Spring naar bijdragen

beeldvorming rond de CU


Aanbevolen berichten

Ik vind dat de christen unie niet echt lekker de media in komt. Deels komt dat natuurlijk door anderen, die ze graag in een negatieve hoek willen hebben staan, maar dat is normaal bij politieke partijen.

Maar ik vind ook dat ze zelf ook het een handje helpen.

Kortom, ik vind dat de CU een talent heeft om zich slecht in de media te presenteren.

ChristenUnie_tegen_r_83111b.jpg

f_1371.jpg

Van_Middelkoop_moet_199590e.jpg

(overleeft spoeddebat)

Quote:
ChristenUnie wil verbod godslasterlijk toneelstuk

Quote:
SP en CU eisen opheldering Vaticaan
[/b]

De SP en de ChristenUnie willen dat minister Verhagen van Buitenlandse Zaken de ambassadeur van het Vaticaan op het matje roept.

(info: christenunie en katholieke leden/stemmers ligt wat gevoelig)

een search op CU en verbod

Quote:
Christenunie wilt verbod op:

- op paddo’s

- roken in auto

- seksparty Harkstede

- op koopzondag

- rock festival in Rijssen

- naakt-reclame

- ontkennen holocaust

- blowen in Hardewijk

- blowen onder de 21 jaar

plaat.php?fileid=695

art_large_3252.jpg

Het gaat me niet om de inhoudelijke punten die ik hier noem, maar dit zijn illustraties van een slechte beeldvorming van de partij. Althans, ik probeer nu een karikatuur neer te zetten van die partij, maar dat is wel de karikatuur die ik van ze krijg vanuit de beeldvorming.

De mooiste ilustratie zou trouwens een CU congres zijn waar ze samen liedjes zingen en een overwinningsfeest waarin men met een plakje cake en een kopje koffie uit hun dak gaan.

Ik ben geen CU hater ofzo, kheb een paar keer op ze gestemd, zelfs bij de laatste verkiezing. Maar ik vind het wel jammer. Het zet die partij in een bepaalde hoek waar ik zelf niet echt gelukkig mee ben. Het is net dat het een bemoeizuchtige en betuttelende one issue partij is. Daar doe je ze mee tekort.

Wat ik me afvraag:

- Herkennen anderen dit ook, of ben ik de enige mafketel?

- (zo ja (euh, niet dat mafketel stukje, maar dat herkennen puh2.gif), hoe komt dit nou en wat zou er aan te doen zijn? Ligt het aan de CU? Is het één groot complot van de antichrist? Is het 't lot? Of roep je dat gewoon op je af als je het woord 'unie' in je naam hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herken dat niet, maar ik ben ook niet onpartijdig. Ik ben erg pro-CU, dus veel van wat ik van de CU zie, word ik blij smile.gif

Olorin (of iemand anders), kun jij je dan niet aansluiten bij de CU en de partij een hippere uitstraling geven?

Het schijnt dat alle partijen landelijk heel slecht aan raadsleden komen. Als je je aansluit bij een partij en je beschikbaar stelt als raadslid, is er een grote kans dat je het ook daadwerkelijk wordt. Zo kun je iets voor de samenleving betekenen smile.gif

Ik vind dat ze het best goed doen en dat ze ondanks veel weerstand toch veel weten te bereiken. Ja, er kunnen natuurlijk altijd dingen beter..

Ik vond dit spotje ook best o.k. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben erg pro-CU, dus veel van wat ik van de CU zie, word ik blij
smile.gif

Ik ook, en hoewel Olorin (naar de aard van het onderwerp van het topic, dus daar is verder niets mis mee) gebeuren er ook veel goede dingen.

Maar die zaken die hier aangehaalt worden, eh tsja, daar wordt ik niet blij van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof wel dat de duivel er uiteindelijk achter zit en dat er veel mensen in Nederland zijn die een haat hebben tegen alles wat christelijk is en ik geloof dat er een sterke media is die het leuk vind om de christenen te dissen. Er is een stroming die graag wil zorgen voor secularisatie, vervuiling van de media en het neerhalen van autoriteiten in Nederland.

Quote:

Tja, onhandige ministers en weinig uit de onderhandelingen weten te halen.

Ja, de partij heeft natuurlijk geen regeringservaring. De ministers moeten alles ter plekke leren. Het sluwe CDA en de ervaren PvdA zijn sterke 'tegenpartijen'.

Hebben ze inderdaad weinig uit de onderhandelingen weten te halen? Ik weet het niet hoor, ik vraag het maar. Tot nu toe was mijn beeld dat ze het wel aardig deden, maar misschien dat jij me meer kan vertellen..?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook ik heb CU gestemd. Ik werk in de jeugdhulpverlening en zie bedroevend weinig positiefs gebeuren in deze sector. Bla bla over het wegwerken van wachtlijsten, resultaat: 0,0

Middelkoop = Miskoop (met de uitstraling van een zak aardappelen).

De CU is een minderheidspartij. Die moet dus oppositie voeren. Als regeringspartij staan ze niet in hun kracht.

Het is niet zo dat de beste stuurlui (oppositie) aan wal staan, maar als je aan wal staat (dus niet zelf in het water ligt) heb je vaak wel een beter overzicht en kun je nuttige tips geven. Mijns inziens moet dat de rol van de CU zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hopelijk dat de SGP wat nuttige tips vanaf de wal kan geven
smile.gif

Oppositie voeren doet de SGP zeer consistent, consequent en inhoudelijk. Wat dat betreft een partij waar anderen van kunnen leren. Welke tips zij de CU nu praktisch kunnen geven ontgaat mij echter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hopelijk dat de SGP wat nuttige tips vanaf de wal kan geven
smile.gif

nosmile.gif

weet je dat zeker?

Laten we dan meteen de doodstraf invoeren, en de wet voor algemeen vrouwenkiesrecht uit 1919 terugdraaien... (alhoewel, dan wordt er dus voor de helft minder gestemd op de SGP omdat mannen toch wel op de naam van hun vrouw stemmen ofzo).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens een goede reden voor mij om later (nog maar een jaar en dan mag ik eindelijk stemmen...) geen CU te stemmen is de samenwerking et SGP. Best dat er twee uitgesproken christelijke partijen met elkaar samenwerken, maar ze hebben hele andere standpunten. En als dat een partij is met de standpunten die ik in mijn vorige post noemde, dan wil ik daar niets mee te maken hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien haalt de CU nu wel vaak de kastanjes uit het vuur voor het CDA, maar laat de CU dat maar doen. Laat de CU maar pijn lijden als dat voor het landsbelang is.

Quote:

[...]

nosmile.gif

weet je dat zeker?

Laten we dan meteen de doodstraf invoeren, en de wet voor algemeen vrouwenkiesrecht uit 1919 terugdraaien... (alhoewel, dan wordt er dus voor de helft minder gestemd op de SGP omdat mannen toch wel op de naam van hun vrouw stemmen ofzo).

Ik ben niet zo voor de SGP hoor. Ik ben meer voor de CU. Maar ook op de CU ben ik kritisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Olorin (of iemand anders), kun jij je dan niet aansluiten bij de CU en de partij een hippere uitstraling geven?

Het schijnt dat alle partijen landelijk heel slecht aan raadsleden komen. Als je je aansluit bij een partij en je beschikbaar stelt als raadslid, is er een grote kans dat je het ook daadwerkelijk wordt. Zo kun je iets voor de samenleving betekenen
smile.gif

Dat ik zoiets in de verre toekomst nog eens zou proberen sluit ik ook niet uit. knipoog_dicht.gif

daar ligt een ander probleem, dat ik nog nét een tikje te zwevend ben. Maar wie weet 'wat de toekomst brenge moge'.

Ander probleem is dat ik wel dan een lokale cu wil die in m'n straatje ligt. knipoog_dicht.gif Lokaal verschillen ze soms nogal. Dat hangt dus af van waar ik woon dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dat ik zoiets in de verre toekomst nog eens zou proberen sluit ik ook niet uit.
knipoog_dicht.gif

daar ligt een ander probleem, dat ik nog nét een tikje te zwevend ben. Maar wie weet 'wat de toekomst brenge moge'.

Ander probleem is dat ik wel dan een lokale cu wil die in m'n straatje ligt.
knipoog_dicht.gif
Lokaal verschillen ze soms nogal. Dat hangt dus af van waar ik woon dus.

Aha. Dat zou mooi zijn. En anders kun je misschien iets betekenen voor het CDA of de SGP. Ja, ik ben voorstander van zoveel mogelijk 'christen-politiek'. Het is dat ikzelf niet denk dat ik geroepen ben voor de politiek, anders zou ik het zelf ook wel doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Aha. Dat zou mooi zijn. En anders kun je misschien iets betekenen voor het CDA of de SGP. Ja, ik ben voorstander van zoveel mogelijk 'christen-politiek'. Het is dat ikzelf niet denk dat ik geroepen ben voor de politiek, anders zou ik het zelf ook wel doen.

Nee, die twee zijn voor mij geen optie. knipoog_dicht.gif Ik meer te zweven tussen CU en de SP dan tussen die partijen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Volgens mij is een groter probleem dat ze geen deuk in een pakje boter slaan.

Ze hebben gewoon de onderhandelingen verloren, zijn opgescheept met volstrekt kansloze posten in het kabinet, en moeten nu hopen dat CDA en PvdA zich zo onpopulair maken dat ze relatief nog meevallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Overigens een goede reden voor mij om later (nog maar een jaar en dan mag ik eindelijk stemmen...) geen CU te stemmen is de samenwerking et SGP. Best dat er twee uitgesproken christelijke partijen met elkaar samenwerken, maar ze hebben hele andere standpunten. En als dat een partij is met de standpunten die ik in mijn vorige post noemde, dan wil ik daar niets mee te maken hebben.

Daar linkt één van de plaatjes in mijn TS post ook naar. knipoog_dicht.gif

Nog los van het stemgedrag: (want voor mij was dat een reden wel CU provinciaal te stemmen, maar niet de EU)

Men gaat die partijen dan snel op één hoop gooien, onder de noemer 'de kleine christelijke partijen'. Dat is dat one isue probleem. Het is gewoon kort door de bocht.

Bij zaken als abortus en Euthenasie zou het wel kloppen, maar bij milieu weer helemaal niet, ook niet bij sociaal economisch. Dan zit de CU juist in de 'linkse hoek' terwijl de SGP in de 'rechtse hoek' zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Daar linkt één van de plaatjes in mijn TS post ook naar.
knipoog_dicht.gif

Nog los van het stemgedrag: (want voor mij was dat een reden wel CU provinciaal te stemmen, maar niet de EU)

Gek genoeg zal die binding met de CU voor mij juist een reden zijn om geen SGP te stemmen bij de Europese verkiezingen.big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid