Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Je kan er in elk geval aanstekelijk over vertellen, maar dat wist ik al. Als ik geen roeping had gehad in een totaal andere richting, dan wist ik het wel.
knipoog_dicht.gifsjoerule.gif

Misschien heb je het er al over gehad hoor, maar zijn er ook van die kansarme jongerenprojecten bij jullie? Juist Rotterdam is wat dat betreft best wel een 'reservoir' van krachten?

Niet zo ver ik weet.

[modus weet niet of ik dit kan zeggen]Maar weet je wat het is, ze zijn heel lullig gezegd niet kansarm. Ze kunnen gewoon werk zoeken en dan langzaam groeien.[/modus]

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 87
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...

Bij tuinbouw dacht ik eerst aan seizoensgebonden werk, maar na aanleiding van de post hieronder herzie ik mijn antwoord: Tuinbouw associeer ik met werken in frisse lucht, doorpoten, op zijn tijd ook het nodige denkwerk, ploegendienst, afhankelijk zijn van de vraag naar bepaalde planten, broeg beginnen en ik hoop niet al te laat klaar. Al met al lijkt het me dus een best leuke sector om in te werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:

Sjaloom gewoon Paultje,

Weleens van kassen gehoord?
knipoog_dicht.gif
Die gevaartes trekken zich nu juist niets aan van onze seizoenen.

Beetje trage reactie van mijn kant knipoog_dicht.gif

Helaas, zelfs de meest geautomatiseerde kas kan de seizoenen en het weer nog steeds niet buitensluiten. Er is geen assimilatielicht zo effectief als de zon, de temperatuur is veel moeilijker te stabiliseren doordat hij dat buiten niet is en met -3 is het bijna onmogelijk om je kas op 25 graden te houden net als het lastig is om met 30 graden je kas af te koelen tot 15.

Ventileren is heel leuk, maar zonder wind lukt het niet en ook het water moet nog steeds uit de lucht komen vallen,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik me afvraag hè..

Dat tuinbouw gevarieerd is enzo, dat snap ik wel. Maar lijkt het je ook leuk om het tot je 65e, of tegen die tijd, je 70e te doen?

Ja

waarom niet?

het vakgebied staat niet bepaald stil. Even ter verglijking mijn opa is ruim 80, begonnen op zijn 18de ofzo en had maar 3.000 meter vollegronds met plat glas.

Mijn papa heeft nu een hypermoderne kas met een compleet andere inrichting die ongeveer 5,5 hectare beslaat

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

kassenbouw is iets anders dan tuinbouw
knipoog_dicht.gif

Maar waar en bij wie?

Bedoel iksmile.gif In monster, 's-Gravenzande en poeldijk.

In de middelste ergens bij de noordzeedijk, vleestomaten

In de andere twee via een aannemer; Hans nogwat.

Maar dat is al 7-8 jr. geleden hoorsmile.gif

EDIT: Trouwens weleens (8) De kromme jongens geluisterd? puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 9 months later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid