Spring naar bijdragen

Je favoriete complottheorieën


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 80
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Geloof ik. De regering Bush heeft wel meer vreemde dingen gedaan, het plotselinge aftreden van mensen uit deze regering bevestigen dit gevoel voor mij alleen nog maar meer.

Dat zal niks te maken hebben gehad met een inval hier en daar?

Quote:

En wat is een betere manier om macht te krijgen/behouden dan door angst?

Verkiezing winnen en op een manier regeren waar niemand echt een probleem mee heeft. Wat Bush zijn eerste termijn dus deed. Daarnaast is het, gezien de schaal van 9/11, een gotspe om te denken dat er niet allang betrokkenen naar buiten waren getreden.

Quote:

Heb ik me nog nooit zo mee bezig gehouden maar nu ik er zo over nadenk; Fortuyn was natuurlijk een groot gevaar voor de gevestigde partijen, zoals het toch al misdadige CDA..

Die uiteraard met enige regelmaat mensen liet omleggen door onze BVD, die zoals iedereen weet regelmatig mensen in Nederland laat liquideren...

Quote:

Ook hier zou ik niet van opkijken. Het was een strijd tussen Amerika en Rusland en die waren toch al niet echt vriendjes, dus iemand moest toch de eerste zijn.. En Amerikanen vertrouw ik toch al niet zo.

Dat blijkt. Ook hier weer geen betrokkenen die naar buiten zijn getreden, ook al moet de schaal vrij fors zijn geweest.

Quote:

Deze ken ik niet. Maar wederom: Bij Amerikanen verbaast me niets..

Nee, dusdanig dat je doorslaat.

Quote:

Nou ja, Engelsen en Amerikanen schelen elkaar niet zo veel..

Ze spreken allebei Engels? hamer.gif

Quote:

Ook hier zou ik niet van opkijken en het is allemaal wel heel toevallig en kwam het koningshuis wel makkelijk uit als Diana er niet meer zou zijn.

Weer slechts speculatie en de populariteit van het koningshuis won bepaald niet bij dit ongeluk, ook omdat ze duidelijk niet waren voorbereid, wat je bij een aanslag zou verwachten. Daarna was Diana zichzelf in de vernieling aan het helpen en had deze aanslag vooral als gevolg dat haar imago goed bleef.

Quote:

Ik weet het nog niet.. Moet me er nog in verdiepen. Het weer lijkt me echter vrij moeilijk te beinvloeden maar een paar ziektes in de wereld helpen is natuurlijk wel makkelijk voor de regering. Op die manier kun je weer een paar miljoen vaccins aanschaffen en dit dubbel doorberekenen aan het volk, hetgeen weer goed is voor de schatkist en de bonussen.

hamer.gif

Quote:

Nee, die zijn wel dood. Hoewel... MJ's dood was commercieel gezien natuurlijk wel makkelijk. En wederom: Amerikanen........

Die geheime diensten toch... De hele dag niets anders doen dan moordaanslagen plannen op mensen die zichzelf wel de vernieling in helpen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Geld is een drijfveer die vele drijft. De bedrijven die veel orders van het Amerikaanse leger krijgen zijn gelieerd aan de Carlyle group, waar de Bush familie de dienst uit maakt.

Daar zou ik graag bronnen voor zien. (En echte bronnen, geen Michael Moore docu)

Quote:

9/11 Heeft teveel dingen dien niet in de haak zijn.

Moslims die vliegtuigen in gebouwen vliegen zijn meestal niet helemaal in de haak.

Quote:

Andere theorie:

Goldman Sachs is verantwoordelijk voor de financiele crisis. Alle top posities op financieel/ economisch gebied in Washington DC worden bezet door ex-GS medewerkers.

Wellicht doordat het een vrij grote werkgever is en altijd goed op het cv staat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ziek en machtsbelust... Beetje zoals in de Bush-familie gebruikelijk is. Bush Sr. had er ook al last van en zelfs de mannetjes daarvoor al..

Wat moet dit een makkelijk topic zijn. Loze beweringen doen die lekker bekken, maar inhoudelijk geen enkele grond kennen en vooral gebaseerd zijn op onderbuikemoties.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar dat Bush niet 'onschuldig' is, is een feit... Niet eens een theorie.

Je wilt feiten?

Feit: G.W. Bush is door geen enkele erkende rechtbank veroordeeld voor zaken die hij in zijn ambtstermijn als president gedaan heeft.

Feit: G.W. Bush staat op dit moment niet terecht in een erkende rechtbank voor iets dat hij in zijn ambtstermijn als president gedaan heeft.

Feit: Voor beweringen dat hij, met andere medewerkers, verantwoordelijk was voor 9/11 bestaat geen enkel bewijs, slechts hele magere aanwijzingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Onschendbaarheid?

Die heeft hij niet.smile.gif.

Quote:

Macht?

Zal ongetwijfeld meespelen in de beslissing niet te vervolgen voor oorlogsmisdaden, maar daar zijn harde bewijzen voor, hier niet.

Quote:

Illuminati?

Die hebben het te druk met het beschermen van Jezus' nageslacht en de steen der wijzen tegen de Rooms-Katholieke Kerk om zich hier mee bezig te houden.

Quote:

Bilderberg?

widegrin.gif

Quote:

Je ne sais pas...

Dat is helder ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is Michael Moore zelf onderdeel van een links complot tussen Chavez, Castro, Morales en Agnes Kant om Amerika ten val te brengen.

Hoe ik hier aan kom? Zelf verzonnen. smile.gif

Heb ik bewijzen? Die fabriceer ik zelf nog wel.

Slaat het ergens op? Nee, maar als ik het op internet smijt, gaan een paar conspiracy-freaks er vast wel mee aan de haal en als het bij Fox terecht komt... engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ook Bernanke komt uit de GS school...

Het aanwezig zijn van een ol' boys network en een werkgever die voor ambitieuze werknemers erg aantrekkelijk is om op het cv te hebben is natuurlijk niet meteen een aanwijzing voor een complot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, eigenlijk kan het me geen worst wezen wat nou een complot is en wat waarheid. Zodra het blijkt dat er echt geluidchips zitten in elke pinpas en televisie en dat de overheid je als Big Brother in de gaten houdt, dan ga ik me misschien druk maken.

Het feit wie er achter welke gebeurtenis zat is wellicht leuke gespreksstof voor een week, hoogstens een maand, maar zodra het te saai wordt verzint met iets nieuws. Terwijl het aan de gebeurtenis an sich vrij weinig verandert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Verkiezing winnen en op een manier regeren waar niemand echt een probleem mee heeft. Wat Bush zijn eerste termijn dus deed. Daarnaast is het, gezien de schaal van 9/11, een gotspe om te denken dat er niet allang betrokkenen naar buiten waren getreden.

Waarom is het brutaal je bedenkingen te hebben bij de gang van zaken met betrekking tot het WTC en al hetgeen gedaan is naar aanleiding van die tragedie? Geen beter excuus dan vergelding om geweld te gebruiken tegen een willekeurige "tegenstander". Deze tactiek gebruikt Israël ook, jij dood een Israëlier, dan worden er een veelvoud aan Palestijnen vermoord met een aanval.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het aanwezig zijn van een ol' boys network en een werkgever die voor ambitieuze werknemers erg aantrekkelijk is om op het cv te hebben is natuurlijk niet meteen een aanwijzing voor een complot.

GS is een grote werkgever zonder meer, dat die goed op je CV staat zal best. Het is een opvallend feit dat alle direct betrokkenen in het Witte Huis gewerkt hebben voor GS en daarmee een bijdrage geleverd hebben aan hetgeen nu speelt in de banken wereld. Het opvallendste is Paulson die neggeen 3 maanden tevoren nog een belangrijke functie bij GS bekleedde en even later als redder van het VS banken systeem optrad. Alleen GS heeft veel gewonnen in deze crisis. Dat is niet direct een complot, maar een zeer opvallend feit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hebben sommigen hier trouwens weleens van Ockham's Razor gehoord? Echt een aanrader voor sommigen hier.

Het schreermes van Ockham is ook wel erg simplisticsh om toe te passen. Datgene wat het minste aannames nodig heeft zal wel waar zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Waarom is het brutaal je bedenkingen te hebben bij de gang van zaken met betrekking tot het WTC en al hetgeen gedaan is naar aanleiding van die tragedie?

Omdat je tientallen, zo niet honderden, mensen ervan beschuldigt meegewerkt te hebben aan het doden van bijna drieduizend medeburgers, zonder hard bewijs.

Quote:
Geen beter excuus dan vergelding om geweld te gebruiken tegen een willekeurige "tegenstander".

Oh, dat is zeker een werkbaar excuses. Maar dat kan ook als excuus gebruikt worden zonder zelf een hand in aanslagen te hebben. En dat al die mensen die betrokken hadden moeten zijn, (staf)medewerkers van het Witte Huis, congressleden, hun medewerkers, CIA-agenten op alle levels, hulpverleners, leden van onderzoekcommisies en hun staf enzovoort allemaal hun mond hebben gehouden en niets hebben laten uitlekken, ook niet naar vrienden en familie, is zeer onwaarschijnlijk en uit het verleden hebben we gezien dat dat niet zo werkt.

Quote:
Deze tactiek gebruikt Israël ook, jij dood een Israëlier, dan worden er een veelvoud aan Palestijnen vermoord met een aanval.

En dusverbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Het schreermes van Ockham is ook wel erg simplisticsh om toe te passen. Datgene wat het minste aannames nodig heeft zal wel waar zijn...

Het zorgt er iig. voor dat je je niet in allerlei vreemde bochten moet dringen om je zaak te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]GS is een grote werkgever zonder meer, dat die goed op je CV staat zal best. Het is een opvallend feit dat alle direct betrokkenen in het Witte Huis gewerkt hebben voor GS en daarmee een bijdrage geleverd hebben aan hetgeen nu speelt in de banken wereld. Het opvallendste is Paulson die neggeen 3 maanden tevoren nog een belangrijke functie bij GS bekleedde en even later als redder van het VS banken systeem optrad. Alleen GS heeft veel gewonnen in deze crisis. Dat is niet direct een complot, maar een zeer opvallend feit.

Zo opvallend vind ik het niet. Als men mensen zoekt voor een bepaalde post is het vrij natuurlijk dat men in het eigen netwerk zoekt en dat er in dat netwerk nogal wat oud-GS medewerkers zitten hoeft evenmin verbazing te wekken. Dat GS vervolgens baat heeft bij de aangedragen maatregelen is heel simpel te verklaren aan simpele loyaliteitsgevoelens bij die oud-medewerkers (al kunnen hier meer zaken meespelen, maar daarvoor ben ik niet goed genoeg op de hoogte van de details van GS en de genomen maatregelen).

En volgens mij is gezien de breedte en schaal waarop deze crisis plaatsvond het aanwijzen van een enkele instelling als dader iets te simplistisch en is er praktisch geen enkele (financiele) expert die een dergelijke mening is toegedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid