Hongerige Wolf 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Het retorisch hoogtepuntje van het jaar: de Troonrede. Wat vonden we er van? Mij viel in het bijzonder op: 1. Dat de Majesteit verdacht veel hakkelde en bibberde 2. Dat er opvallend veel gemeenschappelijkheid benadrukt werd (ons, onze, wij), vooral daar waar het slechte nieuws kwam (de AOW-leeftijd gaat omhoog). Meer volgt. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 De majesteit heeft het dan toch alleen over zichzelf (wij de majesteit vinden dat onze stoel niet fijn zit, daarom laten wij ons verplaatsen). Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 En alweer een aanslag..... Met een waxinelichtjeshouder..... Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 15:48:36 schreef MarinusCopy het volgende: En alweer een aanslag..... Met een waxinelichtjeshouder..... Waar is de tijd van ye goode olde Semtex gebleven... Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Het viel mij ook op dat de koningin een instabiele indruk maakte. Ze hakkelde veel, sprak veel woorden verkeerd uit en ik had constant het idee dat ze ieder moment in huilen uit kon barsten.. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 15:48:36 schreef MarinusCopy het volgende: En alweer een aanslag..... Met een waxinelichtjeshouder..... Een aanslag is een groot woord. Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 What happened? Verlicht mij, oh in Nederland verblijvende Nederlanders! Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 17:00:51 schreef Jalikaatje het volgende: What happened? Verlicht mij, oh in Nederland verblijvende Nederlanders! Een malloot uit Winterswijk vond het nodig om een waxinelichtje tegen de koets te gooien. Hij werd vervolgens door het publiek vastgegrepen en afgevoerd naar het politiebureau. Er hangt hem waarschijnlijk een flinke straf boven het hoofd om anderen te ontmoedigen om in het vervolg andere meuk naar de koets te gooien. Een storm in een glas water dus. Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Er is een waxinelichtjeshouder naar de gouden koets gegooid, niks bijzonders hoor. De koets reed gewoon verder en de koningin bleef vrolijk zwaaien. De man die het deed is gearresteerd. Link naar bericht Deel via andere websites
mirt 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 16:38:47 schreef Gilrea het volgende: Het viel mij ook op dat de koningin een instabiele indruk maakte. Ze hakkelde veel, sprak veel woorden verkeerd uit en ik had constant het idee dat ze ieder moment in huilen uit kon barsten.. Het is mij niet opgevallen, maar wel dat haar publiek zeer ernstig keek. Minder van ja, ja, we weten het wel dan vorige keren. Op zich doet het mij dan wel weer goed dat je zelfs de meest bijterige politici dan wat beschouwend ziet kijken. Misschien dat het die ernst is die het 'huilerige' in ons in het algemeen naar boven haalt en niet de koningin zelf op zich? Minister Jan Kees de Jager vind ik altijd zo aandoenlijk vrolijk praten, hij kan heel monter de meest ernstige dingen vertellen. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 21 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 19:08:22 schreef mirt het volgende: Minister Jan Kees de Jager vind ik altijd zo aandoenlijk vrolijk praten, hij kan heel monter de meest ernstige dingen vertellen. Ik vind hem niks. Hij ziet er uit alsof hij het onwijs cool vindt om ministertje te mogen spelen. Hij heeft een piepstemmetje en ik vind dikke mannen met een piepstem raar. En hij heet Jan Kees en iedereen weet dat dat verkeerd om is. Mijn broer heet andersom en ik raak altijd extreem in de war als mensen Jan Kees heten, Jan Kees is gewoon fout. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 19:56:53 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] Ik vind hem niks. Hij ziet er uit alsof hij het onwijs cool vindt om ministertje te mogen spelen. Hij heeft een piepstemmetje en ik vind dikke mannen met een piepstem raar. En hij heet Jan Kees en iedereen weet dat dat verkeerd om is. Mijn broer heet andersom en ik raak altijd extreem in de war als mensen Jan Kees heten, Jan Kees is gewoon fout . Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 21 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 16:38:47 schreef Gilrea het volgende: Het viel mij ook op dat de koningin een instabiele indruk maakte. Ze hakkelde veel, sprak veel woorden verkeerd uit en ik had constant het idee dat ze ieder moment in huilen uit kon barsten.. Ja hè? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Eens met die indruk. Verder weinig nieuws natuurlijk. En Jan Kees is cool. Link naar bericht Deel via andere websites
mirt 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 19:56:53 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] Jan Kees is gewoon fout . Toch is er grote kans dat je hem de komende 4 jaar nog vaak zal horen, pech voor jou... Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Ergens is ineens de norm geworden dat de koningin werd aangeduid met "de majesteit". Kan iemand zich herinneren wanneer dat was? Link naar bericht Deel via andere websites
mirt 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 20:50:03 schreef Machiavelli het volgende: Eens met die indruk. Verder weinig nieuws natuurlijk. En Jan Kees is cool. Vind ik ook wel een beetje. Hij heeft vroeger een bedrijf gehad. Toen hij daarmee begon had hij een auto waar zijn portier niet van open kon. Hij moest met computers bij bedrijven langs en zette zijn auto dan een paar straten verder neer, zodat hij op zijn gemak kon uitstappen. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 20:53:17 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Ergens is ineens de norm geworden dat de koningin werd aangeduid met "de majesteit". Kan iemand zich herinneren wanneer dat was? Ja, maar niet ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 20:53:17 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Ergens is ineens de norm geworden dat de koningin werd aangeduid met "de majesteit". Kan iemand zich herinneren wanneer dat was? Het zou dan nog altijd 'hare majesteit' moeten zijn... Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Ik ben blij dat ik geen koningin ben. Ik heb echt medelijden met die vrouw soms... Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Aftreden kan altijd Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Zeker, al denk ik dat ze het in deze tijd onverantwoord zou vinden. Link naar bericht Deel via andere websites
Tirza 0 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 20:53:17 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Ergens is ineens de norm geworden dat de koningin werd aangeduid met "de majesteit". Kan iemand zich herinneren wanneer dat was? Is dat niet sinds Beatrix op de troon zit? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op woensdag 22 september 2010 00:19:30 schreef Tirza het volgende: [...] Is dat niet sinds Beatrix op de troon zit? Nee. Ik herinner me de kroning nog goed, en toen was er sprake van "de koningin". Ik weet niet wanneer deze verandering kwam, maar ik herinner me wel dat het me eerst irriteerde dat iemand dat deed in de media, en vervolgens greep het om zich heen. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 21 september 2010 Rapport Share Geplaatst 21 september 2010 Quote: Op dinsdag 21 september 2010 19:56:53 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] Ik vind hem niks. Hij ziet er uit alsof hij het onwijs cool vindt om ministertje te mogen spelen. Hij heeft een piepstemmetje en ik vind dikke mannen met een piepstem raar. En hij heet Jan Kees en iedereen weet dat dat verkeerd om is. Mijn broer heet andersom en ik raak altijd extreem in de war als mensen Jan Kees heten, Jan Kees is gewoon fout . Je weet dat het woord Yankee is afgeleid van Jan Kees? Maar ja, die Yankees zijn natuurlijk ook hartstikke fout! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten