Spring naar bijdragen

Teken van het beest


Aanbevolen berichten

De laatste tijd hoor je het nog wel is, gesprekken gaan over het teken van het beest.

Ik heb is wat filmpjes gekeken op youtube die verklaren wat dat nou moet zijn.

De meest bekende is dat het teken een soort van betalingschip moet zijn, die in je voorhoofd of arm wordt geimplanteerd.

Ergens anders zag ik (Hier) dat het teken zou zijn om niet aan de rustdag te voldoen, om maar even wat plat te zeggen. En dat God ook een teken had, namelijk als je wel aan de rustdag zou doen.

Verder zou het teken niet zichtbaar zijn. Je zou dus niet met 666 of een \"inverted cross\" op je voorhoofd lopen. widegrin.gif Ergens anders (Hier) zijn weer andere (vage) berekeningen waarom Bush de antichrist zou moet zijn, en aan de hand daarvan kan je verder berekenen wat het teken van de beest is. Maar eigenlijk snapte ik deze ook niet helemaal. hamer.gif Nu is mijn vraag, hoe zie je het teken van het beest?

Als een soort betaal chip of...?

Ik ben benieuwd smile.gif

Ikzelf heb er eigenlijk geen mening over, vandaar dit topic eigenlijk.

Wel trek ik enige twijfel met betrekking tot die filmpjes, de een weet het nog mooier te vertellen dan de ander.

Naja, ik hoor het wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was 666 niet een verwijzing naar Nero?

Zoiets staat me bij, wat trouwens ook logisch klinkt, vanuit een historische context interpretatie van openbaring.

Ik zag er trouwens altijd zelf wel iets in dat 6 het getal van de mens is, 3 van God. Dus een mens dat zich goddelijke status aanmeet. Iets wat me gelijk aan de leugens van de slang doet denken en een streven van hoogmoed doet denken wat de zondeval tot gevolg had. Hoogmoed.

Maar goed, dat is mijn private interpretatie, die ik trouwens best vind rijmen met het hele openbaring verhaaltje wat er over 'het beest staat geschreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is het de Paus niet, danwel Bush, Obama of Hillary Clinton. Hoewel ik de laatste een geschikte kandidate acht vind ik dit soort speculaties, naast meestal ontzettend vergezocht en gespeend van historisch besef, ook nog bijzonder nutteloos.

We merken het wel als het zover is en dan zien we meteen of er mensen uit vliegtuigen verdwijnen of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wil je mijn eerlijke & oprechte mening?

Totaal ketterse flauwekul.

Die filmpjes; Ja, ben ik mee eens.

En het was gewoon als voorbeeld, om verschillende meningen te laten zien.

Wat denk je dan dat het teken van het beest is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het teken van het beest is 666.

'En het [beest uit de aarde] maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Was 666 niet een verwijzing naar Nero?

Zoiets staat me bij, wat trouwens ook logisch klinkt, vanuit een historische context interpretatie van openbaring.

Geen flauw idee.. bloos.gif

Quote:

Ik zag er trouwens altijd zelf wel iets in dat 6 het getal van de mens is, 3 van God. Dus een mens dat zich goddelijke status aanmeet. Iets wat me gelijk aan de leugens van de slang doet denken en een streven van hoogmoed doet denken wat de zondeval tot gevolg had. Hoogmoed.

Maar goed, dat is mijn private interpretatie, die ik trouwens best vind rijmen met het hele openbaring verhaaltje wat er over 'het beest staat geschreven.

Kan ik me in vinden..

Maar waar ik eigenlijk op doelde -en wat ik ook ga wijzigen in de OP widegrin.gif-, is hoe je dat teken ziet.

Niet dat mijn hele geloof daar van af hangt, maar ik was eigenlijk best nieuwsgierig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat denk je dan dat het teken van het beest is?

Ik kan me nog het beste vinden in de uitleg die zegt dat het gaat over een historische figuur, en dan met name Nero. Er staat op Wikipedia een aardig stukje over: link

Het idee zou zijn, dat als je neronkesar (Keizer Nero) in het Hebreeuws opschrijft, dit in Romeinse getallen 666 vormt. Ik denk in ieder geval dat het niet belangrijk is in deze tijd, ik lig er niet wakker van. Ik geloof niet dat je hier op een Nostradamus-achtige manier moet proberen allerlei historische voorspellingen in te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe dom kan een men zijn die dat beweren.

Niet heel slim in ieder geval, want dat zijn wilde verhalen.

Maar wat is het dan? Want jij zegt nu dat het allemaal onzin is wat we hier speculeren (en meer is het niet, we spelen en leren), maar wat is het dan wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan ik me in vinden..

Maar waar ik eigenlijk op doelde -en wat ik ook ga wijzigen
widegrin.gif
in de OP-, is hoe je dat teken ziet.

Niet dat mijn hele geloof daar van af hangt, maar ik was eigenlijk best nieuwsgierig.

Die dingen. Tja, de zoveelste interpretatie. knipoog_dicht.gif

En die chip: Voor de chip was het een streepjescode. Wie weet wat het over 50 jaar zal zijn? Een dna code?

Al zou het een chip zijn, wat dan nog? Alsof we bij machte zouden zijn dat uit te stellen ofzo...

Als die mensen die dat roepen gelijk hebben, dan wacht ik wel af tot er een diabolisch iemand uit de zee springt en wilt dat ik God verwerp en dan een chipje in mijn voorhoofd krijg.

Zou wat worden bij het winkelen zeg, loop ik met m'n hoofd de hele tijd tegen een chip reader aan te koppen. noparty.gif

Bush de antichrist, lekkere uitspraak, om ff over het geloof bam zo'n persoon te oordelen. Zover ik weet beleid de man het christelijk geloof. Een nogal slechte, domme belabberde president zijn maakt je nog geen antichrist...

Mijn mening: inlegkunde. Over 10 jaar heb je weer andere verhalen. Tijdens de koude oorlog had je verhalen dat de USSR het rijk van de antichrist was.

Het laat me allemaal eerlijk gezegd koud. Wat ik alleen kwalijk vind is dat ze christenen als het beest lopen te bestempelen. Vind ik erg kwalijk om zo over het geloof van die mensen te oordelen! Bush vind ik een vreselijk beroerde president, maar als hij zegt christen te zijn, geloof ik hem. En de paus, ik ben protestant en echt geen katholiek, maar ik geloof dat paus JPII in de hemel is en Paus Benedictus XVI is mijn broeder en zie hem als een trouwe volgeling van de Heer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Die dingen. Tja, de zoveelste interpretatie.
knipoog_dicht.gif

En die chip: Voor de chip was het een streepjescode. Wie weet wat het over 50 jaar zal zijn? Een dna code?

Al zou het een chip zijn, wat dan nog? Alsof we bij machte zouden zijn dat uit te stellen ofzo...

Als die mensen die dat roepen gelijk hebben, dan wacht ik wel af tot er een diabolisch iemand uit de zee springt en wilt dat ik God verwerp en dan een chipje in mijn voorhoofd krijg.

Zou wat worden bij het winkelen zeg, loop ik met m'n hoofd de hele tijd tegen een chip reader aan te koppen.
noparty.gif

Bush de antichrist, lekkere uitspraak, om ff over het geloof bam zo'n persoon te oordelen. Zover ik weet beleid de man het christelijk geloof. Een nogal slechte, domme belabberde president zijn maakt je nog geen antichrist...

Mijn mening: inlegkunde. Over 10 jaar heb je weer andere verhalen. Tijdens de koude oorlog had je verhalen dat de USSR het rijk van de antichrist was.

Het laat me allemaal eerlijk gezegd koud. Wat ik alleen kwalijk vind is dat ze christenen als het beest lopen te bestempelen. Vind ik erg kwalijk om zo over het geloof van die mensen te oordelen! Bush vind ik een vreselijk beroerde president, maar als hij zegt christen te zijn, geloof ik hem. En de paus, ik ben protestant en echt geen katholiek, maar ik geloof dat paus JPII in de hemel is en Paus Benedictus XVI is mijn broeder en zie hem als een trouwe volgeling van de Heer.

En zo is het. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Wat denk je dan dat het teken van het beest is?

Geen idee. Geen interesse.

Wat ik zie is dat tallozen met dit verhaal aan de slag gaan, en dat geeft soms bijzonder boeiende inkijkjes in hoe mensen denken.

De uitleg van Olorin is boeiend, maar zegt niets over wat de auteur bedoeld heeft, maar veel over hoe Olorin gelooft. DAT vind ik boeiend.

Wie de link tussen 666 en de paus legt, zegt niets over wat de auteur bedoeld heeft, maar veel over hoe hij of zij gelooft. Vind ik boeiend.

etc., etc.

Feit is dat de auteur dood is, en we geen uitleg zullen krijgen. Feit is ook dat letterlijk voor iedere persoon een link met "666" valt te leggen, als je maar wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het teken van het beest is 666.

'En het [beest uit de aarde] maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.'

Dit vind ik nou een raar stuk tekst. Wie verstand heeft berekene het getal.........Het getal is zeshonderd zesenzestig.

Eerst zeggen dat als je verstand hebt, dat je het getal gaat berekenen en vervolgens het getal geven. hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik kan me nog het beste vinden in de uitleg die zegt dat het gaat over een historische figuur, en dan met name Nero. Er staat op Wikipedia een aardig stukje over:

Het idee zou zijn, dat als je neronkesar (Keizer Nero) in het Hebreeuws opschrijft, dit in Romeinse getallen 666 vormt. Ik denk in ieder geval dat het niet belangrijk is in deze tijd, ik lig er niet wakker van. Ik geloof niet dat je hier op een Nostradamus-achtige manier moet proberen allerlei historische voorspellingen in te zien.

Dat optellen tot je 666 hebt, vind ik echt onheilszoekerij. Zo kun je overal 666 van maken.

Het 2e filmpje in de OP vind ik dus een goed voorbeeld.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Die dingen. Tja, de zoveelste interpretatie.
knipoog_dicht.gif

En die chip: Voor de chip was het een streepjescode. Wie weet wat het over 50 jaar zal zijn? Een dna code?

Al zou het een chip zijn, wat dan nog? Alsof we bij machte zouden zijn dat uit te stellen ofzo...

Als die mensen die dat roepen gelijk hebben, dan wacht ik wel af tot er een diabolisch iemand uit de zee springt en wilt dat ik God verwerp en dan een chipje in mijn voorhoofd krijg.

Zou wat worden bij het winkelen zeg, loop ik met m'n hoofd de hele tijd tegen een chip reader aan te koppen.
noparty.gif

Bush de antichrist, lekkere uitspraak, om ff over het geloof bam zo'n persoon te oordelen. Zover ik weet beleid de man het christelijk geloof. Een nogal slechte, domme belabberde president zijn maakt je nog geen antichrist...

Mijn mening: inlegkunde. Over 10 jaar heb je weer andere verhalen. Tijdens de koude oorlog had je verhalen dat de USSR het rijk van de antichrist was.

Het laat me allemaal eerlijk gezegd koud. Wat ik alleen kwalijk vind is dat ze christenen als het beest lopen te bestempelen. Vind ik erg kwalijk om zo over het geloof van die mensen te oordelen! Bush vind ik een vreselijk beroerde president, maar als hij zegt christen te zijn, geloof ik hem. En de paus, ik ben protestant en echt geen katholiek, maar ik geloof dat paus JPII in de hemel is en Paus Benedictus XVI is mijn broeder en zie hem als een trouwe volgeling van de Heer.

Zeer verhelderende post smile.gif

Hier heb ik wat aan smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid