Spring naar bijdragen

Animatiewerk in Frankrijk


Aanbevolen berichten

Bonjour!!

Ik wil volgende zomervakantie animatiewerk doen in Frankrijk. Zoiets als bij double-a. --> (doublea.nl)

Maar probleempje is: Ik weet niet hoe het zit met geref. vrijgem. kerken in Frankrijk? Mn ouders zullen waarschijnlijk niet enthousiast zijn als ik 2 maanden niet naar de kerk ga...

Das natuurlijk een beetje jammer.

Dus heeft er misschien iemand ervaring met animatiewerk bij beter-uit bijvoorbeeld??

Of andere tips??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uhm... Ik weet niet wat t probleem is. Ik neem aan dat jij katholiek bent... omdat je heel erg naar de kerk verlangt.. puh2.gif Sorry als ik t fout heb. Maar ik ben echt heel erg evangelisch en ga nooit naar de kerk. Weet zeker dat God je wel vergeeft hoor... puh2.gif

Maar serieus.. Je hebt geen kerk nodig om Christen te zijn. Gewoon lekker blijven bidden daar. En zoals hun al zeggen, kijk anders naar de kerken daar als je echt graag wil.. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar t lijkt me dat Franse kerken vaak katholiek zijn...

Er zullen ook wel andere kerken zijn hoor.


Samengevoegd:

Quote:

Maar serieus.. Je hebt geen kerk nodig om Christen te zijn.

Je mist dan slechts alleen een belangrijk iets in je geloofsleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel mogelijk dat je daar minder makkelijk een kerk vindt van jouw denominatie (hoewel, altijd eerst eens zoeken, je weet nooit). Maar is dat dan zo belangrijk? Ok, het geeft misschien minder een vertrouwd gevoel, maar daar gaat het toch niet in de eerste plaats om zou ik denken. Ook in een katholieke kerk zijn gelovigen oprecht bezig de zelfde God te eren, daar kan je in mijn ogen best aan meedoen zonder je eigen overtuiging te verloochenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Uhm... Ik weet niet wat t probleem is. Ik neem aan dat jij katholiek bent... omdat je heel erg naar de kerk verlangt..
puh2.gif
Sorry als ik t fout heb. Maar ik ben echt heel erg evangelisch en ga nooit naar de kerk. Weet zeker dat God je wel vergeeft hoor...
puh2.gif

dat weet je maar nooit..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfs als je goed luistert is het niet te volgen hoor knipoog_dicht.gif vervelende taalengel.gif

Maar bot:

Heeft je eigen kerk geen online te volgen dienst? of een dienst die wordt opgenomen en die je later kan terugvinden?

Vraag anders of ze dat voor je kunnen doen en eventueel naar je opsturen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een dienst is toch zoveel meer dan alleen maar woorden. Misschien redeneer ik hier te veel vanuit een katholiek kader he (maar goed, in Frankrijk is de kans toch reëel dat de dichtsbijzijnde kerk katholiek is), maar je kan een dienst toch ook begrijpen op basis van de handelingen die gebeuren? Ik ben een aantal keren naar de kerk geweest in India, en uiteraard ging de preek in het Hindi aan mij voorbij, maar al bij al kon ik best wel volgen wat er gebeurde. En sowieso, je bent samen met medegelovigen die allemaal daar zijn om God te eren, in mijn ogen is dat iets dat de taalbarriere overstijgt. Ik zou zeggen, ga gewoon naar die Franse dienst, ook al begrijp je er niet veel van, je bent verbonden in gebed.

(En verder ga ik er ook van uit dat iemand die in Frankrijk gaat werken wel een mondje Frans spreekt. knipoog_dicht.gif)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zelfs als je goed luistert is het niet te volgen hoor
knipoog_dicht.gif
vervelende taal
engel.gif

Maar bot:

Heeft je eigen kerk geen online te volgen dienst? of een dienst die wordt opgenomen en die je later kan terugvinden?

Vraag anders of ze dat voor je kunnen doen en eventueel naar je opsturen?

Das wel n goeie! Maar je mist wel de mensen om je heen natuurlijkknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Me Moi,

Ik ben al een paar jaar actief in oa. Frankrijk en heb op verschillende plekken gewerkt.

Heb zelf goede ervaringen met Doublea.

Animatie werk is voor mij wel altijd 24/6 geweest.Altijd zondag als vrije dag kunnen reserveren ,maar dat ging niet vanzelf.

Het gemis van een kerk heb ik nooit heel sterk ervaren.

Meestal ripte ik gewoon een dienst van internet om die te luisten.

Op een camping komen heel veel mensen ook Christenen.

En als ze er nog niet zijn dan mag het er wel een x van komen !

Ben altijd "alleen" op pad gegaan ,maar heb me nooit alleen gevoeld.

IK ben er soms ook wel onzeker over maar het komt altijd goed.

Tijdens mijn werkreizen heel veel leuke mensen leren kennen.

Zoveel prachtige kerkjes gezien waarvan de deur altijd openstaat.

Hoewel ik zelf niet Katholiek ben ga ik er toch regelmatig naartoe om te bidden.

Gewoon geweldig,

Succes en vertrouw op God

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid