Rainbow6 0 Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Na kort overleg hebben we (corine en ik) toch besloten het niet ongemerkt voorbij te laten gaan. Corientje123 & Rainbow6 gaan samenwonen Ja je leest het goed. Samenwonen en niet trouwen. Omdat dit natuurlijk vragen gaat oproepen willen we het een en ander alvast vertellen. De reden dat we NU gaan samenwonen is niet omdat we er al zo lang mee bezig zijn. Ongeveer 2 maanden geleden is er bij Corine thuis iets voorgevallen waardoor de sfeer er niet echt beter op werd. Het contact met het thuisfront liep een beetje stuk. Gezien ik wel in een pretige sfeer leef, vond ik het eigenlijk min of meer oneerlijk voor Corine dat zij in een beetje rot situatie moest leven. Voor mij was dit een mooi punt om te beslissen concrete stappen te gaan nemen. Ik heb Corine verteld wat ik dacht en voelde en vroeg haar of ze het zag zitten om met mij te gaan samenwonen. Haar antwoord was JA Toen is het balletje heel snel gaan rollen. We zijn huizen wezen bekijken en al snel vonden we een appartement wat ons wel wat leek. Dan komt het geregel en als alles goed gaat mogen we 23 december intrekken in ons eigen woning. Enkele van jullie wist alles al maar we wilde het de rest van het forum dit nieuws toch niet ontzeggen... We hebben dus (nog) geen trouwplannen. Daar is gewoonweg nu de situatie en het geld niet voor. Ik zelf wil het nog niet echt en Corine wacht ook liever tot op het moment dat we er ECHT een mooie dag van kunnen maken... Dat was het dan zo beetje... ja de reden van dit topic openen is ook omdat we toch wel benieuwd zijn naar jullie reacties... niet dat we van mening zullen veranderen maar omdat we gewoon open staan voor meningen... groetjes en liefs Corine en Eduard Link naar bericht Deel via andere websites
Jipperd 0 Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Gefeliciflapperd! Echt heel leuk, en m.i. een goede stap als het op dit moment zo gaat, toch? In ieder geval heel erg gefeliciteerd met jullie nieuwe huis ! Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Quote: Op woensdag 19 november 2008 22:58:34 schreef Rainbow6 het volgende: Ik zelf wil het nog niet echt Maar je bent in principe wél voornemens om elkaar trouw te blijven, in goede en slechte tijden, tot de dood jullie scheidt zeg maar? Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 19 november 2008 Rapport Share Geplaatst 19 november 2008 Samenleven een 70e jaren uitvinding een relevante bevrijding toen,maar nu----------------nu maar hopen dat het 24 uurs samen zijn echt kans van slagen zal hebben . Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Bedankt voor je opbeurende reactie Saccie Heel veel succes samen! Woon sinds Juli samen. Het zal even wennen zijn, maar het is het allemaal waard Link naar bericht Deel via andere websites
Rainbow6 0 Geplaatst 20 november 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Quote: Op woensdag 19 november 2008 23:11:55 schreef Pius_XII het volgende: [...] Maar je bent in principe wél voornemens om elkaar trouw te blijven, in goede en slechte tijden, tot de dood jullie scheidt zeg maar? volgens ons samenlevings contract zal ik wel moeten ik zelf zie het al als een soort huwelijk... op papier is alles al van ons samen. bij overlijden gaat alles naar de overgeblevene... we zullen voor elkaar moeten opdraaien... ja voor elkaar zorgen in goede slechte tijden tot de dood ons scheid... Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Quote: Op woensdag 19 november 2008 23:28:57 schreef Sacerdos het volgende: Samenleven een 70e jaren uitvinding een relevante bevrijding toen,maar nu----------------nu maar hopen dat het 24 uurs samen zijn echt kans van slagen zal hebben . Gelukkig is er altijd nog de afleiding van werk, studie, uitgaan, familie bezoek De aanleiding is minder leuk, maar ik wens jullie veel succes. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Quote: Op woensdag 19 november 2008 22:58:34 schreef Rainbow6 het volgende: Na kort overleg hebben we (corine en ik) toch besloten het niet ongemerkt voorbij te laten gaan. Er komt een feestje aan, dus? En wij zijn allemaal uitgenodigd? Quote: Corientje123 & Rainbow6 gaan samenwonen Arme Corine Grapje, hoor! Proficiat en veel geluk, samen! Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Veel geluk inderdaad Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
Levi 145 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Wat een leuk nieuws! Van harte gefeliciteerd! Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Trouwen hoeft niet persé veel geld te kosten. Link naar bericht Deel via andere websites
Dostojevski 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Quote: Op donderdag 20 november 2008 10:49:49 schreef Michiel het volgende: Trouwen hoeft niet persé veel geld te kosten. Wij waren voor 3500 euro onder de pannen. Ik vond het gruwelijk duur, maar het schijnt goedkoop te zijn. Zeker als één van jullie beide werkt, moet het te doen zijn. Maarre, veel geluk samen! Link naar bericht Deel via andere websites
Corientje123 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Dankjewel voor alle reacties Quote: Op donderdag 20 november 2008 09:14:34 schreef JoostG het volgende: [...] Er komt een feestje aan, dus? En wij zijn allemaal uitgenodigd? Nou wie weet (zo groot is het huis nou ook weer niet ) Quote: [...] Arme Corine Quote: Op donderdag 20 november 2008 09:26:51 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Dus jullie zijn in alle juridische consequenties in feite getrouwd, maar jullie willen dat nog niet voor God brengen? Begrijp ik het zo goed? Zo zou je het kunnen zien. Al denk ik dat je het zelf ook heel persoonlijk bij God kan brengen en hoef je daarvoor niet in een kerk te trouwen. En het is niet zo dat ik dat in de toekomst niet wil hoor! De situatie is er alleen nu niet helemaal na. Quote: Op donderdag 20 november 2008 10:49:49 schreef Michiel het volgende: Trouwen hoeft niet persé veel geld te kosten. Nee, dat weet ik ook. Ik kan zelfs gratis trouwen . Op het moment is de situatie er niet helemaal naar en hebben we beide besloten dat we het gewoon nog eventjes willen uitstellen. Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Gefeliciteerd! En jammer dat de situatie niet optimaal is, maar geniet in elk geval van het samenzijn Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Quote: Op donderdag 20 november 2008 07:57:48 schreef Rainbow6 het volgende: volgens ons samenlevings contract zal ik wel moeten ik zelf zie het al als een soort huwelijk... op papier is alles al van ons samen. bij overlijden gaat alles naar de overgeblevene... we zullen voor elkaar moeten opdraaien... ja voor elkaar zorgen in goede slechte tijden tot de dood ons scheid... Nou gefeliciteerd dan. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Maarre... Binnen de PKN kan samenwonen toch ook kerkelijk worden ingezegend? In mijn voormalige kerk kon dat iig wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Quote: Op donderdag 20 november 2008 12:48:02 schreef JoostG het volgende: Maarre... Binnen de PKN kan samenwonen toch ook kerkelijk worden ingezegend? In mijn voormalige kerk kon dat iig wel. alleen maar binnen sommige gemeentes Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 gefeliciteerd! Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Wat leuk voor jullie Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Gefeliciteerd. En dat trouwen , dat moeten jullie helemaal zelf weten, daar hebben anderen niks mee te maken. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 [- Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 Gefeliciteerd Link naar bericht Deel via andere websites
dante_v 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 ik ken jullie nog niet... maar gefeliciteerd Link naar bericht Deel via andere websites
megagelovige 0 Geplaatst 20 november 2008 Rapport Share Geplaatst 20 november 2008 gefeliciteerd Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten