Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik heb geen probleem. Ik ken alleen geen uitgelokte aanvallen, maar misschien weet je meer dan ik
flower.gif

Dan moet je toch een keer onder die steen vandaan komen denk ik. Christenen beledigen aan de lopende band mensen. Dat geeft verder niet, daar zijn ze mensen voor, maar dan moet je ook niet verbaasd zijn als je een keer een lullige opmerking terugkrijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ben niet verbaasd als ik negatieve opmerkingen krijg vanwege mijn geloof. Het staat al in de Bijbel dat dat zal gebeuren. Er staat dat heidenen zich zullen stoten aan het Woord van God en daarom de gelovigen zullen haten.

Heidenen stoten zich aan het Woord van God omdat het aanstootgevend is. Niet omdat ze christenen willen pesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Lekker beschaafd, ja. En als de atheistische tegenhanger daar van komt, dan zijn de rapen gaar... Mensen die klakkeloos aannemen dat ongelovigen dwaas zijn, hebben vaak moeite met principe's als: "wie kaatst kan de bal verwachten"

Daar waren we gebleven.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Willen de heren ophouden met ruziemaken en terug ontopic gaan?

O.k. . (Nog even ter verduidelijking: misschien had ik meer smileys moeten plaatsen, want ik zie het absoluut niet als ruzie en ik heb ook niets tegen MarinusCopy flower.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

O.k. . (Nog even ter verduidelijking: misschien had ik meer smileys moeten plaatsen, want ik zie het absoluut niet als ruzie en ik heb ook niets tegen MarinusCopy
flower.gif
)

Dat geloof ik onmiddelijk, volgens mij maak je nooit ruzie zelfs (dat meen ik echt btw)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed,,,

Eens zien of die bus actie ook in Nederland gaat komen. Lijkt me erg grappig.

Ik hoop wel dat ze dan in de style van bijv. Engeland blijven. Dat we dus niet een soort zeurderige 'kijk ons atheïsten eens zielig zijn en wat zijn die christenhonden toch dom' variant krijgen. Maar gewoon een vrolijke 'er is waarschijnlijk geen God, dus stop maar met je zorgen te maken en geniet van je leven!'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Goed,,,

Eens zien of die bus actie ook in Nederland gaat komen. Lijkt me erg grappig.

Ik hoop wel dat ze dan in de style van bijv. Engeland blijven. Dat we dus niet een soort zeurderige 'kijk ons atheïsten eens zielig zijn en wat zijn die christenhonden toch dom' variant krijgen. Maar gewoon een vrolijke 'er is waarschijnlijk geen God, dus stop maar met je zorgen te maken en geniet van je leven!'

Ik hoop inderdaad ook dat het van beide kanten 'vrolijk' blijft smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Goed,,,

Eens zien of die bus actie ook in Nederland gaat komen. Lijkt me erg grappig.

Ik hoop wel dat ze dan in de style van bijv. Engeland blijven. Dat we dus niet een soort zeurderige 'kijk ons atheïsten eens zielig zijn en wat zijn die christenhonden toch dom' variant krijgen. Maar gewoon een vrolijke 'er is waarschijnlijk geen God, dus stop maar met je zorgen te maken en geniet van je leven!'

AUB niet de geen stijlvariant van de atheistische bus idd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Trouwens Nederland is véél seculierder dan Engeland en véééél seculierder dan Spanje. Dus tenzij ze die bussen in Staphorst rondjes gaan laten rijden is het een beetje preken voor je eigen parochie.

Beter kunnen ze dan een bord 'Er is waarschijnelijk geen 'iets'. Kijk, dan heb je een boodschap.

Misschien een leuk idee dat atheïsten en christenen hand in hand samen gaan werken met een actie tegen het iets-isme?

Atheïsten in de VS snap ik wel, dat ze zich een beetje in het nauw gedreven voelen door christenen. Maar in Nederland heeft het gelijk zo iets kneuterigs. Die lopen de strijd van hun overgrootvader te vechten terwijl ze niet doorhebben dat er een nieuwe vijand uit hun gelederen zelf is opgestaan, die de macht van het land heeft overgenomen: postmodernisme met een flirt naar newage en andere ondogmatische niet concrete spiritualiteit.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze zich niet in het nauw gedreven voelen maar gewoon intolerant zijn naar anders-denkenden, kan ook natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

AUB niet de geen stijlvariant van de atheistische bus idd.

Het zal mijn vooroordeel wel zijn, maar bij Nederland verwacht ik al snel toch acties in de stijl van Geen stijl. Komt wellicht door het hoge zuurpruim gehalte in combinatie van lompe botheid wat ik oppik als er weer iets aan de kaak gesteld moet worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Atheisten en monotheisten zijn natuurlijke antagonisten vrees ik dus samenwerking zou ik niet verwachten. Overigens word ietsisme door de meeste atheisten niet als storend ervaren. Maar het is idd vrij onzinnig hier, zo'n busactie. ongelovigen en gelovigen leven hier in een redelijke harmonie heb ik het idee. Een bus met "Er is wss geen Allah......." zou wel reacties oproepen vermoed ik, maar goed ....

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bussen gan naar alle waarschijnlijkheid ook hun intrede doen in Canada. Met name grote steden als Calgary komen aan de beurt.

Ben ik er persoonlijk blij mee? Nee! Maar zoals Marinus zegt: "Wie kaatst kan de bal verwachten". Je vindt hier namelijk heel veel pro-christianity borden langs de wegen. Een reactie daarop van athiestische zijde is dan ook niet echt verassend.

Het zal waarschijnlijk veel reacties geven, want Canada heeft een vrij hoog "geloofs gehalte".

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zo helpen ook atheïsten mee aan het evangelie levend te houden in de gesprekken.
engel.gif

Ja, klopt. Stond gisteren in het NRC ook een hele verhandeling over, dat er een redelijke mobilisatie gaande is vanuit humanistische kant om een dergelijke actie op te zetten via de bushokjes, maar CBS werkt daar vanuit bedrijfspolicy niet aan mee. Daarnaast levert het de nodige gesprekstof op, wat maar eens te meer aantoont dat geloof levend is onder mensen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor zo lang het christendom bestaat, het atheisme is de oudste levensovertuiging....
engel.gif

Ach, het christendom hoeft niet te klagen over groeicijfers: link . Het atheïsme is inderdaad best oud. Al zo lang als het tijdstip dat de duivel en zijn demonen vielen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor zo lang het christendom bestaat,

Het ziet er niet naar uit dat het christendom zal gaan dalen in aanhang. We leven nu in het 'post-secular era'. party.gif *steekt tong uit*

Quote:
het atheisme is de oudste levensovertuiging....
engel.gif

Als je a-"theïstisch" wilt zijn, zal er toch eerst iets "theïstisch" moeten bestaan. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het ziet er niet naar uit dat het christendom zal gaan dalen in aanhang. We leven nu in het 'post-secular era'.
party.gif
*steekt tong uit*

Dat betekent in de praktijk toch voornamelijk groei van allerlei persoonlijke spiritualiteiten waarin de kerk geen of een marginale rol in speelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je a-"theïstisch" wilt zijn, zal er toch eerst iets "theïstisch" moeten bestaan.
widegrin.gif

Volgens mij kun je prima niet in god geloven als je nooit van een god gehoord hebt, de vraag is alleen of dat atheisme of agnosticisme is.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ach, het christendom hoeft niet te klagen over groeicijfers:
. Het atheïsme is inderdaad best oud. Al zo lang als het tijdstip dat de duivel en zijn demonen vielen.

Het bestond al voordat duivels en demonen werden bedacht denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid