Spring naar bijdragen

Kan het wel, Lady GaGa?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ach, ik denk dat jij en ik weten dat deze vragen op dezelfde conclusie afstormen, hetzij linksom het zij rechtsom.

Conclusie wat mij betreft: mensen luisteren wat ze zelf graag willen luisteren. En dat maakt dat hetgeen wat ze luisteren iets vertelt over wie ze zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We luisteren vandaag de dag veel muziek in het engels, ik denk dat we lang niet altijd weten wat er nu eigenlijk gezongen wordt. Ik vroeg mezelf eens af wanneer een bepaalde muziek in het Nederlands was, of ik het dan nog steeds zo tof zou vinden om de muziek te luisteren...

Sinds ik in Vancouver gewoont heb, ben ik hier ook wel een beetje anders naar gaan kijken. De liedjes die wij hier in Nederland helemaal top vinden, waren dat bij de engelstaligen lang niet altijd. Zij stoorden zich soms aan de teksten, omdat die denk ik toch anders zijn wanneer die in je moerstaal zijn.

Ik realiseerde mij dat het soms voor hen best raar was als ik een liedje in mijn hoofd had (en dus liet horen via de melodie of wat ook), een liedje dat wij in Nederland heel normaal vinden en dat zij toch echt een beetje te ver vonden gaan.

Heel herkenbaar! Nu ik in Australie woon let ik meer op de tekst dan voorheen. Toen had ik soms ook al wel zoiets van "hm, toch wel een beetje op het randje die tekst van zus en zo nummer van Lady Gaga", maar dan schakel je gewoon je gedachten uit en luistert meer naar de melodie (die ik bij haar muziek altijd erg catchy vind). Maar als ik nu bijvoorbeeld samen met m'n man (Australier) in de auto zit en we luisteren naar de radio, ben ik eerder geneigd 'm over te zetten als er een nummer met 'dubieuze' tekst voorbij komt. Al kunnen we er samen ook wel om lachen als we een lekker nummer horen, maar we de tekst eigenlijk niet vinden kunnen knipoog_dicht.gif

Precies wat jij zegt Aviator, ik denk nu vaker na over hoe een nummer zou klinken in het Nederlands, en dan denk ik dat ik de radio meteen over zou zetten! Ik denk dat wij als NL native speakers het voordeel hebben dat we die Engelse taalherkenning 'uit' kunnen zetten en gewoon naar het riedeltje kunnen luisteren. Net zoals ik dat bij NL liedjes niet kan, kunnen Engelse native speakers dat niet bij Engelse liedjes.

Het maakt mij wel bewuster van wat ik niet allemaal langs me heen laat gaan, qua muziekteksten maar ook TV series. Zo vond ik een serie als Two and a Half Men altijd wel leuk, maar ik snap heel goed dat het voor Engelstaligen innuendo op innuendo bevat. Daar zap ik tegenwoordig dus voorbij.

Wat Lady GaGa betreft... ik luister er graag naar, maar neem de teksten met een grote korrel zout. "I want your disease"? Sommige lyrics zijn gewoon nogal onzinnig, ik zoek er niet zoveel achter. Ik hop gewoon lekker mee op het melodietje smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Attentie attentie! Er is weer een selfmade psychiater op het forum gesignaleerd, gewapend met lange-afstandsdiagnoses. Ga nu onmiddelijk plat op de grond liggen, zodat zijn afgevuurde diagnoses je niet raken, en wacht rustig, zonder te bewegen, tot hij weer voorbij is...

Aangezien mevrouw Germanotta zelf in een interview heeft gezegd dat ze zich 's morgens eerst moet realiseren dat ze Lady Gaga is voordat ze zich goed voelt heef Rain wel een punt, eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Attentie attentie! Er is weer een selfmade psychiater op het forum gesignaleerd, gewapend met lange-afstandsdiagnoses. Ga nu onmiddelijk plat op de grond liggen, zodat zijn afgevuurde diagnoses je niet raken, en wacht rustig, zonder te bewegen, tot hij weer voorbij is...

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doe niet zo bijdehand en geef gewoon antwoord op mijn serieuze vraag. Ik begrijp namelijk oprecht niet welk punt hij heeft op basis van wat jij zegt. Dat ze 's ochtends even na moet denken en stil moet staan bij het feit dat ze 'Lady Gaga is' zodat ze zich weer goed voelt... Dus? Maakt dat iemand onzeker? En mensen zeggen zoveel in interviews. Alsof wij de artiesten ook maar enigszins kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

BOT?

Wat is er niet on topic? Dit heeft ook te maken met Lady Gaga en wellicht zelfs wel met de vraag of je naar Lady Gaga mag luisteren of niet.

Wat ik overigens een volslagen onzinnige vraag vind, maar goed...


Samengevoegd:

En met een 'nm' kan ik niet veel, Joost.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Attentie attentie! Er is weer een selfmade psychiater op het forum gesignaleerd, gewapend met lange-afstandsdiagnoses. Ga nu onmiddelijk plat op de grond liggen, zodat zijn afgevuurde diagnoses je niet raken, en wacht rustig, zonder te bewegen, tot hij weer voorbij is...

Goh bedankt voor deze toevoeging.. draagt echt wat bij in deze discussie zeg.. Bravo!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Goh bedankt voor deze toevoeging.. draagt echt wat bij in deze discussie zeg.. Bravo!

Ik vind dit juist een prima reactie.. al die mensen die even een oordeel denken te kunnen vellen over een of andere bekendheid die ze enkel van roddelblaadjes/tv kennen vind ik zelf ook erg irritant..

Beperk de discussie tot de precieze teksten van de liedjes..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt eraan hoe je het bekijkt. Lady Gaga is een activistische zangeres en geen oppervlakkig sterretje. Al is ze door de maalstroom van het succes waarin ze terecht is gekomen wel zo overkomt.

Lady Gaga kiest constant voor de provocatie en neemt ook duidelijk standpunten in zoals de acceptatie van homoseksuelen waarvoor ze vrijwel altijd een lans breekt door statements te maken tijdens haar optredens. In die zin daagt ze de gevestigde conservatieve orde uit met haar performance. In die zin positioneert ze zichzelf ook duidelijk tegenover de moraal van de gevestigde kerken die zich toch vaak in het hart van het conservatieve establishment bevinden.

Ik zeg niet dat ik haar daarom antichristelijk vindt. Ik heb er niet echt een oordeel over. Ik denk alleen wel dat de meeste kerkgenootschappen er niet al te enthousiast over zullen zijn als ze het al kennen.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heee,

De laatste tijd luister ik veel naar Lady GaGa, en ik moet zeggen, ze maakt echt wel leuke muziek. Alleen ik zit er nog wel eens over te twijfelen, kan je dit als christen wel luisteren, qua teksten enzo. want de melodietjes zijn wel heerlijk ...

Ik heb al verschillende dingen gezocht, maar kom er nog niet echt uit. misschien weten jullie iets?

Groetjes Marianne

Ps. sorry als er al een topic over loopt, maar kon het zo nergens hier vinden.

Ik denk dat het uiteindelijk een keuze is die je voor jezelf moet maken en die niet anderen voor je kunnen maken. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die moeite hebben met haar muziek en clips. Bepaalde nummers verwijzen naar seks en er zitten hier en daar ook religieuze verwijzingen in die wellicht lasterlijk over kunnen komen. Anderzijds weerhoud het mij niet om de clips te bekijken. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Attentie attentie! Er is weer een selfmade psychiater op het forum gesignaleerd, gewapend met lange-afstandsdiagnoses. Ga nu onmiddelijk plat op de grond liggen, zodat zijn afgevuurde diagnoses je niet raken, en wacht rustig, zonder te bewegen, tot hij weer voorbij is...

ik heb mezelf even onder mijn oksels gekieteld tijdens het lezen van je post, kon ik er nog mee lachen, wat voegt een dergelijke post toe, behalve dat het een poging is om mij voor joker te zetten? (wat overigens niet lukt, het heeft eerder effect op jezelf knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Let's have some fun, this beat is sick

I wanna take a ride on your disco stick

Let's have some fun, this beat is sick

I wanna take a ride on your disco stick

Huh!

Huh!

I wanna kiss you,

but if I do then I might miss you, babe

It's complicated and stupid

Got my ass squeezed by sexy Cupid

Guess he wants to play, wants to play

A lovegame, a lovegame

Zing ik heel hard mee smile.gif Ook kindjes van 6, met roze jurkjes.. Ik wil eigenlijk niet weten wat ik dan zing..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heee,

De laatste tijd luister ik veel naar Lady GaGa, en ik moet zeggen, ze maakt echt wel leuke muziek. Alleen ik zit er nog wel eens over te twijfelen, kan je dit als christen wel luisteren, qua teksten enzo. want de melodietjes zijn wel heerlijk ...

Ik heb al verschillende dingen gezocht, maar kom er nog niet echt uit. misschien weten jullie iets?

Groetjes Marianne

Ps. sorry als er al een topic over loopt, maar kon het zo nergens hier vinden.

Je kunt de teksten opzoeken op google, als die geen twijfel bij je oproepen dan is het goed. Als je wel gaat twijfelen; dan nooit doen. Dan negeer je het geweten. Maar het kan best moeilijk zijn om die muziek dan weg te doen (spreek uit ervaring, wel andere muziek hoor).

Wat beter is om te zien wat voor invloed het op je heeft. Ik luisterde vroeger veel Rammstein. Heerlijke muziek (als ik nu luister vind ik ook nog wel lekkr knallen) en de teksten zijn niet anti-christelijk (maar ook zeker niet vriendelijk). Ik negeerde m'n twijfel eerst en ging gewoon door met luisteren; maar langzaamaan ging het een slechte invloed op me hebben. Ik werd harder van binnen en ruwer. Het gaf me meer zelfvertrouwen maar dan op de verkeerde manier. Je moet je kracht krijgen uit God (als je dat vaag vind; maakt niks uit) niet uit muziek.

Ik ken veel mensen die deze ervaring ook hebben dat muziek ze verkeerd beinvloed. Dan is het gewoon kwestie van muziek wegdoen en misschien andere voor in de plaats. Hillsong (live en united) delirious? jesus culture, kim walker, mat redman, tim hughes (gaat wel), chris tomlin (gaat ook wel), trinity, leeland, etc. Genoeg toffe christelijke muziek enzo.


Samengevoegd:

Quote:

Let's have some fun, this beat is sick

I wanna take a ride on your disco stick

Let's have some fun, this beat is sick

I wanna take a ride on your disco stick

Huh!

Huh!

I wanna kiss you,

but if I do then I might miss you, babe

It's complicated and stupid

Got my ass squeezed by sexy Cupid

Guess he wants to play, wants to play

A lovegame, a lovegame

Zing ik heel hard mee
smile.gif
Ook kindjes van 6, met roze jurkjes.. Ik wil eigenlijk niet weten wat ik dan zing..

Woorden hebben kracht?

... noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid