Spring naar bijdragen

beeldvorming rond de CU


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Nee, die twee zijn voor mij geen optie.
knipoog_dicht.gif
Ik meer te zweven tussen CU en de SP dan tussen die partijen.

CDA is voor mij ook geen mogelijkheid (geen idee wat die met christelijke politiek te maken hebben), de SP vind ik wel leuk klinken maar misschien stem ik dan nog eerder op de Partij voor de Dieren.

Ten eerste omdat dieren ondervertegenwoordigd worden in het politieke bestel (en ik vegetariër ben), ten tweede omdat ik graag stem op een minderheidspartij, ten derde omdat hun naam klinkt als "Partij voor de Bieren" knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij is een groter probleem dat ze geen deuk in een pakje boter slaan.

Ze hebben gewoon de onderhandelingen verloren, zijn opgescheept met volstrekt kansloze posten in het kabinet, en moeten nu hopen dat CDA en PvdA zich zo onpopulair maken dat ze relatief nog meevallen.

Het mes snijdt aan twee kanten. Zowel bij hun eigen aanhang als bij de niet-CU-stemmer kunnen ze niets goeds doen. Juist omdat ze geen vuist kunnen maken, moeten ze dat haast wel compenseren met veel betutteling, en dat schiet juist weer menig niet-stemmer in het verkeerde keelgat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Sorry, Rooms Katholieke Partij Nederland.

Verleden tijd ...

Oh die, die is volgens mij al een tijdje kansloos overleden. Ik kan me niet voorstellen dat Nederland binnen pakweg 200 jaar weer voldoende electoraat voor een RK partij zal kennen.

(Ze waren overigens gevestigd op postbus 100 in Voorburg smile.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij is een groter probleem dat ze geen deuk in een pakje boter slaan.

Ze hebben gewoon de onderhandelingen verloren, zijn opgescheept met volstrekt kansloze posten in het kabinet, en moeten nu hopen dat CDA en PvdA zich zo onpopulair maken dat ze relatief nog meevallen.

Wel handig zo'n cu. Want als ze hun steun geven voor dingen die positief zijn, dan is dat typisch pvda of typisch cda beleid. En als het negatief is, dan is het weer de enorme macht van het cu in de regering.

Trouwens, het kan wel goed voor de cu uitvallen. Want vroeger hadden ze een hoop sympathisanten die niet op ze stemden omdat ze geen regeringsverantwoordelijkheid namen. Dat argument is dan weg...


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Gek genoeg zal die binding met de CU voor mij juist een reden zijn om geen SGP te stemmen bij de Europese verkiezingen.
big-smile.gif

Bij Europese verkiezingen hebben sgp en cu één lijst.


Samengevoegd:

Quote:

de peiligen van deze week trouwens:

CDA 35 (41)

PvdA 32 (33)

VVD 17 (22)

SP 17 (25)

GL 9 (7)

D66 12 (3)

CU 5 (6)

SGP 2 (2)

PVV 16 (9)

PvD 2 (2)

CU krijgt dus relatief nauwelijks klop

Mua, die peilingen zijn net de wind. Ik heb cu ook wel eens op 8 zijn staan. En dan hangt het nog af welke peilingsclub je neemt.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Oh die, die is volgens mij al een tijdje kansloos overleden. Ik kan me niet voorstellen dat Nederland binnen pakweg 200 jaar weer voldoende electoraat voor een RK partij zal kennen.

(Ze waren overigens gevestigd op postbus 100 in Voorburg
smile.gif
)

Ik zie dan zelf meer heil in een algemeen christelijke partij. Wat dat betreft hoop ik ook dat bepaalde katholiek-vijandige elementen uit het CU stappen.

Seculiere partij mag het ook best zijn trouwens. Wat mij betreft hoeft er geen christelijke partij te bestaan, als athans alle seculiere partijen de christelijke ethiek overnemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind ze allen best goed. Arie Slob vind ik inderdaad een goede debater. HW, misschien bedoel je ook wat ik vind dat hij wat vriendelijker mag overkomen smile.gif

Ik vind CU niet belerend. De partij noemt gewoon de misstanden in de samenleving, zoals de SP ook misstanden in de samenleving aankaart. Ik vind het vreemd dat mensen klagen over 'betutteling', terwijl dezelfde mensen klagen dat de financiële sector en de banken jarenlang te weinig betutteld zijn. Mensen houden er nooit van dat er regels zijn, maar vinden wel dat regels voor anderen nodig zijn smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rouvoet: ChristenUnie strijdt in de voorhoede

zaterdag 31 januari 2009 20:00

De ChristenUnie levert een voorhoedegevecht, zei partijleider André Rouvoet vandaag op het Uniecongres in Haarlem. ,,We realiseren ons goed dat wie in de voorhoede loopt, de eerste klappen opvangt. De heftige reacties op onze regeringsdeelname zijn dan ook geen verrassing. Maar we weten: we doen dit niet voor onszelf, we dienen een hoger doel. En we weten ook: de aanhouder wint. Dat geeft mij het vertrouwen en de hoop om onverstoorbaar vast te houden aan onze koers,'' aldus Rouvoet.

ChristenUniecongres, 31 januari 2009 in Haarlem

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid