenen in de koran openlijk vervloekt omdat ze geloven in Jezus als Zoon van God, en vervolgens worden christenen varkens en joden apen noemt. Dus Allah is zelf nogal beledigend over christenen en de joden, en staat geregeld een potje op ons te schelden. Dus ik zou eerst eens de beledigende teksten uit de koran goed tot je door laten dringen alvorens jij ons van belediging beticht. Want mijn punt was nu juist dat de koran zo beledigend spreekt over o.a. christenen. Wat dat betreft is de koran verre van netjes!

Quote:

Degene die mijn godsdienst aanvalt of de Profeet moet ik me van distantiëren dus dat doe ik dus,door niet op bepaalde mensen hier in te gaan.

Allah vervloekt mij in de koran omdat ik als christen geloof dat Jezus de Zoon van God is. Dus wellicht kan ik me beter van dergelijke lieden die dit soort zaken in de koran als de letterlijke woorden van Allah beschouwen distantieren. Zeker als men ook nog het stenigen van homo's onder bepaalde voorwaarden wel zou willen uitvoeren onder shariawetgeving. Dus wat dat betreft zijn je uitlatingen in mijn beleving erg hypocriet.

Quote:

Dus vandaar dat ik gewoon alleen dingen kopier met de waarheid over onze profeet en verder nergens inhoudelijk op in ga, omdat de reacties mij dus niet aanstaan en ze beledigend vindt.

Ach je moet eens weten hoeveel zaken er in de koran over mij als christen staan die ik beledigend vindt, maar teksten uit de koran met dergelijke beledigingen jegens joden en christenen mogen in Nederland vanwege het recht op godsdienstvrijheid elke vrijdag in de moskee gereciteerd worden muur.gif


Samengevoegd:

Quote:

RobertF, als je de reacties terug leest kun je zien dat de Profeet wordt uitgemaakt voor moordenaar, de Quran wordt vergeleken met Mein Kampf, sorry maar met zulke personen wens ik niet te praten, en zal ik ook niet op in gaan.

Als iemand zijn vinger op de zere plek legt is het opeens niet leuk meer?

Ik kan er ook niks aan doen dat Mohammed inderdaad een moordenaar was. Klets ik dit uit mijn nek?

Nee dus!

In de Soenna Hadith staan de volgende voorbeelden:

Mohammed wilde o.a. Ka’b bin Al Ashraf doden hij was een joodse dichter die spotverzen over de islam maakte. Sahieh Moeslim vol. 3:4436 p. 990-991

In Boechari Volume 4, Boek 52, Nummer 271 staat dat Mohammed vroeg aan volgelingen van hem wie er klaar was om deze dichter te doden.

In Boechari Volume 5, Boek 59, Nummer 370 wordt er door Mohammed een moord op Aboe Rafi beraamd

In al-Tabari vol. 9 pag. 167 wordt al Aswad door Mohammed vermoord.

En zo zijn er talloze voorbeelden uit de overleveringen van de profeet waarhij mensen die het niet met hem eens waren uit de weg ruimde en vermoorde.

Dus ik kletst niet zomaar wat maar baseer het gewoon op harde feiten, uit boeken die de moslims zelf gebruiken en waarin Mohammed inderdaad moordde.

Wellicht ben jij als nieuwe moslim misschien niet eens bekend met deze hadiths, uiteraard is dat niet het eerste wat ze je hebben laten lezen om je tot moslim te bekeren, iemand met een gezond verstand zou zich anders wel 2 keer bedenken . muur.gif

Je kan wel blijven beweren dat andere mensen geen kennis hebben van de islam om alles van de waarheid af te wenden. Maar de feiten liegen er nu eenmaal niet om, en steeds als ik met feiten kom loop je weg of klaag je alleen maar dat je je zo beledigd voelt. Ik heb die boeken niet geschreven waar Mohammed mensen uitmoordde, maar als ik er dan naar verwijs is dat opeens beledigend? Het zijn de geloofsboeken van de moslims en niet van de christenen waarin gesproken wordt over Mohammed die moorden pleegde

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid