Spring naar bijdragen

Iedereen geroepen voor zending


Dien je duidelijk geroepen te zijn om niet de zending in te gaan, wil je thuis blijven?  

  1. 1. Dien je duidelijk geroepen te zijn om niet de zending in te gaan, wil je thuis blijven?

    • True
      2
    • False
      11


Aanbevolen berichten

Ik vraag me toch af, als iedere christen nou zending zou doen in het buitenland, dan heb je uiteindelijk alsnog grote kans dat in ieder land zendelingen zitten, toch? Dus in feite zou het dan niet nodig zijn om als Nederlander in je eigen land te blijven. Zomaar een gedachte smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik vraag me toch af, als iedere christen nou zending zou doen in het buitenland, dan heb je uiteindelijk alsnog grote kans dat in ieder land zendelingen zitten, toch? Dus in feite zou het dan niet nodig zijn om als Nederlander in je eigen land te blijven. Zomaar een gedachte
smile.gif

Dat is ook wel zo, maar we hoeven toch niet allemaal naar het buitenland te gaan? In NL ken je cultuur, taal etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat is ook wel zo, maar we hoeven toch niet allemaal naar het buitenland te gaan? In NL ken je cultuur, taal etc.

Nee ik ben zelf ook van mening dat zending begint op de plek waar je bent, en dat je niet persé naar het buitenland hoeft. Maar ik vind wel dat er geen excuus is als christen om niet te evangeliseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

'k Ken dat bijbelgedeelte uit m'n hoofd, en dat is imo juist een reden om naar ontwikkelingslanden te gaan: Wie weet zegt Jezus later wel "Ik leefde in een ontwikkelingsland, en m'n familie wist niet goed hoe ze genoeg voedsel moesten laten groeien, en jij kwam niet om ons daarbij te helpen." Of geloof je echt dat Hij eerder zal zeggen "Ik had maar een uitkering van 100 keer het BNP per inwoner van Burundi, en jij kwam mij geld geven voor een breedbeeld tv, [in plaats van dat je een vliegticket kocht om mensen te onderwijzen in Burundi]"

Bovendien zei Jezus zelf (denk ik, kwas er niet bij) ook niet "Maar hey, je kunt net zo goed hier blijven hoor, dit is ook een zendingsveld, remember!"

[...]

Je gaat van een hele boel op zijn zachtst gezegd dubieuze vooronderstellingen uit. Ten eerste heb ik niet de opleiding voor werken in het buitenland en zeker niet in een ontwikkelingsland en dat is nodig want net als Paulus moet je niet van anderen afhankelijk zijn. Kan ook niet als iedereen in het buitenland aan het evangeliseren is.

Ten tweede veronderstel je dat ik mijn geld aan een breedbeeld-tv zou uitgeven, wat wel het laatste is wat ik ooit zou doen.

Ten derde woon ik hier tussen zeven of acht verschillende nationaliteiten dus ik hoef nergens heen want mijn zendingsveld is al hier.

Ten vierde mijn reguliere baan opzeggen betekent geen inkomen, hoe kan ik dan daarvan uitdelen aan behoeftigen zoals Paulus dat zegt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Matteüs spreekt Jezus heel duidelijk tot zijn apostelen. De Kerk was nog niet veel groter dan deze elf man en als apostelen moesten zij het Woord verkondigen, bekeerlingen dopen, de heilige Geest uitdelen, het brood breken, dat soort apostolische taken. Het apostelschap was en is een speciale wijding, waartoe je geroepen moet zijn. Niet iedereen is dus apostel of bisschop, hoewel wel elke gelovige, gewijd of niet gewijd, van Christus mag getuigen door rechtvaardig te leven.

Nergens lees je in de Schrift en in de kerkelijke geschiedenis dat als er eenmaal een kerk gesticht was, alle kerkleden meteen op reis gingen. Je ziet veel eerder dat speciale gezanten namens de plaatselijke of landelijke Kerk op missie gingen, om daar de blijde Boodschap te brengen en nieuwe kerken te stichten. Dat kom je in Handelingen ook al tegen; alleen de apostelen trokken met een paar speciaal daartoe aangestelde helpers van stad tot stad, door het Romeinse rijk.

In de apostolische brieven die ons zijn overgeleverd in het Nieuwe Testament, lees je ook dat de auteurs vooral de nadruk leggen op het leven thuis en in de kerk. Ze roepen de gelovigen steeds weer op om goed te leven, gewoon te werken voor hun geld, de kerkdiensten niet na te laten en in hun eigen omgeving daardoor positief op te vallen. Je ziet maar weinig tot geen aanwijzingen staan dat iedereen net als de apostelen op reis moet om elders heidenen te bekeren.

Het idee dus dat elke christen geroepen voor de missie is en daarom op zendingsreis moet, is nergens te vinden in de Schrift. Er zijn ook geen sporen te vinden in de kerkgeschiedenis, die erop wijzen dat de eerste christenen daadwerkelijk allemaal op reis gingen. Het is daarom niet nodig om je te laten verontrusten door gelovigen die middels emotionele chantage ("als je écht van Jezus houdt...") en een subtiele vorm van bangmakerij ("al die mensen die je anders verloren laat gaan...") je de missie willen opdringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Juist, ja, na zo'n 12 jaar studie, plus een jaar geloofsverdieping ga je de zending in. Hoe lang had je voor ogen....even snel een jaartje goeddoen of de rest van je leven? Wat als je voor je dertigste tegen een vrouw aan loopt en je dat doet wat je verplicht bent te doen, je vermenigvuldigen en je hebt tegen je 30e 4 kiddo's in de leeftijd van 2-6 waarvan er eentje zwaar gehandicapt... En God heeft nog steeds niet heel hard in je oor geroepen dat het niet de bedoeling is dat je gaat....

roep niet te hard dat je de zending in gaat. Je weet nooit wat God je op de weg stelt.

'k Wil alleen verkering met een meisje als ze met me mee de zending in wil gaan (desnoods blijf ik singel :S, want ik wil het belangrijkste gebod (God boven alles (ook een ziekleuke meid dus)) wel proberen te houden). Als het goed is ben ik weg voordat ik kinderen krijg. Xou m'n kiddo's dezelfde levensstijl willen aanleren: 100% voor God. In het geval van een lichamelijk beperkt kind zou ik God om advies vragen widegrin.gif (Daar kan je roeping om thuis te blijven liggen)

Misschien de rest van je leven. Het kan ook zijn dat God na 40 jaar zegt "Simeon ga naar huis, Ik heb je zoveel laten zien, je kunt nu beter in het rijke Westen gaan vertellen wat Ik allemaal gedaan heb. Maar dan wil ik dat wel horen.

Quote:

Ten eerste, ik denk dat veel Nederlanders duidelijk NIET zijn geroepen om in de zending te gaan. Ik ben er één van, denk ik. Ik zou namelijk heel ongeschikt zijn voor de zending. Ik ben onhandig (dus je moet me niet vragen om in de rimboe rond te dwalen, op zoek naar een indianenstam), ik ben er niet goed in om het vertrouwen te winnen van wildvreemde mensen, en het lijkt me gewoon vreselijk.

Aan de andere kant heeft God me een heleboel talenten gegeven die ik wél kan gebruiken, alleen niet in de rimboe. Waarom zou God me allemaal talenten hebben gegeven die NIET bij de zending horen, als Hij wel wil dat ik naar Verweggistan ga?

Kben het dan ook niet eens met Keith Greens "ninety nine point ninety nine percent". Maar dan nog denk ik dat je wel een roeping moet hebben om iets soortgelijks in Nederland te doen. En als je die niet hebt, zou ik God serieus om raad vragen "Heer U zegt dat we weg moeten gaan, maar volgens mij kan ik beter hier iets doen", als jij een vurige Christen bent (zie eerdere definitie), dan lijkt het me echt gek als God je vraag niet serieus neemt en er geen antwoord op geeft.

Quote:

Er zijn in Nederland een heleboel mensen die wel van God hebben gehoord, maar die er geen drol verstand van hebben. Het verbaast me iedere keer weer dat er zoveel niet-christenen zijn die niet eens de kern van het evangelie snappen.

Ook hebben heel veel Nederlanders vooroordelen over geloof. Ze denken dat geloven inhoudt dat je je aan allemaal stomme regeltjes houdt, en snappen niet dat geloof een relatie is met God. Geen wonder dat ze niet geloven.

Dat soort mensen hebben net zo goed 'zendelingen' nodig als de inboorlingen in Verweggistan.

Om eerlijk te zijn vind ik dit nog een lastig punt. Maar ik denk wel dat je dan sowieso wel echt "zendeling" in Nederland moet worden, d.w.z. meer dan een goed voorbeeld zijn in je bedrijf.

Ik vermoed niet dat er harder wordt gejuigd als Hunga Bunga tot geloof komt, dan Jan de Vries. Maar ik denk wel dat er een verschil zit tussen Hunga Bunga, Baka, Dugu, Hush, Djé en Hé enerzijds en Jan de Vries anderzijds.

Quote:

Ik denk dat jij het werk van veel 'normale' christenen enorm onderschat.

Ik denk dat jij, samen met velen, het overschat. Vraag maar eens aan een zendeling uit jouw kerk naar bekeringsverhalen, waarschijnlijk heb jij er minder van jouw werk (Misschien niet minder dan die zendeling in Amsterdam, in jouw kerk, zie ietsje hierboven).

Quote:

Vraagje: waarom vaardigde de gemeente in Jeruzalem maar 2 mensen af om het evangelie onder de heidenen te verkondigen (Saulus en Barnabas)? Geeft dat niet aan dat dat een taak apart is?

Idem: in 1 Korinte 12 wordt gesproken over de gaven aan de gemeente; waarom staan daar (o.a.) 'evangelisten' en 'apostelen'? Geeft dat niet ook aan dat dat aparte taken/functies waren?

En dan die tekst die je noemde als onderbouwing: Mat 28: let eens op
tegen wie
Jezus dit zegt: tegen zijn apostelen, de (latere) voormannen van de kerk. Schrijven zij in brieven aan de gemeenten die opdracht ook voor aan (bijna) álle gemeenteleden?

En in de brieven aan de gemeenten, die Jezus door Johannes liet versturen (Openbaring 2-3): wat zijn daar de kernboodschappen? Evangelisatie?

Zomaar wat redenen voor mij om die oproep toch niet direct op
ieder individu
van toepassing te verklaren. De kerk heeft
als gemeenschap
die verantwoordelijkheid altijd al serieus genomen.

En inderdaad ontslaat dat niemand van de taak om
in de eigen omgeving
een leesbare brief te zijn.

Jezus zei niet alleen "Maak alle volken tot mijn leerlingen", Hij zegt er achteraan dat ze die nieuwe leerlingen moeten opdragen wat Jezus hun ook heeft opgedragen. Dit zegt Hij ironisch genoeg, nádat Hij de discipelen opdroeg om zendeling te worden.

1 Cor 12: Leuk dat je met deze tekst komt knipoog_dicht.gif En idd, ik denk dat er mensen zijn die een andere roeping hebben (zoals Skippy misschien knipoog_dicht.gif)

Maar als je eenmaal sterk in je geloof staat (Waar je dan ook hard naar moet streven), dan denk ik toch dat de standaard wel zendeling is. Sowieso waren de locaties van de eerste kerken pas écht zendingsvelden (in contrast met NL i.e.g.)

Mooie afsluiting knipoog_dicht.gif

Quote:

Nog iets:

[...]

Dit vind ik ook zo eenzijdig. Er zijn heel veel mensen in Nederland die in hele diepe nood zitten. Er zijn vrouwen die vlak voor onze neus worden verhandeld in de mensenhandel. Er zijn mensen die in diepe depressies zitten en zelfmoord willen plegen. Er zij mensen die vastzitten in verslavingen.

Op financieel gebied hebben we geboft in Nederland, maar dat betekent niet dat er hier geen nood is.

Zie het stukje hierboven. Dat zijn idd groepen waarvoor je geroepen kunt zijn, maar zeg niet dat je die mensen bereikt met een "seculiere"(xD) baan.

Ik geloof heel sterk dat Mat 25 ook voor Nederland geldt! (Reden voor mij om 6 september in Soest "The Sheep and The Goats" van Keith Green op te voeren smile.gif, voor geïnteresseerden puh2.gif)

Weet je, ik zou de eerdergenoemde definitie van zendeling toch willen aanpassen:

Geen tijd hebben voor een normale baan of niet-vruchtbare hobby's, om je 100% in te zetten voor Christus. Waarbij je wel een hele goede reden moet hebben om in Nederland zendeling te zijn (Hier zijn misschien meer mensen het mee eens?)

Quote:

[...]

Matth. 28 werd gezegd tegen de discipelen en elke christen is een discipel of zou het moeten zijn.

AMEN!! Zie stukje hierboven.

Quote:

* Olorin heeft een verklaring voor de volksverhuizingen, het waren bekeerde christenen.

Toch opmerkelijk, al die gemeenten die in het NT beschreven staan. Je zou toch denken dat die mensen allemaal op zendingsreis zouden zijn gegaan. Naar het buitenland, dus buiten het Romeinse rijk.
knipoog_dicht.gif

Zoals eerder genoemd, was het Romeinse rijk van toen pas écht een zendingsveld, in contrast met Nederland nu. Bovendien waren de mensen destijds daar niet zo "Iedereen heeft z'n eigen mening, jij gelooft dat, dat respecteer ik. Ik geloof het niet." En hadden ze nog niet de evolutieleugens gehad, zoals Nederlanders nu.

Quote:

[...]

Dat is ook wel zo, maar we hoeven toch niet allemaal naar het buitenland te gaan? In NL ken je cultuur, taal etc.

Zie Barbapapa's signature: We hoeven nauwelijks iets te doen om in de hemel te komen. Maar als je een vrouw (of man) naar Gods hart wil zijn, dan wil je je UITERSTE best doen om Zijn verlangen in 2 Petrus 3, "Hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat".

Joëlle, geloof jij dat je meer mensen tot inkeer gaat brengen in Nederland (moet je uiteraard ook rekening houden met verleidingen en alle andere meespelende factoren), dan in het buitenland?

Quote:

[...]

Je gaat van een hele boel op zijn zachtst gezegd dubieuze vooronderstellingen uit. Ten eerste heb ik niet de opleiding voor werken in het buitenland en zeker niet in een ontwikkelingsland en dat is nodig want net als Paulus moet je niet van anderen afhankelijk zijn. Kan ook niet als iedereen in het buitenland aan het evangeliseren is.

Ten tweede veronderstel je dat ik mijn geld aan een breedbeeld-tv zou uitgeven, wat wel het laatste is wat ik ooit zou doen.

Ten derde woon ik hier tussen zeven of acht verschillende nationaliteiten dus ik hoef nergens heen want mijn zendingsveld is al hier.

Ten vierde mijn reguliere baan opzeggen betekent geen inkomen, hoe kan ik dan daarvan uitdelen aan behoeftigen zoals Paulus dat zegt?

1. Kben nog jong, en heb nog niet zoveel ervaring, maar is DTS+hulp van boven niet genoeg? (Geen rhetorische vraag)

2. Haha ik probeerde, voor de zoveelste keer tevergeefs, iets op een ietwat komische wijze te brengen smile.gif, tuurlijk geef je het niet aan een breedbeeld-tv, maar wat denk je bijvoorbeeld van een hartstichting (hart- en vaatziekten: typisch voor overvoede mensen). Toegegeven, dan krijgen mensen nog een paar jaar om voor Jezus te kiezen, maar de jaren die je een Afrikaan geeft zullen voor Hem denk ik nuttiger zijn smile.gif. Of lekker eten aan iemand die zelf alleen cheap-ass eten kan betalen (gebeurt veel), die andere mensen hebben vaak niet eens eten! boosrood.gif

3. Ik wil geen onderscheid maken tussen nationaliteiten, maar tussen percentages Jezus-kennenden.

4. Als je je huis verkoopt heb je daar geld zat.

Volgens mij heb ik zo het meeste wel gehad, als je nog geen antwoord ziet tussen mijn verschillende bovenstaande antwoorden, zeg 't dan ff engel.gif

Ow, xie dat er nog één is:

RobertF zei:

"Het is daarom niet nodig om je te laten verontrusten door gelovigen die middels emotionele chantage ("als je écht van Jezus houdt...") en een subtiele vorm van bangmakerij ("al die mensen die je anders verloren laat gaan...") je de missie willen opdringen."

Dat is wel nodig.

Als je écht van Jezus houdt, houd je van Zijn verlangens voor jou. - Mee eens? (Kuch*Mat 28*Kuch)

Al die mensen die je anders verloren laat gaan, zullen je niet erg dankbaar zijn bij de hemelpoort - Mee eens? (Kuch*boosrood.gif*Kuch)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel mooi dat jij blijkbaar zo'n roeping hebt. Overigens zoek ik nog een vent om mee naar het buitenland te gaan engel.gif Doe jij het zendingsgedeelte en dan doe ik het ontwikkelingsgedeelte biggrin.gif Trouwen dus ? puh2.gif

Nee, zonder gekheid. Er zijn idd mensen met een roeping hier en een roeping daar. Maar als JEzus zegt 'gaat en maakt alle volken tot mijn discipelen' neem ik aan dat Nederlanders daar ook bij horen. Het is ook erg moeilijk om zo'n uitspraak te doen over andermans roeping. Wees gelukkig en gezegend met je roeping en laat anderen dat ook zijn, ook als die anders is dan de jouwe smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het wel mooi dat jij blijkbaar zo'n roeping hebt. Overigens zoek ik nog een vent om mee naar het buitenland te gaan
engel.gif
Doe jij het zendingsgedeelte en dan doe ik het ontwikkelingsgedeelte
biggrin.gif
Trouwen dus ?
puh2.gif

Nee, zonder gekheid. Er zijn idd mensen met een roeping hier en een roeping daar. Maar als JEzus zegt 'gaat en maakt alle volken tot mijn discipelen' neem ik aan dat Nederlanders daar ook bij horen. Het is ook erg moeilijk om zo'n uitspraak te doen over andermans roeping. Wees gelukkig en gezegend met je roeping en laat anderen dat ook zijn, ook als die anders is dan de jouwe
smile.gif

Whaahahaha jij hebt ckr m'n laatste post op Joëlle's profielpagina gelezen xD

Lijkt me wel superchill hoor, iemand die mijn "Melody Green" is (Heb je dat boek gelezen "No Compromise"?), misschien dat ik daar ook nog eens een thread over start hahaha

De oorzaak dat ik zo'n topic open is denkk voornamelijk mijn verandering de afgelopen weken. Op een gegeven moment had ik zoiets van "Kga m'n geloof herinrichten", d.w.z. mijn leven eens goed vergelijken met de Bijbel. Toen vond ik superveel dingen die nog niet klopten. (Ik keek in de spiegel, en zag twee grote balken in m'n ogen)

Zo komen we bij de reden dat ik zo'n topic open, namelijk mensen erover na laten denken, met een beetje "geluk", heb ik dezelfde invloed op één van de lezers, als Keith Green op mij had toen ik dat boek van hem begon te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Whaahahaha jij hebt ckr
xD

euh, nee

Quote:
Lijkt me wel superchill hoor, iemand die mijn "Melody Green" is (Heb je dat boek gelezen "No Compromise"?), misschien dat ik daar ook nog eens een thread over start hahaha

niet gelezen puh2.gif

Quote:
De oorzaak dat ik zo'n topic open is denkk voornamelijk mijn verandering de afgelopen weken. Op een gegeven moment had ik zoiets van "Kga m'n geloof herinrichten", d.w.z. mijn leven eens goed vergelijken met de Bijbel. Toen vond ik superveel dingen die nog niet klopten. (Ik keek in de spiegel, en zag twee grote balken in m'n ogen)

Zo komen we bij de reden dat ik zo'n topic open, namelijk mensen erover na laten denken, met een beetje "geluk", heb ik dezelfde invloed op één van de lezers, als Keith Green op mij had toen ik dat boek van hem begon te lezen.

hm ja, maar denk je dat zo te bereiken ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

1. Kben nog jong, en heb nog niet zoveel ervaring, maar is DTS+hulp van boven niet genoeg? (Geen rhetorische vraag)

2. Haha ik probeerde, voor de zoveelste keer tevergeefs, iets op een ietwat komische wijze te brengen
smile.gif
, tuurlijk geef je het niet aan een breedbeeld-tv, maar wat denk je bijvoorbeeld van een hartstichting (hart- en vaatziekten: typisch voor overvoede mensen). Toegegeven, dan krijgen mensen nog een paar jaar om voor Jezus te kiezen, maar de jaren die je een Afrikaan geeft zullen voor Hem denk ik nuttiger zijn
smile.gif
. Of lekker eten aan iemand die zelf alleen cheap-ass eten kan betalen (gebeurt veel), die andere mensen hebben vaak niet eens eten!
boosrood.gif

3. Ik wil geen onderscheid maken tussen nationaliteiten, maar tussen percentages Jezus-kennenden.

4. Als je je huis verkoopt heb je daar geld zat.

Volgens mij heb ik zo het meeste wel gehad, als je nog geen antwoord ziet tussen mijn verschillende bovenstaande antwoorden, zeg 't dan ff
engel.gif

1) Dat je jong bent was me wel duidelijk, dat is ook geen probleem, wel dat je dingen die mogelijk voor jezelf gelden projecteert op anderen terwijl hun je hun leefomstandigheden niet kent.

2) Ook hier doe je dat weer, zelfs de door mij gebruikte computer heb ik gekregen. Niet dat ik arm ben, dat is nog heel wat anders maar ik heb ook geen twee keer modaal inkomen. Daarbij komt dat ik donateur ben van een aantal hulporganisaties in Azië en Afrika omdat ik wel degelijk oog heb voor hun omstandigheden.

3)De meeste nationaliteiten hier zijn moslim of geen religie en daar is werk genoeg aan.

4)Als ik mijn huis verkoop blijf ik met een schuld zitten dus dat lijkt me geen geweldige optie. Daarnaast moet ik dan huur gaan betalen dus dan kost het dubbel. En dan nog, de enige reden dat ze in Verwegistan naar je zouden willen luisteren is omdat ze denken dat je een rijke westerling bent en denken dat ze zo ook zo rijk kunnen worden. Als dan blijkt dat je zelf ook een armoedzaaier bent gaat je boodschap niet overkomen.

Augustinus zegt niet voor niets "Verkondig het evangelie, desnoods met woorden".

Het is goed als jij je geroepen voelt om de zending in te gaan maar wat voor jou geldt, is niet noodzakelijk de goede keuze van andere mensen die in hele andere omstandigheden verkeren. Daarbij denk ik dat je de voorbereiding voor zo'n missie veel te licht opvat, laat je eerst eens daarover voorlichten voordat je met een zak goede bedoelingen naar Verwegistan vertrekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

1) Dat je jong bent was me wel duidelijk, dat is ook geen probleem, wel dat je dingen die mogelijk voor jezelf gelden projecteert op anderen terwijl hun je hun leefomstandigheden niet kent.

2) Ook hier doe je dat weer, zelfs de door mij gebruikte computer heb ik gekregen. Niet dat ik arm ben, dat is nog heel wat anders maar ik heb ook geen twee keer modaal inkomen. Daarbij komt dat ik donateur ben van een aantal hulporganisaties in Azië en Afrika omdat ik wel degelijk oog heb voor hun omstandigheden.

3)De meeste nationaliteiten hier zijn moslim of geen religie en daar is werk genoeg aan.

4)Als ik mijn huis verkoop blijf ik met een schuld zitten dus dat lijkt me geen geweldige optie. Daarnaast moet ik dan huur gaan betalen dus dan kost het dubbel. En dan nog, de enige reden dat ze in Verwegistan naar je zouden willen luisteren is omdat ze denken dat je een rijke westerling bent en denken dat ze zo ook zo rijk kunnen worden. Als dan blijkt dat je zelf ook een armoedzaaier bent gaat je boodschap niet overkomen.

Augustinus zegt niet voor niets "Verkondig het evangelie, desnoods met woorden".

Het is goed als jij je geroepen voelt om de zending in te gaan maar wat voor jou geldt, is niet noodzakelijk de goede keuze van andere mensen die in hele andere omstandigheden verkeren. Daarbij denk ik dat je de voorbereiding voor zo'n missie veel te licht opvat, laat je eerst eens daarover voorlichten voordat je met een zak goede bedoelingen naar Verwegistan vertrekt.

Hey thanks voor je reactie

1. Haha ik zie het niet als een probleem, maar zie wat dit betreft ook de onderkant van m'n post.

2. Ik weet niet hoeveel je wel verdient, maar ik ken veel mensen die zo'n beetje het minste van het minste (voor een Nederlander) verdienen, en die zie ik al als behoorlijk rijk/welvarend.

3. Er is werk, maar pak je dat werk ook net zo op als je zou doen wanneer je niet anders kon omdat je toch al naar het buitenland verhuisd was? Ik denk dat het voor velen ook goed is omdat ze er hier "niet aan toe komen".

4. Was een dom antwoord van mij (wat misschien voor sommigen zou gelden). 'k Denk dat jouw laatste antwoord ook maar deels waar is, maar het was gwn een lame opmerking van mij.

Mijn toekomst op credible.nl

'k Heb nu twee van zulke threads geopend, en ik had nog een stuk meer stellingen in gedachten. Maar ik denk dat ik m'n tijd* eerst nog eens goed in het bestuderen van de Bijbel ga stoppen. Want ik heb het idee, dat ik zo nauwelijks mensen overtuig/help. Of het nu is omdat ik ongelijk heb, of omdat het voedsel voor m'n argumenten niet voldoende is: Ik denk dat het goed is om me eerst beter voor te bereiden. Dus ik ga denk ik zeggen... ga ik dat zeggen? ja... tot binnenkort puh2.gifbye.gif

*=Haha ja, het kost me aardig wat tijd puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeg, die man uit de eerste post, in welke afgelegen gebieden is die zelf allemaal geweest?

Ik neem aan dat je met een koffertje geneesmiddelen en een rugzakje op pad gaat en je levensonderhoud al predikend verdient met wat medische dienstverlening? Of ga je lekker veilig en georganiseerd naar een gebied waar al wat is, waar je je bij aan kunt sluiten?

Als je wilt gaan, begin je dan voor te bereiden, waar wil je heen? Wat zijn de echte gebieden waar men nog nooit van God en Jezus heeft gehoord? Bergachtige gebieden, schrale steppes waar t.v. nog niet is doorgedrongen, geen wegen zijn, geen opbenbaar vervoer en geen ziekenhuizen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk inderdaad ook dat het goed is om van te voren te weten waar je naartoe gaat, omdat dat van invloed is op je slagen. Als God wil dat je naar China gaat en je gaat naar Uganda, dan volg je niet Zijn wil. En als je naar Ecuador gaat en Hij wil dat je naar Belgie gaat smile.gif , ben je ook niet in Zijn wil. Ik zou eerst zekerheid over de wil van God voor het persoonlijke leven willen weten. Stel dat God wil dat je naar Noord-Nigeria gaat en je gaat daar ook naartoe, dan zul je daar zeer succesvol in je werk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor Amerikanen is Amerika toch de gehele wereld. puh2.gif


Samengevoegd:

Quote:

Zoals eerder genoemd, was het Romeinse rijk van toen pas écht een zendingsveld, in contrast met Nederland nu. Bovendien waren de mensen destijds daar niet zo "Iedereen heeft z'n eigen mening, jij gelooft dat, dat respecteer ik. Ik geloof het niet." En hadden ze nog niet de evolutieleugens gehad, zoals Nederlanders nu.

Als ik jou zo hoor zou je toch denken dat Nederland nu een echt zendingsveld is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(...) dan zul je daar zeer succesvol in je werk zijn.

Vraagje: wat versta jij onder 'zeer succesvol'?

Ik bedoel: is je missie mislukt als er geen of maar weinig mensen tot geloof komen?

Is je missie ook geslaagd als je wel het Woord hebt verkondigd, maar er blijkbaar alleen rotsachtige bodem was waar het op gezaaid is? (denk aan Jeremia: die moest profeteren, juist om die verharding duidelijk te maken...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overal op de wereld is verkondiging van het woord van God nodig, dus het prediken van het evangelie is nooit tevergeefs.

Maar ik heb wel eens verhalen gehoord van zendelingen die alles achterlieten om naar een land te gaan, maar uiteindelijk gedesillusioneerd, verslagen en afgedraaid terugkeerden en stopten als zendeling en psychische hulp moesten zoeken.

Het aantal mensen dat tot geloof komt, hoeft niet maatgevend te zijn, want er zijn mensen geroepen om voor miljoenen mensen te preken (zoals Reinhard Bonnke) en er zijn mensen geroepen om voor bv. 5 mensen te preken. Als Reinhard Bonnke voor die 5 mensen zou preken, zou hij misschien niet Gods perfecte wil doen en als een ander voor die miljoenen zou preken, zou hij/zij misschien ook niet Gods perfecte wil doen.

Ik schreef over die verslagen zendelingen. Zo zijn er zendelingen die heel veel moeilijkheden meemaken en daardoor worden verslagen. Maar er zijn net zoveel zendelingen die evenveel moeilijkheden meemaken, maar deze krachtig overwinnen, omdat ze precies op de juiste plaats zijn, precies volgens Gods wil. Reinhard Bonnke heeft ook in Nigeria hele heftige dingen meegemaakt door tegenstand van moslims, maar God heeft hem daar vaak wonderlijk uit geholpen.

Paulus kreeg ook wel eens te horen dat hij niet naar bepaalde plaatsen moest gaan (volgens mij in Azië), waar hij zelf misschien liever wel naartoe zou zijn geweest. Maar uiteindelijk ging hij volgens Gods wil naar Macedonië.

Voor je eigen veiligheid, bescherming en je geestelijke rust, is het goed te weten dat je precies op de plaats van bestemming bent en precies werkt in het plan van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...] Vraagje: wat versta jij onder 'zeer succesvol'? Ik bedoel: is je missie mislukt als er geen of maar weinig mensen tot geloof komen? Is je missie ook geslaagd als je wel het Woord hebt verkondigd, maar er blijkbaar alleen rotsachtige bodem was waar het op gezaaid is? (denk aan Jeremia: die moest profeteren, juist om die verharding duidelijk te maken...)

Dus het gaat juist niet om je inzet? Als ik dus door met een vinger te knippen 5mln mensen bekeer, hoef ik niets meer te doen, omdat er zat zijn die niets klaarspelen? Ik evangeliseer door er voor de mensen te zijn, en een voorbeeld te geven. (ookal ga ik vaak de mist in)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid