Spring naar bijdragen

Corientje123 & Rainbow6 samenwonen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Maarre... Binnen de PKN kan samenwonen toch ook kerkelijk worden ingezegend? In mijn voormalige kerk kon dat iig wel.

dat klopt... en mischien doen we dat ook wel... het is nog even aanzien welke richting qua kerk verder gaan...

Quote:

Wow, wat leuk!!
party.gif
Gefeliciteerd beiden..
yes.gif
ennuhm, dat wordt toch wel een housewarming hé?
widegrin.gif

ik ben bang van wel puh2.gif maar dat horen jullie nog wel knipoog_dicht.gif

er is in ieder geval een Bar binnens huis aanwezig big-smile.gif

Quote:

Hmmmmm... Met zoveel positieve reacties is het eigenlijk toch wel tijd voor een tegenreactie.

Dus... Komtie:

Corientje en Rainbow, gefeliciteerd en veel plezier bij/in het eeuwig knetterende haardvuur!
devil.gif

altijd al openhaard gewilt.. is zo gezellig knipoog_dicht.gif

thnx voor felicitaties allemaal big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, dat weet ik ook. Ik kan zelfs gratis trouwen
knipoog_dicht.gif
. Op het moment is de situatie er niet helemaal naar en hebben we beide besloten dat we het gewoon nog eventjes willen uitstellen.

Maar jullie hebben wel een samenlevingscontract gesloten als ik het goed begreep. Dat is dezelfde status (voor de wetgever) als trouwen, waarom willen jullie dan nog wachten met de inzegening voor God, dat snap ik niet helemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

contract en dergelijke is gewoon verplicht vanwege samenwonen en samen kopen.

natuurlijk kunnen we gewoon ons laten inzegenen door de kerk. maar dan word het een "omdat het moet" kwestie... geen feest geen gemeentehuis... wat is dan het trouwen?

daarbij komt (zoals ik paar posts terug al aangaf) dat we nog niet er over uit zijn welke kerk we samen verder gaan. ik zelf ben niet zo trouwe kerkganger (meer).

al met al. de situatie is niet helemaal er naar om nu ook echt te trouwen. wel is noodzakelijk dat corine ergens anders gaat wonen. en willen we graag bij elkaar zijn...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Trouwen gaat toch ook niet om het feest?

Als zij dat willen, dan moeten ze dat toch zelf weten? Al dat gezeur over "je kan maandagochtend gratis trouwen en kerkelijke zegen is toch niet teveel gevraagd, blabla".

Stellen moeten dat voor zichzelf (en met God) uit zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach, ZVNNA wil het gewoon even vermelden, dat moet zij toch ook zelf weten? Ik kan mijn goed voorstellen dat iemand dzich geroepen voelt door zijn/haar geweten en/of door God.

Ik heb het niet alleen over haar, ook over het algemeen. Had ik misschien haar dan niet moeten quoten.. Het gebeurt zo vaak en dan wil ik graag gewoon even vermelden dat ik daar niet tegen kan flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als zij dat willen, dan moeten ze dat toch zelf weten? Al dat gezeur over "je kan maandagochtend gratis trouwen en kerkelijke zegen is toch niet teveel gevraagd, blabla".

Stellen moeten dat voor zichzelf (en met God) uit zoeken.

lang leve doorgeschoten individualismenosmile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja als je hier op dit forum een mededeling doet dat je lekker gaat hokken kan je verwachten op een Christelijk forum dat daar vraagtekens bij gesteld worden .Waarom mensen zo graag in het openbaar vertellen wat ze prive doen is nog steeds een raadsel.

Kerkelijk is het nog steeds zo dat men pas met elkaar in bed kruipt als men getrouwd is; dat we dat anders doen in onze cultuur is een andere zaak waar ook wat voor te zeggen is,maar de kerkelijke regel was en is er niet voor niets.

Een oordeel uitspreken is totaal verre van ons,een ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Tja als je hier op dit forum een mededeling doet dat je lekker gaat hokken kan je verwachten op een Christelijk forum dat daar vraagtekens bij gesteld worden .Waarom mensen zo graag in het openbaar vertellen wat ze prive doen is nog steeds een raadsel.

Kerkelijk is het nog steeds zo dat men pas met elkaar in bed kruipt als men getrouwd is; dat we dat anders doen in onze cultuur is een andere zaak waar ook wat voor te zeggen is,maar de kerkelijke regel was en is er niet voor niets.

Een oordeel uitspreken is totaal verre van ons,een ieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden .

heb jij mij ergens zien zeggen dat we lekker gaan hokken?

ik vind jouw reactie iets over de top...

de reden waarom ik dit stukje prive vertel is omdat ik een hekel heb aan achteraf via via te horen hoe mensen over ons denken dat we gaan samenwonen... ik neem dus gewoon het lef openbaarlijk te vertellen dat we "lekker tegen de kerk in gaan"

Vooral Corine is een trouwe Credible bezoeker en er gaat vanzelf gelult worden...

vandaar de bekendmaking en stellen we ons open voor reacties en reactie op reacties

ik aanvaard alle opmerkinging van dat we het niet doen "zoals het hoort" en leg graag uit waarom we dat niet doen... laat het oordelen maar aan een ander over

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
De reden dat we NU gaan samenwonen is niet omdat we er al zo lang mee bezig zijn.

Ongeveer 2 maanden geleden is er bij Corine thuis iets voorgevallen waardoor de sfeer er niet echt beter op werd. Het contact met het thuisfront liep een beetje stuk. Gezien ik wel in een pretige sfeer leef, vond ik het eigenlijk min of meer oneerlijk voor Corine dat zij in een beetje rot situatie moest leven. Voor mij was dit een mooi punt om te beslissen concrete stappen te gaan nemen.

Ergens herken ik me in jullie situatie voor een deel (ik ga daar nu verder niet over uitwijken). Het is moeilijk om te zien wanneer je vriendin in een situatie ziet waarbij het gewoon niet goed gaat. In mijn geval ging ik niet samen met mijn man wonen in een apart huis, maar trok ik bij hem en zijn ouders in. Mensen zagen dit niet als samenwonen, maar ergens was het dat wellicht wel.

Quote:
ja de reden van dit topic openen is ook omdat we toch wel benieuwd zijn naar jullie reacties...
knipoog_dicht.gif

Gefeliciteerd met de keuze voor elkaar, dat jullie bij elkaar een plekje in het hart hebben gevonden die daarvoor apart was gehouden smile.gif

Verder heb ik denk ik een aparte mening over wat een huwelijk inhoud en wanneer je die aangaat, dat ga ik hier verder niet uitleggen want dan hangt er denk ik een off topic lijntje in de lucht.

Quote:
dus bij jou gaat het alleen om de kerkelijke zegen?

Voor mij gaat trouwen in de eerste plaats om de kerkelijke inzegening. Ik (wij) wilden dat God op deze manier zijn zegen aan ons kon mee geven in ons huwelijk, in ons samenzijn. Daarnaast wilde ik een getuigen zijn richting familie en vrienden die God niet kennen, dat wij het belangrijk vinden en van levensbelang dat God ook of juist hierin betrokken wordt. Het feestje ervoor en erna was er omdat we dankbaar zijn dat God ons aan elkaar gegeven heeft en ons wil leiden op de juiste weg en bij het nemen van de juiste keuzen.

Quote:
Ik heb het niet alleen over haar, ook over het algemeen. Had ik misschien haar dan niet moeten quoten.. Het gebeurt zo vaak en dan wil ik graag gewoon even vermelden dat ik daar niet tegen kan
flower.gif

Natuurlijk moeten mensen het in de eerste plaats zelf weten, maar wanneer iemand in de openingspost aangeeft graag de verschillende meningen te willen horen, dan kun je die ook verwachten. (ja de reden van dit topic openen is ook omdat we toch wel benieuwd zijn naar jullie reacties... knipoog_dicht.gif)

Als je er niet tegen kan dat mensen ingaan op vragen uit een openingspost, kun je dat m.i. dat beter negeren...

Quote:
de reden waarom ik dit stukje prive vertel is omdat ik een hekel heb aan achteraf via via te horen hoe mensen over ons denken dat we gaan samenwonen... ik neem dus gewoon het lef openbaarlijk te vertellen dat we "lekker tegen de kerk in gaan"

Vooral Corine is een trouwe Credible bezoeker en er gaat vanzelf gelult worden...

Waar maak je je druk om zeg! Je zit op internet en daar hebben mensen sowieso een mening. Je kunt er beter op voorhand vanuit gaan dat er over je gepraat wordt en dat je zelf vast ook wel eens over iemand praat, zo gaan die dingen.

Geniet van elkaar en laat je niet te snel van de wijs brengen door andere meningen of opmerkingen flower.gif

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

heb jij mij ergens zien zeggen dat we lekker gaan hokken?

ik vind jouw reactie iets over de top...

de reden waarom ik dit stukje prive vertel is omdat ik een hekel heb aan achteraf via via te horen hoe mensen over ons denken dat we gaan samenwonen... ik neem dus gewoon het lef openbaarlijk te vertellen dat we "lekker tegen de kerk in gaan"

Vooral Corine is een trouwe Credible bezoeker en er gaat vanzelf gelult worden...

vandaar de bekendmaking en stellen we ons open voor reacties en reactie op reacties

ik aanvaard alle opmerkinging van dat we het niet doen "zoals het hoort" en leg graag uit waarom we dat niet doen... laat het oordelen maar aan een ander over

Goed lezen wat er staat kan je ook al niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuurlijk wisten we dat er verschillende reacties zouden komen op het feit dat we de keuze hebben gemaakt om te gaan samenwonen. Ik snap het ook wel dat mensen verschillend reageren en vind het niet erg om te lezen hoor, maar mijn keuze blijft wel vaststaan knipoog_dicht.gif

Ik wil deze keuze maken in deze situatie. Dat we nu gaan samenwonen heeft natuurlijk ook te maken met hoe het hier in huis op het moment aan toe gaat en dat is echt slopend.. Maar ook omdat ik gewoon heel erg graag met Rainbow samen woon. Trouwen komt nog wel in de toekomst, daar ben ik vrij zeker van.

Daarnaast vond ik het dus (zoals Rainbow ook al aangeeft) belangrijk en leuk om het te vertellen aan anderen. Natuurlijk vind ik het leuk om positieve reacties te krijgen, maar aan iets meer negatieve reacties ben ik ook wel gewend hoor knipoog_dicht.gif

Blijf dus allemaal gewoon reageren op het samenwonen zoals je dat zelf wilt.. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

..............

Waar maak je je druk om zeg! Je zit op internet en daar hebben mensen sowieso een mening. Je kunt er beter op voorhand vanuit gaan dat er over je gepraat wordt en dat je zelf vast ook wel eens over iemand praat, zo gaan die dingen.

Geniet van elkaar en laat je niet te snel van de wijs brengen door andere meningen of opmerkingen
flower.gif

Liefs Diaan

reden is ook omdat ik (veel) mensen ook persoonlijk ken. ik hou niet van schijnheiligheid. dus maak ik het van te voren al bekend ipv straks nog moeten uitleggen als ik mensen spreek knipoog_dicht.gif

grote kans dat we 'vrienden' kwijt raken door deze actie... of mischien vinden we wel mensen in soortgelijke situatie's

ik kom daar dan liever nu achter

Quote:

[...]

Goed lezen wat er staat kan je ook al niet.

verklaar je nader aub

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid