Gast Anon_phpbb Geplaatst 14 november 2008 Rapport Share Geplaatst 14 november 2008 - Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 8 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Er is waarschijnlijk geen God, dus maak je niet langer zorgen en geniet van het leven. Nou die Dawkins ziet er hier wel uit alsof hij van het leven geniet. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Ik vind hem wel een beetje moeilijk kijken, maar hij staat vast ook niet dagelijks arm in arm met mooie 20 jarige meisjes. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Mooi? Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 There's probably no god. Now stop worrying and enjoy YOUR life. lijkt me iets te betekenen. er staat niet enjoy life maar YOUR life. dus niet geniet van het leven maar geniet van JOUW leven. oke... dat viel me ff op en verder zie ik het probleem niet. er zijn ook genoeg reclames met 'god houdt van jou' die de meeste niet/andersgelovigen ook maar onzin vinden. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 8 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Moet ik alles tot op elk woord letterlijk vertalen als ik een vertaling geef? Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 zal mij aan mn... het viel me gewoon op, ik legde de link het 'jouw leven' als in 'niet leven voor god'. Link naar bericht Deel via andere websites
Leichim 0 Geplaatst 8 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2009 Lol, die reacties op de site waar mensen konden doneren... Richard Crowther       21/10/2008       £50.00       £14.10       My fare for the beelzebus. Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Valt me tegen dat niemand £6,66 doneert..... Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Want alle atheïsten zijn satanisten, ja... Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 "Wie niet met mij is, is tegen mij" Dus ja Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Als God er niet zou zijn, zou ik pas beginnen met me zorgen te maken en zou ik niet meer van het leven kunnen genieten.. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Quote: Op vrijdag 09 januari 2009 23:59:12 schreef Barbapapa het volgende: Als God er niet zou zijn, zou ik pas beginnen met me zorgen te maken en zou ik niet meer van het leven kunnen genieten.. God's therapeutische werking op anhedonia. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Inderdaad. En dat is nog zwak uitgedrukt. Bij 'therapeutisch' denk ik aan een geringe kracht, terwijl Gods kracht en bron van vreugde onmetelijk en onbeperkt is. Ps 16,11 Gij maakt mij het pad des levens bekend; overvloed van vreugde is bij uw aangezicht, liefelijkheid is in uw rechterhand, voor eeuwig. Ps 21,7 want Gij maakt hem rijk gezegend voor immer. Gij overstelpt hem met blijdschap voor uw aangezicht. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 9 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 9 januari 2009 Het was meer sarcastisch bedoeld ten aanzien van de definitie van anhedonia die je gaf; een symptoom waar veel patiënten met een schizofrene stoornis of depressie mee te maken krijgen, het verlies van levenslust, bij geen enkele activiteit meer plezier kunnen ontdekken. Maargoed; voor zover ik weet was dit niet percee gecorreleerd met de mate van godsgeloof. Ik twijfel trouwens ook geen moment aan de heilzame krachten van een dergelijk godsgeloof; bijna elk geloof in wat dan ook kan grote veranderingen bewerkstelligen in ziektebeelden.. maargoed; toch wel altijd frappant dat zelfs de belangrijkste hoogwaardigheidsbekleders binnen alle religies en geloven altijd wel te maken krijgen met een of andere (zo niet meerdere) aandoeningen; ook de paus is niet gevrijwaard van de mogelijkheid tot het ontwikkelen van kanker, het breken van allerlei botten en het krijgen van een neurologische aandoening (Paus Johannes Paulus II). Dus ja; 'onmetelijk', daar heb je gelijk in gezien het ontbreken van maatstaven waartoe we ons dan zouden moeten richten.. maar onbeperkt.. vind daar in het (aardse) leven toch niet altijd even doorslaggevende aanwijzingen voor. Jaja.. maar nu moet ook deze atheïst even een duik nemen door tal van verschillende slaapstadia.. bood het atheïsme maar 'heilzame krachten', had ik wellicht nog een keer iets aan bij mijn aankomende tentamenweek en de 'discrepantie tussen de tijd die ik daar voor tot mijn besteding heb en de tijd die er in theorie voor nodig is'.. iets minder slapen, pfoe, zou handig zijn. Maarja, alle gekheid op een stokje; u wees allen gegroet, salut! Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2009 Maar goed, zoals ik tegen een atheïstische vriend van me zei: ik moet erg om deze actie lachen. Sommige christentjes schijnen op hun tere zieltjes getrapt te zijn. (Tja, waarom? Ik zie weinig beledigends. Vrijheid van meningsuiting toch?) Maar ik vind het eerder een mooie promotie voor het christendom als atheïsten met dit soort bussen gaan rond rijden. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 10 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2009 Waarom mooie promotie voor het christendom? Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 10 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2009 Quote: Op zaterdag 10 januari 2009 19:17:39 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Ofwel: als atheïsten de moeite moeten gaan doen om dit soort reclame te maken, dan zullen ze zich wel bedreigd voelen. "Als je een standpunt naar buiten brengt zul je je wel bedreigd voelen door de tegenpartij".. ..of je ergert je gewoon mateloos, en hebt de behoefte er een keer wat van te zeggen.. al dat malle gedoe; kan ook. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2009 Quote: Op zaterdag 10 januari 2009 19:17:39 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] Zoals een vriend & collega al ooit tegen me zei: "concurrenten, daar ben je bang van. XXX zijn gewoon collega's" Ofwel: als atheïsten de moeite moeten gaan doen om dit soort reclame te maken, dan zullen ze zich wel bedreigd voelen. Precies! En daarbij geven ze ook aan dat het God nog een belangrijke rol in hun leven vervult. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 10 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2009 Ik ga een tegenactie beginnen en op een bus schrijven: "'There's probably no bus on which is written 'There's probably no God. Now stop worrying and enjoy your life'" Edit: oh ja, nog ff vertalen he? Nou, vrij vertaald dan: "Er is vast geen bus waarop staat dat er waarschijnlijk geen God zou zijn en dat je kan stoppen met zorgen maken en kan beginnen met te genieten van het leven" Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 11 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2009 Barbapapa... Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 16 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 januari 2009 Update: Chauffeur rijdt niet in 'godloze' bus Een christelijke chauffeur uit de Zuid-Engelse stad Southampton werd afgelopen weekeinde geconfronteerd met een gewetenskwestie. Op zijn bus stond een reclame voor het atheïsme. "Ik wilde juist in de bus stappen, toen ik de leus zag. Ik was eerst geschokt en ontzet. Ik voelde dat ik die bus niet kon besturen. Ik vertelde dat aan mijn bazen en ze zeiden dat zij geen andere bus hadden. Ik dacht dat ik maar beter naar huis kon gaan", zei Ron Heather vrijdag voor de BBC-radio. Sinds begin dit jaar rijden er in Groot-Brittannië bussen rond met de tekst: "Er is waarschijnlijk geen God. Maak je nu geen zorgen meer en geniet van je leven". De reclamecampagne is een initiatief van de humanistische vereniging en de bekende atheïstische wetenschapper Richard Dawkins. Haether ging maandag weer aan het werk. Het busbedrijf heeft hem toegezegd dat hij zo veel mogelijk in bussen zonder de atheïstische boodschap kan rijden. Bron. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 16 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2009 Snap ik wel van die man. Ik had het zelf wel gedaan met een kruisketting om me nek en een visje voor de vooruit. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten