Mr. Emilio 0 Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Quote: Op woensdag 25 november 2009 15:52:59 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] Maar wat maakt vrijheid uit als de mensen zich er prettig bijvoelen en wat als er mede op die manier structuur is zodat de Waarheid ook makkelijker beschermd wordt? Samengevoegd: [...] Dit is geen koffiebar topic en als ik jouw posts hier lees, lijkt het daar wel op. Zou je er aan willen denken dat dit een serieus topic is? EENSCH! Link naar bericht Deel via andere websites
xxlisetxx 0 Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Mijn moeder komt oorspronkelijk uit Staphorst en mijn nichtjes en nichten hebben ook allemaal rokken aan... Ik weet niet wat ik liever had gehad streng gelovig opgevoed en dus verplicht rok aan enz en mijn fammilie wel spreken of zoals het nu is Ik denk toch het laatste Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 26 november 2009 Rapport Share Geplaatst 26 november 2009 Ik draag vaak een rok of jurk, gewoon omdat ik het prettig vind, en het staat leuk. Link naar bericht Deel via andere websites
BouG 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Weet wel dat de wetten van het OT en het NT voor christenen verplicht zijn om te volgen! Jezus zelf heeft het gezegd. In Mat 5:17 en 18 / lucas 16:17 kun je dit lezen. Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Waar in die wetten staat dan dat een vrouw verplicht is om een rok te dragen? Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Quote: Op maandag 01 maart 2010 20:28:12 schreef wortel het volgende: Weet wel dat de wetten van het OT en het NT voor christenen verplicht zijn om te volgen! Jezus zelf heeft het gezegd. In Mat 5:17 en 18 / lucas 16:17 kun je dit lezen. Doe jij dat dan ook? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Quote: Op maandag 01 maart 2010 20:28:12 schreef wortel het volgende: Weet wel dat de wetten van het OT en het NT voor christenen verplicht zijn om te volgen! Jezus zelf heeft het gezegd. In Mat 5:17 en 18 / lucas 16:17 kun je dit lezen. En wederom neem je dit bijbelgedeelte niet letterlijk genoeg. Link naar bericht Deel via andere websites
BouG 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Ik heb het over de wetten in het algemeen. Je ziet dat de christenen tegenwoordig denken van ik neem het niet zo nauw, we worden toch vergeven... Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Ehm... het is niet zo dat ik broeken draag omdat ik denk dat ik 'toch wel vergeven wordt.' Ik draag broeken omdat ik nergens steekhoudend heb gelezen dat het voor vrouwen verplicht is om rokken te dragen. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Quote: Op maandag 01 maart 2010 20:49:50 schreef wortel het volgende: Ik heb het over de wetten in het algemeen. Je ziet dat de christenen tegenwoordig denken van ik neem het niet zo nauw, we worden toch vergeven... Toch wel knap dat je christenen kan zien denken. En verder vind ik dat je zo'n bewering wel eens mag onderbouwen, ik ben wel benieuwd of voor de meerderheid van de christenen dat de hoofdreden is. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Quote: Op maandag 01 maart 2010 20:49:50 schreef wortel het volgende: Ik heb het over de wetten in het algemeen. Je ziet dat de christenen tegenwoordig denken van ik neem het niet zo nauw, we worden toch vergeven... Maar houd jij je zelf wel aan die wetten dan? Link naar bericht Deel via andere websites
BouG 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Andere Jas: eet je varkensvlees? ben je besneden? enz... en waarom doe je dit niet of wel? Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 @ Wortel: Quote: Op maandag 01 maart 2010 20:54:25 schreef Eli7 het volgende: Maar houd jij je zelf wel aan die wetten dan? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Quote: Op maandag 01 maart 2010 20:58:34 schreef wortel het volgende: Andere Jas: eet je varkensvlees? ben je besneden? enz... en waarom doe je dit niet of wel? Nee, omdat ik de tekst(en) letterlijker neem dan dat jij ze nu karikaturiseert. Een hint vindt je in mijn signature onder iedere post van mij. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Nu ik erover nadenk zie ik bij ons in de kerk eigenlijk vrijwel nooit vrouwen met een broek. Geen religieus punt voor zo ver ik weet, maar gepensioneerde dames lijken gewoon niet echt aan broeken te doen hier. Aangezien de enige winterbroek die ik regelmatig droeg, intussen veel te groot geworden is en het nog veel te koud is voor de paar zomerbroeken die ik heb, heb ik al in maanden geen broek meer gedragen. Ik vind het best, wat mij betreft gaan alle vrouwen zich een pak vrouwelijker kleden en ik blijf een rok of jurk toch wat vrouwelijker vinden dan een broek. Maar goed, da's mijn mening en als andere vrouwen dat anders zien, moeten ze dat vooral zelf weten. Ik zie geen religieuze redenen om vrouwen te verplichten een rok te dragen en heb eerder de indruk dat die gewoonte niet gebaseerd is op de Bijbel, maar op nostalgie naar een pre-feministisch tijdperk. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Oja, en onderbouw je eerdere beweringen eens? Link naar bericht Deel via andere websites
BouG 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Tuurlijk Andere Jas: Jezus zegt in Matteus 5:17 t/m 19 dat we de wetten niet mogen veranderen en wie dat ook maar doet de hemel niet in mag... Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Quote: Op maandag 01 maart 2010 21:26:30 schreef wortel het volgende: Tuurlijk Andere Jas: Jezus zegt in Matteus 5:17 t/m 19 dat we de wetten niet mogen veranderen en wie dat ook maar doet de hemel niet in mag... Houd jij je aan alle wetten? Knap... Link naar bericht Deel via andere websites
Ramòntezuma 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Quote: Op maandag 01 maart 2010 21:36:01 schreef Mr. Emilio het volgende: [...] Houd jij je aan alle wetten? Knap... Maar hij heeft wel gelijk: we moeten ons aan alle wetten houden en we mogen geen letter aan de wet veranderen. Gelukkig ziet God ons aan door Jezus Christus. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Quote: Op maandag 01 maart 2010 21:26:30 schreef wortel het volgende: Tuurlijk Andere Jas: Jezus zegt in Matteus 5:17 t/m 19 dat we de wetten niet mogen veranderen en wie dat ook maar doet de hemel niet in mag... Daarom is het offer ook noodzakelijk geweest, want geen mens kan zich aan de wet houden, omdat de wet innerlijk geldt, dat mag je dan weer concluderen uit Romeinen 7, uiteindelijk zijn we daardoor teruggeworpen op de genade van God in het offer van Jezus Christus. De wet is geen checklist, maar veel breder dan dat. Een blindstaren op de wet is daarom onwenselijk. Wie wedergeboren is streeft de wet na uit zichzelf dankzij de Geest. De wet wijst naar Christus en slaat op Christus. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Waarbij natuurlijk gezegd moet worden dat niet-joden nooit gebonden zijn geweest aan de cultische wet van de Torah en dat ook nooit zullen zijn. Door Christus is de Wet verinnerlijkt en is het verbond met Israël hernieuwd: een ieder kan door wedergeboorte tot Gods Volk behoren en de tempelcultus is drastisch herzien en geüniversaliseerd, met als middelpunt het éne Offer, tegenwoordiggesteld in de Eucharistie. Of bij protestanten herdacht in de prediking en het Avondmaal. Link naar bericht Deel via andere websites
BouG 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Quote: Op maandag 01 maart 2010 21:58:48 schreef Ramòntezuma het volgende: [...] Maar hij heeft wel gelijk: we moeten ons aan alle wetten houden en we mogen geen letter aan de wet veranderen. Gelukkig ziet God ons aan door Jezus Christus . Let wel dat je wordt beloond voor je goede daden en gestrafd voor je slechte daden... Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 @wortel: Quote: Op maandag 01 maart 2010 20:46:04 schreef Jalikaatje het volgende: Waar in die wetten staat dan dat een vrouw verplicht is om een rok te dragen? Samengevoegd: (of als iemand anders weet waar het staat mij hij/zij het ook posten) Link naar bericht Deel via andere websites
BouG 0 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 @Jalikaatje: Deut 22:5 bijvoorbeeld. Als het gaat over de spijkerbroek, dan is het zo dat of de man of de vrouw de spijkerbroek niet mag dragen. Het kan niet zo zijn dat ze het allebei gaan dragen. Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 1 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2010 Oké, maar toen Deut 22:5 geschreven werd droeg men geen broeken geloof ik, maar gewaden. Wie heeft bepaald dat broeken een 'mannen-ding' zijn? Veel broeken werden er in de Bijbel niet gedragen heb ik het idee, dus iemand daarna heeft dat pas bedacht. Daardoor kun je dat vers niet als deugdelijke onderbouwing gebruiken. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten