Spring naar bijdragen

Olympische Winterspelen 2010


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ja is idd niet de eerste keer dat ze valt
nooo.gif

Toch een stukje angst dat er in blijft zitten.

Boer is echt jammer.. had et er wel gegund

* Mr. Emilio kan niet wachten op de 10 km. Voor de rest valt het allemaal vet tegen.

Ik vind die centrale huldigingen trouwens helemaal niets!

Gewoon direkt na de prestatie plak omhangen, volksliedje spelen, bosje bloemen in de hand drukken, vlag hijzen, grienen en klaar is kees.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu kun je als sporter de ceremonie misschien wel bewuster meemaken, omdat die overwinningsroes dan ietwat afgezakt is. En ja, het behoort wel een stijlvolle, plechtige ceremonie te zijn, omdat het iets is waar een sporter jarenlang naar toe heeft gewerkt met bloed, zweet, tranen en afzien. Dan druk je hem niet zomaar eventjes wat bloemetjes in de handen en klaar, dan maak je er iets moois en bijzonders van. De sporter kan zich er dan misschien eventueel ook nog op kleden, zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies, en juist een beetje plechtigheid kan die bijzonderheid benadrukken. Niet zomaar een plat feestje, maar iets aparts, unieks. Groot feest vieren kan daarna nog. Een gouden combinatie die altijd werkt: na een plechtig moment om het bijzondere te benadrukken een groot feest, juist opgewekt door dat plechtige moment. knipoog_dicht.gif

(sorry, ben nu eenmaal erg gevoelig voor ceremonieel en liturgie, dus mij krijg je niet zo snel om daarin knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nesbitt viel me wat tegen. Had Gerritsen de gouden plak (natuurlijk) meer gegund! Maar zilver en brons is erg mooi!

Ik gun Margot Boer ook een medaille.. maar het mag niet zo zijn..


Samengevoegd:

Quote:

[...]

en tranen.
yes.gif
Het liefst zoveel mogelijk tranen...
party.gif

Gevoelige man! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze georgische rodelaar die door deze crash om het leven kwam is wel een domper: Met 140 km pu vloog hij uit de baan en knalde tegen die paal. Verschrikkelijk als je zo om het leven komt.

Ik snap niet dat men mensen in zulke onveilige omstandigheden de baan opstuurt cry.gif

(Bij deze crash kwam Nodar Koemaritasjvili om het leven!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan de andere kant: je hebt als sporter zelf ook een gezond stel hersenen gekregen. De baan is niet zo nieuw dat niet eerder bekend was dat dit een snelle en gevaarlijke baan was. Moet je dan alle risico's nemen?

Bij bepaalde sporten neem je weloverwogen het risico dat je een ernstige blessure oploopt, blijvend invalide raakt of overlijdt.

(auto en motorsport (Ayrton Senna), Shorttrack(schaatsen) (Monique Velzeboer), American Football, ijshockey, boksen....

Als je een veilige sport wil beoefenen, moet je gaan korfballen, bridgen, of tafeltennissen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nou, ik blijf het knap triest vinden
nosmile.gif

Ik niet. Het doet mij eerlijk gezegd niet zoveel. Als je deze sport beoefend, neem je een weloverwogen risico dat je verwondingen oploopt of overlijdt.

Het is natuurlijk voor zijn familie, vrienden collega's en overige betrokkenen wel een schok, maar hij is niet dodelijk verongelukt bij curling...

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Wel een schok...' Het is maar hoe je over iemands heengaan wilt denken nosmile.gif Kijk, van Steve Irwin (hoe schrijf je het) wisten we ook dattie vroeg of laat wel in een krokodillenmaag zou eindigen ofzo, maar dat maakt het er nog niet minder erg wanneer het daadwerkelijk ook gebeurd. Het feit blijft dat er iemand dood is gegaan en dat vind ik triest.

Ik vind het vreselijk voor die man, je werkt ergens je leven lang naartoe en dan kom je om. Triest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het ook vreselijk, nog zo jong! Ik probeer steeds te achterhalen op welk moment het mis ging. Het leek alsof hij hard van boven toen hij net uit die bochtkwam weer vannuit zijn positie naar rechts schoot(helemaal naar beneden) en door dit zigzag moment van de slee (of hoe noem je zo'n ding?) schoot. Alsof hij keihard van links naar rechts werd geschud, en toen werd gelanceert.

Uiteraard zal er onderzoek naar gedaan worden, maar helaas krijg men hem er niet mee terug. Erg triest!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap Emilio wel. Een overlijden blijft natuurlijk een spijtige zaak, maar er sterven elke dag zoveel mensen die ook jong waren, ook nog vanalles hadden willen en kunnen doen in hun leven, en die zelf geen enkele schuld gehad hebben aan hun dood. Persoonlijk merk ik dat het me dan toch minder doet als iemand er zelf voor kiest om zijn leven te richten op prestaties die gevaarlijk zijn en eigenlijk geen hoger doel dienen dan de prestatie zelf (bvb brandweermannen die grote risico's nemen om anderen te redden vind ik toch iets anders).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid