Étoile 0 Geplaatst 16 april 2009 Rapport Share Geplaatst 16 april 2009 Beste allemaal! Een tijdje terug was er op dit forum een 'bijbeltekst van de week', waarin er samen ingegaan kon worden op een bijbeltekst. Nu heb ik het idee om dit goede idee weer ten uitvoer te gaan brengen, maar dan in een iets gewijzigde vorm. Geinspireerd door verschillende boeken en bijbelse dagboeken zal ik verschillende bijbelstudies maken over een specifiek thema. Elke bijbelstudie zal waarschijnlijk uit een paar delen bestaan. Deel voor deel zullen we deze houden, ik zat te denken om dan wekelijks een deel te doen. Dus bijvoorbeeld: Wanneer een bijbelstudie uit 6 delen bestaat, doen we er 6 weken over. In deze post zal ik ter zijner tijd posten met welke reeks we bezig zijn en hoe lang die duurt. Het is natuurlijk geheel vrijblijvend om mee te doen, maar het is wel het leukst als je de hele reeks meedoet. De manier van vragen bij de stukjes zal afwisselen. De ene keer is het meer een 'kring-idee' waarbij je kan vertellen waar jij tegenaanloopt in een specifieke situatie, de andere keer is het meer gericht op studie en kennisvermeerdering. Als je feedback hebt op de bijbelstudie zou ik het op prijs stellen dat je mij mailt. Het is voor mij ook nog allemaal even uitproberen en leren. De eerste bijbelstudiereeks zal gaan over het Onze Vader en zal van start gaan op vrijdag 17 april en 6 weken duren Link naar bericht Deel via andere websites
E-line 0 Geplaatst 16 april 2009 Rapport Share Geplaatst 16 april 2009 Klinkt als een degelijk en goed plan! Als ik tijd heb, doe ik mee! Link naar bericht Deel via andere websites
_Tijn 0 Geplaatst 16 april 2009 Rapport Share Geplaatst 16 april 2009 [haakt aan] Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 16 april 2009 Rapport Share Geplaatst 16 april 2009 * Mister_L schrijft zich in Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 16 april 2009 Rapport Share Geplaatst 16 april 2009 Ik doe mee, goed idee! Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 16 april 2009 Rapport Share Geplaatst 16 april 2009 Quote: Op donderdag 16 april 2009 13:42:38 schreef E-line het volgende: Klinkt als een degelijk en goed plan! Als ik tijd heb, doe ik mee! Link naar bericht Deel via andere websites
I.love.Jesus 0 Geplaatst 17 april 2009 Rapport Share Geplaatst 17 april 2009 ik ook! Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 20 april 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 april 2009 Misschien is het handig als ik nog benadruk dat ieder deel dus in feite 1 week duurt dus dat het, als je meedoet, ook handig is om het in de desbetreffende week te doen Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 21 april 2009 Rapport Share Geplaatst 21 april 2009 ik heb er morgenavond tijd voor vrij gemaakt. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 4 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 2009 Hey jongens, ik heb geen zin om er veel werk in te steken om er dan vervolgens achter te komen dat iedereen ondanks dat ie hard roept mee te gaan doen niets reageert. Dus...zal ik nog doorgaan? Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 5 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2009 Ik vind het wel fijn maar als ik de enige ben, dan heb je gelijk hoor.. doorgaan in mn profiel mag ook Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 11 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 mei 2009 tis al lang begonnen he ... Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 12 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2009 Quote: Op maandag 11 mei 2009 20:05:39 schreef Karin het volgende: tis al lang begonnen he ... Neemt niet weg dat ze nog mee kan denken he Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 12 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 mei 2009 dat mag ook wel natuurlijk, maar dat mag ook gewoon hier óf ze stuurt mij een mailtje met feedback waar ik om gevraagd heb. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 12 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2009 flexibiliteit blijft iets lastigs he karin Ben trouwens blij dat het topic nu wat actiever is Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 12 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 mei 2009 Nouja zeg, ik gaf t alleen aan omdat Derya dacht dat ik het nog niet georganiseerd had en dan krijg ik zo'n rare opmerking Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 19 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2009 Zijn er onderwerpen die jullie interessant zouden vinden om samen te behandelen? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 19 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2009 misschien een brief ofzo, stukje voor stukje, de eerste brief van Johannes bijvoorbeeld. Maar vooral, wat zie jij zitten? Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 19 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2009 @Derya : dat is inderdaad wel een idee, maar dan zou ik het wat breder willen trekken, bijvoorbeeld over wat Gods liefde betekent of iets dergelijks. WAt vind je daarvan? @zvnna: Ja dat vind ik ook wel een leuk idee eigenlijk. Of Jakobus bijvoorbeeld ? En ik zie veel zitten, ik ben bereid er tijd in te steken en dergelijke. Daarnaast zie ik het niet als dat ik jullie dan wat ga leren ofzo (hoe zou ik kunnen, dan kon ik beter een ontwikkelingslanden topic openen ) maar meer dat ik een opzet maak en dat we samen op zoek gaan, al heb ik wel wat naslag dingen achter de hand dan. Overigens, dit alles is wel mits er animo is Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 19 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2009 Jakobus is ook goed. Johannes was deels ook nav het liefde-idee van Derya. Maar begin dan wel bij een brief ofzo, die zijn niet zo heel lang en die kunnen we dan misschien helemaal bespreken. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 19 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2009 dat is waar inderdaad Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 19 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2009 Jakobus is een boeiende brief en niet zo heel erg lang, een klein puntje wel is dat hij een wat andere lading heeft dan de andere brieven van apostelen aan gemeenten. Jakobus is een van de vroegere brieven en meer 'Joods' dan de andere brieven. Hoeft geen probleem te zijn overigens Een andere brief die goed is om te lezen is de brief van Paulus aan de Galaten, omdat deze brief speciaal aan 'de heidenen' (wij dus) is gericht en naar mijn overtuiging heel erg actueel is en blijft. Link naar bericht Deel via andere websites
Maccabeus 0 Geplaatst 30 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2009 Is er inmiddels al een online bijbelstudie van start gegaan, of is dit nog slechts een plan? Het lijkt mij wel leuk om mee te kunnen doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 30 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 2009 De 'Onze Vader' reeks staat geheel online en overal kan nog op gereageerd wroden in het subforum 'bijbelstudie' vind je dat, je ziet dan wel welke delen het zijn Ik ben begonnen aan een Jakobus deel, maar dat komt na mijn vakantie (dus dat wordt augustus ) Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 29 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2009 Beste mensen ik zit met een vraag ik de bijbel (het schepingsverhaal)daar staat dat god zegt God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken Hij zegt wij en twee keer ons dus hij heeft het tegen iemand dus was god niet alleen , en er is maar 1 god ? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten