Daria 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Beste mensen, ik vraag mij af of tattoo's verboden zijn in het Christendom. Ik heb een tekst gevonden , waar staat dat het niet mag , als je in rouw bent ... Maar gewoonweg omdat je het mooi vind ? God , heeft ons geschapen naar zijn evenbeeld, dus waarom zouden we ons dan \"veranderen\"? En wat met jezelf opmaken (make-up), mag dit? Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 volgens mij is hier pas nog een discussie over geweest. ff zoeken? Link naar bericht Deel via andere websites
Daria 0 Geplaatst 15 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 het spijt me , ik ben hier pas komen registreren Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 ik kan het ook mis hebben hoor, ik kan het namelijk zelf niet vinden. Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Dat geeft natuurlijk niks Hier was niet zo lang geleden nog gereageerd: link Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Ik weet zeker dat er hier meer discussies over zijn (geweest) zoals Wonderful Star zegt. Ik ga helpen zoeken. Welkom op Credible trouwens... Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Quote: Op maandag 15 februari 2010 16:28:40 schreef Ramòntezuma het volgende: Dat geeft natuurlijk niks Hier was niet zo lang geleden nog gereageerd: link Die gaat over piercings? Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Tattoo's mogen niet omdat ze asociaal zijn, vooral als ze groen worden Bijbels gezien is het niet verboden. Behalve, zoals jij zegt, als je in de rouw bent. Fijn dat je die context ziet! Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Quote: Op maandag 15 februari 2010 16:30:21 schreef Mr. Emilio het volgende: [...] Die gaat over piercings? Ja dat is ook zo... Maar kwamen tattoo's hier niet ook aan de orde? Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Dit topic was juist een afgeleide van een tattoo topic... Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Quote: Dit topic was juist een afgeleide van een tattoo topic... Jawel, maar het is dan ook alweer een tidjje geleden dat dat topic gestart is. Op pagina 19 valt het woord "tattoo" geregeld, maar misschien kun je inderdaad beter even verder zoeken. Link naar bericht Deel via andere websites
Daria 0 Geplaatst 15 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 bedankt voor de reacties ! Ik vind tattoo's(met een mooie betekenis) echt prachtig,ik wil er al heel lang ,maar wil er zeker van zijn dat het niet wordt afgekeurd door god. Ik ga het zondag proberen aan een priester te vragen.Maar ben bang voor zijn reactie ... Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Welnee, niet bang zijn! Vragen staat vrij hoor Als jouw priester boos wordt om een vraag, dan mag hij zelf wel eens gaan twijfelen aan zijn eigen geloof. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Ik ken een priester in wording die toch behoorlijk wat mooie plaatjes op z'n lichaam heeft staan Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Een goede priester zal je op vriendelijke, herderlijke wijze helpen met je vraag. Geen zorgen dus, hij zal je niet bijten. Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Quote: Op maandag 15 februari 2010 16:44:17 schreef Daria het volgende: bedankt voor de reacties ! Ik vind tattoo's(met een mooie betekenis) echt prachtig,ik wil er al heel lang ,maar wil er zeker van zijn dat het niet wordt afgekeurd door god. Ik ga het zondag proberen aan een priester te vragen.Maar ben bang voor zijn reactie ... Of mail anders eens met Arie Boomsma link Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Quote: Op maandag 15 februari 2010 18:37:33 schreef RobertF het volgende: Een goede priester zal je op vriendelijke, herderlijke wijze helpen met je vraag. Geen zorgen dus, hij zal je niet bijten. Admod note: Steek onder water verwijderd. Dat plaatje van Arie lijkt indrukwekkend. Jammer dat je niet kan zien wat de voorstelling is. @ Daria: wat zou je zelf willen laten zetten? Link naar bericht Deel via andere websites
bartus3 0 Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Quote: Op maandag 15 februari 2010 16:25:20 schreef Daria het volgende: Beste mensen, ik vraag mij af of tattoo's verboden zijn in het Christendom. Ik heb een tekst gevonden , waar staat dat het niet mag , als je in rouw bent ... Maar gewoonweg omdat je het mooi vind ? God , heeft ons geschapen naar zijn evenbeeld, dus waarom zouden we ons dan \"veranderen\"? En wat met jezelf opmaken (make-up), mag dit? hier een site link waar een goeie studie over tattoo's tussen staat. ergens halverwege kan je onder het kopje tattoo of geen tattoo je vraag en antwoord vinden. grtz bartjan Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Quote: Op dinsdag 16 februari 2010 23:16:47 schreef bartus3 het volgende: [...] hier een site link waar een goeie studie over tattoo's tussen staat. ergens halverwege kan je onder het kopje tattoo of geen tattoo je vraag en antwoord vinden. grtz bartjan Het is maar wat je 'goed' noemt. Ik vind het nogal een waardeloze studie, eigenlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Quote: Op dinsdag 16 februari 2010 23:16:47 schreef bartus3 het volgende: [...] hier een site link waar een goeie studie over tattoo's tussen staat. ergens halverwege kan je onder het kopje tattoo of geen tattoo je vraag en antwoord vinden. grtz bartjan Iemand die kennelijk met een priester in gesprek wil doorverwijzen naar Marc Verhoeven. Dat is bijna grappig. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Quote: Op woensdag 17 februari 2010 00:03:34 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Iemand die kennelijk met een priester in gesprek wil doorverwijzen naar Marc Verhoeven. Dat is bijna grappig. Boeiende site trouwens, waar evangelischen en pinkstergemeenten in het bijzonder, samen met de RKK er flink van langs krijgen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 16 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 16 februari 2010 Quote: Op woensdag 17 februari 2010 00:30:14 schreef Olorin het volgende: [...] Boeiende site trouwens, waar evangelischen en pinkstergemeenten in het bijzonder, samen met de RKK er flink van langs krijgen. De vijand van mijn vijand is mijn vriend we komen er nog wel, als Rooms Evangelische Pinkstergemeente. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 17 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2010 Quote: Op maandag 15 februari 2010 16:30:22 schreef JoostG het volgende: Tattoo's mogen niet omdat ze asociaal zijn, vooral als ze groen worden Ze worden niet groen wanneer ze de goede inkt gebruiken. Je hebt namelijk echt zwarte inkt en zwarte inkt met groen pigment. Nogal logisch dat de tweede op den duur groen wordt. En er is niets mis met tattoos. Ik heb er zelf 'onderzoek' naar gedaan en kon niets vinden in de bijbel, waaruit ik kon concluderen dat ik mijn tattoo niet mocht laten zetten. (Dus ja, ik geloof en heb er ook een.) Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 17 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 17 februari 2010 Alleen toch niet ter nagedachtenis van een overleden persoon? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten