Dubito 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Nee, ik heet Maarten, en die naam is heidens, al zijn er natuurlijk bekende christenen met die naam, de heilige Sint Maarten. Het komt van het latijnse Martinus en dat komt weer van de oorlogsgod Mars. De naam betekent 'ik strijd' of 'strijder' Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 mijn naam is Hebreeuws voor lelie. maar ik ben hem wel eens (het origineel tenminste) in de bijbel tegen gekomen. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Dieudonnée is dus trouwes mn tweede naam.. ben er wel blij mee, maar ook wel blij dat t niet mn eerste is.. Link naar bericht Deel via andere websites
Computoon 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Ben vernoemd naar 4 heiligen: - mijn eerste naam (waar ook mijn roepnaam -het tweede deel van mijn nickname- van is afgeleid) naar een bekende heilige die in katholieke kring wel aangeroepen wordt als men voorwerpen verloren is. Hij is in 1231 in Padua overleden. Mijn opa van vaders kant was ook naar hem vernoemd, vandaar. - mijn tweede naam is die van de apostel op wie Jezus zijn Kerk bouwde. Mijn opa van moeders kant was ook naar hem genoemd. - mijn derde naam is die van een zeer bekende Italiaanse volksheilige die in 1904 is heiligverklaard door paus Piux X; - mijn vierde doopnaam is die van de moeder van Jezus, de moeder van God. Eens kijken hoever 'de protestanten' op Credible hiermee komen Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Antonius Petrus Gerardus Maria Link naar bericht Deel via andere websites
Computoon 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 20:32:10 schreef Asteraceae het volgende: Antonius Petrus Gerardus Maria Als je protestant bent, vind ik het knap geraden (met name de derde, de andere zijn gemakkelijker) Om parallel te lopen met de doopnaam van opa is 'Antonius' 'Antonie' geworden, maar het gaat uiteraard om dezelfde. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Ik ben protestant . De tweede en vierde wist ik (aduh) voor de eerste en derde is google my best friend . Al wist ik die eerste achteraf gezien wel Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Mijn naam is heidens Ave komt het vandaan: Luchtgeest, alve, alf Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 30 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2010 Ik heb zelfs mijn eigen kruis dankzij mijn naam. Ik was vroeger wel jaloers op doopnamen, ik wou als klein kind eigenlijk batman tussen mijn voor- en achternaam hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Niet iedereen die een internet-verbinding heeft hoeft te weten welke IRL-persoon achter de nick Think schuil gaat, maar ik ontdek wel tot mijn teleurstelling in de gelinkte voornaamwoordenbank dat een van mijn doopnamen 'Adrianus' niet verwijst naar de god Janus (zou een leuk heidens element zijn), maar naar een streek in Italië. De roepnaam van de opa aan wie ik die naam te danken heb was echter wel Janus - de God met de twee gezichten . Wel helemaal heidens: de naam van mijn andere opa is herleidbaar tot een germaanse naam "die ongeveer betekent `stralende geest' ". Had ik dat eerder geweten, was dat mijn nick op Credible geweest. Dan had iedereen tegen mij moeten zeggen "Stralende Geest" Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zaterdag 30 januari 2010 23:44:46 schreef Andere Jas het volgende: ik wou als klein kind eigenlijk batman tussen mijn voor- en achternaam hebben. Ik wou als kind van achteren 'Ruijs de Beerenbrouck' heten maar volgens mijn ouders behoorde dat niet tot de mogelijkheden. Mijn tweede naam is afkomstig van een heilige, geboren in de Elzas, die een dode tot leven heeft gewekt en ooit blind was. Daarom is zij patrones van de blinden. Ik denk alleen dat mijn ouders dat destijds niet geweten hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 ik heb 1 naam en die is niet eens bijbels Het betekent 'opperste van het huis', dacht ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Wijze raadgever Oh, en het groeistadium van organen. Niet geheel bijbels dus, tot op zekere hoogte Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Mijn naam komt van Elisabeth en dat betekent geloof ik iets als ik zweer bij God. Nu hebben mijn ouders me die naam gewoon gegeven omdat ze het mooi vinden klinken voor zo ver ik weet, maar goed. Ik heb maar 1 naam trouwens. Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 10:14:38 schreef Iriacynthe het volgende: Mijn naam komt van Elisabeth en dat betekent geloof ik iets als ik zweer bij God. Nu hebben mijn ouders me die naam gewoon gegeven omdat ze het mooi vinden klinken voor zo ver ik weet, maar goed. Ik heb maar 1 naam trouwens. Ik heb je naam nog even opgezocht: Elisabeth: Afgeleid van het Hebreeuwse 'Eliseba', met de betekenis: op God is mijn getuigenis. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Admod note: Topictitel verbeterd. Link naar bericht Deel via andere websites
Tirza 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 10:00:45 schreef Henriëtte het volgende: ik heb 1 naam en die is niet eens bijbels Het betekent 'opperste van het huis', dacht ik. O, mijn eerste voornaam betekent ook iets dergelijks. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Mijn eerste naam is afgeleid van een naam die ´Eer van God´ of ´Mijn God is mijn eer´ betekent. Tweede naam betekent ´Mijn God is mijn hulp´. En beide namen komen ook letterlijk voor in de (in het Nederlands) Bijbel. Link naar bericht Deel via andere websites
Yara 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Ehm... mijn naam staat geloof ik ook ergens in de Bijbel... Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 19:31:53 schreef -eva- het volgende: Ehm... mijn naam staat geloof ik ook ergens in de Bijbel... Ja waar was dat ook alweer Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 19:31:53 schreef -eva- het volgende: Ehm... mijn naam staat geloof ik ook ergens in de Bijbel... En, misschien net zo belangrijk, in een Pixar film ^^ Link naar bericht Deel via andere websites
Yara 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 19:33:45 schreef Ramòntezuma het volgende: [...] Ja waar was dat ook alweer ..... tsja... Quote: Op zondag 31 januari 2010 19:37:16 schreef Andere Jas het volgende: [...] En, misschien net zo belangrijk, in een Pixar film ^^ Misschien moeten we een apart topic oprichten...! Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Quote: Op zondag 31 januari 2010 19:31:53 schreef -eva- het volgende: Ehm... mijn naam staat geloof ik ook ergens in de Bijbel... Link naar bericht Deel via andere websites
Taam 1 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 ik ben een dadelpalm Link naar bericht Deel via andere websites
Jb 0 Geplaatst 31 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2010 Salaam aleykom, Neen, mijn naam is een naam van een heilige, afgebeeld op mijn avatar: San Jordi. Uiteraard is Ilyas de vertaling van Elia (vzmh), de profeet uit Koningen. Die heb ik zelf gekozen. Wa salaam, Ilyas Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten