Spring naar bijdragen

Op zoek naar God maar waar begin ik


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Saint Eve is een ultra-biblicist en een unitariër. Dáár haalt hij dat vandaan. Het is, op een christelijk forum, wel goed te weten dat hij geen christen is. Maar "iemand dingen aanpraten die niet waar hoeven te zijn" is een wat lastig criterium. Als jij vertelt wat jij gelooft, of ik vertel wat ik geloof, of MarinusC veetelt wat hij gelooft, dan vertellen we alledrie iets anders, en alledrie iets da niet bewijsbaar waarheid is.

Niet om het inhoudelijk voor Sint Eva op te nemen, maar niemand op dit forum is, volgens mij, geouden om bij alles wat hij of zij beweert steeds een disclaimer op te nemen waarmee je alle uitspraken in een geloofscontext kan plaatsen. Sint Eva is in profiel en andere topics heel helder waar hij/zij staat. Ultra-biblicistisch, unitariër, niet christelijk maar noemt zichzelf wel zo op de wijze der Getuigen van Jehovah.

Het lijkt me toch wel dat als iemand op zoek is, je hem verder helpt, en niet jouw visie op wat de Bijbel zegt strooit. Bij verschillende opmerkingen uit Saint-Eve's post kan ik Bijbelse kanttekeningen zetten. Ik wil hier dan ook de discussie niet voeren maar het lijkt me dat S-E niet kan spreken namens het gros van de christenheid. Het zou jammer zijn om iemand al zo snel het woud in te sturen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Dat was precies mijn idee, maar goed, als vertegenwoordiger van Het Duister zal ik me niet in de discussie mengen. Wellicht is het het soort werk waarbij religieuze bemoeienis wel gepast is.

Vader MC...is the dark side stronger?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Opzoeknaar25: ik krijg elke dag een tekst binnen via de mail. Die van vandaag wil ik graag met je delen, hij is heel helder en duidelijk:

"Er is bijna niemand die voor een rechtvaardig mens wil sterven; slechts een enkeling durft voor een goed mens zijn leven te geven. Maar God bewees ons zijn liefde doordat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren. Des te zekerder is het dus dat wij, nu we door zijn dood zijn vrijgesproken, dankzij hem zullen worden gered en niet veroordeeld." -- Romeinen 5:7-9

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat Saint_Eve hier schreef, klopt.

[...]

Nee, dat klopt niet. Er zijn honderden miljoenen christenen die niet in tongen spreken, dus zeggen dat je alleen de Heilige Geest hebt als je in tongen spreekt is vriendelijk gezegd behoorlijk sectarisch te noemen en niet representatief voor de grote meerderheid van christenen. Maar discussie hierover mag je in een ander topic voeren want het gaat niet over de vraag van de topicstarter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan goed zijn om Mattheüs, Marcus, Lucas of Johannes te lezen en eventueel in een gemakkelijk te lezen vertaling.

Als je het prettiger vind om te luisteren, kan je ook online naar een geluidsopname van de Bijbel luisteren ( www.downloadbijbel.nl ).

Daarnaast zou je ook kennis kunnen opdoen via dit forum, of via mensen op internet die iets voor je zouden kunnen betekenen. Laat het maar weten als ik iets voor je kan betekenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Het belangrijkste:

Zoek naar de waarheid en niet naar iets wat heb beste bij jou past of wat jij het makkelijkste kunt voorstellen. Want een hindoe past goed in het hindoeïsme en een jood in het jodendom. Er is echter maar één ware religie. Zoek dus de naar de waarheid.

Vraag dagelijks aan God dat Hij jou naar de waarheid leidt. Wees oprecht in het zoeken naar de waarheid en wees bereid om het te accepteren als het jouw pad kruist. Waar deze waarheid ook vandaan moge komen en in welke vorm dan ook.

God laat niemand in de steek die bij Hem oprecht op leiding vraagt.

Dus vraag OPRECHT om leiding en Hij zal je leiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het belangrijkste:

Zoek naar de waarheid en niet naar iets wat heb beste bij jou past of wat jij het makkelijkste kunt voorstellen. Want een hindoe past goed in het hindoeïsme en een jood in het jodendom. Er is echter maar één ware religie. Zoek dus de naar de waarheid.

Vraag dagelijks aan God dat Hij jou naar de waarheid leidt. Wees oprecht in het zoeken naar de waarheid en wees bereid om het te accepteren als het jouw pad kruist. Waar deze waarheid ook vandaan moge komen en in welke vorm dan ook.

God laat niemand in de steek die bij Hem oprecht op leiding vraagt.

Dus vraag OPRECHT om leiding en Hij zal je leiden.

Dat is grappig..In een ander topic vraag je wat de waarheid is en nu lijk je het eigenlijk te weten hier??

Je stellig is interessant over het bereid zijn het te accepteren. De vraag is, zou je de waarheid herkennen als het voor je neus staat? Pilates vroeg aan Jezus: Wat is waarheid? Terwijl het voor zijn neus zat..Dus ja..

Mijn stelling: De waarheid bewijst zichzelf. Daar is geen hulp/uitleg van mensen voor nodig. Toen ik ik de Heilige Geest ontving en ik sprak in tongen (Vreemde taal) toen was ik overtuigd aangezien God de enige is die dat bij kan doen.. Maar anderen redeneren anders schijnbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

joh 3

19 Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. 20 Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. 21 Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’

Dit is, denk ik, 1 van de redenen waarom niet iedereen de Waarheid ziet, ook al staat die voor z'n neus

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Beste zoekende,

Hiermee wil ik graag reageren op je oproep op credible.nl

Je stelt dat je op zoek bent naar God maar niet weet hoe/waar/wie etc. en bang bent het nooit te vinden.

Je angsten en twijfels zijn heel begrijpelijk. Je zei ook beschadigt te zijn maar niet gebroken. Het is mooi te zien hoe God denkt over personen zoals jij. In de bijbel kun je het volgende lezen:

      Psalmen 34:18:

      God is nabij de gebrokenen van hart;

      En de verbrijzelden van geest redt hij.

      Jesaja 61:1,2

      De geest van de Soevereine Heer is op

mij, omdat God mij heeft gezalfd om de             zachtmoedigen goed nieuws te vertellen.

Hij heeft mij gezonden om                   de gebrokenen van hart te verbinden, om

vrijheid uit te roepen tot de                   gevangengenomenen en het wijde openen [van de

ogen] zelfs tot de gevangenen; 2            om uit te roepen het jaar van goede wil van de

zijde van God en de dag de wraak van de zijde

van onze God; om alle treurenden te troosten;      

Eerder gaf iemand op het forum al terecht de opmerking dat je naar de waarheid moet zoeken. Dan gaat het over de waarheid achter een heleboel fundamentele vragen zoals:

-Hoe is het leven ontstaan door toeval of door een intelligent ontwerp en dus een maker?

-Hoe kunnen we dat zeker weten?

-Is de bijbel daadwerkelijk door God geinspireerd of gewoon een goed boek?

-Wat is het doel van het leven?

-Wat verlangt God van ons? Wat is zijn wil voor ons?

-Wat gebeurt er als we sterven?

-Wat gaat er in de toekomst gebeuren?

-Waarom laat God lijden toe?

-Zal er ooit een eind komen aan lijden, ziekte, oorlog en zelfs de dood?

Ik kan je helpen de waarheid te leren kennen, God te leren kennen en zelfs een vriend van hem te worden.

Dat kan ik niet uit mijzelf maar alleen omdat God mij gebruikt net als hij vele andere personen gebruikt.

De bijbel speelt een belangrijke rol in het te weten komen van de waarheid:

            Johannes 17:17 zegt:

            Uw woord is waarheid.

            1 Timotheus 2:4:

            wiens wil het is dat alle soorten van

mensen worden gered en tot een

nauwkeurige kennis van de

waarheid komen.

            Johannes 8:32:

            GIJ zult de waarheid kennen en de

waarheid zal U vrijmaken.

            1 Kron. 28:9:

            Indien gij hem zoekt, zal hij zich door

u laten vinden

            Hand. 17:27:

            opdat zij God zouden zoeken, of zij

wellicht naar hem tasten en hem

werkelijk vinden zouden, ofschoon hij

eigenlijk niet ver is van een ieder van

ons.            

Onze organisatie heeft miljoenen personen wereldwijd geholpen de waarheid te vinden. Deze personen zijn geholpen nu reeds een gelukkig, voldoening schenkend leven te leiden. God leidt, helpt, zegent en beschermt mensen namelijk ook in onze tijd.

Bovendien hebben zij het vaste vertrouwen opgebouwd (geen op luchtkastelen gebouwd geloof) dat God in de zeer nabije toekomst de aarde tot een paradijs zal veranderen, waarin aan alle ellende, ziekte, dood, en lijden een eind zal zijn gekomen en iedereen volmaakt gelukkig zal zijn. Rechtvaardige mensen die God dienen, zullen daarin voor eeuwig, in een meer dan uitstekende gezondheid leven.

      Openbaring 21:3,4 zegt:

      3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van

de troon, zeggen: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Zie! De tent van God is       bij de mensen, en hij zal bij hen       verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En

God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke

traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal

niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw,

noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen

zijn voorbijgegaan.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>Â

      Psalm 37:9-11

      9 Want de boosdoeners zelf zullen afgesneden

worden, Maar wie op God hopen, díé zullen de

aarde bezitten. 10 En nog maar een korte       tijd en de goddeloze zal er niet meer       zijn;

En gij zult stellig acht geven op zijn plaats,

en hij zal er niet zijn. 11 De zachtmoedigen

daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij

zullen inderdaad hun heerlijke verrukking

vinden in de overvloed van vrede.

      29 De rechtvaardigen, díé zullen de aarde

bezitten, En zij zullen       er eeuwig op

verblijven.

Omdat je aangeeft liever geen face2face contact te willen hebben zou ik je voor willen stellen je per e-mail concreet en stapsgewijs te willen helpen de waarheid te vinden en een persoonlijke band met God te krijgen. Dat zal je net als miljoenen medegelovigen helpen rust en innerlijke vrede te krijgen en een hoop op een beter leven.

Als je er interesse in hebt kan ik er ook voor zorgen dat je een bijbel en hulpmiddelen krijgt om de bijbel te begrijpen uit te leggen en toe te passen, zodat ook jij Gods vriend kunt worden en .....

Alles is volleig kosteloos aangezien het werk voor 100% gedragen wordt door vrijwillige bijdragen.

Om tot slot even terug te komen op je angst hoe anderen naar jou zullen kijken kan ik je verzekeren van het feit dat God zeer vergevensgezind is naar mensen die oprecht berouw hebben van hun daden.

      Jesaja 1:18 zegt:

      18 ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Komt nu, en laten wij de zaken rechtzetten

tussen ons?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>Â, zegt God. ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Al zouden UW zonden als

scharlaken blijken te zijn, ze zullen zo wit

worden gemaakt als sneeuw; al zouden ze rood       zijn als karmozijnen stof, ze zullen zelfs als

wol worden. 19 Indien GIJ U gewillig betoont en

werkelijk luistert, zult GIJ het goede van het

land eten. 20 Maar indien GIJ weigert en

      inderdaad weerspannig zijt, zult GIJ door het

zwaard verteerd worden.

Tot Jezus discipelen behoorden sommigen die allerlei zonden bedreven hadden:

      1 Korinthiers 6:9-11 zegt:

      9 Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods

koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet       misleid. Noch hoereerders, noch       afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen       die er voor       tegennatuurlijke doeleinden op

na worden gehouden, noch mannen die bij mannen

liggen, 10 noch dieven, noch hebzuchtige

personen, noch dronkaards, noch       beschimpers, noch afpersers zullen Gods       koninkrijk beërven. 11 Toch zijn sommigen van U

dat geweest. Maar GIJ zijt rein gewassen, maar

GIJ zijt geheiligd, maar GIJ zijt rechtvaardig

verklaard in de naam van onze Heer Jezus

      Christus en met de geest van onze God.

Zelfs personen die moorden hadden gepleegd zijn later discipelen van jezus geworden.

Hedendaagse Christenen dienen niet naar elkaars verleden of fouten te kijken maar net als God vergevensgezind te zijn. Sterker nog als wij de fouten van een ander niet vergeven dan zal God onze fouten ook niet vergeven:

      Mattheus 6:14:

      Want indien GIJ de mensen hun overtredingen

vergeeft, zal UW hemelse Vader ook U       vergeven; 15 maar als GIJ de mensen hun       overtredingen niet vergeeft, zal UW Vader ook       UW overtredingen niet vergeven.

Dit wordt bij ons ook daadwerkelijk in de praktijk gebracht, kan ik je uit ervaring vertellen.

Er zijn uitzonderingsgevallen dat zelfs moordenaars oprecht berouw hebben en die worden gewoon geaccepteerd. Er is zelfs vreugde wanneer ongelovigen zich bekeren

      Lukas 15:7:

      Ik zeg U dat er evenzo in de hemel meer vreugde

zal zijn over één zondaar die berouw heeft dan

over negenennegentig rechtvaardigen die geen

berouw nodig hebben.

KNIP

Hartelijke groeten,

JW

Admod note: Edit e-mailadres verwijderd. Binnen dit topic kan er over dit onderwerp gesproken worden. Het is niet de bedoeling om mensen via topics uit te nodigen om het gesprek via e-mail voort te zetten. Je kunt je contactegevens in je profiel kwijt en dan kunnen mensen zelf kiezen om je te mailen of niet. Topics zijn daar niet voor bedoeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo,

Ik ben een jongeman van 25 jaar die in zijn leven erg veel heeft meegemaakt, die fouten heeft gemaakt en daarvan heeft geleerd met een verleden wat soms niet steeds achtervolgd en waarmee ik te pas en te onpas mee geconfronteerd wordt. Ik ben beschadigd maar niet gebroken. Ik heb uit een eerdere relatie een dochter van 4 jaar waar ik ontzettend veel van hou.

De laatste maanden ben ik erg onrustig en een manager van mijn bedrijf heeft het advies gegeven op zoek te gaan naar God, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik kan best gesloten zijn en dat maakt het lastig daarnaast weet ik ook gewoonweg niet hoe ik moet beginnen en waar. Ik ben gewoon bang dat ik het niet vind of dat ik er alleen maar onrustig van wordt.

Mijn ouders zijn gelovig maar ik heb er nooit iets van meegekregen vanuit huis en heb geen contact meer met ze. Wie kan mij helpen?

Moet je perse een geloof hebben?

Ik heb geen geloof, ben ook geen atheist.

Ik maak geen keuze en ik heb geen enkele rede om een gelovige die communiceert met God op zijn of haar woord te geloven...

Bovendien beweren ze allemaal iets anders binnen het christendom, en dan zijn er nog talloze goden en religies waarbij de aanhangers zich met het zelfde type argumentaties te kennen geven..

Verder is er geen enkel serieus te nemen bewijs voor welke religie dan ook (als dat er wel was dan was er nog maar 1 religie over waarschijnlijk)

Aan de andere kant heb ik geen rede om aan te nemen dat God niet bestaat... of welke God dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid