Spring naar bijdragen

Corientje123 & Rainbow6 samenwonen


Aanbevolen berichten

Na kort overleg hebben we (corine en ik) toch besloten het niet ongemerkt voorbij te laten gaan.

Corientje123 & Rainbow6 gaan samenwonen

Ja je leest het goed. Samenwonen en niet trouwen. Omdat dit natuurlijk vragen gaat oproepen willen we het een en ander alvast vertellen.

De reden dat we NU gaan samenwonen is niet omdat we er al zo lang mee bezig zijn.

Ongeveer 2 maanden geleden is er bij Corine thuis iets voorgevallen waardoor de sfeer er niet echt beter op werd. Het contact met het thuisfront liep een beetje stuk. Gezien ik wel in een pretige sfeer leef, vond ik het eigenlijk min of meer oneerlijk voor Corine dat zij in een beetje rot situatie moest leven. Voor mij was dit een mooi punt om te beslissen concrete stappen te gaan nemen. Ik heb Corine verteld wat ik dacht en voelde en vroeg haar of ze het zag zitten om met mij te gaan samenwonen. Haar antwoord was JA big-smile.gif

Toen is het balletje heel snel gaan rollen. We zijn huizen wezen bekijken en al snel vonden we een appartement wat ons wel wat leek. Dan komt het geregel en als alles goed gaat mogen we 23 december intrekken in ons eigen woning.

Enkele van jullie wist alles al maar we wilde het de rest van het forum dit nieuws toch niet ontzeggen...

We hebben dus (nog) geen trouwplannen. Daar is gewoonweg nu de situatie en het geld niet voor. Ik zelf wil het nog niet echt en Corine wacht ook liever tot op het moment dat we er ECHT een mooie dag van kunnen maken...

Dat was het dan zo beetje...

ja de reden van dit topic openen is ook omdat we toch wel benieuwd zijn naar jullie reacties... knipoog_dicht.gif

niet dat we van mening zullen veranderen maar omdat we gewoon open staan voor meningen...

groetjes en liefs

Corine en Eduard

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Maar je bent in principe wél voornemens om elkaar trouw te blijven, in goede en slechte tijden, tot de dood jullie scheidt zeg maar?
big-smile.gif

volgens ons samenlevings contract zal ik wel moeten rofl.gif

engel.gif ik zelf zie het al als een soort huwelijk... op papier is alles al van ons samen. bij overlijden gaat alles naar de overgeblevene... we zullen voor elkaar moeten opdraaien...

ja voor elkaar zorgen in goede slechte tijden tot de dood ons scheid...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Samenleven een 70e jaren uitvinding een relevante bevrijding toen,maar nu----------------nu maar hopen dat het 24 uurs samen zijn echt kans van slagen zal hebben .

Gelukkig is er altijd nog de afleiding van werk, studie, uitgaan, familie bezoek widegrin.gif

De aanleiding is minder leuk, maar ik wens jullie veel succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Na kort overleg hebben we (corine en ik) toch besloten het niet ongemerkt voorbij te laten gaan.

Er komt een feestje aan, dus? En wij zijn allemaal uitgenodigd? widegrin.gif

Quote:
Corientje123 & Rainbow6 gaan samenwonen

Arme Corine noparty.gif

Grapje, hoor! Proficiat en veel geluk, samen! big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel voor alle reacties widegrin.gif

Quote:

[...]

Er komt een feestje aan, dus? En wij zijn allemaal uitgenodigd?
widegrin.gif

Nou wie weet puh2.gif

(zo groot is het huis nou ook weer niet knipoog_dicht.gif)

Quote:
[...]

Arme Corine
noparty.gif

rofl.gifrofl.gifrofl.gif

Quote:

[...]

Dus jullie zijn in alle juridische consequenties in feite getrouwd, maar jullie willen dat nog niet voor God brengen? Begrijp ik het zo goed?

Zo zou je het kunnen zien. Al denk ik dat je het zelf ook heel persoonlijk bij God kan brengen en hoef je daarvoor niet in een kerk te trouwen. En het is niet zo dat ik dat in de toekomst niet wil hoor! De situatie is er alleen nu niet helemaal na.

Quote:

Trouwen hoeft niet persé veel geld te kosten.
knipoog_dicht.gif

Nee, dat weet ik ook. Ik kan zelfs gratis trouwen knipoog_dicht.gif. Op het moment is de situatie er niet helemaal naar en hebben we beide besloten dat we het gewoon nog eventjes willen uitstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

volgens ons samenlevings contract zal ik wel moeten
rofl.gif

engel.gif
ik zelf zie het al als een soort huwelijk... op papier is alles al van ons samen. bij overlijden gaat alles naar de overgeblevene... we zullen voor elkaar moeten opdraaien...

ja voor elkaar zorgen in goede slechte tijden tot de dood ons scheid...

Nou gefeliciteerd dan. yes.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid