Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Klopt. En dat meen ik in een boek waarin ook staat dat je kwastjes aan je jurk als man zijnde moet dragen, vrouwen moet stenigen die bij verkrachting in de stad niet om hulp gillen (wat zeg ik?? Nee, als een vrouw niet om hulp gild binnen de muur is het per definitie geen verkrachting maar overspel), die bloed bij de huwelijksnacht als valide bewijs zien van maagdelijkheid en bovenal je laat houden aan de reinheidswetten. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ze worden niet groen wanneer ze de goede inkt gebruiken. Je hebt namelijk echt zwarte inkt en zwarte inkt met groen pigment. Nogal logisch dat de tweede op den duur groen wordt.

Bij mij is eentje op een metal-festival gezet. Die is nu, na zo'n 7 jaar nog niet groen maar ik hou m'n hart vast widegrin.gif

Quote:

En er is niets mis met tattoos. Ik heb er zelf 'onderzoek' naar gedaan en kon niets vinden in de bijbel, waaruit ik kon concluderen dat ik mijn tattoo niet mocht laten zetten. (Dus ja, ik geloof en heb er ook een.)

Idem, dus knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

God , heeft ons geschapen naar zijn evenbeeld, dus waarom zouden we ons dan \"veranderen\"?

Gewoon omdat het kan, denk ik. Meer redenen heeft een mens niet nodig. Overigens schreef god ook lichamelijk modificatie voor in de vorm van besnijdenis. Waarom zou god uberhaupt een voorhuid scheppen als die er vervolgens toch afmoet?

Verder kan ik nog toevoegen dat God nogal eens foutjes maakt die door menselijke lichaamsmodificaties kunnen worden verholpen. Dat is inclusief schoonheidsfoutjes als: flaporen en haakneuzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

.. en een hazenlip of open rug.

Overigens denk ik dat het aanpassen van het lichaam uit niet noodzakelijke redenen bijna universeel menselijk is. Ik vind een tattoo of piercing nog heel bescheiden als ik het vergelijk met ingebonden voeten, wespentailles en het bijvijlen van tanden.

Overigens vind ik borstvergrotingen om Amerikaanse redenen ook in die catagorie vallen. Als een vrouw plat van voren is is het nog tot daar aan toe, maar is het voor je sexappeal echt noodzakelijk om een B-cup te vergroten? Voor zover ik weet vind de gemiddelde man gemiddelde borsten prima.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom zou god uberhaupt een voorhuid scheppen als die er vervolgens toch afmoet?

Omdat dit aangeeft dat er iets in het leven verandert van de geestelijke staat van een mens. Van nature buiten het verbond geboren en ingewijd in het verbond, alhoewel de besnijdenis natuurlijk niet het verbond zelf is maar het teken ervan. Denk ik dan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Omdat dit aangeeft dat er iets in het leven verandert van de geestelijke staat van een mens. Van nature buiten het verbond geboren en ingewijd in het verbond, alhoewel de besnijdenis natuurlijk niet het verbond zelf is maar het teken ervan. Denk ik dan...

Als je iets verandert aan je geestelijke staat is het nogal omzinnig om een stuk van je penis te amputeren. Helemaal als vrouwen blijkbaar niet iets vergelijkbaars hoeven te doen om onder het verbond te vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je iets verandert aan je geestelijke staat is het nogal omzinnig om een stuk van je penis te amputeren. Helemaal als vrouwen blijkbaar niet iets vergelijkbaars hoeven te doen om onder het verbond te vallen.

Als teken dat schreef ik al, en vrouwen vielen onder de mannen, patriarchale culturen, je weet. Helemaal niet zo onzinnig lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het Oude Testament wijst dergelijke riten dan alleen af als ze uit andere godsdiensten komen. Alhoewel ook niet altijd; vaker werd er gewoon een gebruik overgenomen en middels aanpassingen en het toewijzen van eigen betekenissen en theologische bespiegelingen joods gemaakt, waarna men weer vrolijk verder ging met het afwijzen van riten buiten de joodse godsdienst. Want denk maar niet riten als het besnijden, het offeren en het bouwen van een heiligdom iets typisch joods was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alleen toch niet ter nagedachtenis van een overleden persoon?

Jawel. Staat in Leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jawel. Staat in Leviticus 19: 27-28
Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.

Nu zeggen jullie toch het zelfde, of mis ik iets?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid