Spring naar bijdragen

De bijbel Gods woord?


Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Quote:

hehe alsof wikipedia zo verhelderend is... als je alles geloofd wat wikipedia verkondigt, dan wens ik je sterkte!

Volgens mij verkondig je nu de visie van moslims op de Thorah en niet zoals dat vanuit christenen en joden gezien wordt.

Het zou wel eens handig zijn om het gedachtengoed van de christenen/ Joden door te nemen om deel te kunnen nemen aan deze discussie.

Barbara komt niet voor deelname aan een discussie, maar om haar geloof te verkondigen. Ik neem aan zo iets als JG's die langs de deur gaan, zonder enige interesse of het effect heeft en zonder enige moeite te doen om zich in wat dan ook te verdiepen, maar zo dat ze straks voor Allah kan zeggen "hey, makker, ik heb mijn best gedaan toch?"

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

In de Joods/christelijke opinie zijn deze boeken niet geopenbaard maar overgeleverd eerst mondeling en later op schrift gezet.

Huh, Mozes kreeg toch o.a de 10 geboden geopenbaard ik dacht dat jullie dat ook geloven maar goed,via wie en aan wie werden ze dan mondeling overgeleverd (dan heb ik het dus over die 5 hoofdstukken alleen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okee nou bedankt voor je antwoord. Dus eigenlijk geloven jullie dat Mozes dus de 10 geboden gekregen heeft maar verder niet echt iets ontvangen heeft. En verder de boeken via God aan verschillende personen is overgebracht.

Quote:

De tien geboden stonden op twee stenen tafelen. De overlevering zal via meerdere personen gebeurd zijn, je praat over een termijn van honderden jaren.


Samengevoegd:

Nu ik die verzen toch heb geplaatst. Er staat ook:

10 En er stond geen profeet meer op in Israël, gelijk Mozes, dien de HEERE gekend had, van aangezicht tot aangezicht..

Dus er stond nooit meer een Profeet op gelijk aan Mozes in Israel

maar op wie slaat het volgende vers dan:

Deuteronomium 18.18 Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven, en

Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal.

Over welke profeet gaat het hier die zou komen? vanuit jullie opinie? Kan iemand me dat vertellen?

Antwoorden als daarmee wordt Jezus bedoeld heb ik niks aan want jullie zien jezus als God en Moesa niet dus Jezus is dan niet gelijk aan Mozes. Ook kwam Jezus uit israel.

Ben benieuwd.

(Als ik hiervoor een nieuw topic moet openen geef dat dan aan)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deut 18:15 Hij zal in uw midden profeten laten opstaan, profeten zoals ik. Naar hen moet u luisteren. 16 U hebt de HEER daar immers zelf om gevraagd, toen u bij de Horeb bijeen was? U zei: ‘Wij kunnen het stemgeluid van de HEER, onze God, en de aanblik van dit enorme vuur niet langer verdragen; dat overleven we niet.’ 17 De HEER heeft toen tegen mij gezegd: ‘Zij hebben goed gesproken. 18 Ik zal in hun midden profeten laten opstaan zoals jij. Ik zal hun mijn woorden ingeven, en zij zullen het volk alles overbrengen wat ik hun opdraag.

Er is daarin duidelijk spraken van profeten meervoud en die zijn er ook geweest. Overigens is Jezus behalve God ook nog Koning, priester en profeet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is de nieuwe bijbelvertaling, in de NBG-vertaling 1951 en statenvertaling staat iets heel anders. Namelijk hoe ik het gekopierd had.

Jezus was dan niet gelijk aan Mozes, want Jezus was volgens jullie God en mozes niet.

Quote:

Deut 18:15 Hij zal in uw midden profeten laten opstaan, profeten zoals ik. Naar hen moet u luisteren. 16 U hebt de HEER daar immers zelf om gevraagd, toen u bij de Horeb bijeen was? U zei: ‘Wij kunnen het stemgeluid van de HEER, onze God, en de aanblik van dit enorme vuur niet langer verdragen; dat overleven we niet.’ 17 De HEER heeft toen tegen mij gezegd: ‘Zij hebben goed gesproken. 18 Ik zal in hun midden profeten laten opstaan zoals jij. Ik zal hun mijn woorden ingeven, en zij zullen het volk alles overbrengen wat ik hun opdraag.

Er is daarin duidelijk spraken van profeten meervoud en die zijn er ook geweest. Overigens is Jezus behalve God ook nog Koning, priester en profeet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfs in de NBG'51 blijkt uit het vervolg dat het meerdere opeen volgdende profeten zijn Deut 18:17 Toen zeide de HERE tot mij: Het is goed, wat zij gesproken hebben; 18 een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat Ik hem gebied. 19 De man, die niet luistert naar de woorden welke hij in mijn naam spreken zal, van die zal Ik rekenschap vragen. 20 Maar een profeet, die overmoedig genoeg is om in mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken, of die in de naam van andere goden spreekt – die profeet zal sterven. 21 Wanneer gij nu bij uzelf mocht zeggen: Hoe onderkennen wij het woord dat de HERE niet gesproken heeft? – 22 als een profeet spreekt in de naam des HEREN en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord, dat de HERE niet gesproken heeft; in overmoed heeft de profeet het gesproken, gij zult voor hem niet vrezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Okee nou bedankt voor je antwoord. Dus eigenlijk geloven jullie dat Mozes dus de 10 geboden gekregen heeft maar verder niet echt iets ontvangen heeft. En verder de boeken via God aan verschillende personen is overgebracht.

Nee, dat geloven wij niet. God heeft de schrijvers van de bijbelboeken geïnspireerd, dat is iets fundamenteel anders dan dat God via verschillende personen boeken heeft overgebracht. God heeft namelijk geen boeken aan mensen overgebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stel dat het op Jezus zou slaan he, dan betekend het dus dat jullie hem een verkeerde status toekennen omdat er een profeet zou opstaan zoals mozes, en Jezus is God dus volgens jullie dus dat kan allemaal niet.

Hier alle vertalingen van de bijbel kan je zien dat het in alle vertalingen gewoon 1 profeet betekend.

Jij stelt iets, niet de christenen. Maar zoals ik eerder kort aan gaf is Jezus mens en God, koning, priester en profeet en dat kan volgens "ons" prima. Je zult je toch iets meer moeten verdiepen in het christendom om dit soort dingen te kunnen begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 En al de profeten, van Samuël af en vervolgens, zovelen er hebben gesproken, hebben ook deze dagen aangekondigd. 25 Gij zijt de zonen van de profeten en van het verbond, dat God met uw vaderen gemaakt heeft, toen Hij tot Abraham zeide: En in uw nageslacht zullen alle stammen der aarde gezegend worden. 26 God heeft in de eerste plaats voor u zijn Knecht doen opstaan en Hem tot u gezonden, om u te zegenen, door een ieder uwer af te brengen van zijn boosheden.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Barbara komt niet voor deelname aan een discussie, maar om haar geloof te verkondigen. Ik neem aan zo iets als JG's die langs de deur gaan, zonder enige interesse of het effect heeft en zonder enige moeite te doen om zich in wat dan ook te verdiepen, maar zo dat ze straks voor Allah kan zeggen "hey, makker, ik heb mijn best gedaan toch?"

in deze moet ik het volledig eens zijn met CvW... het is overduidelijk propaganda...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Barb, je hebt geen flauw benul van het christelijk geloof, en eerlijk gezegd heb ik de indruk dat je ook treurig weinig van de Islam weet. Wat wil je nou eigenlijk? Denk je echt dat je hier ook maar iemand gaat overtuigen van je nogal simplistische geloofsopvattingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overtuigen ligt niet in mijn handen.

Allah (God) leidt naar zijn licht wie hij wilt en laat dwalen wie Hij wilt.

24:35. Allah is het Licht van de hemelen en de aarde. De gelijkenis van Zijn Licht is als een nis waarin een lamp staat. De lamp is door een glas omsloten; het glas is als een schitterende ster. Het wordt, aangestoken met olie van een gezegende boom, een olijfboom, die van het Oosten noch van het Westen is, welks olie bijna zou lichten, zelfs al raakte vuur haar niet. Licht op Licht. Allah leidt tot Zijn Licht wie Hij wil. - Allah geeft gelijkenissen voor de mensen; Allah heeft kennis van alle dingen.

Dus daarom,

Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst." (Koran hoofdstuk 109:6)

Na deze laatste mooie woorden gezegd te hebben, laat ik het hierbij.

Quote:

Barb, je hebt geen flauw benul van het christelijk geloof, en eerlijk gezegd heb ik de indruk dat je ook treurig weinig van de Islam weet. Wat wil je nou eigenlijk? Denk je echt dat je hier ook maar iemand gaat overtuigen van je nogal simplistische geloofsopvattingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid