Spring naar bijdragen

De Godsbewijzen


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

  • 7 months later...
  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

God bewijst Zichzelf aan diegenen die Hem zoeken.

Gaat heen, verkondig het Evangelie aan een ieder en probeer alles te bewijzen en uit te leggen

Ohhhhhhhhhhhhh nee dat staat er natuurlijk niet.

Ik ben het met u eens. Gaat heen en verkondigt het evangelie is onze eerste en grote opdracht, maar laten we het mooie vak van de apologetiek niet gelijk overboord gooien. Dat gaat ook nog wel ergens op terug:

maar heilig God, de Heere, in uw hart; en wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die u rekenschap vraagt van de hoop die in u is, met zachtmoedigheid en eerbied. (1 Petrus 3:15)

Dingen uitleggen en rekenschap geven van wat je gelooft hoeft niet per see altijd slecht en droog te zijn, dus dat je zo negatief moet reageren snap ik dan ook niet. Misschien is het niet jou ding, maar schrijf het dan nog niet gelijk helemaal af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
God bewijst Zichzelf aan diegenen die Hem zoeken.

Gaat heen, verkondig het Evangelie aan een ieder en probeer alles te bewijzen en uit te leggen

Ohhhhhhhhhhhhh nee dat staat er natuurlijk niet.

Ik ben het met u eens. Gaat heen en verkondigt het evangelie is onze eerste en grote opdracht, maar laten we het mooie vak van de apologetiek niet gelijk overboord gooien. Dat gaat ook nog wel ergens op terug:

maar heilig God, de Heere, in uw hart; en wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die u rekenschap vraagt van de hoop die in u is, met zachtmoedigheid en eerbied. (1 Petrus 3:15)

Dingen uitleggen en rekenschap geven van wat je gelooft hoeft niet per see altijd slecht en droog te zijn, dus dat je zo negatief moet reageren snap ik dan ook niet. Misschien is het niet jou ding, maar schrijf het dan nog niet gelijk helemaal af.

Ik ben niet negatief over het feit dat we discipelen moeten maken en hen moeten onderwijzen hoor, maar het ging in de topic over de zogenaamde Godsbewijzen. Helaas heb ik dat misschien niet duidelijk genoeg vermeld, zodat jij de verkeerde conclusie trekt wat dat betreft.

De reden dat ik het er zo heb neergezet is dat wij dus niet alles moeten proberen te bewijzen, omdat God alleen Zichzelf bewijst. Het uitleggen van de betekenis van het Evangelie en dus ook verantwoording afleggen van de Hoop, DE CHRISTUS DUS, die in ons is, dat spreekt natuurlijk voor zich.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Nou, nog maar eens een poging tot wat theologische discussie In hoeverre is God bewijsbaar? Wat zegt het als God niet bewijsbaar is?Ik kopieer wat, wederom met de garantie dat auteursrechten geen rol spelen, van laatstedag.wordpress.comDe tekst wijst zichzelf verder wel, en ik ben benieuwd naar jullie visies over dit onderwerp.

Hebreeen 11:

1 Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. 2 Want door dit (geloof) is aan de ouden een getuigenis gegeven.

3 Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het woord Gods tot stand gebracht is, zodat het zichtbare niet ontstaan is uit het waarneembare.

met andere woorden: Geloof is je (eigen) bewijs, want daardoor krijg je geloofservaringen e.d.

Je kan God niet bewijzen aan anderen, daarom heet het ook 'geloof'. Als je God kunt bewijzen zou het namelijk ook niet meer geloof zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid