Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben een vrouw die samenwoont met mijn \"man\"

(we zijn nu bijna een 10 jaar samen)

We hebben 2 kindjes (4 en 2 jaar oud)

Wij hebben al geruime tijd geregeld ruzie (al bijna een jaar nu)

Vroeger was dit niet zo erg maar nu is het al eens 5 dagen op 7!!!

En dit voor de stomste zaken eerst: kousen die ergens verkeerd liggen of hij vind ze niet, eten die 5 min te laat klaar is, ...

Praten heeft geen zin erover.

Dan is dit goed voor een weekje en beginnen de domme ruzies terug. Waardoor ik dus geen energie meer heb om in onze relatie te stoppen....

Door deze aanhoudende ruzies ben ik aan de chat geraakt met een goeie vriend van mij.

En van het één kwam het ander.

Ik ben verliefd geraakt op hem en hij op mij.

Ik kan echter geen keuze maken.

Scheiden of niet ....

Wat met alles dan?

De kids?

Het huis?

De auto?

Geldzaken?

Waar moet ik dan naartoe?

Alleen gaan wonen?

...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga eens bij jezelf na, gaat je verliefdheid over in houden van, denk je dat je met deze man ook samen kan leven? Verliefdheid gaat namelijk over. De relatie die je met je man hebt opgebouwd is niet zomaar vervangbaar.

Misschien is therapie wel wat voor je man en jou zodat jullie met professionele hulp kunnen kijken wat het probleem is zodat jullie weer samen aan jullie relatie kunnen werken, wil je het omdat het slecht gaat weg doen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als jullie al 10 jaar samenleven en de ruzies dateren van afgelopen jaar dan is hij er zich vast wel van bewust. Maar misschien vindt hij dat het aan jou ligt? Dan zou therapie in zoverre behulpzaam kunnen zijn dat hij in eerste instantie voor jou meegaat maar er vervolgens achter komt dat ruzie maken van twee kanten komt.

Verliefd worden zegt niet zoveel zeker niet als je je thuis niet begrepen voelt en ruzie hebt. Een relatie hebben en onderhouden is wat anders dan gezellig over de chat met elkaar kletsen. Wellicht dat het toch verstandiger is eerst te proberen je huidige relatie goed te krijgen en te houden ipv achter een verliefdheid aan te rennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar je kunt het er toch met hem over hebben? Therapie. Leg duidelijk uit waarom jij het op deze manier heel moeilijk vindt.

Je kunt alles wel opzij gooien 'omdat er niks aan te doen is' maar dat vind ik niet bepaald een oplossing eigenlijk, in heel veel relaties komen op den duur veel irritaties om kleine dingen voor die uit kunnen lopen in ruzies.

En misschien heeft je man het ergens heel druk mee, heeft hij veel aan zijn hoofd, iets anders, waardoor hij nu prikkelbaarder is.

Ik zou zeggen 'vecht voor je relatie'.

Ook in een andere relatie gaan de vlinders weg en krijg je moeilijke tijden. In elke relatie krijg je moeilijke tijden. Wil je elke keer dat het moeilijk wordt je partner de bons geven en een relatie met een ander beginnen?

Sorry dat ik het nu zo bot zeg, ik bedoel het niet verkeerd.

Maar jullie zijn niet voor niets al 10 jaar samen en hebben twee kinderen. Jouw man is misschien helemaal niet veranderd, jullie reageren alleen anders op elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga inderdaad eens samen met een professional praten. Mocht je man dat echt niet willen, doe dat dan iig alleen. Er komt inderdaad namelijk nogal wat bij kijken.

En op zich is het helemaal niet nodig dat hij die problemen gaat zien. Je kunt ook gewoon vragen of hij mee wil gaan, omdat jij dat graag wilt. En daarbij komt het al beter over als de insteek van een dergelijk gesprek is om de relatie te verbeteren. En dat laatste zou toch echt wel het beste zijn met het oog op iig de kinderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een heel bot advies. Verbreek het contact met die andere man, zoek eerst precies uit hoe en wat het in je huidige relatie zit. Ga praten. Als hij niet wil, ga dan zelf. Als je jezelf beter snapt en je eigen handelen kritisch bekijkt, dan is het makkelijker praten zonder ruzie te maken.

En als je dan uiteindelijk toch tot de conclusie moet komen dat het niet meer gaat, dan rond je de relatie fatsoenlijk af, geeft je kinderen ruim de tijd om aan de veranderde situatie te wennen.

Dan ben je zo'n jaar of 5 verder, dan pas is alles weer min of meer stabiel en misschien kun je dan aan een volgende relatie denken.

Je kinderen gaan ten alle tijden voor. Omdat jij ongelukkig bent, moet dan ook iedereen in je omgeving dan maar ongelukkig worden, alleen maar omdat jij dan weer gelukkig bent?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie je er bij voorbaat al van uitgaan dat je 'man' (huh?) niet aan jullie relatie wilt werken en therapie zal weigeren. Heb je het hem überhaupt al eens gevraagd? Als je zijn mogelijke reactie bij voorbaat al negatief invult, zal het erg moeilijk worden om hier uit te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zo ik begrijp uit haar bericht is Itsjustme_buffy niet getrouwd en noemt ze haar vriend dus haar "man," omdat ze wél met hem samenwoont.

Ja dit bedoel ik dus met "man" tussen die ""


Samengevoegd:

Quote:

Beste Itsjustme_buffy

Allereerst een aantal vragen:

- ben je christen?

- besef je je dat dit voornamelijk een jongerenforum is?

- waarom schrijf je 'man' tussen aanhalingstekens?

ik ben christen, hij niet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wees eerlijk met jezelf. Weeg je mogelijkheden en verantwoordelijkheden tegen elkaar af. Welke perspectieven zie je en hoe kun je de situatie zo positief mogelijk beïnvloeden. En wat zijn de implicaties voor het leven van anderen? Je hebt ook verantwoordelijkheid voor je kinderen.

Misschien heeft die vriend waar je verliefd op bent ook een partner en kinderen wiens leven door jouw keuze op zijn kop gezet kan worden.

Al deze dingen moet je afwegen bij je beslissing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

contact verbreken met die andere man ....

Makkelijker gezegd dan gedaan.

We zien elkaar namelijk ieder weekend op wedstrijden.

We zijn al jaren vrienden.

Er is dus wel degelijk meer aan de hand of juist chat.

Hij is alleenstaand.

Vandaag terug ruzie gehad met mijn "man" voor een domme zak kippeneten... verbaasd.gif

Ik weet niet hoe lang ik het nog volhoud en of ik het ga volhouden?

Het blijft echter jammer voor de kids als die beslissing zou vallen cry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarom moet je die beslissing ook niet nemen, maar moet je professionele hulp zoeken, het liefst met z'n tweeën.

En het contact verbreken met die persoon kan zeker wel. Je kunt wellicht moeilijk voorkomen dat je hem nooit meer tegenkomt. Maar als je relatie en je kinderen je nog iets waard zijn, moet je gewoon stoppen met al het contact buiten het onvermijdelijke. En daarbij moet je hem in ieder geval duidelijk maken dat je een relatie hebt en dat iets tussen jullie daarom gewoon niet kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Vandaag terug ruzie gehad met mijn "man" voor een domme zak kippeneten...
verbaasd.gif

Het lijkt een beetje of je al in je hart een keuze hebt gemaakt, maar als dat zo is, besef je dan wel dat het voor jou ook moeilijker is om dan met dit soort ruzie's om te gaan? Als je je man ziet als de liefde van je leven, dan ga je vanzelf anders met zulk soort ruzies om. Dan zie je die als uitdagingen om door een hoop worstelingen heen weer bij elkaar te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het lijkt een beetje of je al in je hart een keuze hebt gemaakt, maar als dat zo is, besef je dan wel dat het voor jou ook moeilijker is om dan met dit soort ruzie's om te gaan? Als je je man ziet als de liefde van je leven, dan ga je vanzelf anders met zulk soort ruzies om. Dan zie je die als uitdagingen om door een hoop worstelingen heen weer bij elkaar te komen.

In mijn hart is al een keuze gemaakt.

Maar toch weigert er iets om dit werkelijkheid te maken.

Er zijn dagen dat ik denk: vandaag is de laatste ... en dan andere dagen van: laat ik het maar nog even verder proberen.

Het is echt niet makkelijk om een beslissing te nemen want ergens zie ik hem nog graag maar ergens ook niet meer.

Heb er al vaak aan gedacht hoe het zou zijn zonder hem... spijt? schuldgevoelens? of juist het omgekeerde?

En ook als we samen zouden blijven of ik er dan geen spijt, ... zou hebben.

Liedje en relaties zijn niet gemakkelijk.

Ik geraak er gewoonweg niet uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klopt, heb je daarom al overwogen om hulp te zoeken?

Ik begin het te overwegen.

Als het vanavond terug van dat is .... dan denk ik om het hem voor te stellen om hulp te zoeken....

Benieuw hoe hij dan zal reageren. nosmile.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Heb je het met hem er al over gehad dat je aan het overwegen bent uit elkaar te gaan?

Dit heb ik hem zondag vertelt.

Dat het zo niet langer kan.

Toen zei hij erop, dan moet je maar weggaan, ben dan op mijn gemak !!! muur.gif

Achteraf zei hij dat het zo niet bedoelt was maar het is toch gezegd geweest noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zei je hem dat tijdens een ruzie?

ZO ja, dan moet je het er misschien eens met hem over hebben op een rustig moment. Want in een ruzie komt het misschien wel over als een niet serieus gemeend dreigement, in plaats van een serieuze overweging. En er dan misschien eens over hebben over het samen hulp zoeken, om dat te voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, even zeggen "Zo kan het niet langer, ik denk er over weg te gaan" werkt niet he (op zijn minst schrikt hij wakker als je zegt dat hij de kids dan mag houden puh2.gif)

Je moet ook eerlijk zijn en zeggen dat het al langer niet lekker gaat en dat je verliefd bent geworden op een ander. Daar niks mee hebt gedaan (hoop ik ) maar dat je toen wel besefte dat er echt wat moest veranderen. DAt jullie alles op een rijtje moeten zetten en echt moeten praten. Al dan niet met neutrale hulp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid