Spring naar bijdragen

Interview pastoor Schilder


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Ik heb er twee, en dan moet later maar duidelijk worden of er wat bij zit. smile.gif

- Wat is zijn favoriete Bijbelgedeelte?

- Voorzichtig wordt er alweer gespeculeerd over een nieuwe tijd die aanbreekt voor de Kerk in Nederland. In mijn ogen is het bisdom Groningen daar een goed voorbeeld, misschien ook juist wel omdat men daar min of meer in een diasporasituatie zit. Mijn vraag; is het moeilijker of juist makkelijker om pastoor te zijn in een voornamelijk cultuurkatholieke omgeving?

(tips om de vraag handiger te herfomuleren = graag)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor zij die u vooral kennen als 'die klokkenluider' maar er verder vrij weinig vanaf weten, zou u een korte samenvatting kunnen geven van dat hele gebeuren?

(oh, en ik ben vóór de oecumenevraag, wilde hem hier tikken maar zag dat die al genoemd was)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Harm Schilder wint nog steeds aan bekendheid. Grappig hoe een kwestie zolang doorwerkt.

Ik hoop dat de aandacht vooral gericht blijft op datgene waar hij voor als gelovige en in het bijzonder als priester voor staat: de orthodoxe leer zoals die door de Kerk wordt bewaard. Ik ken hem als iemand die dat zelf altijd als hoogste prioriteit zal stellen.

Ik hoop dat de mensen die om wat voor reden dan ook in hem geïnteresseerd zijn dat fundamentele beginsel op zullen pikken.knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk om te lezen. Dat van die klokkenluider, dat wist ik niet. Ik lees wel het KN, maar dan alleen wat mij interessant genoeg lijkt. En als inwoner van Deutschland... ach, wat moet ik zeggen... daar hebben wir Römischen ook zo onze besognes...

Ik ben benieuwd, wie in de maand december onze interviewé(e) zal worden. Deze eerste is voor mij een succes! Doorgaan dus! sjoerule.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid