Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Castratie vind ik een gepaste straf want wie zijn zaakje in een kind kan duwen, kan dat ook in de gehaktmolen.

* Mr. Emilio Zucht...

Hebben jullie dan helemaal niets geleerd of hebben jullie je überhaupt wel verdiept in de materie waar je nu een uitspraak over doet?

Was het maar zo eenvoudig dat je een pedofiel zou kunnen stoppen door hem te castreren maar het tegendeel is waar. Het neemt de lustgevoelens niet weg en zorgt er zelfs alleen maar voor dat ze nog geweldadiger worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

briljant!
rofl.gif

Toch zou castratie niet eens zo'n gek idee zijn, omdat daarmee de lust wordt weggenomen en de pedofiel dus niet eens meer in de verleiding kán komen
sjoerule.gif

Maar zoiets mag wel op een wat mensvriendelijkere manier dan een gehaktmolen natuurlijk
puh2.gif

Tja, het begint met pedofielen castreren en voor je het weet worden bij winkeldiefstal handjes afgehakt. Ik hecht nogal aan beschaving persoonlijk, en hoewel ik het sentiment snap, verkies ik toch de beschaafde oplossing.

Daarbij worden ook onschuldigen beschuldigt van pedofilie, en castratie is niet terug te draaien natuurlijk. Leuk als je ballen eraf gaan omdat een van je leerlingen te veel fantasie heeft.

Ik ben trouwens wel voor een verhoging van de strafmaat. In veel (misschien wel alle) gevallen tot levenslang vanwege het risico op herhaling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog even een overweging wat betreft "ik weet niet wat er in een pedoseksueel omgaat als hij/zij..."

Het beeld dringt zich toch altijd op van een pedofiel die een tegenspartelend kind de struiken in trekt, het bedreigt op e.o.a. manier en misbruikt. In werkelijkheid ligt het allemaal wat anders meestal.

Wat veel mensen niet (willen) weten is dat kinderen al bij de geboorte een sexualiteit hebben en tot op zekere hoogte sexueel genot kunnen ervaren. Een jongetje kan al voor zijn geboorte een erectie krijgen en meisjes die weten hoe ze moeten masturberen voor ze naar de kleuterschool gaan zijn ook niet uitzonderlijk. Dit is allemaal geen teken om je zorgen te maken, het is gewoon natuurlijk. Zeker voor ouders geen prettig idee misschien, maar seksualiteit ontstaat echt niet bij de puberteit.

Voor een pedo kan het makkelijk opgevat worden als wederzijdse lust/liefde als een kind "positief" reageert op zijn advances, en het is ook niet uitzonderlijk dat het kind van het misbruik "geniet". De aanhalingstekens staan er omdat dat positief en genieten de nodige mitsen en maren kent. Maar het is wel letterlijk bedoelt. Maar aan de andere kant: als je een kind inspuit met heroine zal dat ook als prettig worden ervaren door dat kind

Pedo's denken niet zelden dat de psychisch schade wordt veroorzaakt door de reactie van de omgeving op het misbruik, en dat is iig voor een deel waar. Als de ouders hysterisch reageren op het misbruik ten overstaande van het kind zal de schade groter zijn dan als de ouders kalm blijven.

Dit is geen pleidooi voor kindersex, dit is gewoon een verklaring voor het feit dat pedo's vaak denken dat het gaat om een gelijkwaardige relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tja, het begint met pedofielen castreren en voor je het weet worden bij winkeldiefstal handjes afgehakt. Ik hecht nogal aan beschaving persoonlijk, en hoewel ik het sentiment snap, verkies ik toch de beschaafde oplossing.

Daarbij worden ook onschuldigen beschuldigt van pedofilie, en castratie is niet terug te draaien natuurlijk. Leuk als je ballen eraf gaan omdat een van je leerlingen te veel fantasie heeft.

Ik ben trouwens wel voor een verhoging van de strafmaat. In veel (misschien wel alle) gevallen tot levenslang vanwege het risico op herhaling.

Precies. Gewoon opsluiten en de sleutel weggooien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Precies. Gewoon opsluiten en de sleutel weggooien.

Ik dacht meer aan een humane vorm van dwangarbeid. Waarom zou de samenleving betalen als criminelen dijken kunnen ophogen oid? Zie chaingangs in de US of A, maar dan volgens een nog vast te stellen Europees model.

Zie het als een beschaafde vorm van oog om oog. Jij hebt een leven gebruikt voor je eigen doeleinden en nu gebruikt de samenleving jouw leven voor haar doeleinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Was het maar zo eenvoudig dat je een pedofiel zou kunnen stoppen door hem te castreren maar het tegendeel is waar. Het neemt de lustgevoelens niet weg en zorgt er zelfs alleen maar voor dat ze nog geweldadiger worden.

Is dat zo? Ik ben natuurlijk geen bioloog, maar ik ben in de veronderstelling dat de teelballen voor testeron zorgen, wat op zijn beurt voor de lustgevoelens zorgt.

bron: wikipedia

Wat veroorzaakt volgens jou dan lustgevoelens?

Quote:

Zie het als een beschaafde vorm van oog om oog. Jij hebt een leven gebruikt voor je eigen doeleinden en nu gebruikt de samenleving jouw leven voor haar doeleinden.

Dat vind ik een heel redelijk idee.


Samengevoegd:

Quote:

de noord-zuid lijn uitgraven lijkt me ook een goed plan.

Met een theelepel puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je iemands ballen verwijdert, dat verwijder je een fiks deel en soms zijn hele sexdrive. Wat dus alle behalve een garantie is, maar meestal wel helpt. In mijn visie valt het overigens onder het kopje lijfstraffen. Het is even moreel om de ogen uit te steken zodat ie geen kindertjes meer kan zien.

Overigens is laten pedo's zich soms op eigen initiatief castreren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Pedo's denken niet zelden dat de psychisch schade wordt veroorzaakt door de reactie van de omgeving op het misbruik, en dat is iig voor een deel waar. Als de ouders hysterisch reageren op het misbruik ten overstaande van het kind zal de schade groter zijn dan als de ouders kalm blijven.

ik neem aan dat dit niet altijd het geval is?

ik ken een vrouw, die als kind een nare ervaring had op seksueel gebied. geen verkrachting, het was 'lichter' dan dat. eenmalig.

zij heeft haar omgeving dit heel lang niet verteld. dat kwam pas +10 jaar later.

toch had zij in de loop der jaren een vreselijke angst voor volwassen mannen ontwikkeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het opkroppen van zulke ervaringen is vaak ook schadelijk. Maar het is beter als ouders ruimte geven voor de verwerking en het zelf niet steeds naar boven halen en benadrukken hoe erg het allemaal is.

(het laatste gebeurt wel vaak omdat het voor ouders zelf ook moeilijk te verwerken is)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik neem aan dat dit niet altijd het geval is?

Dat zal inderdaad wel kloppen, en hoe jonger een kind hoe sterker de invloed van de ouders. Je ziet dit bij normalere situaties ook terug bij peuters. Als een peuter valt zie je het kind vaak de reactie van de ouders "peilen". Reageren die geschrokken dan zal de peuter meestal gaan huilen, maar reageren de ouders door te lachen, dan zal het kind ook gaan lachen. (tenzij de val echt pijn doet, dan zal het kind van nature meestal gaan huilen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, hier in België kennen we zoiets als 'het post-Dutroux tijdperk'... Er is sindsdien heel veel veranderd in het denken. Om maar een voorbeeld te noemen: als vader een bad nemen met je dochter, vertel je bwvs best niet verder aan de buren. Een vreemde man spreekt maar beter geen kinderen aan, als hij geen volkswoede op de hals wil halen. Je kan je natuurlijk afvragen: wat moet een vreemde man met mijn kinderen, en dat is natuurlijk ook wel waar. Mijn punt is dat iedere mannelijke 25+ (zeker als hij homo is) sindsdien een potentiële kinderverkrachter is in vele (hysterische) ogen...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Ziek, omdat het misschien wel de ultieme (ziekelijke) vorm van egoïsme is, omdat de dader zijn/haar eigen sexuele voldoening belangrijker vindt dan de (psychische) toekomst van het slachtoffer. Daarnaast wordt het slachtoffer vaak genoeg achteraf vermoord als een gebruikt (lees misbruikt) voorwerp.

Jij klinkt wel erg categorisch, hoe weet je dat pedofilie per se egoistisch en agressief is? Pedofielen die geen kind kwaad doen, komen namelijk niet in het nieuws. Ik heb een keer een interview gelezen met enkele pedofielen, de jongste was 19 jaar oud, geen van allen was ziek of gewelddadig ingesteld, eentje vond seks met kinderen helemaal niet kunnen, het zijn gewoon mensen die zich aangetrokken voelen tot kinderen, zoals hetero's zich aangetrokken voelen tot mensen van het andere geslacht en homo's tot mensen van hun eigen geslacht. Je hebt ook mensen die vallen op mensen die aanzienlijk ouder zijn dan zij (widegrin.gif), ik snap niet waarom al deze voorkeuren gewoon als verschillende uitingen van liefde gelden, terwijl pedofilie per definitie egoistisch en gewelddadig moet zijn. Je hebt ook homo's en hetero's die egoistisch zijn en zelfs mensen misbruiken.

Ik vind dit nogal een lastig punt, aan de ene kant vind ik seks met kinderen niet kunnen, aan de andere kant heb ik toch het idee dat het gewoon een voorkeur is zoals hetero- en homoseksualiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jij klinkt wel erg categorisch, hoe weet je dat pedofilie per se egoistisch en agressief is? Pedofielen die geen kind kwaad doen, komen namelijk niet in het nieuws.

Akkoord. Pedofilie kan aangeboren worden, net als homofilie en heterofilie. Wat ik had moeten zeggen is dat pedoseksualiteit egoïstisch is.


Samengevoegd:

Quote:

het verschil tussen een pedofiel en een pedofiel die ook daadwerkelijk seks met kinderen heeft.

je was me nét voor smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sterker nog, seksualiteit zie ik sowieso als iets egoïstisch. Ok, krasse uitspraak, dus moet ik ze onderbouwen, wschl. knipoog_dicht.gif

Wel, het is simpel, het tegendeel wordt wel eens beweerd, maar in feite gaat ieder voor zijn persoonlijk genot. Op de hoogst zeldzame uitzondering na, waar men gemeenschap heeft louter met oog op voortplanting. Maar ja, waar gebeurt dat nog...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sterker nog, seksualiteit zie ik sowieso als iets egoïstisch. Ok, krasse uitspraak, dus moet ik ze onderbouwen, wschl.
knipoog_dicht.gif

Wel, het is simpel, het tegendeel wordt wel eens beweerd, maar in feite gaat ieder voor zijn persoonlijk genot. Op de hoogst zeldzame uitzondering na, waar men gemeenschap heeft louter met oog op voortplanting. Maar ja, waar gebeurt dat nog...

Welnee joh. Binnen seksualiteit is ruimte zat voor liefde en genegenheid. Dat is gericht op (in dit geval) het genot van de ander.

Seksualiteit is zeker niet altijd een egoïstische daad.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is altijd een element van egoisme aanwezig, je doet het denk ik toch ook met mensen bij wie jij je goed voelt, of bevredig je mensen bij wijze van liefdadigheid? puh2.gif Het is dan geen egoisme van een handelscontract, maar ook geen puur altruisme. Ik ben ook weleens verliefd geweest op een manier waarbij ik heel erg de neiging had om voor die persoon te zorgen alsof hij een kleine jongen is (was ie ook, met zijn 40 jaren), aan de ene kant was het heel on-narcistisch van me, maar aan de andere kant deed ik het wel omdat ik me daar heel goed bij voelde, en niet uit medelijden of zo. Uiteindelijk ben je bij liefde bezig met jezelf. En ik denk dat er genoeg pedofielen zijn die gewoon van kinderen houden zoals niet-pedo's van anderen houden.

(Sorry, ik weet dat ik amper nog Nederlands kan.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Welnee joh. Binnen seksualiteit is ruimte zat voor liefde en genegenheid. Dat is gericht op (in dit geval) het genot van de ander.

Seksualiteit is zeker niet altijd een egoïstische daad.

Dat zeg ik ook niet, ik heb het dan ook op hét ultieme moment; wie denkt dan aan het genot van de ander? Je moet hiervoor wel heel eerlijk zijn en ook niet de fout maken door te denken dat ik het hier over sadisme of iets dergelijk heb. Nee hoor, kaarsjes, massage, lieve woorden... allemaal tot een doel: het orgasme.

Ik ben een man, he, een eerlijke nog wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er is altijd een element van egoisme aanwezig, je doet het denk ik toch ook met mensen bij wie jij je goed voelt, of bevredig je mensen bij wijze van liefdadigheid?
puh2.gif

'een element van egoïsme' is iets anders dan 'in zijn geheel een egoïstische daad'. Natuurlijk doe je het niet alleen voor de ander, maar ook voor jezelf. Dat doet toch niets af aan de liefde die je kunt geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid