Jipperd 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Happy Xmas (war is over), was een onderdeel van hun "War is over if you want it"- actie. Deze stond volledig in het teken van de Vietnam oorlog die toen in volle gang was. Ze waren enorm tegen de oorlog en wilden mensen bewust maken dat het in hun land misschien goed was, maar dat er (letterlijk) aan de andere kant van de wereld een verschrikkelijke oorlog plaatsvond. Naast dat er een cynische toon in zit (I hope YOU have fun) is eht ook een lied waar enorm veel hoop doorheen loopt. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Ik kom al helemaal in de kerststemming van dat linkje naar 'Ere zij God' En zo zingen ze het altijd in de zanguitvoering van alle kerkkoren van de Gergem in mijn thuisthuis-woonplaats Met alle koren en bezoekers tegelijk, machtig mooi Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 Leuk: White Christmas, O Holy Night, Little Drummer Boy, Christmas Like A Lullaby, Jingle Bells, Rodulph The Red-nosed Reindeer, Christmas Shoes, Christmas For Cowboy's, Happy Christmas(War is Over), en meer. Minder leuk: Last Christmas, All I Want For Christmas Is You, Ere Zij God, en meer... Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 12 december 2008 Rapport Share Geplaatst 12 december 2008 * hopeloos heeft de halve dag op het werk verplicht via internet Sky Radio Christmas geluisterd. Nu ben ik helemaal in de kerststemming Alle liedjes die Paultje minder leuk vind, vind ik helemaal goed Link naar bericht Deel via andere websites
snuffie 0 Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 ik kan nog steeds goed lachen om Flappie, die blijf ik leuk vinden t mooiste kerstliedje vind ik Christmas shoes (o.a. Newsboys, weet niet van wie ie nu echt is) Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Quote: Op vrijdag 12 december 2008 18:34:38 schreef hopeloos het volgende: * hopeloos heeft de halve dag op het werk verplicht via internet Sky Radio Christmas geluisterd. Nu ben ik helemaal in de kerststemming Alle liedjes die Paultje minder leuk vind, vind ik helemaal goed Daar heb is Sky Radio niet voor nodig... En wat is er zo leuk aan dat kerstgezwijmel? Last Christmas staat al 5 jaar op een in de kersthitlijsten, waarom eigenlijk? Alleen maar omdat de meeste mansen van dat gezwijmel houden?... Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Het heeft niet zo met gezwijmel te maken denk ik. In mijn geval niet tenminste. Het is meer de herkenning, het nostalgische ervan. Dat je als je Last Christmas hoort weet, het is weer bijna Kerst! En dat je er warme gevoelens bij krijgt enzo. Ook al is het nummer zelf niet hoog intellectueel. Dat hoeft toch ook niet Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Quote: Op donderdag 11 december 2008 20:04:25 schreef SilverUnicorn het volgende: Ik vind bijna alle kerstmuziek wel leuk... zelfs Last Christmas kan ik vrij lang pruimen voor het me de strot uitkomt. Maar Flappie hoef ik nooit meer te horen! Stom lied Flappie! Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Ik vind Flappie zó vreselijk! Samengevoegd: Quote: Op vrijdag 12 december 2008 18:34:38 schreef hopeloos het volgende: * hopeloos heeft de halve dag op het werk verplicht via internet Sky Radio Christmas geluisterd. Nu ben ik helemaal in de kerststemming Wauw, eindelijk iemand die dat leuk vind. Mijn pappa werkt op de internet afdeling bij Sky Radio en was 'the christmas station' in oktober al zat (toen begonnen ze namelijk al met de voorbereidingen.. ). Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 13 december 2008 Rapport Share Geplaatst 13 december 2008 Quote: Op zaterdag 13 december 2008 18:27:08 schreef SilverUnicorn het volgende: Het heeft niet zo met gezwijmel te maken denk ik. In mijn geval niet tenminste. Het is meer de herkenning, het nostalgische ervan. Dat je als je Last Christmas hoort weet, het is weer bijna Kerst! En dat je er warme gevoelens bij krijgt enzo. Ook al is het nummer zelf niet hoog intellectueel. Dat hoeft toch ook niet Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 25 december 2008 Rapport Share Geplaatst 25 december 2008 Deze vind ik zelf wel vet: Een metal cover van Theocracy van het oude (m.i mooie) lied 'oh come Emmanuel' link Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 25 december 2008 Rapport Share Geplaatst 25 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 21:14:57 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] Ere zij God kan ook verschrikkelijk lelijk zijn * zoveel vragen nu nog antwoorden denkt aan samenzang (lees tegen elkaar in schreeuwen) van koor en gemeente Ligt er maar aan hoe het gezongen wordt.Een organist die aan het bonken is op het orgel en een protestantse gemeente die aan het gillen is ,doet dit prachtige gezang geen goed.Maar als de organist echt de zang met het orgel aan het beleiden is en de gemeente zingt met eerbiedige vreugde is het een vreugde om het Ere zij God te zingen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten