Josephina 0 Geplaatst 23 december 2010 Rapport Share Geplaatst 23 december 2010 Je kunt er al een paar weken niet omheen: kerstliedjes! Hebben jullie een favoriet kerstlied? Een die je mooier vindt dan alle anderen, een die je al weken in je hoofd hebt of een waar je een bijzondere herinnering aan hebt? Zelf heb ik twee kerstliederen die ik erg mooi vind en ik al zo'n beetje mijn hele leven tegen kom met kerstmis. De eerste vind ik heel erg mooi, vooral wanneer het meerstemmig gezongen wordt: entre le boeuf. Het andere lied is het lied dat ik als signature heb. Dat lied heb ik ook van kleins af aan gezongen, maar zonder ooit de betekenis te begrijpen. Zo'n twee maanden geleden zat ik in de kerk en begreep ik ineens wat dit lied betekent en sindsdien heb ik het steeds maar in mijn hoofd en vind ik het niet alleen vanwege de muziek, maar ook vanwege de tekst erg mooi! Link naar bericht Deel via andere websites
Benedictus17 0 Geplaatst 23 december 2010 Rapport Share Geplaatst 23 december 2010 Gloria in excelsis deo en Midden in de winternacht. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 23 december 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 december 2010 Oow en once in royal Davids city en ubi sunt gaudia vind ik ook altijd wel mooi! En Gloria in Excelsis Deo vind ik ook wel mooi, midden in de winternacht niet! Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 23 december 2010 Rapport Share Geplaatst 23 december 2010 Gaudete! Super mooi, vooral de uitvoering van Libera Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 24 december 2010 Rapport Share Geplaatst 24 december 2010 Midden in de winternacht, prachtig En ik heb Away in a manger in m'n hoofd, omdat we die als jeugdgroep in de kerk zongen Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 24 december 2010 Rapport Share Geplaatst 24 december 2010 De nieuwe Coldplay! Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 24 december 2010 Rapport Share Geplaatst 24 december 2010 Eigenlijk vind alle traditionals wel gaaf omdat ik in het verleden met een paar mensen uit mijn vorige gemeente Carrols heb gezongen als evangelisatiemiddel (in Dickens-stijl gekleed). Once in royal Davids City Away in a manger Deck the halls Silent night God rest ye merry gentlemen ... Qua "moderne" kerstmuziek: Wham - Last Christmas John en Yoko - Happy Christmas (war is over) Chris Rea - Driving home for Christmas Mariah Carey - All I want for Christmas Band Aid - Do they know it's Christmas? (orginele versie) Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 26 december 2010 Rapport Share Geplaatst 26 december 2010 Ik heb laatst een kerst-cd van Elly en Rikkert gekregen en die liedjes vind ik eigenlijk allemaal wel leuk. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 26 december 2010 Rapport Share Geplaatst 26 december 2010 Liedboek voor de Kerken Gezang 139 1       Komt, verwondert u hier, mensen,       ziet, hoe dat u God bemint,       ziet vervuld der zielen wensen,       ziet dit nieuw geboren kind!       Ziet, die 't woord is, zonder spreken,       ziet, die vorst is, zonder pracht,       ziet, die 't al is, in gebreken,       ziet, die 't licht is, in de nacht,       ziet, die 't goed is, dat zo zoet is,       wordt verstoten, wordt veracht. 2       Ziet, hoe dat men met Hem handelt,       hoe men Hem in doeken bindt,       die met zijne godheid wandelt       op de vleugels van de wind.       Ziet, hoe ligt Hij hier in lijden       zonder teken van verstand,       die de hemel moet verblijden,       die de kroon der wijsheid spant.       Ziet, hoe tere is de Here,       die 't al draagt in zijne hand. 3       O Heer Jesu, God en mense,       die aanvaard hebt deze staat,       geef mij wat ik door U wense,       geef mij door uw kindsheid raad.       Sterk mij door uw tere handen,       maak mij door uw kleinheid groot,       maak mij vrij door uwe banden,       maak mij rijk door uwe nood,       maak mij blijde door uw lijden,       maak mij levend door uw dood! Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 26 december 2010 Rapport Share Geplaatst 26 december 2010 Ere Zij God, en voor de hobby de Twisted Sister kerstcd. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 26 december 2010 Rapport Share Geplaatst 26 december 2010 Messiah van Händel En 'komt verwondert u' die HW post vind ik ook erg mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 26 december 2010 Rapport Share Geplaatst 26 december 2010 "Komt verwondert u" vind ik ook prachtig. Elk jaar verwonder ik me er weer over hoe pakkend dat lied dingen vertolkt. De contrasten erin vind ik zeer sprekend Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 26 december 2010 Rapport Share Geplaatst 26 december 2010 Ik heb niet echt een standaard lievelings kerstliedje, dit jaar. Namelijk Of Two Bearded Men van Number One Gun. Once a year a man will board his sleigh while children lie in bed awake counting down the minutes for the sun And the man will fly around the world and stop for every boy and girl making Christmas day a merry time But many years before that man a child was born in Bethlehem who made a way to God for you and I Then presents came and eyes were turned from Jesus Christ and what he'd earned to watching the night sky for flying deer But Jesus doesn't hate Santa Claus Cause he knows Santa only does his job When Santa arrives home from his yuletide flight of merriment and has his Christmas meal he stops to pray And God above will hear his prayer and keep him safe another year Cause God knows Santa Claus Does his best Cause Jesus doesn't hate Santa Claus cause he knows Santa only does his job But Jesus doesn't hate Santa Claus cause he knows Santa only does his job Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ik vind Theocracy's Bethlehem een, vooral muziekaal en vocaal, goed in elkaar gezet nummer. Verder ga ik toch naar bekende nummers: A child is born in Bethlehem gezongen door King's College Choir of Cambridge, Mary did you know/It came upon the midnight clear gecoverd door Kutless, Carol of the bells gespeeld door Tom Howard, Bucko and Champs(maken Aussie christmassongs), O holy night, Een Kind is ons geboren, Ere zij God, en zo kan ik doorgaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 11 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2011 Quote: Op woensdag 29 december 2010 18:49:30 schreef gewoon Paultje het volgende: Ik vind Theocracy's Bethlehem een, vooral muziekaal en vocaal, goed in elkaar gezet nummer. Topnummer, topband. Verder zijn de kerstliedjes die Theocracy elk jaar uitbrengt ook fantastisch. Adrian Snell's Light of the World is ook mooi als kerstalbum. Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 11 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2011 Quote: Op vrijdag 11 maart 2011 19:28:41 schreef Lord Voldemort het volgende: [...] Topnummer, topband. Verder zijn de kerstliedjes die Theocracy elk jaar uitbrengt ook fantastisch. Ze brengen elk jaar kerstliedjes uit? Even zoeken als ik daar tijd voor heb! Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 11 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2011 Ah, Theocracy. Ik heb verder niks met die band, maar hun kerstliedjes zijn idd wel catchy. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten