Spring naar bijdragen

Je favoriete complottheorieën


Aanbevolen berichten

Het topic over complottheoriën widegrin.gif

Welke vindt je de grootste onzin, welke geloof je misschien nog wel?

En wat is je favo? knipoog_dicht.gif

- 9/11 georganiseerd door de regering van de USA

- Pim Fortuyn uit de weg geruimd door de inlichtingendienst

- Maanlanding in scene gezet in TV-studio

- De \"Mannen met witte pakken\" bij de Nederlandse Bijlmerramp zouden agenten van de Israëlische geheime dienst Mossad zijn geweest

- •De Rooms-katholieke Kerk houdt documenten verborgen die bewijzen dat Jezus geen goddelijkheid claimde of dat hij en Maria Magdalena getrouwd waren en nakomelingen hadden.

- De (meestal Amerikaanse) regering zit achter de ufo's die geheime militaire toestellen zijn. De technologie hiervoor zou aanvankelijk vanuit het verslagen Nazi-Duitsland buitgemaakt zijn Een variant hierop is dat de regering een deal heeft gesloten met 'aliens': in ruil voor geavanceerde buitenaardse techniek mogen aliens mensen ontvoeren en gebruiken voor hun duistere doeleinden.

- Theorieën over de moord op president Kennedy: President Kennedy is vermoord door de maffia, KGB, CIA, etc.

- Het Britse Koningshuis/de secret service zit achter het auto-ongeluk van prinses Diana

- Marilyn Monroe zou vermoord zijn in opdracht van de Amerikaanse regering

- Vliegtuigen verspreiden om onduidelijke redenen, zoals beïnvloeding van het weer, zogenaamde chemtrails

- Paul McCartney zou in 1966 zijn omgekomen en vervangen zijn door een dubbelganger

- Ohja en 2pac, Elvis en MJ zijn niet dood, dat was slechts in scene gezet

- 300 jaar geschiedenis kwijt, om wat voor reden dan ook

Enzovoorts!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 80
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Nou, je hebt op zich de meesten wel verzameld, dus ik zal dit lijstje eens afwerken.

Quote:
- 9/11 georganiseerd door de regering van de USA

Geloof ik. De regering Bush heeft wel meer vreemde dingen gedaan, het plotselinge aftreden van mensen uit deze regering bevestigen dit gevoel voor mij alleen nog maar meer. En wat is een betere manier om macht te krijgen/behouden dan door angst?

Quote:

- Pim Fortuyn uit de weg geruimd door de inlichtingendienst

Heb ik me nog nooit zo mee bezig gehouden maar nu ik er zo over nadenk; Fortuyn was natuurlijk een groot gevaar voor de gevestigde partijen, zoals het toch al misdadige CDA..

Quote:

- Maanlanding in scene gezet in TV-studio

Ook hier zou ik niet van opkijken. Het was een strijd tussen Amerika en Rusland en die waren toch al niet echt vriendjes, dus iemand moest toch de eerste zijn.. En Amerikanen vertrouw ik toch al niet zo.

Quote:

- De \"Mannen met witte pakken\" bij de Nederlandse Bijlmerramp zouden agenten van de Israëlische geheime dienst Mossad zijn geweest

Deze is inmiddels achterhaald. En ook al was dat zo, dan nog vind ik het niet zo heel spannend.

Quote:

- •De Rooms-katholieke Kerk houdt documenten verborgen die bewijzen dat Jezus geen goddelijkheid claimde of dat hij en Maria Magdalena getrouwd waren en nakomelingen hadden.

Zou zomaar kunnen maar het interesseert me eigenlijk niet zo heel veel of Jezus getrouwd was of niet. Als dit wel zo was dan geeft dat voor mij alleen maar meerwaarde aan 'het huwelijk'.

Quote:

- De (meestal Amerikaanse) regering zit achter de ufo's die geheime militaire toestellen zijn. De technologie hiervoor zou aanvankelijk vanuit het verslagen Nazi-Duitsland buitgemaakt zijn Een variant hierop is dat de regering een deal heeft gesloten met 'aliens': in ruil voor geavanceerde buitenaardse techniek mogen aliens mensen ontvoeren en gebruiken voor hun duistere doeleinden.

Deze ken ik niet. Maar wederom: Bij Amerikanen verbaast me niets..

Quote:

- Theorieën over de moord op president Kennedy: President Kennedy is vermoord door de maffia, KGB, CIA, etc.

eeehm...

Quote:

- Het Britse Koningshuis/de secret service zit achter het auto-ongeluk van prinses Diana

Nou ja, Engelsen en Amerikanen schelen elkaar niet zo veel.. Ook hier zou ik niet van opkijken en het is allemaal wel heel toevallig en kwam het koningshuis wel makkelijk uit als Diana er niet meer zou zijn.

Quote:

- Marilyn Monroe zou vermoord zijn in opdracht van de Amerikaanse regering

Oh?

Quote:

- Vliegtuigen verspreiden om onduidelijke redenen, zoals beïnvloeding van het weer, zogenaamde chemtrails

Ik weet het nog niet.. Moet me er nog in verdiepen. Het weer lijkt me echter vrij moeilijk te beinvloeden maar een paar ziektes in de wereld helpen is natuurlijk wel makkelijk voor de regering. Op die manier kun je weer een paar miljoen vaccins aanschaffen en dit dubbel doorberekenen aan het volk, hetgeen weer goed is voor de schatkist en de bonussen.

Quote:

- Paul McCartney zou in 1966 zijn omgekomen en vervangen zijn door een dubbelganger

Heb ik lang geloofd... Nu zie ik het meer als publiceits-stunt. Maar de 'Paul is dead' hoax is wel spannend en maakt de muziek van de Beatles leuker..

Quote:

- Ohja en 2pac, Elvis en MJ zijn niet dood, dat was slechts in scene gezet

Nee, die zijn wel dood. Hoewel... MJ's dood was commercieel gezien natuurlijk wel makkelijk. En wederom: Amerikanen........

Quote:

- 300 jaar geschiedenis kwijt, om wat voor reden dan ook

Ik moet nog even bijlezen widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geloof ik. De regering Bush heeft wel meer vreemde dingen gedaan, het plotselinge aftreden van mensen uit deze regering bevestigen dit gevoel voor mij alleen nog maar meer. En wat is een betere manier om macht te krijgen/behouden dan door angst?

Op zich een punt... en het zou me niks verbazen... Sommige mensen zijn tot veel in staat. Maar aan de andere kant denk ik: Zou een mens tot zoiets in staat zijn?? Je eigen volk? Voor zo'n reden?

Quote:
Heb ik me nog nooit zo mee bezig gehouden maar nu ik er zo over nadenk; Fortuyn was natuurlijk een groot gevaar voor de gevestigde partijen, zoals het toch al misdadige CDA..

Misdadig CDA?

Quote:
Ook hier zou ik niet van opkijken. Het was een strijd tussen Amerika en Rusland en die waren toch al niet echt vriendjes, dus iemand moest toch de eerste zijn.. En Amerikanen vertrouw ik toch al niet zo.

Deze geloof ik nog het meest. Die strijd tussen Rusland en Amerika was best heftig en dit was de makkelijkste manier om te winnen. Maargoed, we zullen het waarschijnlijk nooit weten

Quote:
Ik weet het nog niet.. Moet me er nog in verdiepen. Het weer lijkt me echter vrij moeilijk te beinvloeden maar een paar ziektes in de wereld helpen is natuurlijk wel makkelijk voor de regering. Op die manier kun je weer een paar miljoen vaccins aanschaffen en dit dubbel doorberekenen aan het volk, hetgeen weer goed is voor de schatkist en de bonussen.

Dat ziektes de wereld in helpen had ik er nog niet eens bijgezet... maar het is hetzelfde idee. En het zal me niks verbazen...

Aan de andere kant spreekt weer de menselijke 'ik' die zegt: Zouden personen daar echt toe in staat zijn?

Waarschijnlijk wel realiseer ik mezelf dan... En ziektes de wereld in helpen om zo de sterk groeiende bevolking tegen te gaan? Of inderdaad om geld te verdienen aan vaccins etc.?

Quote:
Nee, die zijn wel dood. Hoewel... MJ's dood was commercieel gezien natuurlijk wel makkelijk. En wederom: Amerikanen........

Ook best geloofwaardig hoor... Kist van MJ was gesloten toch? Die van Elvis ook... Alleen de naasten zouden zijn lichaam gezien hebben... als die het spel meespelen, is het makkelijk opgezet.

2pac heeft dood op straat gelegen waar veel mensen hem gezien hebben, dus dat geloof ik wel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zich een punt... en het zou me niks verbazen... Sommige mensen zijn tot veel in staat. Maar aan de andere kant denk ik: Zou een mens tot zoiets in staat zijn?? Je eigen volk? Voor zo'n reden?

Voor macht en geld zijn bepaalde mensen tot alles in staat.

Quote:

Misdadig CDA?

'misdadig' is misschien wat overdreven maar wat mij betreft mag de 'C' wel worden vervangen door de 'K' van 'kapitalistisch'..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zich een punt... en het zou me niks verbazen... Sommige mensen zijn tot veel in staat. Maar aan de andere kant denk ik: Zou een mens tot zoiets in staat zijn?? Je eigen volk? Voor zo'n reden?

Geld is een drijfveer die vele drijft. De bedrijven die veel orders van het Amerikaanse leger krijgen zijn gelieerd aan de Carlyle group, waar de Bush familie de dienst uit maakt. 9/11 Heeft teveel dingen dien niet in de haak zijn.

Andere theorie:

Goldman Sachs is verantwoordelijk voor de financiele crisis. Alle top posities op financieel/ economisch gebied in Washington DC worden bezet door ex-GS medewerkers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen van in de de op genoemde theorieën is bewezen en de enige die me nog het meest aannemelijk lijkt is die van Lady Di.

Hoe ziek moet je bijvoorbeeld zijn om als regering een aanslag op diverse gebouwen in je land te organiseren om een oorlog te kunnen beginnen?

Aanslagen waarbij 2.974 mensen zijn omgekomen?

Oorlogen waarbij nog eens duizenden militairen en onschuldige burgers zijn gedood en gewond geraakt en die al ontelbare miljarden hebben gekost?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geen van in de de op genoemde theorieën is bewezen

Dat is vaker zo met complottheorieën flower.gif

Quote:

Hoe ziek moet je bijvoorbeeld zijn om als regering een aanslag op diverse gebouwen in je land te organiseren om een oorlog te kunnen beginnen?

Aanslagen waarbij 2.974 mensen zijn omgekomen?

Oorlogen waarbij nog eens duizenden militairen en onschuldige burgers zijn gedood en gewond geraakt en die al ontelbare miljarden hebben gekost?

Ziek en machtsbelust... Beetje zoals in de Bush-familie gebruikelijk is. Bush Sr. had er ook al last van en zelfs de mannetjes daarvoor al..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is vaker zo met complottheorieën
flower.gif

[...]

Ziek en machtsbelust... Beetje zoals in de Bush-familie gebruikelijk is. Bush Sr. had er ook al last van en zelfs de mannetjes daarvoor al..

Dan nog is het niet fair om Bush hier van te beschuldigen. Als je er geen wettig en overtuigend bewijs is zodat hij, Rumsfeld, Cheney, Wolfowitz en anderen voor hun misdaden vervolgd en veroordeeld kunnen worden, zijn ze onschuldig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Andere theorie:

Goldman Sachs is verantwoordelijk voor de financiele crisis. Alle top posities op financieel/ economisch gebied in Washington DC worden bezet door ex-GS medewerkers.

Deze is grappig, want die had ik nog niet eerder gehoord. Ik las dat de CEO van GS samen met Ben Bernanke op Harvard heeft gezeten. Ze woonden zelfs in het zelfde Winthorp gebouw op de campus.


Samengevoegd:

Quote:

Tja, dan kunnen we dit topic nu wel gaan sluiten want dan zijn 'complottheorieën' moraalriddertechnisch gesproken per definitie niet verantwoord.

Mischien is dat ook wel gewoon zo...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Done... Leest wat lekkerder weg widegrin.gif

Overigens lijkt het op 'argumenting by link' maar het is geen 'argumenting', alleen ter illustratie wat ik al eerder zei. Het topic gaat namelijk over 'favoriete complottheorieen' en dit is er wat mij betreft één van (waar ik ook daadwerkelijk in geloof).

... dat even ter uitleg puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

op t moment geloof ik wel beetje in complottheorie betreffende climate-change..

De schuld wordt bij de mens gelegd, en temperatuur zou steeds meer stijgen enzo, maar er zijn ook (bekende) wetenschappers die hier zo hun twijfels over hebben.. maar die worden genegeerd..

nou kan t sowieso geen kwaad als mensen voorzichtiger met energiebronnen omgaan enzo.. maar vreemd vind ik t wel..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoorde zoiets ook laatst ergens... Dat Global Warming 'gefaked' wordt om zo iedereen zuiniger te laten leven... en dat de aarde eigenlijk niet warmer wordt, maar dat het juist steeds kouder wordt...

Het is maar wat je wilt geloven heknipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Ik lees net ook dat Marvin Bush (broer George W.) hoofd beveiliging was in het WTC... zn familie werd rijker en rijker door al die oorlog... grote geldtransacties vlak voor inslag... enz... ik snap best dat mensen hier helemaal in geloven...

Ik ben er voor mezelf nog niet echt uit

Robert Fisk:

Quote:
"(...)Als het bijvoorbeeld waar is dat kerosine onder optimale omstandigheden brandt tot 820°C, hoe zouden stalen balken van de Twin Towers - met een geschat smeltpunt van rond de 1480°C - dan allemaal tegelijk kunnen afbreken? (De instorting duurde 8,1 en 10 seconden). [nagenoeg vrije valsnelheid, f.h]

Hoe zit het met de derde toren - het zogenoemde World Trade Center Gebouw 7 (of Salomon Brothers Building) - dat op 11 september om 5:20pm binnen de eigen omtrek instortte in 6,6 seconden? Waarom viel het zo keurig tegen de vlakte terwijl geen vliegtuig het had geraakt?

De American National Institute of Standards and Technology (NIST) had opdracht de oorzaak van de vernietiging van alle drie gebouwen te analyseren. Ze hebben over WTC-7 nog steeds niet gerapporteerd. Twee prominente Amerikaanse professoren in de werktuigbouwkunde - zeker geen blaaskaken - betwisten nu juridisch de bevoegdheden van dit uiteindelijke rapport, op grond van mogelijke "fraude of misleiding"."

Dat vond ik ook erg interessant... hoe heeft het WTC zomaar in kunnen storten.. waarom waren er explosies te horen vlak voor het instorten...

En dat gebouw 7 blijft ook een raadsel... Dat was toch ook dat gebouw van waaruit de CIA enzo werkte?

Als het inderdaad ozpet was, dan is het best te verklaren waarom het ingestort is... bewijs vernietigd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid