Asteraceae 0 Geplaatst 19 maart 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Quote: Op donderdag 19 maart 2009 21:08:05 schreef Pius_XII het volgende: Je kan er in elk geval aanstekelijk over vertellen, maar dat wist ik al. Als ik geen roeping had gehad in een totaal andere richting, dan wist ik het wel. Misschien heb je het er al over gehad hoor, maar zijn er ook van die kansarme jongerenprojecten bij jullie? Juist Rotterdam is wat dat betreft best wel een 'reservoir' van krachten? Niet zo ver ik weet. [modus weet niet of ik dit kan zeggen]Maar weet je wat het is, ze zijn heel lullig gezegd niet kansarm. Ze kunnen gewoon werk zoeken en dan langzaam groeien.[/modus] Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 19 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2009 Oh die zullen er zeker bijzitten. Carrot & the stick wat mij betreft. Ik zou me wél kunnen voorstellen dat, mits ze met een dwingende hand ertoe worden gezet, ook een aanzienlijk deel zouden kunnen blijven hangen. Maar goed, weet ik verder te weinig van. Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 19 april 2009 Rapport Share Geplaatst 19 april 2009 Bij tuinbouw dacht ik eerst aan seizoensgebonden werk, maar na aanleiding van de post hieronder herzie ik mijn antwoord: Tuinbouw associeer ik met werken in frisse lucht, doorpoten, op zijn tijd ook het nodige denkwerk, ploegendienst, afhankelijk zijn van de vraag naar bepaalde planten, broeg beginnen en ik hoop niet al te laat klaar. Al met al lijkt het me dus een best leuke sector om in te werken. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 19 april 2009 Rapport Share Geplaatst 19 april 2009 Sjaloom gewoon Paultje, Weleens van kassen gehoord? Die gevaartes trekken zich nu juist niets aan van onze seizoenen. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 13 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2009 Quote: Op zondag 19 april 2009 17:55:53 schreef RobertF het volgende: Sjaloom gewoon Paultje, Weleens van kassen gehoord? Die gevaartes trekken zich nu juist niets aan van onze seizoenen. Beetje trage reactie van mijn kant Helaas, zelfs de meest geautomatiseerde kas kan de seizoenen en het weer nog steeds niet buitensluiten. Er is geen assimilatielicht zo effectief als de zon, de temperatuur is veel moeilijker te stabiliseren doordat hij dat buiten niet is en met -3 is het bijna onmogelijk om je kas op 25 graden te houden net als het lastig is om met 30 graden je kas af te koelen tot 15. Ventileren is heel leuk, maar zonder wind lukt het niet en ook het water moet nog steeds uit de lucht komen vallen, Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 13 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2009 De Kassenbouw Blues.... Jongen ik heb er 4 jaar gewerkt.... hard, hard leven.... Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 14 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2009 Quote: Op donderdag 14 mei 2009 01:35:31 schreef Caesarion het volgende: De Kassenbouw Blues.... Jongen ik heb er 4 jaar gewerkt.... hard, hard leven.... kassenbouw is iets anders dan tuinbouw Maar waar en bij wie? Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 16 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2009 Wat ik me afvraag hè.. Dat tuinbouw gevarieerd is enzo, dat snap ik wel. Maar lijkt het je ook leuk om het tot je 65e, of tegen die tijd, je 70e te doen? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 17 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Quote: Op zondag 17 mei 2009 01:39:52 schreef Morphogenesis het volgende: Wat ik me afvraag hè.. Dat tuinbouw gevarieerd is enzo, dat snap ik wel. Maar lijkt het je ook leuk om het tot je 65e, of tegen die tijd, je 70e te doen? Ja waarom niet? het vakgebied staat niet bepaald stil. Even ter verglijking mijn opa is ruim 80, begonnen op zijn 18de ofzo en had maar 3.000 meter vollegronds met plat glas. Mijn papa heeft nu een hypermoderne kas met een compleet andere inrichting die ongeveer 5,5 hectare beslaat Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 18 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2009 Ah okee. Ik werk dan wekelijks dus in die tuin, en elk jaar is alles hetzelfde. Alles rond een bepaalde tijd erin en er weer uit. Is dat ook met prof. tuinbouw, of ligt dat compleet anders? Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 19 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2009 Quote: Op donderdag 14 mei 2009 15:00:41 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] kassenbouw is iets anders dan tuinbouw Maar waar en bij wie? Bedoel ik In monster, 's-Gravenzande en poeldijk. In de middelste ergens bij de noordzeedijk, vleestomaten In de andere twee via een aannemer; Hans nogwat. Maar dat is al 7-8 jr. geleden hoor EDIT: Trouwens weleens (8) De kromme jongens geluisterd? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 28 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 mei 2009 link Dit is tuinbouw Samengevoegd: Quote: Op maandag 18 mei 2009 17:41:03 schreef Morphogenesis het volgende: Ah okee. Ik werk dan wekelijks dus in die tuin, en elk jaar is alles hetzelfde. Alles rond een bepaalde tijd erin en er weer uit. Is dat ook met prof. tuinbouw, of ligt dat compleet anders? ligt aan de teelt Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 22 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 maart 2010 Ik hoop dat dit geen spam is: Iedereen kan komend weekend gratis in kassen komen kijken en bijna altijd is er wel min of meer iets in de buurt. Met kom in de kas worden er per gebied een aantal kassen opgen gezet waar je kan kijken, vragen kan stellen en gewoon kan zien wat tuinbouw echt is. Voor meer informatie Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten