Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Weer ontopic dan maar?

Mee eens. Ik heb sowieso maar even een keer extra gekeken of dit onderwerp soms in "koffiebar" stond, want het onderbroekenlol-gehalte ( rofl.gif ) is vrij hoog terwijl ik er vanuit ga dat de ts een serieuze vraag stelde.

Rokken? Ik draag ze zelf niet en heb er ook geen probleem mee als anderen dat wel doen. big-smile.gif

Ik heb mijn vrouw in de ruim 3 jaar dat ik haar ken 1x met een broek gezien en dat was dan ook geen gezicht. noparty.gif

Ze was er zelf niet gelukkig mee en dat was ook te zien...

Zelf ben ik van mening dat een vrouw best een broek mag dragen maar als in gewetensnood komt door er een te dragen of als het gebruikelijk is om in een gemeente een rok te dragen, moet je jezelf gewoon aanpassen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn persoonlijke mening is dat ik het netter en vrouwlijker vind als mijn vrouw een rok naar de kerk draagt. Is het een Bijbels voorschrift? Ik denk het niet, is het een stukje traitie/gewoonte/respect? Ik denk het wel, maar zoals ik begon dit is mijn mening.

Nog even een paar zinnige opmerkingen van W J Ouweneel:

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kerk doet er niet moeilijk over, maar ik eigenlijk ook niet, ik vind rokken meestal gewoon een pak mooier en vrouwelijker. De rok-broek-ratio in mijn kleerkast is 20 tegen 1 ofzo dus ja, ik moet al bijna moeite doen om net als ik naar de kerk ga een broek aan te hebben. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kerk doet er niet moeilijk over, maar ik eigenlijk ook niet, ik vind rokken meestal gewoon een pak mooier en vrouwelijker. De rok-broek-ratio in mijn kleerkast is 20 tegen 1 ofzo dus ja, ik moet al bijna moeite doen om net als ik naar de kerk ga een broek aan te hebben.
widegrin.gif

Dan heb je meer broeken dan mijn vrouw: die heeft er geen. (onderbroeken niet meegeteld rofl.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oef, ik heb altijd wel respect voor vrouwen die áltijd rokken kunnen dragen... Ik woon in mijn broeken en meestal zit ik op zo'n kunstzinnige manier dat een rok niet eens mogelijk zou zijn puh2.gif

Maar met vieringen (kerst, pasen, sommige verjaardagen, etc) doe ik vaak een rok of een jurkje aan (met legging) omdat het wel heel vrouwelijk en netjes is. En als ik toevallig met iemand naar de kerk ga waar rokken verplicht zijn. Ik ben een beetje alergisch voor je moet rokken dragen, maar uit respect voor die mensen wil ik het best doen. Niet omdat ik achter het idee sta dat rokken verplicht zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

heb het niet zo met kledingsvoorschriften. Bij een aantal kerken zijn dit regeltjes geworden.

Natuurlijk moet iedereen zelf weten dat men het draagt, maar dat men in kerkelijke kringen zaken verplicht die de Bijbel je niet verplicht hecht ik weinig waarde aan.

Net zoiets als zwartekousen kerken, want je bent een zondig mens en dat draag je je hele leven met je mee. Persoonlijk vind ik dat heel erg jammer. Ik zou graag wat meer vrijheid zien in alle kerkelijke kringen ipv van vasthouden aan MENSELIJKE tradities.

de school Pieterzandt is daar een voorbeeld van vind ik, het opdringen van een door mensen ingevoerd verzinsel evangelisch belangrijk te maken vind ik ver gaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rokken, in sommige streng protestantse kerken worden ze nog door alle vrouwen gedragen, het liefst enkellang.

Wie draagt ze nog?

En vooral waarom draag je ze?

En als het verplicht is, waarom is het dan verplicht?

De één staat het en een ander niet! Als je er de bouw niet voor hebt in combinatie met knokige knieën, lijkt me een verbod in elke gemeente op zijn plaats! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Flauwekul. Iedereen heeft het recht om voor paal te lopen.

Nou, of de modepolitie bij de ingang op zondag! copper2.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]Ja want kleding heb je in de kerk aan om Miss Church te worden...
muur.gif

Liever een Miss Church dan een Schotse mis! knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan ik me ook wel voorstellen, je zou er maar achter zitten...

Neem altijd een stoofje mee! knipoog_dicht.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

En zwarte kousen was niet goed..?
engel.gif

Ik prefereer zelf een broek boven rok.

Dat is wat warm niet? widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

heb het niet zo met kledingsvoorschriften. Bij een aantal kerken zijn dit regeltjes geworden.

Natuurlijk moet iedereen zelf weten dat men het draagt, maar dat men in kerkelijke kringen zaken verplicht die de Bijbel je niet verplicht hecht ik weinig waarde aan.

Net zoiets als zwartekousen kerken, want je bent een zondig mens en dat draag je je hele leven met je mee. Persoonlijk vind ik dat heel erg jammer. Ik zou graag wat meer vrijheid zien in alle kerkelijke kringen ipv van vasthouden aan MENSELIJKE tradities.

Maar wat maakt vrijheid uit als de mensen zich er prettig bijvoelen en wat als er mede op die manier structuur is zodat de Waarheid ook makkelijker beschermd wordt?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

De één staat het en een ander niet! Als je er de bouw niet voor hebt in combinatie met knokige knieën, lijkt me een verbod in elke gemeente op zijn plaats!
knipoog_dicht.gif

Dit is geen koffiebar topic en als ik jouw posts hier lees, lijkt het daar wel op. Zou je er aan willen denken dat dit een serieus topic is? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid