Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Disclaimer: for women only

Waarom, o waarom, draai ik als vrouw soms om de hete brij heen? En waarom doen andere vrouwen dat ook wel eens? Wie kan mij uitleggen hoe dat zit? Is als een vrouw niet recht op de man af durft te zeggen wat ze wil en bedoelt is dat een teken van onzekerheid, gebrek aan vertrouwen in de situatie, speelt non-verbale communicatie een rol? Wie o wie kan mij verlichten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom oh waarom zijn vrouwen beter in communicatie dan mannen?

(Over het algemeen dan natuurlijk) Ik denk dat tact, subtiliteit ed misschien niet altijd de meest directe manier van communicatie veroorzaken, maar of dat nu perse slechter is?


Samengevoegd:

Quote:

Disclaimer: for women only

En van dit soort seksisme trek ik me natuurlijk niets aan. boosrood.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het niet, ik ben ook gruwelijk slecht in dingen recht voor z'n raap te zeggen wbt jongens. Pfoe, als ik iemand leuk vind dan durf ik dat echt niet te zeggen voordat ik weet dat hij me ook leuk vind clown.gif Ik heb dan ook eigenlijk nooit echt een blauwtje gelopen puh2.gif Ik denk dat het toch een angst is om afgewezen te worden, ofzo clown.gif Oh en het is zo on-spannend, als alles maar gewoon gezegd werd zoals het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het schijnt dat mannen heel slecht zijn om van die versluierende signalen op te vangen. Wil je iets tegen mannen zeggen, kun je het beter duidelijk zeggen.(dat mag ook vriendelijk+duidelijk hoor. knipoog_dicht.gif )

Althans, ik als man zijnde ben er erg slecht in. Zo heb ik wel eens jaren later van een meisje gehoord dat ze me toen leuk vond (toen het al te laat was). Tja, ik heb daar echt niks van geweten. widegrin.gif

Best jammer, het was een leuk meisje...


Samengevoegd:

Quote:

En van dit soort seksisme trek ik me natuurlijk niets aan.
boosrood.gifknipoog_dicht.gif

Pcies, tijd dat wij mannen opstaan in onze emancipatie strijd! dis.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mannen (jongens) kunnen hier ook er goed in zijn hoor.. bij mijn eerste 2 liefdes was ik echt een ramp. Non verbale communicatie van beide kanten was echt onze redding. Ik denk dat dat een hoofdrol speelt.

Ik weet mijn eerste keer zoenen nog goed, het was op een zeilkamp en we draaiden dagen om elkaar heen. Ik was gewoon bang. Op een avond bij het kampvuur ging het ineens goed maar nog steeds hadden we niks over onze verliefdheid tegen elkaar gezegd. Of het moet met onze ogen zijn geweest.

De tweede keer dat ik echt verliefd was, was een aantal jaren later. Weer veel non verbale communicatie. Ik was ook zo'n sukkel die niks door had (terwijl ik haar al een hele tijd heel leuk vond) , tot het op een gegeven moment ging op vallen dat ze me wel erg vaak voor het eten uitnodigde..

dus Marlies, mannen vinden het vaak heel fijn als je 'om de hete brij heen draait.' Als ze wel recht op ons afstappen vinden we dat vaak eng. Met al die omtrekkende bewegingen kunnen we ook meer zelfvertrouwen krijgen en denken, hé zij vindt mij ook leuk!. En dan durven we de laatste stap te zetten. (van mag die ook best door de vrouw gezet worden.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het schijnt dat mannen heel slecht zijn om van die versluierende signalen op te vangen. Wil je iets tegen mannen zeggen, kun je het beter duidelijk zeggen.(dat mag ook vriendelijk+duidelijk hoor.
knipoog_dicht.gif
)

zovan ' ik vind je lekker en ik wil je?' verbaasd.gif somehow is dat toch meer een mannen-iets dan een vrouwen-iets om te zeggen..

en ik ben gek op mannen, o.a omdat ze juist zo duidelijk zijn in wat ze willen.. ze zeggen wat hun mis zit en doen verder niet zo moeilijk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mag ik als een ware man ff lomp en bot zijn? widegrin.gif

Als iemand van mij een kaartje voor m'n neus zou verscheuren, dan zou ik dat als een enorm helder signaal zien dat je niks meer met me te maken wilt en me ook dusdanig gekwetst voelen dat diegene dat beeld niet makkelijk zal kunnen corrigeren.


Samengevoegd:

Quote:

ziejewel.. jullie houden van ons mysterieus gedoe.. en wille geen duidelijkheid
knipoog_dicht.gif

Nog veel complexer dan dat, we willen wel duidelijkheid maar worden nou net juist aangetrokken die dat mysterieuze gedoe. knipoog_dicht.gif

Net zoiets als de hoofse liefde (het grote thema in al die prins/ridder lady verhaaltjes, met bekendste toch wel de saga van koning Arthur). Dat is een verhaal van een heer en een dame die elkaar willen hebben maar dat het maar niet lukt. Dat is enorm tragisch en zijn zielige verhalen. Je gunt ze dat niet. Maar daar zit dan juist de romantiek in wat die verhalen zo enorm gewild maken.

Tjé, Olorin op de romantische tour, wie had dat kunnen denken. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ok, dan MC doorgrondt mij en vertel mij waarom ik meestal om de hete brij heen draai en op de verkeerde momenten duidelijk communiceer.
party.gif

Ik ken je niet persoonlijk, maar het lijkt mij ook voor een deel selectieve waarneming in je eigen nadeel. Maar verder is het natuurlijk aan jou om de vinger op de wonde te leggen. Ik begrijp dat je toevallig laatst duidelijk doch verkeerd iets hebt gecommuniceert, maar je communiceert toch ook wel duidelijk goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites

is dat echt iets typisch voor mannen, gewoon zeggen wat je bedoelt?

ik bedoel, ik ben ontzettend onzeker, maar als ik verliefd ben ga ik er niet omheen lopen draaien. ja, aan het begin wel (nouja, eerst een beetje de kat uit de boom kijken) maar als ik een idee heb dat het nog wel eens wederzijds zou kunnen zijn (en eigenlijk ook wel als dat niet zo is) dan flap ik het er gewoon uit. heel simpel; 'ik ben verliefd op je'. dat klinkt misschien een beetje plompverloren maar het is iig duidelijk puh2.gif maarja, that's me puh2.gif

dat doe ik trouwens niet altijd hoor, als iets om de een of andere manier onmogelijk is, een relatie niet zou kunnen, dan stop ik het gewoon weg in een donker hoekje achter in mn hoofd en wacht ik tot de verliefdheid over gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

* Pius trekt z'n tutuutje aan, doet z'n hoge hakken aan en aldus is Pia van topicdeelname verzekerd. yes.gif

My two cents: Ergens een inkopper natuurlijk, maar aan de basis staat volgens mij gewoon angst. Angst afgewezen te worden, angst om pijn te worden gedaan, enz.

Alleen kunnen vrouwen vaak veel beter de schijn ophouden, het is een beetje de vloek van een kunstje te goed kunnen als je het mij vraagt. widegrin.gif

't zijn vaak van die dingen waarbij falen-met-opgeheven-hoofd meestal veel doelmatiger is.

Quote:

is dat echt iets typisch voor mannen, gewoon zeggen wat je bedoelt?

Mwah, ook mannen communiceren geregeld verhullend, vaak neemt dat toe naarmate ze wat ouder worden. Maar op de keper beschouwt slagen ze er gewoon veel minder goed in, óf ze willen zó graag hun doel bereiken dat de éne primaire drift de ander overheerst en ze dus toch gewoon zeggen wat ze willen. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het heeft m.i. niet alleen met angst om afgewezen worden te maken, maar ook met onmacht en zelf nog niet een goede formulering van een eindconclusie helder voor ogen hebben. Ikzelf merk dat ik niet echt direct to the point een onderwerp kan aanstippen, maar dat ik eerst een inleidend gesprek nodig heb, met een geïnteresseerde reactie, om tot het daadwerkelijke punt te komen.

Overigens heb ik een Amerikaans boek met de titel 'man are like waffles, women are like spaghetti' - een briljante vergelijking: voor vrouwen is alles met elkaar verbonden, en om een heldere spaghettidraad tevoorschijn te halen moet er aan zo'n draad getrokken worden. Altijd komt er dan wel e.e.a. aan andere onderwerpen mee. En waar het eind van het draadje is, is ook nog niet duidelijk, ook voor de vrouw zelf niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb even nagedacht over dit topic, voor het onderwerp bij mij weer verzand onder de dagelijkse bezigheden. Angst en onzekerheid zijn volgens mij wel een belangrijk ding om niet recht voor z'n raap te zeggen. Verder geloof ik ook waar is wat e-line zegt dat ik vaak om de hete brei heen draai om al pratend tot een conclusie te lopen/vast te lopen in mijn betoog. Is om de hete brei heen draaien iets wat alleen vrouwen eigen is of geldt dit voor mannen in gelijke mate?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het schijnt dat mannen heel slecht zijn om van die versluierende signalen op te vangen. Wil je iets tegen mannen zeggen, kun je het beter duidelijk zeggen.(dat mag ook vriendelijk+duidelijk hoor.
knipoog_dicht.gif
)

Klopt. Daardoor is mijn laatste relatie ook stukgelopen.

Quote:
Althans, ik als man zijnde ben er erg slecht in. Zo heb ik wel eens jaren later van een meisje gehoord dat ze me toen leuk vond (toen het al te laat was). Tja, ik heb daar echt niks van geweten.
widegrin.gif

Best jammer, het was een leuk meisje...

Ook herkenbaar....

Wij mannen zuigen in communicatie. Tenminste, ik wel noparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid