Spring naar bijdragen

Exorcisme (R.K.)


Aanbevolen berichten

Quote:

Roepen jullie engelen aan? Behoort dat niet tot afgoderij?

Nee.

Quote:
Jullie zouden eens een islamitische duiveluitdrijvings video moeten bekijken, hoe die duivels pijn lijden door de woorden van Allaah (God).
smile.gif

[...]

Dat heb ik wel is gezien. Er staan verschillende filmpjes op Youtube, ook van christelijke aard, maar ik vraag me altijd af of het echt is. Ik bedoel, het is youtube.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Maar bescherming dien je toch alleen te vragen aan degene die jou kan helpen,dus de schepper. Alleen Hij is toch in staat om ons bescherming te bieden. Als je aanbiddings vormen zoals hulp vragen en bescherming zoeken toch richt aan andere dan de schepper dan valt dat toch tot afgoderij (bij ons in iedergeval), dus bij jullie is dit heel erg normaal en mag je schepels om hulp vragen, mogen jullie dan ook de duivels aanroepen en om hulp vragen?

Quote:

[...]

Nee.

[...]

Dat heb ik wel is gezien. Er staan verschillende filmpjes op Youtube, ook van christelijke aard, maar ik vraag me altijd af of het echt is. Ik bedoel, het is youtube.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar bescherming dien je toch alleen te vragen aan degene die jou kan helpen,dus de schepper. Alleen Hij is toch in staat om ons bescherming te bieden. Als je aanbiddings vormen zoals hulp vragen en bescherming zoeken toch richt aan andere dan de schepper dan valt dat toch tot afgoderij (bij ons in iedergeval),

Waarom stel je vragen als je je oordeel al klaar hebt? Als ik in een put gevallen ben en iemand komt langs mag ik die toch ook vragen om mij de hand te reiken om mij eruit te trekken? Of is dat ook een daad van aanbidding? Zo is het ook met de engelen.

Quote:
dus bij jullie is dit heel erg normaal en mag je schepels om hulp vragen,

Om hulp vragen, natuurlijk. Aanbidden, nooit.

Quote:
mogen jullie dan ook de duivels aanroepen en om hulp vragen?

Dat is compleet zinloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn oordeel had ik aan de hand dat ik een antwoord kreeg op mijn gestelde vraag.

En waarom mag je dan bij jullie wel hulp vragen aan engelen en niet aan duivels, zie de logica niet sorry.

En jij haalt een voorbeeld aan over bijvoorbeeld als je gevallen bent en je vraagt iemand om je te helpen, ten eerste die persoon is zichtbaar,aanwezig en in staat om je van hulp te voorzien toch.

Daar in tegen, behoren de engelen, duivels tot de onzichtbare schepselen.

In iedergeval bij ons bega je dan grote ongeloof, onze profeet zei, als je iemand vraagt, vraag dan Allah, en als je hulp zoekt zoek dan hulp bij Allah.

Vraag de schepper en niet zijn schepselen.

En je zegt om hulp vragen ja, en aanbidden nee, hulp vragen waartoe alleen de schepper in staat is, is toch ook een aanbiddings vorm.

Of mag je bij jullie zelfs dode om hulp vragen, NEE toch, en als je dat wel doet, heb je toch hulp gevraagd bij andere dan de schepper en dan is hulp vragen toch een aanbiddingsvorm die je gericht heb aan de dode, dus met andere woorden jullie richten een aanbidding naar de engelen.

Staat zelfs bij "het gebed tot de aartsengel Michaël" gebeden richt je alleen tot God. Maar goed is misschien heel off-topic maar ik verbaasde mij gewoon over die verzen.

Waar komt dat "gebed" eigenlijk vandaan?

Quote:

[...]Waarom stel je vragen als je je oordeel al klaar hebt? Als ik in een put gevallen ben en iemand komt langs mag ik die toch ook vragen om mij de hand te reiken om mij eruit te trekken? Of is dat ook een daad van aanbidding? Zo is het ook met de engelen.

[...]Om hulp vragen, natuurlijk. Aanbidden, nooit.

[...]Dat is compleet zinloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Barbara van loo, voor natuurlijke hulp vraag je een natuurlijk persoon hier op aarde, voor bovennatuurlijke hulp een bovennatuurlijk persoon in de hemel. Natuurlijk is God de grote Voorziener, maar Hij laat graag mensen op aarde en in de hemel en engelen met Hem samenwerken om zijn kinderen die hulp te schenken. God heeft niets nodig, maar Hij wíl graag.

De reden dat wij duivelen niet om hulp vragen, is natuurlijk omdat wij geloven dat zij kwade engelen zijn, die in opstand zijn tegen God. Van hen is dus geen hulp te verwachten, tenzij je natuurlijk zonder God wilt leven. Dan zullen ze je met alle plezier helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En waarom mag je dan bij jullie wel hulp vragen aan engelen en niet aan duivels, zie de logica niet sorry.

Sorry maar als je dat niet begrijp denk ik dat dat komt omdat je het niet wilt begrijpen. Althans dat lijkt me anders stel ik grote vraagtekens bij je intelligentie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het gewoon niet zo logisch de goede engelen mag je wel vragen en de slechte niet,(daarbij bij ons bestaan er geen slechte engelen maar dat terzijde) allebei de engelen of duivels vragen is ongeloof maar goed, Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst.109:6

I.i.g.bedankt voor je reactie en jij ook RobertF

Quote:

[...]Sorry maar als je dat niet begrijp denk ik dat dat komt omdat je het niet wilt begrijpen. Althans dat lijkt me anders stel ik grote vraagtekens bij je intelligentie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan zit daarin inderdaad een verschil van visie, Barbara van loo. Wij geloven dat engelen, omdat zij niet beperkt worden door vertragende factoren als tijd en ruimte, ofwel geheel goed zijn, ofwel geheel slecht, hoewel de goede engelen dan nog niet kunnen tippen aan Gods oneindige goedheid. Net zoals ook mensen geheel goed of geheel slecht worden, als ze maar lang genoeg de tijd zouden krijgen. Die tijd krijgen ze op aarde niet, maar als na de dood tijd en ruimte wegvallen, dan tot in de eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tot engelen bidden is volgens mij katholiek. Ik doe het igg niet. Ik bid tot Jezus.

Ikzelf heb toevallig schizofrenie. Ik hoor stemmen en als ik mijn meds niet inneem dan kan ik een psychose krijgen met alle gevolgen van dien.

Toen ik net deze ziekte kreeg geloofde ik helemaal nergens in. Nu geloof ik dat er demonen zijn in mij. Dat de stemmen die ik hoor echte levende dingen zijn is nu heel logisch voor me. Ze moeten uitgedreven worden in naam van Jezus. Ik geloof dat als het Gods tijd is dat ik beter zal worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Niemand kan demonen uitdrijven als God zelf. Alleen Jezus kan demonen uitdrijven en niet een mens. Al die zogenaamde uitdrijvingen die je ziet bij de Moslims en ook de RKK zijn allemaal nep. Alleen Jezus kan demonen uitdrijven of een mens die die kracht van God heeft gekregen zoals de apostelen van Jezus hebben gekregen.

Iedereen die beweert een exorcist te zijn is eigenlijk een leugenaar. Mits die persoon kan legitimeren dat hij zijn gave inderdaad van Jezus" de enige ware God heeft gekregen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alleen Jezus kan demonen uitdrijven of een mens die die kracht van God heeft gekregen zoals de apostelen van Jezus hebben gekregen.

[...]

Mits die persoon kan legitimeren dat hij zijn gave inderdaad van Jezus" de enige ware God heeft gekregen.

Dat geloven katholieken en dat doet de RKK.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sinds wanneer doen ze dat?

Ze doen het in de naam van Jezus ,Maar kunnen ze dat ook bewijzen of staan ze te misleiden?

Ik denk dat ze nooit in de naam van Jezus doen hoor.

Met voldoende achterdocht is alles in twijfel te trekken. Bij iedereen, elke christen. Zelfs Jezus werd ervan beschuldigd.

En als je met beschuldigingen komt moet je het ook bewijzen. Mensen 'leugenaars' noemen zonder bewijs is kwaad spreken en ongewenst op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Met voldoende achterdocht is alles in twijfel te trekken. Bij iedereen, elke christen. Zelfs Jezus werd ervan beschuldigd.

En als je met beschuldigingen komt moet je het ook bewijzen. Mensen 'leugenaars' noemen zonder bewijs is kwaad spreken en ongewenst op dit forum.

Ik beschuldig niemand. Het enige wat ik zeg is dat het niet geloof als iemand zegt een demon uit te drijven in de naam van Jezus. Of dat hij iemand geneest in de naam van jezus. Hun beweren dat en dus moeten ze dat bewijzen. als ze dat niet kunnen mag ik ze toch leugenaars noemen want ze hebben geen enkel bewijs on hun claim te onderbouwen.

En ja Jezus werd er van beschuldigt.Maar dat was niet omdat hij demonen uit wou drijven maar omdat ze hem wilde misleiden zodat ze hem konden beschuldigen.

Jezus zei"Hoe kan de satan de satan uitdrijven? als de satan in opstand komt tegen zichzelf kan hij niet standhouden".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ter relativering moeten worden opgemerkt dat er in de hele wereld maar één centrum is waar ze deze cursus aanbieden. De omvang van die cursus vormt een nogal absurd contrast met de media aandacht die eraan is gegeven. Dat moet er wel even bijgezegd worden. Op een gemiddelde priesteropleiding komt dit onderwerp niet ter sprake.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je gooit met veroordelingen alsof het pepernoten zijn!
knipoog_dicht.gif

Ik veroordeel niemand,Ik ga uit van de Bijbel. De Bijbel is de standaard voor mij. En de Bijbel zegt dat als iemand demonen uit drijft in de naam van Jezus dat die personen dat niet hebben gekregen van Jezus.

Want alleen Jezus kan demonen uitdrijven en mensen genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik veroordeel niemand,Ik ga uit van de Bijbel. De Bijbel is de standaard voor mij. En de Bijbel zegt dat als iemand demonen uit drijft in de naam van Jezus dat die personen dat niet hebben gekregen van Jezus.

Want alleen Jezus kan demonen uitdrijven en mensen genezen.

Jij zegt dat katholieke exorcisten die zich op Jezus beroepen liegen terwijl je daar geen bewijs voor hebt. Hoe kun je vanuit de bijbel verklaren dat je mensen van liegen beschuldigd terwijl je zelf toegeeft dat je eigenlijk niet weet? Je beroep op je bijbel is dan alleen maar een grotere arrogantie omdat je eigenlijk zegt dat jouw veroordelingen en insinuaties heilig zijn omdat ze van God komen. Wat een arrogantie. Overigens heb je de bijbel volgens ook niet niet al te goed gelezen:

Marcus 9:38939

Johannes zei tegen hem: ‘Meester, we hebben iemand gezien die in uw naam demonen uitdreef en we hebben geprobeerd hem dat te beletten omdat hij zich niet bij ons wilde aansluiten.’ Jezus zei: ‘Belet het hem niet. Want iemand die een wonder verricht in mijn naam kan onmogelijk het volgende moment kwaad van mij spreken.

Opmerkelijk dat iemand een boek zijn enige standaard kan noemen zonder het gelezen te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Jij zegt dat katholieke exorcisten die zich op Jezus beroepen liegen terwijl je daar geen bewijs voor hebt. Hoe kun je vanuit de bijbel verklaren dat je mensen van liegen beschuldigd terwijl je zelf toegeeft dat je eigenlijk niet weet? Je beroep op je bijbel is dan alleen maar een grotere arrogantie omdat je eigenlijk zegt dat jouw veroordelingen en insinuaties heilig zijn omdat ze van God komen. Wat een arrogantie. Overigens heb je de bijbel volgens ook niet niet al te goed gelezen:

Marcus 9:38939

Johannes zei tegen hem: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>ËœMeester, we hebben iemand gezien die in uw naam demonen uitdreef en we hebben geprobeerd hem dat te beletten omdat hij zich niet bij ons wilde aansluiten.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>â„¢ Jezus zei: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>ËœBelet het hem niet. Want iemand die een wonder verricht in mijn naam kan onmogelijk het volgende moment kwaad van mij spreken.

Opmerkelijk dat iemand een boek zijn enige standaard kan noemen zonder het gelezen te hebben.

ik denk dat je het zelf eens wat beter moet lezen. Aangezien God ons de vrije wil heeft gegeven doet Jezus niets verbieden. mensen hebben de vrije wil gekregen, Dus als ze in zijn naam demonen willen uitdrijven dan doet God ze dat niet verbieden.

Uiteindelijk zullen ze hun loon niet ontlopen.

Quote:

Want wie niet tegen ons is, die is voor ons.

41 Want wie u een beker water te drinken zal geven in Mijn Naam omdat u discipelen van Christus bent, voorwaar, Ik zeg u: hij zal zijn loon beslist niet verliezen.

42 En wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, doet struikelen, het zou beter voor hem zijn dat er een molensteen om zijn hals gedaan en hij in de zee geworpen werd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik denk dat je het zelf eens wat beter moet lezen. Aangezien God ons de vrije wil heeft gegeven doet Jezus niets verbieden. mensen hebben de vrije wil gekregen, Dus als ze in zijn naam demonen willen uitdrijven dan doet God ze dat niet verbieden.

Uiteindelijk zullen ze hun loon niet ontlopen.

Jouw interpretatie van deze tekst is dus dat deze mensen volgens Jezus alsnog veroordeeld worden? Heb jij een negatieve interpretatie van het woord loon? Hoe verklaar je dat? Dat is gewoon in tegenspraak met het volgende vers waarin Jezus zegt dat wie niet tegen Hem is voor Hem is. Wordt je dan ook veroordeeld als je iemand een beker water geeft omdat je in Jezus gelooft?

Het begint vreemder en vreemder te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je je Bijbel goed kent dan weet je dat God op de "dag des oordeels" de gerechtvaardigde scheid van de onrechtvaardigde.

De gerechtvaardigde zijn de gene die God toebehoren.En de onrechtvaardigde zijn de gene die in de poel van vuur worden geworden.

Het loon is dus de veroordeling op de dag van de Heer.

Quote:
15 Maar wees op uw hoede voor de valse profeten, die in schapenvacht naar u toe komen maar van binnen roofzuchtige wolven zijn.

16 Aan hun vruchten zult u hen herkennen. Men plukt toch geen druif van doornstruiken of vijgen van distels?

17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort en een slechte boom brengt slechte vruchten voort.

18 Een goede boom kan geen slechte vruchten voortbrengen en een slechte boom kan geen goede vruchten voortbrengen.

19 Iedere boom die geen goede vrucht voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen.

20 Zo zult u hen dus aan hun vruchten herkennen.

21 Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is.

22
Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan?

23 Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid