Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nou, dan wens ik ze bij Brein veel succes. Aangezien ze blijkbaar alleen de platenmaatschappijen vertegenwoordigen zullen ze straks heel nederland moeten vervolgen met uitzondering van de orthiodox gereformeerden zonder tv en pc...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Om even terug te komen op mijn topic dat gesloten was. Die vriend van mij vond dat de desbetreffende industrien gigantische winsten maken. 50 E voor een game vindt hij te duur en 7 E voor een film ook. Zijn beste argument is dat doordat mensen muziek/films/games downloaden hierdoor beter kunnen weten wat het is en het dan ook sneller zullen kopen waardoor de makers alsnog hun gelden binnen krijgen....Wat denken jullie hiervan?

gr. mackie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft games ben ik het met hem eens. Zoals al eens eerder is besproken op dit forum, zijn gewoon lang niet alle games even leuk. Dan wil je geen game kopen voor 50 euro als de kans dat je hem leuk vind toch klein is. Ik download dan ook vaak een game om uit te proberen. Aangezien ik 99% toch niet leuk vind (of niet lekker speelt op mijn laptop, of mijn laptop kan hem überhaupt niet aan) gaatie er met een rotvaart weer vanaf. 7 euro voor een film vind ik wel kunnen trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Om even terug te komen op mijn topic dat gesloten was. Die vriend van mij vond dat de desbetreffende industrien gigantische winsten maken.

De AH maakt ook winst. Moet ik daar dan ook maar proletarisch gaan winkelen?

Quote:
50 E voor een game vindt hij te duur en 7 E voor een film ook.

Dan koop je het toch gewoon niet? Als je naar een antiquariaat of rommelmarkt gaat, kun je voor een habbekrats mooie boeken kopen, waarmee je ook prima je tijd doorkomt.

Quote:
Zijn beste argument is dat doordat mensen muziek/films/games downloaden hierdoor beter kunnen weten wat het is en het dan ook sneller zullen kopen waardoor de makers alsnog hun gelden binnen krijgen....

Dat is inderdaad zijn beste argument, omdat die andere twee zo afschuwelijk slecht zijn. Maar daar wordt het nog niet een enorm goed argument door. De meeste mensen kopen helemaal niks als ze het al illegaal gedownload en geïnstalleerd cq. gebrand hebben. Sommigen zullen dit inderdaad alsnog wel doen. En er zullen kleine artiesten en labels zijn die daar bijv. door een hype op youtube of in een downloadcommunity wél bij varen. Maar de meeste hebben er juist nadeel van, aangezien er minder gekocht wordt dan zonder al dat gedownload het geval zou zijn.

Quote:
Wat denken jullie hiervan?

Dat die vriend van je mooi recht weet te praten wat krom is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En de AH maakt daarbij net zo goed gebruik van slimme marketingtruukjes en manipulaties om je geld uit de zak te kloppen, of alleen al om veel over jou te weten te komen. Elk commercieel bedrijf doet dat, daar hebben ze speciale bureau's met deskundigen voor. Die daarvoor weer speciaal opgeleid zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat betreft games ben ik het met hem eens. Zoals al eens eerder is besproken op dit forum, zijn gewoon lang niet alle games even leuk. Dan wil je geen game kopen voor 50 euro als de kans dat je hem leuk vind toch klein is. Ik download dan ook vaak een game om uit te proberen. Aangezien ik 99% toch niet leuk vind (of niet lekker speelt op mijn laptop, of mijn laptop kan hem überhaupt niet aan) gaatie er met een rotvaart weer vanaf. 7 euro voor een film vind ik wel kunnen trouwens.

Hebben de meeste games geen demo-versies op de site van de fabrikant? Ik weet het niet zeker, ik speel nooit games (lees liever een boek knipoog_dicht.gif), maar ik heb 'mediapastor' Roderick Vonhögen, zelf een fervent gamer, hier toch wel regelmatig over horen spreken. Hij downloadt nooit iets illegaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Elk commercieel bedrijf doet dat, daar hebben ze speciale bureau's met deskundigen voor. Die daarvoor weer speciaal opgeleid zijn.

Haha, ik heb vandaag een makelaar daarover horen praten, en het klopt als een bus devil.gif Mja, huizen stelen gaat al helemaal niet zo makkelijk, dus ... clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

* RobertF is daarin ook grotendeels opgeleid. Nou ja, een paar jaar geleden dan. Marketing en communicatie is echt een vak apart en als je er goed in bent, kun je er veel consumenten mee laten doen wat jij wilt, terwijl zij echt denken zelf keuzes te maken en geheel vrij en onafhankelijk daarin te zijn. Ja, kinders, wij leven in een leuke wereld. clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn moeder heeft eergisteren 50 km gereden om een bankstel te kopen in Verweggistan, omdat die winkel constant in het plaatselijke suffertje van haar eigen woonplaats adverteerde ... OK, ze heeft er nu een mooie bank voor weinig besteld, maar ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken, dat ze dat binnen 10 km van huis óók had moeten kunnen vinden! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn moeder heeft eergisteren 50 km gereden om een bankstel te kopen in Verweggistan, omdat die winkel constant in het plaatselijke suffertje van haar eigen woonplaats adverteerde ... OK, ze heeft er nu een mooie bank voor weinig besteld, maar ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken, dat ze dat binnen 10 km van huis óók had moeten kunnen vinden!
knipoog_dicht.gif

En dat heeft te maken met downloaden want? Of mis ik een geniale filosofische metafoor met essentiele levensvragen? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En dat heeft te maken met downloaden want? Of mis ik een geniale filosofische metafoor met essentiele levensvragen?
widegrin.gif

Nee, je mist een stap, da's alles. Lees ff de posts die ervoor staan (o.a. van Robert) en je snapt waarom ik dit schreef. Enfin, aangezien ons ma die bank niet kosteloos heeft 'gedownload' uit die winkel, is het offtopic, en gaan we nu weer over neerladen praten knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is inderdaad zijn beste argument, omdat die andere twee zo afschuwelijk slecht zijn. Maar daar wordt het nog niet een enorm goed argument door. De meeste mensen kopen helemaal niks als ze het al illegaal gedownload en geïnstalleerd cq. gebrand hebben. Sommigen zullen dit inderdaad alsnog wel doen. En er zullen kleine artiesten en labels zijn die daar bijv. door een hype op youtube of in een downloadcommunity wél bij varen. Maar de meeste hebben er juist nadeel van, aangezien er minder gekocht wordt dan zonder al dat gedownload het geval zou zijn.

Het is bewezen en in de kranten geweest dat downloaders meer muziek en games kopen dan niet-downloaders, dus het is weldegelijk een goed argument van hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik download regelmatig films. Een aantal observaties:

A. Als ALLE films gratis beschikbaar zijn OVERAL, dan is het 'hebben' niet meer speciaal of waardevol.

B. Een mens heeft maar een beperkte behoefte / tijd om films te kijken.

C. (uit A) Er is geen reden om films op mijn harde schijf te bewaren (immers toch altijd beschikbaar)

D. (uit B en C) Ik kan niet alles kijken, en heb ook al de leeftijd bereikt dat ik 'the classics' zo'n beetje wel gezien heb.

E. (uit A t/m D) Derhalve is de praktijk zo: Ik zap af en toe eens langs een leuke film op tv (die ik meestal al gezien heb), kijk 20 minuten tot de eerstvolgende reclame, erger me aan genoemde reclame, start bittorrent, zet koffie en laat de hond* uit, en kijk de film verder vanaf pc (eventueel op diezelfde tv die ook pcbeelden kan tonen) en flikker de film weer van mijn hd.

PS * Ik heb geen hond, maar bij wijze van spreken, vul activiteit in die ongeveer zo lang duurt

PS2 met overal bedoel ik ook OVERAL, tegenwoordig is het al zover dat je met je mobieltje aan je laptop in de middle of nowhere kunt internetten , en met HSPDA gaat dat ook nog verrekt snel, en straks krijgen we g4 mobiel netwerk, dan gaat het net zo snel als thuis.

Bij oma en opa heb ik laatst 800 MB via mijn mobiel gedownload omdat ze geen internet hebben (83 en 90 jaar) en ik zo toch wat familie films kon laten zien die ik vergeten was.

F Maar die arme Steven Spielberg dan, en Cameron Diaz? Die moeten toch ook eten? Correct en daarom ga ik ook nog graag naar de bioscoop. Vooral als Cameron Diaz inderdaad meespeelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@ Dubito: dat lijkt me een heel gezonde manier van ermee omgaan
smile.gif

Maar het gaat niet op voor muziek. Ik luister nooit radio en denk dan: " Ach wat een leuk nummer, maar jammer van die irritante Edwin Evers die er doorheen loopt te brullen, laat ik nu dat muziekje maar eens gaan downloaden, luisteren en weer verwijderen.

Nee bij muziek is het wél waardevol om een grote verzameling te bewaren , want muziek is veel meer dan film een herhaling. Een film is een verhaal, muziek is emotie. Grijs gedraaid is een uitdrukking en stamt uit de LP tijd , waarin de zwarte vinyl plaat daadwerkelijk grijs werd door het vele afspelen. (slijtage)

MP3tjes bewaar je (ik) dus wel. En niet zo'n beetje (hier) Persoonlijk heb ik daar geen bezwaren tegen, maar ik vind de argumenten er tegen hier beter dan bv bij die films.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hebben de meeste games geen demo-versies op de site van de fabrikant? Ik weet het niet zeker, ik speel nooit games (lees liever een boek
knipoog_dicht.gif
), maar ik heb 'mediapastor'
, zelf een fervent gamer, hier toch wel regelmatig over horen spreken. Hij downloadt nooit iets illegaal.

In een demo kan men laten zien wat men wil laten zien. Argwaan ten top, maar helaas gebeurt het wel eens dat de demo leuk was, het spel zelf niet. Behalve het demo level.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

In een demo kan men laten zien wat men wil laten zien. Argwaan ten top, maar helaas gebeurt het wel eens dat de demo leuk was, het spel zelf niet. Behalve het demo level.

Maar dat zie je dan toch gelijk als je ff wat recensies opzoekt op internet? Dat doe ik standaard voor elk product dat veel kost.


Samengevoegd:

Quote:

MP3tjes bewaar je (ik) dus wel. En niet zo'n beetje (hier) Persoonlijk heb ik daar geen bezwaren tegen, maar ik vind de argumenten er tegen hier beter dan bv bij die films.

Daar deel ik je opvattingen dan weer niet in smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

ik download best redelijk wat.

Maar heb wel dat ik mijn favoriete cds wil kopen.

De laatste paar jaar koop ik ook steeds meer cds.

Downloaden vind ik geen punt, maar zelf voel ik me er niet helemaal lekker bij als ik alles zo gratis binnen zou kunnen halen. Voel me eigenlijk beetje verplicht ook naar die bands toe dat ik toch ook wat cds van ze haal.

Daarnaast is de scene die ik luister al niet zo heel breed en kunnen ze het wel goed gebruiken.

Zo heb ik pas geleden de nieuwe Slechtvalk en nieuwe As i lay dying cd gedownload. As i Lay Dying heb ik alle 4 de cds van en dat laatste album van Slechtvalk dacht ik maar een ding over die wil ik hebben, zo gruwelijk gaaf.

Dus om nog even terug te komen, ik voel me toch ook wel verplicht wat aan te schaffen. En daarnaast vind ik het wel mooi om ook de songteksten uit een boekje te kunnen lezen of een mooie artwork op de cd heeft wel iets heel gaafs

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Leuk nieuwtje over Brein

Wanneer gaan die lui nou is snappen dat ze niet boven de wet staan, dat piraterij aanpakken op deze manier niet effectief is, en dat ze zichzelf best hypocriet opstellen.

Ze hebben een punt. Ik vind namelijk ook dat als je iets goed vind, je het ook moet kopen. Maar Brein brengt het zo gruwelijk lomp.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid