Spring naar bijdragen

Geen WK 2018 in Nederland


Aanbevolen berichten

Quote:

Ben ik de enige die het me werkelijk geen drol uitmaakt en vol verbazing kijk waarom ze nu al aan het plannen zijn voor 2018 en 2022?

En ben ik ook de enige wiens mond van verbazing open valt als Rutte naar Zürich afreist, een prins vanuit Groot Britannië en meer van dat soort ongein?

Alsof Rutte niks te doen heeft ofzo.

nee maakt mij ook geen drol uit

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

-Ik verwacht niet veel goeds als er ik weet niet hoeveel supporters uit overal naar Nederland komen, als er tussen Ajax en Feijenoord een wedstrijd is is het al regelmatig bonje, hoe moet dat dan gaan wanneer het om zulke (voor de voetballiefhebbers) belangrijke wedstrijden gaat? Ik zou een hoop rellen en geweld vrezen.

Er zijn nauwelijks relletjes of baldadigheden als het om landen-toernooien gaat. Bij club-voetbal ligt dat geheel anders, maar op de laatste paar WK's is er niets noemenswaardigs gebeurt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Er zijn nauwelijks relletjes of baldadigheden als het om landen-toernooien gaat. Bij club-voetbal ligt dat geheel anders, maar op de laatste paar WK's is er niets noemenswaardigs gebeurt.

Nou die engelse en duitse supporters die willen weleens lastig zijn. Zijn vaak geen lieverdjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als we wel het WK hadden gehad, was ik niet alleen stomverbaasd geweest, maar had ook stevig gebaald. Niet dat ik een hekel heb aan het WK of aan voetbal, maar ik vind het niks als onze belastingcentjes worden uitgegeven aan zo'n corrupte kliek als de FIFA, en dan ook nog eens terwijl NL wél bezuinigt op echt belangrijke dingen als ontwikkelingshulp en milieu.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dan waren we allemaal al plannen aan het maken geweest om een aantal prachtige wedstrijden te gaan bezoeken.
widegrin.gif

Of vakantieplannen maken in het buitenland voor een paar weken. Is vast lekker goedkoop, zo vroeg al boeken in die periode puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als we wel het WK hadden gehad, was ik niet alleen stomverbaasd geweest, maar had ook stevig gebaald. Niet dat ik een hekel heb aan het WK of aan voetbal, maar ik vind het niks als onze belastingcentjes worden uitgegeven aan zo'n corrupte kliek als de FIFA, en dan ook nog eens terwijl NL wél bezuinigt op echt belangrijke dingen als ontwikkelingshulp en milieu.

Inderdaad. Wij bezuinigen en vervolgens bouwen ze van die extra stadions die na het WK weg liggen te rotten net zoals in Afrika.

En wie gaan er met de gevulde zakken vandoor?

Zuid Afrika is er niks mee opgeschoten, alleen die zakkenvullers die al villa's met zwembaden hebben in Zwitserland. Toen al bracht de fifamaffiosi een prachtig verhaal dat Afrika beter zou worden van het WK... meneer Blatter reed daar rond in zijn dure auto en liet zich in de skybox verwennen met champagne en kaviaar terwijl daar even verderop de bevolking in de sloppenwijken liep te verhongeren.

Ik hoor ze nog zeggen dat het die Afrikanen veel zou opleveren. De echte arme afrikanen daar hebben nog steeds geen stuiver ontvangen. Die zitten ondertussen weer lijm te snuiven op de hoek van een steeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rusland and Qatar...

...

Qatar is gewoon genant. kom op zeg. Had het dan Australie gegund.

Ja... noparty.gif

Dan hadden er tenminste lekker veel Nederlanders hier geweest en kon ik ook m'n mooie oranje voetbalshirt aan!

Qatar, mennnn, daar is het gewoon dik boven de 40 graden in juni/juli nosmile.gif Arme spelers...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel jammer.. Had goede reclame geweest voor het Nederlandse voetbal. We hebben het EK al eens georganiseerd en het was zelden zo goed verlopen.. Ook met Duitse en Engelse fans!

Plus dat ik dan niet zo ver hoefde te reizen om het WK bij te kunnen wonen puh2.gif

Maar het was te verwachten

Duidelijker kan het in mijn ogen niet:

WK 2018 naar Rusland vanwege de Gasroebels

WK 2022 naar Quatar vanwege de oliedollars

Duidelijker kan je niet zijn als het gaat om corruptie binnen de FIFA

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erg blij dat het niet naar Nederland komt. Zo kan de politie gewoon lekker zijn werk doen zonder massaal bij voetbalwedstijdjes tussen verschillende landen op hooligans te moeten babysitten.

De gemiddelde burger zou daar ook dik voor moeten betalen, alsmede de uitbreiden van de stadions, de zakkenvullerij van Blatter etc etc. Een handjevol rijken/corrupten zouden er flink de vruchten van plukken, de rest van Nederland zou er vooral op verliezen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het moet wel gezegd worden dat de sfeer tijdens WK-wedstrijden vaak wel heel anders en ook sportiever is dan tijdens clubwedstrijden. Een wedstrijd Nederland-buitenland is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een wedstrijd Ajax-Feyenoord. Ik heb het idee dat er veel minder hooligans op EK's en WK's zijn en dat ook de Engelse hooligans zich daar tegenwoordig wat beter gedragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Erg blij dat het niet naar Nederland komt. Zo kan de politie gewoon lekker zijn werk doen zonder massaal bij voetbalwedstijdjes tussen verschillende landen op hooligans te moeten babysitten.

De gemiddelde burger zou daar ook dik voor moeten betalen, alsmede de uitbreiden van de stadions, de zakkenvullerij van Blatter etc etc. Een handjevol rijken/corrupten zouden er flink de vruchten van plukken, de rest van Nederland zou er vooral op verliezen

Oa de winkeliers en kleine middenstanders die hun winkels en bedrijfjes in de buurt van de stadions hebben zouden erop verliezen.

Je zou de volgende dag na een wedstrijd je zaak binnenlopen en al je ruiten liggen eruit. Wie gaat dat dan betalen?? Niet meneer Blatter in ieder geval.

En er komt inderdaad extra druk op de politie en beveiliging wat klauwen vol met geld kost. Dit terwijl de politie andere nuttige dingen kan doen. Op zich is het al krankzinnig dat bij voetbalwedstrijden zoveel politie op de been moet zijn.

Ok we zijn er inmiddels aan gewend, maar als je er over nadenkt is het eigenlijk absurd. Bij een gemiddelde tennis of hockeywedstrijd zie je geen ME buiten staan.

Voetbal kost echt veel geld. En wij belastingbetalers draaien ook daarvoor op. Rutte had trouwens een hoop toezeggingen gedaan aan de Fifa. Ik snap Mark Rutte niet dat hij bereid was om weer een paar flinke kniebuigingen voor Blatter te doen.

Gelukkig dat die poppenkast niet doorgaat hier in Nederland. Die hele Fifa top daar moet eerst maar eens de bezem doorheen vind ik persoonlijk. Dan kunnen we weer eens praten over een WK in Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De lobbyisten (die Hendriks ofzo) geven de schuld aan het negativisme in ons land. Goed om te zien dat wij toch nog enige invloed kunnen uitoefenen. En natuurlijk nederige excuses aan meneer Gullit dat wij niet als hersenloze apen achter zijn megalomane fantasietjes aanlopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De lobbyisten (die Hendriks ofzo) geven de schuld aan het negativisme in ons land. Goed om te zien dat wij toch nog enige invloed kunnen uitoefenen. En natuurlijk nederige excuses aan meneer Gullit dat wij niet als hersenloze apen achter zijn megalomane fantasietjes aanlopen.

Ik moest ook lachen om Johan Derksen van de week bij Pauw en Witteman.

Jeroen Pauw gaf aan dat Gullit had gezegd dat het WK ons veel geld zou opleveren. Johan Derksen liet weten dat een universiteit had uitgerekend dat het ons juist veel geld zou kosten, en dat we niet zomaar iets moeten aannemen van iemand(Gullit) die zijn eigen belastingformulier niet eens kan invullen.

Ook vond Johan Derksen dat Gullit niet opeens de registeraccountant moest gaan spelen, en zich vooral moet bezighouden met zaken waar wel hij verstand van heeft en niet met financiën.

En daar had Johan Derksen een punt. Wat weet Gullit nou van die begrotingen??

Er zat ook nog zo'n cda politicus die ook vooral aangaf hoe goed dat WK wel niet voor ons land zou zijn geweest. Terrecht noemde Johan Derksen hem een naieve politicus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat weet Johan Derksen nou van die politiek??

Maar wat weet de politiek nou van voetbal? Zij verkopen leuke brood en spelen aan het grote publiek en dat het alleen geld kost zoals berekent is door mensen die er wel verstand van hebben interesseert ze niks.

Johan Derksen mag zelf misschien ook geen financieel expert zijn, hij laat zich tenminste informeren door mensen die er wel verstand van hebben, en luistert zeker niet naar politici die de uitspraken van een fifa of van een oud-voetballer geloven dat het ons wel geld zal opleveren, want de feiten vertellen namelijk een heel ander verhaal.

Gelukkig dat we ons nu daar geen zorgen meer om hoeven te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Danny mag een eenvoudig wereldbeeld hebben, maar met de conclusie die hij trekt ben ik het eens. Die CDA-clown zat echt zwaar af te gaan bij Pauw en Witteman. Vijf minuten eerder had hij nog de noodzaak verdedigd van allerlei pijnlijke bezuinigingen, maar als het om een WK ging mochten we wel een paar honderd miljoen euro verlies maken. Enige argument dat hij had: het is zo'n leuk feestje.

Derksen is meer dan alleen een sportjournalist: voetbal heeft ook een economische en politieke kant en Derksen is daar goed van op de hoogte. Betekent niet dat hij dus altijd gelijk heeft, zijn meningen zijn vaak eenzijdig. Maar de discussie met die CDA-er won hij glansrijk en op argumenten.

Het viel me op dat ook de CDA-vrouw in de Tweede Kamer niet verder kwam dat het leuke feestje. Minister Schippers komt alleen met onderzoeken die een zo positief mogelijk beeld geven. Ik dacht echt: dit is de Betuwelijn, of de beslissing om oorlog in Irak te gaan voeren, all over again. Als het kabinet iets in z'n kop heeft, dan is het er met 1000 ijzersterke tegenargumenten niet meer uit te krijgen. En moeten we 10 jaar later gaan onderzoeken hoe het toch zo uit de hand heeft kunnen lopen.

Willen ze lief gevonden worden door het volk? Wil het CDA zich als volkspartij profileren? Het kan onmogelijk op basis van degelijk onderzoek en feitenmateriaal zijn dat ze voor een WK in Nederland zijn. Dus ik denk: het zijn interne politieke motivaties, of het is nog erger en ze zijn gewoon omgekocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In de wereld van Danny is alles eenvoudig.
puh2.gif

Wat is er eenvoudig aan?

Het is gewoon een kwestie van optellen en aftrekken en je komt tot een slotsom dat een dergelijk evenement ons meer kost dan oplevert en dat is zeer ongewenst in deze tijden waarin we moeten bezuinigen.

Politiek moet je laten kletsen in deze die moeten gewoon een mooi plaatje zien te verkopen dat is immers hun taak. Maar erg veel had die beste man niet in te brengen, logisch want de feiten liegen er gewoon niet om.

Laat dat corrupte zooitje maar lekker bij mekaar komen daar in Rusland mijn zegen hebben ze. Hopelijk gaat er een keer een bezem door die Fifa top laat ze maar lekker ophoepelen. Wellicht zou iemand een keer het hele financiële doen en laten van de Fifa-top eens door moeten lichten met name de financiën van de heer Blatter. Wellicht trekt men dan een enorme beerput open!!(oa steekpenningen!!)

Derksen heeft zich beter laten informeren dan die CDA clown(met dank aan Foer voor deze toepasselijk uitdrukking smile.gif ) die aan tafel zat. Vandaar dat hij het op argumenten verloor van Derksen. Uiteraard brengt Johan Derksen het met wat droge humor, maar in de kern had hij gelijk en was zijn boodschap uiterst serieus en zeer goed onderbouwd.

Mijn wereldbeeld is overigens niet zo eenvoudig, daar vergist Bonaventura zich behoorlijk in ben ik bang.

Link naar bericht
Deel via andere websites

link

Nog een leuk artikel waarin nog eens wordt bevestigd dat men niks aan dit WK in 2018 zou hebben verdiend! Voor de mensen die nog steeds de heren en dames politici geloven die ons hadden voorgelogen dat het geld had opgeleverd.

Gullit neem ik het niet eens kwalijk dat hij dit beweerd heeft, hij is immers een oud voetballer en geen financieel expert.

De bouw van de stadions zou ons al ongeveer al 400 miljoen euro hebben gekost is uitgerekend!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jammer dat de Mafifa gekozen heeft voor oliedollars en een land dat op het WK elke wedstrijd met 9-0 verliest.. maar de stadionplannen mogen er best wezen

Ziet er gaaf uit idd, maar is het erg veroordelend als ik meteen denk 'Welke en hoeveel dorpen gaan daar voor platgegooid worden?' ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor.. Maar dat maakt ze echt geen drol uit.


Samengevoegd:

'Zeven FIFA-leden kwamen belofte niet na'

Zeven FIFA-leden hebben zich volgens de Engelse boulevardkrant The Sun niet aan hun woord gehouden bij de stemming over de organisatie van het WK van 2018.

Eerder stapte FA-voorzitter Roger Burden al op, omdat niet meer met FIFA-leden die in zijn ogen onbetrouwbaar zijn wil samenwerken. Het WK werd donderdag toegewezen aan Rusland, terwijl Engeland slechts twee stemmen kreeg.

The Sun publiceerde zaterdag de namen van de leden die hun belofte niet na zouden zijn gekomen. Daarbij zou het gaan om Jack Warner, Chuck Blazer, Rafael Salguero, Chung Mong-Joon, Marios Lefkaritis, Senes Erzik en Jacques Anouma.


Samengevoegd:

Plus dat er in Qatar gevoetbald moet gaan worden in stadions met airco's die op volle toeren draaien, lekker milieubewust.

Het nationale elftal verloor enige tijd geleden met 9-0 van Koeweit (!) Dat zegt toch genoeg over het niveau denk ik.

Waarschijnlijk gaan ze nu een hoop Brazilianen overhalen om voor Qatar te voetballen. Die jongens die het nationale team net niet gaan halen. Want met een hoop geld is alles mogelijk, zo blijkt maar weer

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid