Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik kan het mis hebben, want ik heb me er niet al te veel in verdiept, maar volgens mij zijn regiovrije spelers nou niet de spelers met de meeste kwaliteit. Ik heb nu een surroundsysteem dat tegelijk mijn cd-speler is en ik weet niet of zoiets ook regiovrij te kopen valt. Ik ben wel eens op zoek gegaan naar hoe ik hem regiovrij moet maken, maar niets gevonden. En dan nog zit ik met het probleem dat sommige films niet eens met Engelse ondertiteling worden uitgebracht. Eén van mijn favoriete films, Tenshi no Tamago, bijvoorbeeld kan wel op DVD gekocht worden met ondertiteling, maar die versie is een bootleg, waarbij men een fansubvertaling heeft gebruikt. Dan download ik liever gewoon de fansubversie zelf, want als ik dan toch geld moet betalen, zeker niet aan mensen die bootlegs maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt, maar inmiddels heb ik al een kabeltje lopen tussen PC en cinema-set. Overigens voornamelijk om gedownload spul op mijn tv te kijken, maar ach.

Blijft wel dat de entertainment-industrie zelf de consument regio-codes heeft opgelegd en dat ik daarom eigenlijk ook niet zoveel zin heb om er veel moeite voor te doen, zoals extra apparatuur kopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Even voor de duidelijkheid:

Ik probeer het niet goed te praten, dat downloaden. De laatste tijd koop ik steeds meer.

Alleen als ze aan bovenstaande punten nu eens wat gingen doen, in plaats van elke burger die een MP3'tje download een crimineel maken, dan wordt iedereen een stuk blijer.

Je mag het ook niet eens goedpraten, goedkeuren, promoten en/of aanmoedigen, want dat is heel erg anti-faq. (downloaden zonder er voor te betalen...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je mag het ook niet eens goedpraten, goedkeuren, promoten en/of aanmoedigen, want dat is heel erg anti-faq. (downloaden zonder er voor te betalen...)

Ik denk dat goedpraten iets anders is als goedkeuren.

De redenen die ik boven aangeef, zijn voor velen erg gegronde redenen om te downloaden, en ik geef ze geen ongelijk. Gaf ik dat wel, zou ik hypocriet zijn, en zou ik liegen.

Ik geef echter geen tips waar men kan downloaden, en hoe, etc.

Dus zo heel erg anti-faq is het niet.

En downloaden zonder er voor te betalen is absoluut niet per definitie illegaal.

* Iets met klepel en klok

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Nog steeds in gang.

Ik kijk nu Ong-Bak, en word gek van die anti piraterij dingen. Ik heb notabene de DVD gekocht, en word me gewaarschuwd dat ik geen gedwonloade dingen mag downloaden!

Ze slaan volledig de plank mis. Ipv dat ze gaan zeiken over Uploaden, hebben ze het over downloaden..

Sorry hoor..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nog steeds in gang.

Ik kijk nu Ong-Bak, en word gek van die anti piraterij dingen. Ik heb notabene de DVD gekocht, en word me gewaarschuwd dat ik geen gedwonloade dingen mag downloaden!

Ze slaan volledig de plank mis. Ipv dat ze gaan zeiken over Uploaden, hebben ze het over downloaden..

Sorry hoor..

Precies. Ze kunnen beter het uploaden aanpakken. Dan heb je namelijk ook de downloaders erbij. Als je alleen de downloaders aanpakt zullen er altijd wel nieuwe manieren zijn om te downloaden aangezien de uploaders gewoon door kunnen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Precies. Ze kunnen beter het uploaden aanpakken. Dan heb je namelijk ook de downloaders erbij. Als je alleen de downloaders aanpakt zullen er altijd wel nieuwe manieren zijn om te downloaden aangezien de uploaders gewoon door kunnen gaan.

Het gaat mij er vooral om dat ze de mensen waarschuwen en 'bedreigen'(even geen beter woord voor) dat ze niet mogen downloaden, en dat dat stelen is. Terwijl je die DVD notabene gekocht hebt!

Ik bedoel, zeg dan dat je niet wil dat je het upload ofzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Precies. Ze kunnen beter het uploaden aanpakken. Dan heb je namelijk ook de downloaders erbij. Als je alleen de downloaders aanpakt zullen er altijd wel nieuwe manieren zijn om te downloaden aangezien de uploaders gewoon door kunnen gaan.

In veel landen is ook het uploaden van bescherm werk verboden, maar heeft dat geen enkele invloed op de hoeveelheid auteursrechterlijk beschermd werk die illegaal verspreid word.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

HOOFDDORP - Volgens World of Warcraft-ontwikkelaar Blizzard hebben DRM-kopieerbeveiligingen geen toekomst. Dit zegt Blizzard-oprichter Frank Pearce in een interview met Videogamer.

In plaats van geld steken in kopieerbeveiliging, kunnen ontwikkelaars volgens Pearce er beter voor zorgen dat consumenten genoeg reden hebben om hun spel legaal te willen spelen.

"Als wij ons werk goed gedaan hebben en Battle.net op een geweldige manier hebben geïmplementeerd, dan willen mensen verbonden zijn terwijl ze de singleplayer spelen zodat ze in contact blijven staan met hun vrienden en hun achievements verdienen op Battle.net."

Blizzard's aankomende game StarCraft II: Wings of Liberty moet eenmalig online geactiveerd worden via Battle.net en kan vanaf dat moment gespeeld worden zonder uitgebreide kopieerbeveiliging.

Pearce denkt dat de strijd tegen illegaal gamen verloren zal worden als ontwikkelaars zich blijven richten op kopieerbeveiliging. "Het aantal mensen dat de technologie wil omzeilen, omdat ze de game illegaal willen verkrijgen of omdat ze nieuwsgierig zijn, is altijd groter dan onze ontwikkelteams."

Radicale stappen

Afgelopen jaren hebben veel ontwikkelaars steeds radicalere stappen genomen, om te voorkomen dat hun game illegaal gedownload kan worden.

Zo moeten spelers van de PC-versie van Assassin's Creed 2 een permanente internetverbinding hebben tijdens het spelen van de game. Dit leidde in het eerste weekend dat de game beschikbaar was tot overbelaste DRM-servers, waardoor ook legale versies niet werkten.

Een veelgehoorde kritiek op dit soort DRM-maatregelen is dat ze vooral lastig zijn voor spelers die het spel in de winkel kopen. Dit terwijl er vaak na verloop van tijd alsnog illegale versies verschijnen waar dit soort maatregelen uitgehaald zijn.

----------------

Mijn hemel. Ein-de-lijk iemand die het eens snapt!

Pas ook al dat Neelie Kroes zei dat er betere alternatieven moet komen voor downloaden.. Geweldig, toch nog een paar mensen die fatsoenlijk kunnen nadenken, ondanks al dat stom, nutteloos, en stom gewaffel van Brein.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat al een beetje de goede kant op: Ik koop al jaren slechts games met een abbonnement, online play, en af en toe een game via een kanaal als steam, voor euro.png5-10 een prima game voor een prima bedrag.

Daarnaast download ik ook wel eens wat, maar niet echt nieuwe titels*

* kantekening: dit komt vooral door het feit dat ik niet meer de leeftijd heb dat ik zo geboeid wordt door computergames als scholier of student. En niet omdat ik nu ineens principieel tegen downloaden ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ziggo hoeft de doorgifte van The Pirate Bay niet te staken. Dat heeft de rechtbank in Den Haag geoordeeld. Stichting Brein eiste in een kort geding dat Ziggo de populaire torrentsite zou blokkeren, maar de rechter oordeelde anders.

Volgens de rechter kan de site van The Pirate Bay niet voor alle Ziggo-abonnees worden afgesloten als Brein alleen heeft kunnen bewijzen dat een deel van de Ziggo-abonnees zich schuldig maakt aan auteursrechtenschending. Een 'dergelijke, verstrekkende vordering' is volgens de rechter 'eenvoudigweg niet toewijsbaar'.

Brein voerde in zijn verweer aan dat uit een steekproef met vier recente films bleek dat van de 325 gecontroleerde Nederlandse ip-adressen 27 procent tot de range van Ziggo behoort. De rechter constateert echter dat Brein de vermeende inbreuk door abonnees van Ziggo slechts 'summierlijk aan de orde' heeft gesteld. Hoewel Brein verwijst naar het feit dat Ziggo de grootste kabelaar is en hoge downloadsnelheden biedt, is dit volgens de rechter 'ten enenmale onvoldoende' om inbreuk door de abonnees van Ziggo te kunnen vaststellen.

Brein moet de proceskosten betalen, waaronder de 45.000 euro die Ziggo heeft uitgegeven voor zijn verdediging. Stichting Brein en Ziggo waren nog niet beschikbaar voor commentaar.

De uitspraak is een tegenslag voor Stichting Brein, die hoopte een einde te kunnen maken aan de doorgifte van The Pirate Bay aan Ziggo-gebruikers. Stichting Brein, die strijdt tegen inbreuken op het auteursrecht, eiste in het kort geding dat Ziggo de doorgifte van The Pirate Bay zou staken. Die torrentsite is in Nederland schuldig bevonden aan inbreuken op het auteursrecht en moest van de rechter zijn activiteiten in Nederland beëindigen. Dat komt in de praktijk neer op het weren van Nederlandse bezoekers.

Afgelopen week bevestigde de rechter in een bodemprocedure nog een eerder schuldig-vonnis in een kort geding. Dat The Pirate Bay geen gehoor gaf aan het oordeel van de rechter en geen Nederlanders weert, was Stichting Brein een doorn in het oog.

Brein startte daarop een kort geding en een bodemprocedure, om provider Ziggo te dwingen The Pirate Bay af te sluiten. Het kort geding, waarin nu dus een uitspraak is, is bedoeld om snel een beslissing te krijgen. Het vonnis van de rechter in dit kort geding is tijdelijk, totdat de rechtbank in de bodemprocedure een uitspraak doet. In de bodemprocedure wordt de zaak, anders dan in het kort geding, in detail behandeld. Het kort geding is vooral een afweging van belangen.

Xs4all heeft zich bij het kort geding gevoegd om Ziggo bij te staan, maar de uitspraak heeft geen gevolgen voor Xs4all. Dat zegt woordvoerder Niels Huijbregts. Xs4all is wel door Stichting Brein gedagvaard in de bodemprocedure. De uitspraak in die bodemprocedure heeft dus wel gevolgen voor Xs4all. Oordeelt de rechter in het voordeel van Brein, dan moet ook Xs4all de servers van The Pirate Bay blokkeren.

Niels Huijbregts van Xs4all zegt 'heel blij' te zijn met de uitspraak. De provider voegde zich in het kort geding. "Het is nog een voorlopige uitspraak, maar we voelen ons erkend in onze positie", aldus de woordvoerder.

Bron: link

big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

HOOFDDORP - Volgens World of Warcraft-ontwikkelaar Blizzard hebben DRM-kopieerbeveiligingen geen toekomst. Dit zegt Blizzard-oprichter Frank Pearce in een interview met Videogamer.

In plaats van geld steken in kopieerbeveiliging, kunnen ontwikkelaars volgens Pearce er beter voor zorgen dat consumenten genoeg reden hebben om hun spel legaal te willen spelen.

Hear! Hear!

Quote:
"Als wij ons werk goed gedaan hebben en Battle.net op een geweldige manier hebben geïmplementeerd, dan willen mensen verbonden zijn terwijl ze de singleplayer spelen zodat ze in contact blijven staan met hun vrienden en hun achievements verdienen op Battle.net."

worshippy.gif Blizzard worshippy.gif

Quote:
Blizzard's aankomende game StarCraft II: Wings of Liberty moet eenmalig online geactiveerd worden via Battle.net en kan vanaf dat moment gespeeld worden zonder uitgebreide kopieerbeveiliging.

niet toevallig een spel dat ik blind zal aanschaffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Stichting Brein is bezig met een Hopeloze Missie. Het lukt ze nooit op die manier.

Klopt wat je ziet is dat ze een niet meer werkend Business model in leven proberen te houden. Ze moet zich meer richten op de nieuwe media, zoals ook de video industrie dat gedaan heeft. Daarnaast vertegenwoordigd BREIN niet de enterainment industrie, maar een klein deel, namelijk de platenmaatschappijen. De muziekindustrie doet het namelijk prima en de bron van inkomsten voor artiesten is niet meer de platen verkoop, maar de concerten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Achterlijke idioten, daar bij BREIN.
not_happy.gif

Volgens mij niet smile.gif

In die zin hebben ze ook gelijk, en leveren ze goed werk naar platenmaatschappijen en\of artiesten.

Je kan alleen wel wat zeggen over hun werkwijze. Het liefst sluiten ze alles af, en lukt het bij de eén niet, dan doen ze het wel bij de ander.

Zoals een paar berichten hierboven zorgt Blizzard er gewoon voor dat het waard is om wat te kopen, en volgens mij is dat ook de juiste instelling. Beveiliging wordt toch wel gekraakt.

Al met al zijn er een paar dingen die het probleem m.i. zouden kunnen verminderen:

Prijzen naar beneden

Zorgen dat je er wat bij doet wat het waard maakt om te kopen, wat niet downloadbaar is.

En zolang Brein alleen sancties wil uitdelen, en niet oplossingsgericht gaat denken, lopen ze wmb achter de feiten aan smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

En jawel:

Hoewel het vervolgen van gebruikers niet de voorkeur heeft van Brein, sluit de stichting niet uit dat het individuele abonnees van onder andere Ziggo en Xs4all zal aanpakken. Dit zei Brein-directeur Tim Kuik in reactie op de verloren rechtszaak.

Stichting Brein verloor maandag een kort geding tegen Ziggo. De stichting hoopte Ziggo te kunnen dwingen om de doorgifte van torrentsite The Pirate Bay aan zijn abonnees te staken, maar kreeg van de rechter geen gelijk. Brein zag in een blokkade door providers een 'laatste strohalm', omdat de in Nederland verboden torrentsite Nederlandse bezoekers zelf niet weert.

Directeur Tim Kuik van Stichting Brein zegt dat het vervolgen van downloaders niet zijn voorkeur heeft. "Maar wij zullen handhaven tegen illegaal gebruik", aldus Kuik tegenover Tweakers.net. "Als de rechter vindt dat dat door het vervolgen van gebruikers moet, dan sluiten we niet uit dat we dat dan zullen gaan doen."

De Brein-directeur denkt echter dat de redenatie van de rechter, die stelt dat het te verstrekkend zou zijn om de toegang tot de site te blokkeren, niet klopt. "Dat zal volgens ons door een hogere rechter worden rechtgezet", verwacht Kuik.

Overigens heeft Brein in het verleden een rechtszaak verloren over het verstrekken van naw-gegevens door isp's. De stichting vorderde de gegevens van abonnees die 'illegale bestanden' zouden hebben uitgewisseld via peer-to-peer. De auteursrechtwaakhond kon destijds onvoldoende bewijzen dat de ip-adressen die het had verzameld daadwerkelijk toebehoorden aan gebruikers die auteursrechteninbreuk zouden hebben gepleegd. Bovendien zou ook niet zijn bewezen dat de gebruikers inbreuk zouden hebben gemaakt op de rechten van auteursrechthouders die bij Brein zijn aangesloten.

Brein zei eerder zelf niet achter individuele auteursrechtenschenders aan te willen gaan, en wilde juist daarom een blokkade van de torrentsite. Volgens de rechter is dat echter een afweging van Brein zelf. "Brein zou onder omstandigheden de naw-gegevens van de betreffende abonnee kunnen opvragen", luidt het vonnis. Tijdens de rechtszaak zou Ziggo hebben aangegeven daar 'in beginsel' toe bereid te zijn, al staat de isp niet direct te springen om naw-gegevens van zijn klanten af te geven.

"In eerste instantie werken we daar niet aan mee", zegt woordvoerder Erik van Doeselaar. "Er zijn echter situaties waar uit jurisprudentie blijkt dat je daar toch aan mee zal moeten werken." Hoewel Van Doeselaar aanvankelijk stelt dat Ziggo 'in beginsel' niet zal meewerken aan het verstrekken van naw-gegevens, geeft hij even later toe dat de provider tijdens de rechtszitting heeft gezegd van wel. Bovendien stelt de zegsman 'vervolging van individuele abonnees 'juridisch gezien een betere, meer houdbare weg' te vinden dan het blokkeren van websites.

Ook Xs4all zegt 'onder heel veel voorbehoud' mee te zullen werken aan het verstrekken van naw-gegevens. "We doen het liever niet", stelt woordvoerder Niels Huijbregts. "We vinden het beter om de partijen met elkaar in contact te brengen. Maar als uit eerdere zaken blijkt dat naw-gegevens moet worden verstrekt, heeft het geen zin om daar opnieuw een rechtszaak over te voeren."

In dat geval zou de isp naw-gegevens overhandigen. "We willen onze abonnees graag beschermen, maar dat betekent niet dat ze alles mogen doen", aldus Huijbregts. Xs4all is net als Ziggo gedaagd in een bodemprocedure over het blokkeren van The Pirate Bay, die volgt op het kort geding. In een bodemprocedure wordt een zaak tot in detail behandeld, in tegenstelling tot bij een kort geding.

Bron: link

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid